Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Ten Cate is een vakman. Vandaag de dag komt er veel kijken bij het trainen van een topteam, het is niet voor iedereen weggelegd. Zeker het psychologische aspect wordt steeds belangrijker.Jim schreef: Ietwat overdreven. Hij heeft hem hooguit een handje geholpen.
Terwijl God de wereld schiep vond Ten Cate het voetbal uit.
Natuurlijk maakt ook Ten Cate fouten, maar je merkt wel dat hij weet wat hij doet.
Het stinkt aan alle kanten!
Hij is bovendien de enige die exact weet hoe er gespeeld is. Daarom mag uiteraard alleen Henk na afloop het spel van zijn ploeg bekritiseren.Bertje schreef:Henk is gewoon de enige die weet hoe het gespeeld moet worden en hoe je dat overbrengt op anderen. ;)
Als anderen dat wagen te doen brengt Henk uitermate kalm en ingetogen, edoch zeer gedecideerd aan diegene(n) over dat hij daar niet van gediend is. Hans Kraay kan er over meepraten.
Nee, Henk is een ware grootheid, een vakman pur sang die welhaast zeker ook nog een universitaire studie psychologie afgerond moet hebben.
Maar ondanks al deze fantastische kwaliteiten volledig verstoken is van eigen- en grootheidswaan. Uniek.
Ajax moet dolgelukkig zijn met zo'n absolute wereldtrainer.
Zolang het allemaal goed gaat...
De eerste keer heb ik dan gemist.Jöhnk schreef:En niet alleen gisteren.Thomas schreef:Ik snap niet waarom Ten Cate gisteren Huntelaar er uit pikte om kritiek op te uiten. Het leek mij totaal onnodig, eerlijk gezegd.
Ik vind het ook onnodig, want Huntelaar is zelf prima in staat zijn voetjes op de grond te houden. Deze aanpak werkt misschien zelfs averechts.
Maar wat zijn bedoelingen ook zijn. Kritiek na 1 mindere wedstrijd kan je beter na de wedstrijd gewoon aan de speler vertellen. Het was ook niet alsof de journalist reden had om naar kritiek op Huntelaar te vissen, ofzo.
Ik vind het een uitstekend interview. Onderwerpen o.a. de speelwijze, de manier van trainen, positiespel en druk zetten, het mentale aspect en de positie van het Nederlandse voetbal.
Ten Cate is kritisch op de Nederlandse opleiding,dat doet me deugd. Zo zegt hij over een aantal spelers 'dat zij dingen missen'. Als oorzaken ziet hij de prestatiegerichtheid van trainers bij de jeugd en het feit dat goede jeugdtrainers niet goed beloond worden, waardoor het geen prestige heeft om bij de jeugd te werken.
Ten Cate is kritisch op de Nederlandse opleiding,dat doet me deugd. Zo zegt hij over een aantal spelers 'dat zij dingen missen'. Als oorzaken ziet hij de prestatiegerichtheid van trainers bij de jeugd en het feit dat goede jeugdtrainers niet goed beloond worden, waardoor het geen prestige heeft om bij de jeugd te werken.
Het stinkt aan alle kanten!