Ajax en Warner Home Video werken samen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier »

nee Bertje, je ziet het verkeerd, ik ben gewoon geen krenterige Hollander.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Da's hetzelfde. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Henk de Gier
Contacteer:

ik ben bereid te betalen voor kwaliteit :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 »

Het hele idee achter al dat gedownload is toch juist dat je niet betaalt?

Ik ga maar eens op zoek naar een hack om clandestien zo'n snelle nieuwsgroepserver met eeuwigdurende retentie binnen te sluipen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................
Henk de Gier
Contacteer:

dat is niet mijn doel Duiveltje, ik gebruik de nieuwsgroepen voornamelijk om dingen binnen te halen die niet (meer) te koop zijn, of om muziek te downloaden en die eens te luisteren. Als ik iets op internet ontdek dat ik echt geweldig vindt dan koop ik het origineel ook altijd :yes: Noem me maar een sentimentele ouwe zak, maar ik vind dat wel zo eerlijk tegenover de artiesten.
Jöhnk, 29 mei 2006
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bertje schreef:Ja. Als hij nog op je newsserver staat kun je hem dan door dat bestand te openen downloaden met je newsdingesprogramma.
Ah, daar heb je dat newsdingesding voor nodig. Laat maar.
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 »

Dus nadat je een harde schijf vol met oude wedstrijden hebt gedownload koop je een DVDtje omdat die arme onderbetaalde voetbalslaven van Real Madrid nog niet genoeg verdiend hebben aan die wedstrijd tegen Ajax?
Sign your name on
the dotted line:

Laudrup

Bericht door Laudrup »

Deze week komt de dvd 1995 uit :cheer:
Henk de Gier
Contacteer:

666 schreef:Dus nadat je een harde schijf vol met oude wedstrijden hebt gedownload koop je een DVDtje omdat die arme onderbetaalde voetbalslaven van Real Madrid nog niet genoeg verdiend hebben aan die wedstrijd tegen Ajax?
die wedstrijden zijn juist van die dingen die niet te koop zijn
Jöhnk, 29 mei 2006
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 »

Dus zodra Ajax (of Madrid) die wedstrijd op DVD uitbrengt koop je 'm alsnog?

Overigens is CDs kopen helemaal niet eerlijk tegenover artiesten. Die worden net zo hard door de platenmaatschappijen genaaid als jijzelf. Door CDs te kopen hou je een door en door verrot monopolie in stand.

Trek van de prijs van een CD 19% BTW, 25% 'packaging fee', 5-10% 'free promotion copies' en 10% 'breakage' af en neem 10% van wat er overblijft. Dat is ongeveer 1 euro, en daar trekt de platenmaatschappij i.h.a. nog opnamekosten, marketing en andere zaken van af.

http://entertainment.howstuffworks.com/ ... lties6.htm

Je kan beter geen CDs kopen en het uitgespaarde geld besteden aan concertkaartjes. Of koop een t-shirt ofzo, rechtstreeks van de website van de artiest zelf.

Voor de prijs van een Ajax-DVD kan je beter een meter bier kopen in de kantine van een amateurclub.
Sign your name on
the dotted line:

Henk de Gier
Contacteer:

die DVD koop ik niet 666, ik heb de wedstrijd nu eens teruggezien (op mijn pc, ik heb het zelfs niet eens op dvd gebrand) en ik bewaar die opnames niet.

Zonder cd verkoop geen nieuwe contracten voor de artiesten 666, zonder contract geen (of minder) mogelijkheid om muziek op te nemen. En natuurlijk ben ik wel selectief in wat ik koop, een nieuwe U2 of Robbie Williams zal ik niet kopen (allereerst omdat ik het kut vind, maar ten tweede omdat die artiesten rijk zat zijn) maar een leuk beginnend bandje of een Nederlandse band steun ik graag met de aanschaf van een cdtje. En concertkaartjes koop ik ook regelmatig, al zijn die schoftig duur geworden de laatste 5 jaar.
Jöhnk, 29 mei 2006
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Precies, zo redeneer ik ook. Van mijn favoriete bands heb ik alles origineel. Die wil ik niet benadelen.

Hoe zijn de meningen over deze eerste dvd trouwens? Het lijkt me een erg leuke serie maar zoiets staat of valt wel met een goede productie.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ik koop straks in december wel die hele dvdbox in 1 keer, heb er geen haast mee.
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Marillion schreef:Precies, zo redeneer ik ook. Van mijn favoriete bands heb ik alles origineel. Die wil ik niet benadelen.
Dat is heel nobel. Bij mij is de drijfveer echter anders: ik heb verzamelaarsbloed. Ik wil mooie dingen. Ik ben niet geïnteresseerd in downloads, gebrande cd'tjes, gefotokopieerde boeken en dat soort zaken. Wel van dingen die niet officieel te krijgen zijn, uiteraard, maar met kopietjes heb ik gewoon niks. Ik voel er niks bij.

Heel irrationeel allemaal. Heeft te maken met twee dingen:

1. ik ben verwend omdat ik cd's en soms ook dvd's en boeken recenseer. De deurmat ligt er elke dag vol mee. Ik doe het niet voor minder dan de originelen (en ben zeker niet te beroerd om, náást wat ik toegestuurd krijg, alsnog tien keer zoveel cd's te kopen als de gemiddelde Nederlander)

2. ik ben een ouwe lul (aan het worden).

K.
Still alive...
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Even de eerste dvd (Ajax-geschiedenis) tegen het licht houden...

Ik vind 'm, laat ik zeggen, niet slecht. In de jubileumbox van Ajax zat destijds een videoband van de Ajax-geschiedenis, die ook los te koop was. Die was écht heel slecht. Je sprong vrijwel meteen via de mistwedstrijd naar de jaren '70. En daarna naar '95. Terwijl dat nou juist de dingen zijn die we al duizend keer gezien hebben.

Op deze dvd krijgen eindelijk de écht interessante dingen eens een plaats, zoals bijvoorbeeld het allereerste bewegende filmpje van Ajax. En de oudste wedstrijden tegen Feyenoord. En beelden uit het oude 'houten stadion'. En een gekostumeerd jubileumfeest uit het verre verleden. Dát soort dingen zijn nu eindelijk eens vastgelegd.

Wat ik (toch weer) heel slecht vind, zijn al die tekstvenstertjes... Alsof het een soort cd-rom is. Waarom niet een mooie documentairevorm, met afgebakende hoofdstukken en een voice-over van goed geschreven, zorgvuldige teksten. Dan had Ajax ook meteen van de gelegenheid gebruik kunnen maken om Engelse, Duitse, Italiaanse, Spaanse en Japanse ondertiteling toe te voegen.

Waarom in jezusnaam níet???

Dat is nou net wat een dvd zo handig maakt: je kunt op één schijf alles kwijt en een product maken dat 'Nederlands' genoeg is om Nederlandse aahang de Ajax-'nestgeur' te laten ruiken, maar tegelijkertijd toegankelijk is voor elke bewoner van de planeet. Dat is nou net het hele fucking punt van een dvd, Ajax! Waarom snappen jullie dat nou niet?

Maar nee hoor: Ajax gaat weer 'overwegen' of er ook een internationale versie moet komen. Dat had gewoon een kwestie van drie drukken op de knop moeten zijn: 'Menu' > 'Languages' > 'English'. En hup: kijken maar. Naar precies dezelfde dvd. De wereld is een dorp. Internet en creditcards heb je overal. Alleen de verzendkosten verschillen. Doe dat nou eens gewoon in één keer! Ik vind het niet alleen heel jammer, maar ook heel dom en eigenlijk ronduit onbegrijpelijk dat ze dat wéér hebben nagelaten.

Maar goed. Ik zal het wel niet snappen.

K.
Still alive...
Nihad

Bericht door Nihad »

Overigens bespeur ik wel af en toe domme foutjes en/of slordigheden.

Zo krijgt de bekerfinale van 1986 de titel bekerfinale 1985 en roept de commentator dat Ajax na het seizoen 2000-2001 2e is geworden, terwijl we toen 3e werden.

En volgens mij kwam ik er wel meer tegen. Slordig hoor.

Oh, zonet nog. Na de speical over Bergkamp op DVD2. Het einde van de special gaat prompt over Frenk Rijkaard die terugkomt en dat hij kampioen wordt in 94 waarna je beelden van Ajax-Heerenveen te zien krijgt.

WTF?

Waarom overigens zo weinig aandacht aan 92-93 en 93-94? Waarom geen beelden van de bekerfinale van 92? Waarom geen special over Rijkaard?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

brigade zuid schreef:Ik koop straks in december wel die hele dvdbox in 1 keer, heb er geen haast mee.
Ik hoop hem in juli/augustus mee te nemen. Hoeveel kost zoiets? :blush:
Laudrup

Bericht door Laudrup »

Nihad schreef:Overigens bespeur ik wel af en toe domme foutjes en/of slordigheden.

Zo krijgt de bekerfinale van 1986 de titel bekerfinale 1985 en roept de commentator dat Ajax na het seizoen 2000-2001 2e is geworden, terwijl we toen 3e werden.

En volgens mij kwam ik er wel meer tegen. Slordig hoor.

Oh, zonet nog. Na de speical over Bergkamp op DVD2. Het einde van de special gaat prompt over Frenk Rijkaard die terugkomt en dat hij kampioen wordt in 94 waarna je beelden van Ajax-Heerenveen te zien krijgt.

WTF?

Waarom overigens zo weinig aandacht aan 92-93 en 93-94? Waarom geen beelden van de bekerfinale van 92? Waarom geen special over Rijkaard?
Je kan niet elk seizoen d'r uit pakken. 1993-1994 was een mooi seizoen, maar niet superspeciaal. Werd maar liefst 6 keer verloren dat jaar meen ik mij te herinneren. Wel mis ik de mooie bekerfinale tegen Heerenveen in 1993.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:Ik koop straks in december wel die hele dvdbox in 1 keer, heb er geen haast mee.
In juli/augustus is alleen de AJAX historie en 1995 in de verkoop, de complete dvdbox einde van het jaar pas.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

brigade zuid schreef:
Thomas schreef:
In juli/augustus is alleen de AJAX historie en 1995 in de verkoop, de complete dvdbox einde van het jaar pas.
Daar doe ik het ook wel voor hoor. ;)

Of is het goedkoper om te wachten?
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Nee, maar wel makkelijker. :yes:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Maar in december ben ik weer niet in Nederland. Dus ik weet niet of dat makkelijker is.
Henk de Gier
Contacteer:

je hebt vast wel familie/vrienden/kennissen die je de box willen toesturen, of je gaat naar www.bol.com :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ja, dat wel. Alleen laat ik hem het liefst meenemen door iemand die deze kant op komt. Ik zie nog wel wat ik doe.
Henk de Gier
Contacteer:

als jij mijn tickets betaald wil ik best die dvdtjes voor je meebrengen. Sterker nog, jij betaald m'n ticket en verblijfskosten en dan krijg je die dvd's van mij :D
Jöhnk, 29 mei 2006
Plaats reactie