Utrecht-AJAX
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De beste selectie staat op het veld en daarmee zullen we het moeten doen. Als deze selectie (in principe is dat al een schifting) niet in staat is om kampioen te worden, dan is er gewoon een gebrek aan kwaliteit. Moet je je rotte appels eruit mikken en deze versterken. Het probleem is nu alleen dat je wellicht al wat rotte appels hebt aangetrokken, maar ok. Het seizoen duurt nog lang en ik verwacht (jaja daar is 'ie weer) progressie met deze selectie.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dat meen je niet? Dat kun je gewoon niet menen. Zeg alsjeblieft dat je dat niet meent. Ook al speelt Roger ongelukkig de laatste wedstrijden (heb die van gisteren niet gezien en vorige week vond ik 'm zeker niet zo slecht als sommige beweren), hij is wel een aanwinst als voetballer. Heeft hij gisteren echt zo veel fouten gemaakt, behalve die terugspeelbal? Ik heb de samenvatting wel gezien en daar viel hij niet echt op in slechte ballen. Wel een mooie pass op Babel waarvan hij er al een paar 'blind' gegeven heeft. Er zit zoveel meer voetbal in dit middenveld dan jouw 'favoriete' waar echt iedere fantasie ontbreekt. En natuurlijk ben je misschien wat kwetsbaarder maar dat is ook taak van de verdedigers om daar op in te spelen. Want hoeveel teams spelen met 3 spitsen? Weinig. Dus schuif maar een verdediger dichter naar Roger toe bij balverlies.Steef schreef:Ik vind De Jong - Galasek - Sneijder sterker dan Gabri - Roger - Sneijder.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Samenvattingscouting. Reageer ik niet eens op.
Ik haat trouwens samenvattingen.
In mijn ogen is een middenveld met controleur Galasek, loper De Jong en schakelspeler Sneijder meer in balans dan wat er nu staat.
En dat terwijl ik ook wel zie dat het echt niet het meest geweldige middenveld aller tijden is.
Maar geil jij maar lekker door op die Spanjaard. Uit de samenvatting.
In mijn ogen is een middenveld met controleur Galasek, loper De Jong en schakelspeler Sneijder meer in balans dan wat er nu staat.
En dat terwijl ik ook wel zie dat het echt niet het meest geweldige middenveld aller tijden is.
- raymon
- Contacteer:
Ik geloof dat dit de eerste samenvatting is die ik heb gezien. De rest van de wedstrijden waren volgens mij allemaal op internet te volgen en heb ik dus ook gevolgd. Ik zeg er ook perse bij dat ik deze keer de samenvatting heb gezien met daarbij het verzoek aan te geven wat er precies fout ging.Steef schreef:Samenvattingscouting. Reageer ik niet eens op.
Gabri is een betere loper en voetballer dan de Jong, Sneijder is op linkshalf veel beter op z'n plaats dan op 10 en Roger is een betere voetballer maar een mindere controleur dan Galasek. Vandaar ook dat de verdediging misschien iets dichter bij Roger moet spelen indien nodig. Maar waar men vroeger simpelweg Sneijder afdekte en zo al het venijn uit het middenveld haalde heb je nu tenminste 3 voetballers die een bal kunnen geven. En als Babel die bal van Roger er gewoon intrapt dan was het een klasse pass geweest.
Oh, en wie heeft trouwens bedacht dat de bal van Rosenberg een assist op Perez was? Rosenberg legt af, Perez raakt de bal nog 3 keer, loopt 10 meter door en scoort dan..
- raymon
- Contacteer:
Leuk dat hij meer talent heeft maar we hebben ervaren, gearriveerde en goede voetballers nodig op dit moment.Bertje schreef:De Jong heeft absoluut meer talent dan Gabri en ik heb hem sowieso liever.
Laatst gewijzigd door raymon op ma sep 25, 2006 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah, een voetbaldiscussie! :xyxthumbs:Raymon schreef:Ik geloof dat dit de eerste samenvatting is die ik heb gezien. De rest van de wedstrijden waren volgens mij allemaal op internet te volgen en heb ik dus ook gevolgd. Ik zeg er ook perse bij dat ik deze keer de samenvatting heb gezien met daarbij het verzoek aan te geven wat er precies fout ging.Steef schreef:Samenvattingscouting. Reageer ik niet eens op.
Gabri is een betere loper en voetballer dan de Jong, Sneijder is op linkshalf veel beter op z'n plaats dan op 10 en Roger is een betere voetballer maar een mindere controleur dan Galasek. Vandaar ook dat de verdediging misschien iets dichter bij Roger moet spelen indien nodig. Maar waar men vroeger simpelweg Sneijder afdekte en zo al het venijn uit het middenveld haalde heb je nu tenminste 3 voetballers die een bal kunnen geven. En als Babel die bal van Roger er gewoon intrapt dan was het een klasse pass geweest.
Oh, en wie heeft trouwens bedacht dat de bal van Rosenberg een assist op Perez was? Rosenberg legt af, Perez raakt de bal nog 3 keer, loopt 10 meter door en scoort dan..
Kijk, ik vind ook dat je een hoge lijn moet houden wil je pressie spelen.
Maar....en nu kom ik meteen op HET punt dat mij irriteert in Nederland op dit moment: Je middenveld is het kloppend hart van je elftal! Staat dat, dan kan je verder werken.
Wat zie je nu vooral? Trainers die zoveel mogelijk 'wedstrijdbeslissers' opstellen en dan maar hopen op een ingeving of een bevlieging.
Ik zie het liefst een middenveld met twee complete middenvelders die vooral eerst controlerend denken maar daarnaast ook offensief een steentje bijdragen. Daartussen kan je dan nog een defensieve man zetten opdat de halfspelers helemaal bij kunnen sluiten voorin en de backs weer die posities in kunnen nemen (PSV CL 1/2e finale-variant. En ja, ik weet dat Van Bommel wel eens z'n man laat lopen. Dat was dan ook de directe aanleiding van de uitschakeling. Had daar een controlend sterkere speler gestaan dan had men wel verder kunnen komen.)
Of je neemt een centrale schakelmiddenvelder die vooral de bal laat gaan en zorgt dat als die doorschuift naar voren., dat er een centrale verdediger doorschuift om de halfspelers te ondersteunen. Je backs zijn dan je mandekkers. (De Ajax CL-variant)
Een elftal met Roger, Sneijder, Perez en Babel is wachten op een moment. Echt voetbal wordt het niet. Zelfde met Feyenoord en Hofs en De Guzman. PSV en AZ doen het met Mendez en Cziommer, maar hebben de rest van het middenveld wel goed staan (Vaak zelfs met 3 middenvelders erbij om de zaak te compenseren.)
Sneijder en Roger kunnen net zo min samen op het middenveld spelen als Sneijder en Van der Vaart. Roger zou mijns inziens hooguit als stand-in voor Sneijder kunnen dienen. Maar daarvoor zal hij niet gehaald zijn.
Ik zou, bij gebrek aan beter, Sneijder laten flankeren door Gabri en Maduro.
Ik zou, bij gebrek aan beter, Sneijder laten flankeren door Gabri en Maduro.
Het stinkt aan alle kanten!
Steef, jij vond dat Ajax absoluut Defour moest halen als dat kon, toch? Nu snap ik dat deze jongen waarschijnlijk een kei is in balbezit, maar controlerend is hij ook geen wonder, toch? Hoe wil jij dat dan laten rijmen met een middenveld waar Sneijder al rondloopt?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- raymon
- Contacteer:
Komt weleens voor... ;)Steef schreef: Ah, een voetbaldiscussie! :xyxthumbs:
Probleem is, met minder diepgang heb je ook minder aansluiting bij het middenveld. Vandaar ook het belang van de types Gabri en de Jong. Die komen achter de spits te lopen maar weten ook hun verdedigende taak goed uit te voeren waarbij vooral Gabri door z'n ervaring ook weet hoe hij positioneel goed moet verdedigen. Pressie waar mogelijk, ophouden waar nodig. Echter, en dat klopt natuurlijk, tegen een team als AZ of PSV is het heel moeilijk om met Sneijder, Gabri en Roger te voetballen. Aan de andere kant, de tegenstander moet wel op blijven letten dat die voetballende oplossing bij Ajax altijd erin zit. Bij balverlies zal de tegenstander altijd meteen paraat moeten zijn omdat iedere middenvelder die beslissende pass kan geven. Dat kunnen hele interessante duels worden.Kijk, ik vind ook dat je een hoge lijn moet houden wil je pressie spelen.
Maar....en nu kom ik meteen op HET punt dat mij irriteert in Nederland op dit moment: Je middenveld is het kloppend hart van je elftal! Staat dat, dan kan je verder werken.
Wat zie je nu vooral? Trainers die zoveel mogelijk 'wedstrijdbeslissers' opstellen en dan maar hopen op een ingeving of een bevlieging.
Ik zie het liefst een middenveld met twee complete middenvelders die vooral eerst controlerend denken maar daarnaast ook offensief een steentje bijdragen. Daartussen kan je dan nog een defensieve man zetten opdat de halfspelers helemaal bij kunnen sluiten voorin en de backs weer die posities in kunnen nemen (PSV CL 1/2e finale-variant. En ja, ik weet dat Van Bommel wel eens z'n man laat lopen. Dat was dan ook de directe aanleiding van de uitschakeling. Had daar een controlend sterkere speler gestaan dan had men wel verder kunnen komen.)
Iets wat Roger volgens mij heel goed kan maar er nog niet helemaal uitkomt.Of je neemt een centrale schakelmiddenvelder die vooral de bal laat gaan en zorgt dat als die doorschuift naar voren., dat er een centrale verdediger doorschuift om de halfspelers te ondersteunen. Je backs zijn dan je mandekkers. (De Ajax CL-variant)
Het probleem van Ajax is, zolang er geen goeie buitenspelers zijn zal het altijd een momentenploeg blijven. Als je echter druk kan zetten op de backs waarbij dubbele dekking noodzakelijk is, krijg je automatisch meer ruimte. En als dit team 1 ding wel kan dan is het ruimte benutten.Een elftal met Roger, Sneijder, Perez en Babel is wachten op een moment. Echt voetbal wordt het niet. Zelfde met Feyenoord en Hofs en De Guzman. PSV en AZ doen het met Mendez en Cziommer, maar hebben de rest van het middenveld wel goed staan (Vaak zelfs met 3 middenvelders erbij om de zaak te compenseren.)