Ik vind het wel bijzonder, Alexander. Heel bijzonder
AFC Ajax – Maccabi Tel Aviv FC do 7-11 21:00
Moderator: mods
Re: AFC Ajax – Maccabi Tel Aviv FC do 7-11 21:00
IK GELOOF!!!!!!
https://nos.nl/l/2586721
Supporters van het Israëlische voetbalteam Maccabi Tel Aviv krijgen geen toestemming om bij het uitduel te zijn van hun club met Aston Villa in de Europa League. Dat heeft de Engelse club besloten nadat de politie kenbaar heeft gemaakt dat zij zich zorgen maken over de publieke veiligheid en mogelijke protesten tegen de aanwezigheid van de fans uit Israël.
Supporters van het Israëlische voetbalteam Maccabi Tel Aviv krijgen geen toestemming om bij het uitduel te zijn van hun club met Aston Villa in de Europa League. Dat heeft de Engelse club besloten nadat de politie kenbaar heeft gemaakt dat zij zich zorgen maken over de publieke veiligheid en mogelijke protesten tegen de aanwezigheid van de fans uit Israël.
IK GELOOF!!!!!!
Dat zijn toch onschuldige toeristen?
I think I lost my fucking headache
Dat proberen de lobbyisten in het VK nu ook duidelijk te maken. De Britse politie kan de Joodse voetbalsupporter niet veilig houden
Het is best eng hoe hun propaganda machine werkt hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Misschien is het wel waar? 
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Er zit ook wel gewoon een grens aan wat een acceptabele inzet van politie is om een sportwedstrijd door te laten gaan natuurlijk. De tekorten die we in Nederland hebben op dat gebied zijn volgens mij ook in andere landen van toepassing.
Ter vergelijking zie ik dan deze week in het wielrennen de Tour of Holland. Waar de organisatie tegen de stroom in een wedstrijd organiseert zónder inzet van politie. Los van dat het leuk is om in Nederland weer een etappekoers te hebben is er ook van alles geregeld om de jeugd in beweging te krijgen met dikke banden races. Dus een actieve en positieve bijdrage aan de gemeenschap.
Voetbal is naast vermaak voor de gemeenschap vooral een enorme kostenpost. Ik heb jarenlang actief uitwedstrijden bezocht maar snap ondertussen ook wel dat het steeds vaker gebeurd dat uitsupporters niet welkom zijn.
Ter vergelijking zie ik dan deze week in het wielrennen de Tour of Holland. Waar de organisatie tegen de stroom in een wedstrijd organiseert zónder inzet van politie. Los van dat het leuk is om in Nederland weer een etappekoers te hebben is er ook van alles geregeld om de jeugd in beweging te krijgen met dikke banden races. Dus een actieve en positieve bijdrage aan de gemeenschap.
Voetbal is naast vermaak voor de gemeenschap vooral een enorme kostenpost. Ik heb jarenlang actief uitwedstrijden bezocht maar snap ondertussen ook wel dat het steeds vaker gebeurd dat uitsupporters niet welkom zijn.
Nil volentibus arduum
Of misschien willen ze dat tuig niet wat door de straten van Amsterdam aan het rellen was. Je weet wel… die IDF soldaten… die Mossad-lui.
https://youtu.be/ySHIOYyJ95A?si=xf2BzC_e4E3tO7UP
Walgelijk dat wordt gedaan alsof dit ook maar iets met antisemitisme te maken heeft.
IK GELOOF!!!!!!
Interessant stuk o.a. over de 'onschukdige toeristen' die slachtoffer werden van een 'pogrom'
Wij mochten onder invloed van racisten vd Plass, scheeuwlelijkerd Jessulgus en de mossad de waarheid niet weten
Heb slechts het interessantste stukje gekopieerd. Hele stuk via de link
Wij mochten onder invloed van racisten vd Plass, scheeuwlelijkerd Jessulgus en de mossad de waarheid niet weten
Heb slechts het interessantste stukje gekopieerd. Hele stuk via de link
Waarschuwing uit Nederland
Wat volgens The Guardian voor de Engelse politie de doorslag gaf bij het inreisverbod, was een waarschuwing uit Nederland. De Britse krant schrijft dat de politie in Amsterdam de inlichtingen van destijds heeft gedeeld met Birmingham, waaruit zou blijken dat Maccabi-fans de aanstichters waren van de rellen. Daarbij werden ook willekeurige moslims slachtoffer. Ook waren er volgens de inlichtingen drie dagen lang vijfduizend agenten nodig om de relschoppers tot bedaren te brengen.
https://www.trouw.nl/sport/terwijl-uefa ... ~b6ea3771/
Kan je het hele stuk plaatsen? Ik heb geen abo.
IK GELOOF!!!!!!
Wel leuk om jouw reacties in dit topic te lezen. Je neven gaan Birmingham in ieder geval niet slopen. Met dank aan de Amsterdamse politieAlexander schreef: wo mar 19, 2025 9:24 am Huh, het was toch de schuld van de Joden? Wat raar dat er maar 10 Israëlische verdachte zijn dan.
IK GELOOF!!!!!!
Terwijl Uefa niets doet, neemt racisme onder Israëlische voetbalfans sterk toe
Racisme onder Israëlische voetbalsupporters groeit sterk. Met een recent Israëlisch rapport waaruit dat blijkt deed de Uefa vooralsnog niets. Nu vreest men in Engeland nieuwe rellen met Maccabi Tel Aviv
Dit artikel is geschreven door
Matthijs van Dam
onderzoeksjournalist en redacteur sport&samenleving
Gepubliceerd op 23 oktober 2025, 13:42
Bewaren
Delen
Een boycot van Israël in het Europese voetbal leek een maand geleden aanstaande nadat de VN officieel vaststelde dat het Israëlische leger genocide pleegde in Gaza. Zover kwam het (vooralsnog) niet. De Uefa heeft dat besluit opgeschort sinds er een staakt-het-vuren met Hamas is. Toch raakt de positie van het land in de voetbalwereld nu weer in opspraak. Dat heeft alles te maken met het gedrag van Israëlische voetbalsupporters.
Voor de tweede keer in een maand tijd heeft mensenrechtenorganisatie Fairsquare een brief gestuurd naar Uefa-president Aleksander Ceferin, die is ingezien door Trouw. Op de eerste, van 17 september, reageerde de Uefa niet. Aanleiding voor de brief van 21 oktober is een in juni gepubliceerd rapport van de Israëlische ngo Kick it Out over racisme in de voetbalstadions aldaar.
367 racistische spreekkoren
Daaruit blijkt niet alleen dat het aantal racistische incidenten bij Israëlische profwedstrijden al drie jaar toeneemt. Onderzoekers van Kick it Out namen afgelopen seizoen een stijging van liefst 64 procent waar tot een recordaantal van 367 racistische spreekkoren. De meest gehoorde was ‘Laat de IDF winnen, fuck de Arabieren’. Ook keurden sommige leuzen genocide goed, zoals ‘Waarom zijn er geen scholen meer in Gaza? Omdat er geen kinderen meer zijn’.
Bij slechts één van de veertien clubs in de Israëlische competitie zagen de onderzoekers geen uitingen van racisme. Volgens Fairsquare zou racisme nu ook ‘gemeengoed’ zijn bij clubs waar dat eerder nauwelijks voorkwam.
In het rapport is een hoofdrol weggelegd voor Maccabi Tel Aviv, met 118 incidenten koploper qua racisme. Maccabi begon ooit als een club zonder duidelijke politieke signatuur. Maar zijn achterban radicaliseerde sinds de oorlog in Gaza dusdanig dat het qua incidenten nu de van oudsher al extreemrechtse en anti-Palestijnse club Beitar Jerusalem heeft overtroffen.
Fairsquare eist in de brief aan de Uefa alsnog een boycot van Israël, omdat in haar statuten staat dat nationale voetbalbonden verplicht zijn maatregelen te ondernemen tegen racisme. De Israëlische voetbalbond bestrafte tot dusver nauwelijks racistische incidenten, schrijft de ngo, in tegenstelling tot normale supportersincidenten.
Politieke rel in Engeland
Omdat de Uefa na publicatie van het rapport en de brieven van Fairsquare geen actie ondernam, zijn de bevindingen en de vraag wat te doen met Israëlische (uit)supporters ineens weer actueel. Fans van Maccabi staan namelijk sinds deze week centraal in een politieke rel in Engeland. Daar besloten de lokale autoriteiten van Birmingham dat de supporters niet welkom zijn in de stad op 6 november. Dan speelt Maccabi een uitwedstrijd in de Europa League tegen Aston Villa.
De politie van Birmingham vreest een herhaling van de grootschalige rellen met Maccabi-fans in Amsterdam vorig jaar november, rond het duel met Ajax. Ook Fairsquare refereert in zijn brief aan Uefa-president Ceferin aan de beruchte ‘Maccabi-rellen’ in Amsterdam. Nadat Israëlische fans in het centrum onder meer racistische, anti-Palestijnse leuzen riepen, raakten ze slaags met lokale relschoppers. Die voerden zogeheten ‘hit and run’-aanvallen uit op de Maccabi-fans.
De Uefa zei naderhand de rellen ‘volledig’ te onderzoeken, maar Fairsquare schrijft dat er geen bewijs is dat de bond dat ooit heeft gedaan. Ook de Israëlische voetbalbond nam volgens de ngo geen maatregelen tegen Maccabi.
De Britse premier Keir Starmer wond zich op over het inreisverbod en noemde het ‘verkeerd’. De Britse regering probeerde het supportersverbod daarna terug te draaien. Dat hoeft niet meer, want Maccabi heeft zelf al aangekondigd dat het de kaartverkoop heeft stopgezet omdat volgens de club de veiligheid van haar supporters in Engeland niet gewaarborgd is.
Waarschuwing uit Nederland
Wat volgens The Guardian voor de Engelse politie de doorslag gaf bij het inreisverbod, was een waarschuwing uit Nederland. De Britse krant schrijft dat de politie in Amsterdam de inlichtingen van destijds heeft gedeeld met Birmingham, waaruit zou blijken dat Maccabi-fans de aanstichters waren van de rellen. Daarbij werden ook willekeurige moslims slachtoffer. Ook waren er volgens de inlichtingen drie dagen lang vijfduizend agenten nodig om de relschoppers tot bedaren te brengen.
Die angst is ook na het inreisverbod niet ongegrond. De autoriteiten in Birmingham vrezen dat Israëliers woonachtig in Engeland alsnog kaartjes zullen proberen te kopen voor het duel met Aston Villa. Dat betekent dat zij in vakken met thuissupporters zullen zitten, waarmee de kans op ongeregeldheden in het stadion flink toeneemt.
Www.trouw.nl
In het rapport is een hoofdrol weggelegd voor Maccabi Tel Aviv, met 118 incidenten koploper qua racisme. Maccabi begon ooit als een club zonder duidelijke politieke signatuur. Maar zijn achterban radicaliseerde sinds de oorlog in Gaza dusdanig dat het qua incidenten nu de van oudsher al extreemrechtse en anti-Palestijnse club Beitar Jerusalem heeft overtroffen.
Alexander, waar ben je?
Alexander, waar ben je?
IK GELOOF!!!!!!
Niemand durft, uit angst te worden beschuldigd van antisemitisme.
Maar ja, het zijn voetbalsupporters, die roepen de vreselijkste dingen, niet alleen in Israël.
Maar ja, het zijn voetbalsupporters, die roepen de vreselijkste dingen, niet alleen in Israël.
Ik vond het wel opvallend dat vlgs het politierapport Maccabifans de aanstichters waren van de rellen. Daar hebben wij weinig tot niet over gehoord. Alleen dat het een pogrom was met brave Israelische toeristen als slachtoffer
We weten allemaal dat voetbalsupporters nooit iets hebben gedaan. Ze houden van hun club en worden geprovoceerd, zeker ook door de politie. En die spreekkoren, die ontsnappen aan hun mond daar moet je niets achter zoeken.
Kortom, er verzamelt zich heel wat tuig op tribunes. Dat is niet alleen in Israël zo.
Kortom, er verzamelt zich heel wat tuig op tribunes. Dat is niet alleen in Israël zo.
"Onschuldige toeristen slachtoffer van pogrom"
"Serious assault on muslim taxidrivers"
Nou zeg, wie had dat nou kunnen denken?
Het blijft wonderlijk dat we(ik) dit soort info vx dutch police niet in onze nationale media te zien/horen krijgen
"Serious assault on muslim taxidrivers"
Nou zeg, wie had dat nou kunnen denken?
Het blijft wonderlijk dat we(ik) dit soort info vx dutch police niet in onze nationale media te zien/horen krijgen
'Exclusive: Violent Maccabi fans were organised fighters 'linked to IDF', UK police found
MEE can reveal new intelligence which led to ban on Israeli Maccabi Tel Aviv fans from Aston Villa game this week
Maccabi Tel-Aviv's supporters cheer for their team during the UEFA Europa League 1st round day 3 football match between Maccabi Tel Aviv and FC Midtjylland at the TSC Arena in Backa Topola on October 23, 2025.
Maccabi Tel Aviv supporters at a Uefa Europa League match between their club and FC Midtjylland in Backa Topola, Serbia, on 23 October 2025 (Andrej Isakovic/AFP)
By Imran Mulla
Published date: 4 November 2025 15:14 GMT
|
Last update: 2 hours 45 mins ago
facebook sharing buttontwitter sharing buttonwhatsapp sharing buttonmessenger sharing buttonemail sharing buttonsharethis sharing button
Dutch police told their British counterparts that over 200 Maccabi Tel Aviv football fans who wreaked havoc in Amsterdam in November 2024 were "linked to the Israel Defense Forces [IDF]", and that hundreds more were "experienced fighters", "highly organised" and "intent on causing serious violence", Middle East Eye can reveal.
The recent ban on fans of Israeli club Maccabi Tel Aviv from a 6 November fixture at Aston Villa in Birmingham triggered a political furore and was denounced as antisemitic last month by the British government.
But the West Midlands Police assessment which led to the ban was based on intelligence provided by Dutch police about the conduct of Maccabi fans during a match in Amsterdam last November.
The Guardian reported on 21 October that the police assessment "concluded the biggest risk of violence came from extremist fans of the Israeli club".
Now, as the match approaches, MEE can reveal new details of the police assessment which have not been previously reported, and which raise further questions about claims made by government ministers.
Read More »
Khan told MEE on Tuesday: "This information about the Maccabi fans has not been previously mentioned in the media. The public are entitled to know the full truth of what took place in Amsterdam. The police know it.
"This assessment shows that these fans were attacking Muslims and retaliating against police. They were operating in an organised manner."
When approached for comment, West Midlands Police pointed MEE to a recent statement by Birmingham Police commander Tom Joyce, which said: "We are experienced at policing high-profile football matches and demonstrations, and for many weeks now we have been working closely with different faith and local community groups to listen to their views and concerns.
"Our goal throughout planning for this match is to ensure people can enjoy the football fixture while we continue to keep everyone in Birmingham safe, facilitate peaceful protest and maintain the King’s peace."
Intentionally targeting Muslim communities'
More than 700 officers are preparing to mount an operation for the match on Thursday, amid planned protests by pro-Palestine protesters, who say Maccabi Tel Aviv should not be allowed to play because of Israel's genocide in Gaza and continued occupation of Palestinian territory.
Amsterdam City Council recently banned Maccabi Tel Aviv from the Dutch capital after the club's fans caused mayhem by rampaging through the city last November, before and after their Europa League match against Ajax.
'Like a battlefield': The real story behind the Tel Aviv derby violence
Read More »
According to the West Midlands Police assessment, the day before the fixture saw between 500 and 600 fans "apparently intentionally targeting Muslim communities and committing a variety of targeted, hate-motivated crimes, including serious assaults on Muslim taxi drivers, throwing innocent members of the public into the river, tearing down Palestine flags and singing hate-fuelled songs.
"Police attempts to disperse this group resulted in serious violence."
The day of the match saw fans "tearing down Palestinian flags and chanting anti-Arab slogans".
The assessment notes: "Several Maccabi fans were assaulted by masked groups believed to be pro-Palestinian protesters. There were running street battles between the two groups throughout the day.
"Significant incidents of vandalism and street violence, including several attacks on taxi drivers and local communities by Maccabi fans were experienced."
Middle East Eye delivers independent and unrivalled coverage and analysis of the Middle East, North Africa and beyond. To learn more about republishing this content and the associated fees, please fill out this form. More about MEE can be found here.
https://www.middleeasteye.net/news/viol ... lice-found
Er is die nacht geen enkele onschuldige Israeli aangevallen.
IK GELOOF!!!!!!
Waarom krijgen we geen update? We hebben er recht op te weten wat er precies gebeurd is.
Bizar he dat er in de NL media geen letter is over deze politiebevindingen.
Als ik speculeer is dat zo'n beetje uitgekomen vlak voordat de gemeente Amsterdan Israelische teams uit Amsterdam bande vwb Euripese wedstrijden
Als ik speculeer is dat zo'n beetje uitgekomen vlak voordat de gemeente Amsterdan Israelische teams uit Amsterdam bande vwb Euripese wedstrijden
Het is wel opvallend, dat klopt.
Er moet toch een aanleiding geweest zijn voor dat besluit zo lang na de wedstrijd.
Maar goed, blijft speculeren
Maar goed, blijft speculeren
Kijk eens naar de bron van dat artikel… Ik zou me effe inlezen over wie en wat dat zijn. Confirmation bias blijft een fascinerend fenomeen. Als het in ons straatje past wordt het kritisch denken knopje meteen uitgezet.Yopii schreef: wo nov 05, 2025 6:05 pm Waarom krijgen we geen update? We hebben er recht op te weten wat er precies gebeurd is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ze citeren de politie van Birmingham. Maar gied we mogen alleen de Israelische propaganda geloven natuurlijk.
Het is overigens ook in lijn met de quote uit de guardian die erboven staat in het stuk van trouw
Het is overigens ook in lijn met de quote uit de guardian die erboven staat in het stuk van trouw
Laatst gewijzigd door LucaS op wo nov 05, 2025 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Haatvol mannetje. Ik heb het met je te doenLucaS schreef: wo nov 05, 2025 6:57 pm Ze citeren de politie van Birmingham. Maar gied we mogen alleen de Israelische propaganda geloven natuurlijk
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Neu. Ik doe niet aan haat