Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » do jun 29, 2006 7:07 pm

:xyxthumbs:

Kwestie van prioriteiten stellen, Maarten. Anders ga je toch wat minder naar Ajax. ;)

Dus vijftien jaar geleden was jij A-junior?! Dan ben je dus ongeveer net zo oud als ik. Dus is de mogelijkheid aanwezig dat wij tegen elkaar hebben gespeeld, Maarten.

Het schijnt dat die studentenclub uit Leiden (USC?) tegenwoordig ook op een leuk niveau speelt.

EDIT: USVL natuurlijk.
EDIT II: Of was het nou LUSV?

jabu

Bericht door jabu » do jun 29, 2006 7:24 pm

LUSV. Eerstedivisie. Met zoon Sven en vader Humprey vd Haver.
Laatst gewijzigd door jabu op do jun 29, 2006 7:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

M..

Bericht door M.. » do jun 29, 2006 7:26 pm

Berend Stoker schreef::xyxthumbs:

Kwestie van prioriteiten stellen, Maarten. Anders ga je toch wat minder naar Ajax. ;)

Dus vijftien jaar geleden was jij A-junior?! Dan ben je dus ongeveer net zo oud als ik. Dus is de mogelijkheid aanwezig dat wij tegen elkaar hebben gespeeld, Maarten.

Het schijnt dat die studentenclub uit Leiden (USC?) tegenwoordig ook op een leuk niveau speelt.

EDIT: USVL natuurlijk.
EDIT II: Of was het nou LUSV?
Ik volg het niet zo meer.. hoor alles van Hans nowadays.. ik ben 30.
Laatste jaar trainde ik alleen nog maar, gewoon voor de lol. Tot een discussie met de training. Konden het niet eens worden en ik ben nooit meer terug geweest. Jaar ervoor heb ik tegen MSV nog bijna iemand vermoord. Die zette een blok met zijn elleboog op hoofdhoogte. Ik draaide me om en liep er vol op. Ik was een onsportieve klootzak :D

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » do jun 29, 2006 7:30 pm

En ze spelen in het USC.

Even iets anders:

Mart Smeets erelid van NBB

NIEUWEGEIN - Mart Smeets is benoemd toto erelid van de Nederlandse Basketball Bond. De anchorman van NOS Studio Sport kreeg de onderscheiding - de hoogste die de NBB kent - uit handen van voorzitter Cees Free, vanwege zijn grote verdiensten voor de basketballsport. Smeets (1947) begon zijn basketballloopbaan in 1958 bij DED en bracht het tot de top van de eredivisie bij Levi's Flamingo's en zes keer het nationale A-team. Zijn verdiensten voor het basketball lagen echter vooral op het journalistieke vlak als medewerker van kranten en vooral als hoofdredacteur en oprichter van Full Court Press en het Basketballjaarboek.

http://www.debasketballsitevannederland.nl

M..

Bericht door M.. » do jun 29, 2006 7:34 pm

http://www.debasketballsitevannederland ... 28_0_1_0_C

Dit is een oud team genoot van me trouwens.. u wel bekend?

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » do jun 29, 2006 7:36 pm

Vanzelfsprekend! :yes:

M..

Bericht door M.. » do jun 29, 2006 7:42 pm

Maar ja.. we kijken wel. Misschien is er nog de optie 'trainend lid' om het weer te proeven zonder verplichtingen. Ik wil in ieder geval nooit meer met 221-20 verliezen. (Bizarre pot was dat. Stonden in de rust al 100 punten achter. De tactiek werd toen: allemaal 5 fouten maken zodat er gestaakt wordt. Die 200 mag niet bereikt worden. Nou hoef je dat tegen ome maarten maar één keer te zeggen en de 2e helft zat er binnen een minuut op voor me. Maar toen we 2 tegen 5 stonden te spelen was er gewoon geen redden meer aan.. ze kregen de kans niet eens meer om een fout te maken en als het wel lukte werd er niet voor gefloten)

jabu

Bericht door jabu » ma jul 03, 2006 10:07 am

Een Italiaanse #1

Meer dan ooit was de draft dit jaar niet te volgen wanneer je niet thuis was in de draft-lingo. Zie hiervoor ook mijn eerdere column over de draft. Aangezien ik weinig afweet van de collegespelers, en het vaak ook maar de vraag is hoe dergelijke spelers het gaan doen in de NBA, aangezien veel spelers op potentie gedraft worden, zal ik niet specifiek ingaan op de keuzes van de afzonderlijke teams. Hiervoor kunt u overigens ook terecht op een aantal Amerikaanse websites. Opvallend is overigens wel dat nu al de draft van 2007 meer aandacht krijgt op ESPN dan de draft van dit jaar.

Maar goed, een aantal opvallende dingen dient wel gemeld te worden, te beginnen met de first pick van dit jaar: de Italiaan Andrea Bargnani. Afgelopen seizoen liet hij in de Euroleague een gemiddelde van 12 punten noteren, maar wanneer men in de NBA hoort van een Europeaan van 2m10 die driepunters kan schieten, denkt iedereen dat de tweede Dirk Nowitzki eraan komt. Verwacht niet te veel in het eerste seizoen van Bargnani, hij zal rustig gebracht worden. Met Chris Bosh en Rasho Nesterovic hebben de Raptors hun twee startende posities al ingevuld, zodat Bargnani kan wennen aan het spel in de NBA. Waarschijnlijk wordt dan ook, net als vaker, de eerste keus geen MVP.

Dan de nummers 2,4,6,7,8, 13, 16, 21 en 27. Al deze spelers werden vrijwel meteen geruild. Randy Foye zelfs twee keer. Uiteindelijk bleek dat Portland het actiefst was geweest; behalve hun draftkeuze werden ook Sebastian Telfair, Victor Khrapya en Theo Ratliff van de hand gedaan. In ieder geval beschikt men in Portland nu over een bijzonder jong team, maar verwacht er niet teveel van het komende seizoen. Ook Boston was erg actief en van dit team worden nog meer trades verwacht in het offseason.

Omdat de NBA pas na 1 juli bekend maakt wat de salary cap en andere fiscale zaken voor het komende seizoen zijn, worden sommige trades wel afgesproken, maar kunnen ze nog geen doorgang vinden. Omdat de NBA een verouderde regel in stand blijft houden, namelijk dat de gedrafte spelers het petje op moeten houden van het team wat ze heeft gedraft, leidt dit tot rare taferelen. Spelers hebben het petje op van een bepaald team, verklaren vervolgens voor de camera dat ze blij zijn door dat team gedraft te zijn, terwijl ze eigenlijk al weten dat ze voor een ander team uit zullen gaan komen. Of andersom; spelers hebben het al over hun ‘nieuwe’ team, terwijl ze de cap van hun ‘oude’ team nog op moeten houden. Welkom in de bizarre wereld van de draft.

Bizar is de draft zeker. Zijn 12 punten in de Euroleague goed voor een first pick, de college-spelers van het jaar Adam Morrison en J.J. Reddick werden als 3e en 11e gedraft. Beide zijn blank, en scoorden het afgelopen seizoen rond de 28 punten gemiddeld. Er zijn echter twijfels over de verdedigende capaciteiten van Morrison en J.J. Reddick wordt vooral gezien als ééndimensionale schutter. Maar dan wel een hele goede. Opvallend is dan toch dat Mouhamed Saer Sene, van het Belgisch Pepinster, met zijn 3 punten en 3 rebounds in de Belgische competitie zelfs nog boven Reddick wordt verkozen. Dit heeft allemaal met de upside (potentieel, weet u nog?) van de spelers te maken. En met de wingspan van Sene, die 2m32 schijnt te bedragen. Interessant detail; Sene leerde pas vorig jaar een correcte layup aan…

Maar verder met de draft. De New York Knicks zorgden natuurlijk weer voor wat opschudding door erg slecht te draften. Nieuwbakken coach Isiah Thomas koos namelijk met de 20e keus een speler die door veel experts niet eens in hun draftlijst was opgenomen. En hoewel deze keus natuurlijk goed uit zou kunnen pakken, is het een verspilling van een draftkeus. Renaldo Balkman was namelijk ook na de draft tegen een minimumsalaris nog wel te krijgen voor de Knicks, als ze serieuze interesse zouden hebben. Over de coachwissel in New York zal het in een volgende column nog gaan.

Verder waren er weinig verrassingen in de draft dit jaar, die als geen ander gekenmerkt werd door een gebrek aan duidelijkheid. Pas over een jaar of vijf zal duidelijk zijn welke team de juiste speler heeft gedraft. Ik zou mijn geld alleen niet op Renaldo Balkman zetten…
Basketballsite

J.C.

Bericht door J.C. » di jul 04, 2006 9:29 am

Ben Wallace leaving Pistons to sign with Bulls
ESPN Insider

For the last six years, Ben Wallace has been the face of the Detroit Pistons. No more.

A league source said Monday night that Wallace has told the Pistons he has accepted an offer from the Chicago Bulls.

While the offer was first thought to be a four-year, $52 million deal, a source close to the negotiations told ESPN.com that the deal is actually for four years and $60 million, with a starting salary of nearly $14 million a year.

A deal can't become official until July 12, when the salary cap is set for the 2006-07 season and exact contract values can be computed.

"I appreciate everything Detroit did for me and my family," Wallace told the Detroit News on Monday night. "They gave me an opportunity to make a name for myself and we had an opportunity to win a championship together."

Wallace helped Detroit advance to four straight conference finals -- the first team to do so since the Bulls of the early 1990s.

The move will come as a shock to Pistons fans who thought the chances Wallace would bolt from Detroit were slim to none.

The Pistons came out of the gate Saturday offering Wallace a whopping four-year, $48 million deal, but they told the four-time defensive player of the year that it was their final offer.

The signing clearly upgrades the Bulls' front court, albeit at an exorbitant price. The Bulls will have to use roughly $14 million of their projected $16.7 million in cap space to secure Wallace.

However, Wallace adds the veteran toughness and defensive presence the Bulls felt they lacked up front.

Look for the Bulls to now explore trade scenarios involving Tyson Chandler.

One potential opportunity, according to sources, is New Orleans, which is mulling a Chandler-for-P. J. Brown swap. Brown is in the last year of his contract, which would give the Bulls even more cap relief next season.

The Bulls also have explored Chandler trade scenarios with the Hawks (via an Al Harrington sign-and-trade) and the Warriors.

The move puts the Pistons in a difficult position.

They lose Wallace for nothing and don't have anything more than the $5.1 million mid-level exception to offer to potential replacements.

There are a few starting center-caliber free agents out there, such as Joel Przybilla and Nazr Mohammed, but none who can give the Pistons what Wallace did.

Instead, the Pistons may opt to beef up their backcourt and to move to a more up-tempo style with Rasheed Wallace at five and Antonio McDyess at the four.
Bron: ESPN

jabu

Bericht door jabu » do jul 06, 2006 8:20 pm

Wederom het bewijs van het nut van Boot met al zijn Amerikanen :nooo: :
Geen Europa Cup MPC; Astronauts twijfelt

MPC Capitals zal komend seizoen geen Europa Cup spelen. De 'Amerikanen-regel' van de FIBA maakt het voor de Groningers niet aantrekkelijk, omdat er dan steeds drie of misschien wel vier Amerikanen thuis gelaten moeten worden. In de FIBA-toernooien mogen maar twee Amerikanen spelen. Astronauts twijfelt nog. De Amsterdamse club heeft wel een voorlopige inschrijving gedaan, maar beslist eind deze week definitief.

Dat heeft alles te maken met het geld en niet zo zeer met de Amerikanen. Volgens voorzitter Ruud Frese is de ploeg toch niet van plan met heel veel Amerikanen te gaan spelen, maar zal de keuze eerder vallen op spelers uit Oost-Europa. 'Daarnaast is het een dure zaak', zegt Frese. 'Je moet 25.000 euro storten. Daarvan krijg je weliswaar 20.000 later terug, maar je moet het toch eerst ophoesten. We kunnen in de EuroCup spelen, maar hebben dan de kans dat we naar Siberie moeten of zo. Dat zijn bovendien geen aantrekkelijke tegenstanders voor thuis. De mensen komen al nauwelijks als je tegen Breil Milano of Asvel Villeurbanne speelt.'
b-ballsite

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » do jul 06, 2006 8:23 pm

Het is van de gekke, Maartoe. Bewijst eens te meer dat Ton Boot het Nederlands basketball geen warm hart toedraagt. Waarom leidt hij niet wat Nederlanders op tot goede basketballers?

jabu

Bericht door jabu » do jul 06, 2006 8:29 pm

Het blijft het herhalen van wat we al eerder constateerden.....maar het is wel erg treurig. Boot blijft maar afgeven op de NBB en het nationale team, maar doet zelf totaal geen moeite om betere Nederlandse basketballers op te leiden. Hij koopt wederom liever een team bij elkaar.

jabu

Bericht door jabu » di jul 11, 2006 4:31 pm

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » di jul 11, 2006 6:29 pm

Een oude bekende, maar toch leuk!

jabu

Bericht door jabu » di aug 08, 2006 4:29 pm

Nog even en dan zal het WK gaan beginnen. Vanaf 19 augustus tot en met 3 september zal dit in Japan gehouden worden.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di aug 08, 2006 5:16 pm

Wat een matige website voor het WK van zo'n grote sport...

Valt me op dat Israel niet meedoet. Is het basketbal daar tegenwoordig geen top meer? Of herinner ik me soms clubteams propvol Amerikanen?

jabu

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 8:58 am

Inderdaad een erg matige website, maar dit is dan ook de officiële site. :blush: Het clubteam Maccabi Tel Aviv is beter dan het nationale team.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo aug 09, 2006 10:59 am

Mooi toernooi. Ik kijk er erg naar uit. Benieuwd of de VS de draad weer op kan pakken. Benieuwd hoe goed de Argentijnen nu zullen zijn. Benieuwd hoe Europees kampioen Griekenland het gaat doen....

Mooie eerste dag ook: FRA-ARG :eusa_dance:
Laatst gewijzigd door Deli op wo aug 09, 2006 11:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:00 am

No posts exist for this topic

:fundamentje:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

jabu

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 11:03 am

Henk de Gier schreef:
No posts exist for this topic

:fundamentje:
Nog steeds.....

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:06 am

het is erger geworden sinds de migratie X'C
Jöhnk, 29 mei 2006

jabu

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 11:07 am

Hij blijft nu helemaal hangen. :sad:

Mods doe er wat aan svp!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:08 am

ja, sluit deze topic gewoon ;) :D
Jöhnk, 29 mei 2006

jabu

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 11:13 am

Dat is misschien wel het best ja. Heb inmiddels alvast een nieuw topic geopend.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:13 am

uhm, een nieuwe topic over basketball openen was niet wat ik bedoelde Maartoe ;) :D
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie