Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 16, 2006 5:45 pm

Insua heeft zijn belofte vooralsnog niet ingelost. Het is vooral die Kahé die opvalt bij BMG.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 17, 2006 9:17 am

Peter schreef:Insua heeft zijn belofte vooralsnog niet ingelost. Het is vooral die Kahé die opvalt bij BMG.
Helemaal niets die Insua tot dusver.

Arminia zieht die Bayern die Lederhose aus! :cheer:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 19, 2006 2:19 pm

Van Marwijk moet nieuwe spits missen

19/9/2006 8 :59

Tegenslag voor trainer Bert van Marwijk bij Borussia Dortmund. Aankoop Nelson Valdez ligt er drie weken uit met een kuitblessure.
De Paraguayaanse international (veertien caps) vroeg in de rust van het duel met Hamburger SV (1-0 winst) om een wissel. Hij werd na de pauze afgelost door Ebi Smolarek. Onderzoek bracht de spierblessure aan het licht.

Valdez kwam tijdens de zomer over van Werder Bremen. Hij miste een deel van de voorbereiding door een eerdere spierblessure. Na vier duels wacht hij bij Dortmund nog op zijn eerste doelpunt.
www.vi.nl

De cijfers van de laatste wedstrijd (www.kicker.de)
Borussia Dortmund
Weidenfeller (3) - P. Degen (3), Brzenska (3), Wörns (3), Dede (3,5) - Kruska (3,5) - Tinga (3), Kringe (4) - Pienaar (4,5) - Valdez (5), Frei (4)

Hamburger SV
Kirschstein (3) - Mahdavikia (4), B. Reinhardt (3,5), Kompany (5), Mathijsen (5) - de Jong (3) - Jarolim (4,5), Wicky (5) - Trochowski (5) - Sanogo (5), Ljuboja (3,5)
1: hoogste cijfer. 5 laagste cijfer.

Gaat niet zo goed met HSV, zouden ze Van der Vaart zo erg missen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 19, 2006 3:21 pm

Inderdaad. Zouden Mathijsen, Van der Vaart en De Jong al spijt hebben? :D

En yikes, wat een cijfers voor Mathijsen, Pienaar en Kompany.

Hoe doet De Jong het tot dusver?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di sep 19, 2006 3:39 pm

http://www.kicker.de/fussball/bundeslig ... _verein/12

Gemiddeld een 3,5 en daarmee de beste veldspeler naast Sanogo.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 19, 2006 6:01 pm

Thomas schreef: Hoe doet De Jong het tot dusver?
Nog een van de beteren bij HSV. Mathijssen staat linksback, noodgedwongen. Kompany, na ja, ik heb de hype rond die jongen nooit begrepen...

Zie de naam van Valdez staan: is ook bij Dortmund een fuckin drama, lekkere aankoop van BVM. In Bremen was het al niets.

En bij Bremen rommelt het ook. Diego speelt te egoistisch, Borowski is alles andere dan 'de opvolger van Nedved' die een zelfverklaard expert in hem dacht te zien en Klose beukte een medespeler bijna KO in het bekerduel tegen de Kickers.

Raar seizoen tot dusver...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 19, 2006 6:06 pm

wimpey schreef:Nog een van de beteren bij HSV. Mathijssen staat linksback, noodgedwongen. Kompany, na ja, ik heb de hype rond die jongen nooit begrepen...
Dan neem ik aan dat ze van de backs geen opbouw verwachten bij HSV.
wimpey schreef:Zie de naam van Valdez staan: is ook bij Dortmund een fuckin drama, lekkere aankoop van BVM. In Bremen was het al niets.
Op het WK speelde hij ook but. Hij en Roque trouwens.
wimpey schreef:En bij Bremen rommelt het ook. Diego speelt te egoistisch, Borowski is alles andere dan 'de opvolger van Nedved' die een zelfverklaard expert in hem dacht te zien
Zie daar Co z'n probleem met Diego. :D
wimpey schreef:en Klose beukte een medespeler bijna KO in het bekerduel tegen de Kickers.
Waarom dan?

Feest

Bericht door Feest » di sep 19, 2006 6:06 pm

Bremen heeft vooral een prutachterhoede.

Borowski speelt idd. slecht, moet ook veel Diego defensief ontlasten. Beetje zoals Bilos en Insua totaal niet klikten bij Boca.

Maar Borowski komt wel weer bovendrijven. Haal die Baumann er maar uit. Dat vind ik nou niks.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 20, 2006 4:27 pm

Steef schreef: Maar Borowski komt wel weer bovendrijven.
Borowski is niet de speler die jij in hem ziet. Veel te braaf, te slaperig. Het niveau van Nedved haalt ie nog in geen 100 jaar. Typisch zo'n speler die goed speelt in een goeddraaiend team, maar niet thuis geeft wanneer ie de kar zou moeten trekken.

Waar je jubelverhalen aangaande Owomoyela en Valdez vandaan kwamen, is me trouwens ook een raadsel. Da's echt middelmaat. En Klasnic is ook niet van het niveau dat jij 'm toedicht...

Wat Baumann betreft, geef ik je gelijk. Het gehele verdedigende blok van Bremen is trouwens pet. Met alleen Mertesacker zijn ze er niet...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 20, 2006 4:35 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Hoe doet De Jong het tot dusver?
Nog een van de beteren bij HSV.
Dat mag ook wel, want hij verdient 2 miljoen netto per jaar is daarmee de best betaalde speler bij HSV op Sorin (dacht ik) na. Dit hoorde ik laatst en ik kon het haast niet geloven. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » wo sep 20, 2006 4:38 pm

wimpey schreef:
Steef schreef: Maar Borowski komt wel weer bovendrijven.
Borowski is niet de speler die jij in hem ziet. Veel te braaf, te slaperig. Het niveau van Nedved haalt ie nog in geen 100 jaar. Typisch zo'n speler die goed speelt in een goeddraaiend team, maar niet thuis geeft wanneer ie de kar zou moeten trekken.

Waar je jubelverhalen aangaande Owomoyela en Valdez vandaan kwamen, is me trouwens ook een raadsel. Da's echt middelmaat. En Klasnic is ook niet van het niveau dat jij 'm toedicht...

Wat Baumann betreft, geef ik je gelijk. Het gehele verdedigende blok van Bremen is trouwens pet. Met alleen Mertesacker zijn ze er niet...
Ik vind Valdez en Klasnic lekkere tweespitsenspitsjes. Geen top, maar ze hebben wel wat. Veel beter dan Paolo Guerrero bv.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 20, 2006 4:45 pm

joey schreef: Dat mag ook wel, want hij verdient 2 miljoen netto per jaar is daarmee de best betaalde speler bij HSV op Sorin (dacht ik) na. Dit hoorde ik laatst en ik kon het haast niet geloven. :X
Het schijnt zelf 2,5 miljoen euro (netto) te zijn! Ongelooflijk ja, want hij is toch niet iemand die de kar trekt... Al heeft ie zichzelf natuurlijk al wel dik en dwars terugverdiend met die goal bij Osasuna, waardoor HSV in de CL speelt.

En Steef, vrijwel iedereen is beter dan Guerrero. Da's geen criterium.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 20, 2006 5:28 pm

wimpey schreef:Het schijnt zelf 2,5 miljoen euro (netto) te zijn! Ongelooflijk ja, want hij is toch niet iemand die de kar trekt... Al heeft ie zichzelf natuurlijk al wel dik en dwars terugverdiend met die goal bij Osasuna, waardoor HSV in de CL speelt.
Als je het zo bekijkt.... :D

De Jong is een waterdrager. Eentje met een grote bek, maar een waterdrager. Helaas heeft hij dat zelf nog niet door.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 21, 2006 5:56 pm

Een waterdrager + i.m.o. Pakt z'n doelpunten mee en is sterk met de kop. Hoe oud is ie, 21 ofzo?! Als ie leert om geconcentreerder te spelen en zich te beperken tot wat ie goed kan, is HSV natuurlijk niet z'n plafond.

Valt op dat ie er in grote wedstrijden vaak staat: Arsenal-uit, Bayern - HSV, Osasuna - HSV, Ajax - Bayern, Ajax - Praag vorig seizoen. Maar een week later speelt HSV tegen pak 'm beet Hannover en dan trekt de hele film aan 'm voorbij... Maar Nigel komt er wel.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 22, 2006 2:17 pm

Ik ben ook altijd erg gecharmeerd van m geweest. Vond het alleen jammer hoe hij AJAX heeft verlaten, maar hij is mijn type speler; technisch, energiek, en hij durft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 22, 2006 6:24 pm

Hij heeft een strenge trainer nodig die met hem aan de slag gaat. Is Doll dat type?

De Jong was altijd een favoriet van mij, maar het laatste jaar heeft hij mij erg teleurgesteld. Niet presteren, maar heel veel zeuren. :nooo:

Feest

Bericht door Feest » vr sep 22, 2006 9:28 pm

Germany - Bundesliga I.
22:27 September 22

FT Monchengladbach 1 - 0 Borussia Dortmund

:cheer:

Feest

Bericht door Feest » za sep 23, 2006 3:25 pm

Naisj heeft hem weer te pakken, de wekelijkse gele kaart.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za sep 23, 2006 3:53 pm

Lothar weer met een goaltje.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » za sep 23, 2006 4:15 pm

Steef schreef:Naisj heeft hem weer te pakken, de wekelijkse gele kaart.
Maar Mahdavikia rood. :yes:

Stand nog 1-1 tegen Werder.

Lothar is gemaakt voor het Duitse voetbal. :D

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 23, 2006 5:59 pm

Valdez en Klasnic zijn wereldspitsen vergeleken met die Kuranyi. Dat vind ik de grootste prutspits die er rondloopt in de Bundesliga. Ongelooflijk dat die kerel altijd maar mag aaanklooien daar voorin.

Feest

Bericht door Feest » za sep 23, 2006 6:11 pm

Als je nou Sorin, Mahdavikia en Mathijsen hebt switch je toch naar 3-5-2 met Mathijsen alsl linkermandekker zodat die andere twee wingback kunnen zijn?

Onbegrijpelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » za sep 23, 2006 7:51 pm

Hoe staan ze nu dan?
IK GELOOF!!!!!!

Feest

Bericht door Feest » za sep 23, 2006 7:52 pm

Achterin met vier waarbij Mathijsen vanaf linksback door moet sluiten om aan de andere kant ruimte te creeren voor Mahdavikia. Sorin speelt als linkshalf.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 26, 2006 11:58 am

HSV ondervindt hinder van mooie voetbalzomer
Van onze verslaggever Charles Bromet

AMSTERDAM - HSV worstelt aan de vooravond van het Champions League-duel tegen CSKA met een vormcrisis. Of misschien wordt er te veel verwacht van het team van Van der Vaart, De Jong en Mathijsen.

Met een bedroefd gezicht, teleurgesteld omdat hij niet kon meespelen, keek Rafael van der Vaart zaterdag vanaf de rand van het veld naar het duel van zijn club Hamburger SV tegen Werder Bremen.

Weer bleef een overwinning uit. Weer was groots spel ver te zoeken. En weer moest trainer Thomas Doll op zijn tong bijten om zijn ergernis niet te laten blijken over de kritische vragen over het uitblijven van goede resultaten.

Vorig seizoen, toen HSV en Werder elkaar op de slotdag van het seizoen eveneens ontmoetten in de AOL Arena, had Van der Vaart overigens ook moeten toekijken.

Destijds verloor HSV de wedstrijd en de kans op directe plaatsing voor de Champions League als nummer twee in de competitie. Nu volgde er een gelijkspel (1-1), maar de stemming was er na afloop niet minder treurig om.

Want de ploeg van coach Thomas Doll, die na het sportief boven verwachting verlopen seizoen 2005-2006 nadrukkelijk in de gaten wordt gehouden, wacht na de vijfde speelronde nog steeds op de eerste overwinning. HSV staat na het gelijkspel tegen Werder Bremen veertiende in de Bundesliga, met vier punten uit vijf wedstrijden.

En er wordt gevreesd dat de Champions League-wedstrijd van vanavond, in Moskou tegen CSKA, te vroeg komt voor het door blessures geteisterde team van de Nederlandse spelers Van der Vaart, Nigel de Jong en Joris Mathijsen. Het eerste groepsduel tegen Arsenal ging in eigen huis al met 2-1 verloren.

Plaatsing voor de achtste finale van het meest prestigieuze toernooi voor clubteams lijkt ineens mijlenver weg. Niet voor niets waarschuwde succestrainer Ottmar Hitzfeld voor de grote kans op gezichtsverlies.

Doll mocht dan woest reageren op de suggestie dat zijn ploeg in de problemen zit en een goed resultaat nodig heeft om zich te ontworstelen uit een dreigende crisis – Hitzfeld kreeg veel bijval voor zijn veronderstelling.

Die luidt dat Duitse ploegen, niet alleen HSV, dit seizoen de prijs betalen voor het boven verwachting goed verlopen wereldkampioenschap. Spelers zijn nog lang niet fit en presteren onder het niveau dat ze tijdens het eindtoernooi wel haalden.

Het meest schrijnende voorbeeld is volgens Hitzfeld dat modale clubs als Nürnberg en Energie Cottbus afgelopen weekeinde streden om de koppositie in de Bundesliga. Alleen omdat zij gelijkspeelden, nam Bayern de koppositie over.

Over een week gaat in de Duitse bioscopen de film Deutschland. Ein Sommermärchen in première, een documentaire die de impact van het WK op de Duitse bevolking nog eens laat zien.

Dat is allemaal leuk en aardig, waarschuwt Hitzfeld. Maar is het niet veel beter als Duitsland ook na de winterstop met meerdere ploegen is vertegenwoordigd in de Champions League?

Natuurlijk, Werder Bremen trof het niet met de poule (Barcelona, Chelsea, Levski Sofia). Maar van HSV zou volgens Hitzfeld, die de Champions League won met Bayern München en Borussia Dortmund, best progressie mogen worden verwacht in een groep met Arsenal, Porto en CSKA Moskou.

Het is een uitspraak waar Doll natuurlijk niet op zit te wachten, zeker niet in een fase dat hij met Van der Vaart zijn spelmaker van het afgelopen seizoen voorlopig nog kwijt is. De 23-jarige middenvelder herstelt nog steeds van een spierscheuring in zijn bovenbeen en lijkt nog zeker een maand rust te moeten houden. Ondertussen moet de rest van het elftal trachten in vorm te raken, zonder dat de beoogde regisseur zich met het spel kan bemoeien.

En dat kost HSV, dat de centrale verdedigers Van Buyten (Bayern München) en Boulahrouz (Chelsea) kwijtraakte, uiteraard de nodige tijd. Zo moeten de aankopen Joris Mathijsen (AZ) en Juan Pablo Sorin (Villarreal) hun weg nog zien te vinden.

Natuurlijk was er niet op voorhand vanuit gegaan dat HSV zich wel even zou scharen bij de beste zestien ploegen van Europa. Sterker: de fortuinlijke plaatsing ten koste van Osasuna, dankzij een doelpunt van De Jong, werd als een geschenk gezien. Misschien zijn de Duitse verwachtingen sinds deze zomer gewoon iets te hoog gespannen.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie