Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Trab » zo jun 15, 2025 2:31 pm

Yopii schreef:Dit vind ik veel pijnlijker dan een jaar geen kampioen worden. De jeugdopleiding is de levensader van onze club. Blijkbaar gaat er veel mis. Deze ontwikkeling moet je niet bagatelliseren, het is zo pijnlijk om op te leiden voor je concurrenten. Opleidingsvergoeding op deze leeftijd is nog peanuts ook. :blush.gif:

Ze willen geen contracten geven met vijftien, want dan moeten ze al met achttien verlengen. :biggrin.gif:

Op deze manier valt er niets meer te verlengen, de beste talenten zijn weg.

Ik snap het idee erachter wel, maar het werkt niet als de concurrentie die contracten wel uitdeelt.

Overigens gaat het vast niet alleen om geld. Blijkbaar vinden onze talenten de opleiding niet dusdanig goed dat ze daarvoor willen blijven. Daar staat Beuker dan met zijn Plan. :aai.gif:
Die man is meer met zijn persoonlijke PR bezig dan met iets anders. Hij maakt een hele show van die talententrainingen, terwijl dat onder Wim Jonk ook al werd gedaan.

Ajax deed het ooit net zo als F. een haalde de Timbertjes en Lang bij F. weg. Dat heeft ons geen windeieren gelegd.

Er moet zo snel mogelijk ingegrepen worden. In feite had dat vorig jaar al moeten gebeuren, maar ja, wie zet dat dan in werking?
Ja helemaal met je eens. Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo jun 15, 2025 5:54 pm

Yopii schreef:
zo jun 15, 2025 11:26 am
Het is de keerzijde van die zogenaamde Amsterdamse bluf: wij zijn de besten, blabla. En maar roepen dat onze opleiding top is. Waarom lopen dan zelfs talenten die van jongs af bij ons spelen de deur uit? Waarom overwóóg Steur, een jongen uit de regio, naar PSV te gaan? Hoezo F? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

De standaardreactie van mensen bij en rond Ajax is dan om die jongens verdacht te maken. Die doen het voor het geld, blabla. Bij Ajax is zelfkritiek traditioneel not done, liever feliciteert men elkaar met elkaar. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Ik zie niet veel in die Beuker, hij lijkt me een kletsneus. Bovendien maakt hij constant snoepreisjes naar partnerclubs (de opvolgers van de beruchte 'deelnemingen') zonder dat er iets uit voortkomt. Cruijff napraten of AZ imiteren kan ik ook.

Onze opleiding moet zo goed zijn dat spelers niet weg willen, tenzij er een club komt die niet te weigeren is. Zo'n club is F. niet. Waarom zou F. meer mogelijkheden hebben dan Ajax? Die opmerking van die F-watcher staat er niet voor niets, je moet opletten wat er achter je rug gebeurt. Hoe kan het dat Grootfaam weg wil? Die jongen is als ukkie vanuit Zeeland naar Amsterdam gekomen, heeft toen F. afgewezen omdat hij fan van Ajax was.

Met pijn in mijn hart moet ik vaststellen dat ze in Rotterdam goed bezig zijn. Hun o/15 en o/16 zijn kampioen geworden en met name hun o/15 wordt flink versterkt. De spelers die ze vorig jaar van Ajax hebben gehaald (De Koning en Zinhagel) doen het fantastisch daar. Zinhagel zullen we als de voortekenen niet bedriegen snel bij het eerste zien.
Eens dat op de ooit roemruchte Ajax opleiding al jaren de sleet is gekomen. Zoals gezegd, te veel mensen binnen Ajax vinden het vooral belangrijk dat ze bij Ajax werken - met een aura van zelfvergenoegdheid 'wij zijn Ajax.. wij zijn de ...'.

Maar dat is echt niet de reden waarom dat die jongens vertrekken hoor. Het geen contract meer bieden aan 15 jarigen zal een veel grotere invloed hebben hier. Plus dat dit een hele andere generatie is waar 'vast' veel minder betekenis heeft dat het 'vroeger' deed. Dat zie je overal in de maatschappij, dus ook bij BVOs.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jun 16, 2025 9:22 am

Grootfaam (veruit grootste talent 015) definitief naar Feyenoord. En waarschijnlijk Simeon ook, ook 1 van de grootste talenten uit de jeugd. Gaat top met Beuker. Slim beleid ook om niet meteen bij 15 een contract aan te bieden.

Geloof me, die Beuker is een gevaar voor de club.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jun 16, 2025 10:04 am

Alexander schreef:Grootfaam (veruit grootste talent 015) definitief naar Feyenoord. En waarschijnlijk Simeon ook, ook 1 van de grootste talenten uit de jeugd. Gaat top met Beuker. Slim beleid ook om niet meteen bij 15 een contract aan te bieden.

Geloof me, die Beuker is een gevaar voor de club.
Man man. Fucking Feyenoord. We worden gewoon voorbijgestreefd door die kut kakkerlakken. Er staan straks allemaal talenten in hun eerste die door ons zijn opgeleid. En die Beuker maar koketteren hoe geweldig onze opleiding is. Waarom komt er niemand binnen Ajax in opstand tegen deze man?

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 16, 2025 10:16 am

Denk dat we Simeon ook verliezen inderdaad.

Het zit 'm niet alleen in die contracten. Blijkbaar zijn jongens, zelfs jongens die van jongs af bij Ajax spelen, niet tevreden over de opleiding.

Dit is wat een insider schrijft op AS:
PaulusH +3614

Nee, financieel zijn verschillen er amper. Sterker nog, hier gaat fractie in om tov sommige spelers bij Ajax laatste jaren. Dan heb ik het over bedragen die Ajax voor nieuwe spelers bijna tien jaar geleden al gaf. Ajax wil ook niet met 16 groter contract "ter compensatie" voor jaar zonder contract spelen.
Darko is ook benaderd, niet alleen deze zomer, maar die blijft als niets geks is gebeurd nog. Tatuh zelfde verhaal. En nog paar jeugdinternationals. En ook jongere toptalenten hebben mogelijkheid gekregen stap te zetten. Ben er niet berust op dat er volgend jaar niet weer een paar gaan.
En:
Er is een reden dat er echt een bizar aantal talenten, vrijwel iedereen die bovenkant van lichting is, met andere clubs gesproken heeft en er ook enkele club besluiten te verlaten. Het punt van "lag aan de speler" ligt al tijdje achter ons want ik kan je vertellen dat het niet alleen spelers betreft ondertussen. Clubs ruiken bloed en talenten die je nu misschien nog hebt kunnen behouden gaan komende zomer gewoon weer opties krijgen en dan kan het wel net andere kant op vallen. Jongens die nu de club verlaten is de interesse van buitenaf geen nieuwe ontwikkeling en hebben in verleden vaker kans gehad Ajax al te verlaten maar stonden toen nieteens open het aan te luisteren - nu worden ze actief aangeboden.

Er is een reden dat Ajax graag had dat de Telegraaf dat "pronklijstje" met nieuwe spelers plaatst. Het is voor bepaalde mensen en de uitstraling naar buiten toe heel belangrijk dat nu zichbaar is dat talenten van PSV, Feyenoord, AZ, Utrecht en dit jaar ook PSG en Barcelona ook nog voor Ajax kiezen. Dit is echter geen nieuwe ontwikkeling. Wel een nieuwe ontwikkeling is dat je ondertussen ook toptalenten aan Feyenoord verliest en niet uitsluitend aan topclubs uit buitenland.

Ze dachten dat het wel los zou lopen met Grootfaam, schrijft hij ook. Blijkbaar wisten ze niet wat er speelde. Hoe kan het dat deze jongen vertrekt, terwijl hij van jongs af fan is van Ajax en F. ooit heeft afgewezen, terwijl Rotterdam dichter bij was voor zijn familie? Van Zinhagel begrijp ik het nog, dat is een Rotterdammer, maar Grootfaam???

Overigens heeft ook PSV problemen. Vorig seizoen raakte het al een paar van de beste talenten kwijt aan met name F (maar ook Ajax: Abdalla), en dit jaar gebeurt het opnieuw met Kalokoh. PSV heeft wel het geluk dat het gemakkelijk jeugdspelers uit België kan halen op relatief jonge leeftijd.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... -amsterdam
Zoals gezegd, te veel mensen binnen Ajax vinden het vooral belangrijk dat ze bij Ajax werken - met een aura van zelfvergenoegdheid 'wij zijn Ajax.. wij zijn de ...'.
Mijn gevoel: Kroes en Beuker zijn inhoudelijk niet sterk. Ze kloppen zichzelf graag op de borst, laten zich bewonderen door de T. en hebben blijkbaar veel steun binnen Ajax. Van hun prestaties ben ik niet onder de indruk.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jun 16, 2025 10:49 am

Het niveau van de opleiding is gewoon te laag. Trainers die met de grote leider meeknikken mogen blijven. Daardoor hebben we een opleiding gekregen die helaas onder doet voor die van Feyenoord. En dat is knap, want die hebben een aanzienlijk groter budget.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 16, 2025 10:58 am

Groter of kleiner? :confused.gif:

F. heeft duidelijk een veel beter verhaal. NIet alleen stappen jongens van ons over, ze overtuigen ook spelers (zoals Schaken van Heerenveen) die Ajax ook wilde hebben.

Ik las een tijdje terug dat ze zich bij AZ destijds afvroegen wat die Beuker eigenlijk deed. De opleiding van AZ blijkt ook prima door te draaien zonder hem.

De aanstelling van Beuker komt vast uit de koker van LVG en Blind. Die twee moet je niet hebben als je wilt bouwen aan een sterke jeugdopleiding.

Het is wel duidelijk dat de uitblinkers zich tekort gedaan voelen. De teloorgang is evident. Waarom stappen die jongens anders over? Ze zijn heel trots bij Ajax dat Bounida en Steur wel zijn gebleven. Van Bounida vraag ik me af welke club hem echt wilde hebben, want hij heeft amper gepresteerd in zijn jaren bij Ajax. Wat Steur betreft, die kon alleen naar PSV, en PSV zit in hetzelfde schuitje als Ajax: grote talenten lopen weg. Je moet je echt zorgen gaan maken als Steur, die uit de regio komt en van jongs af bij Ajax zit, een overstap zelfs overweegt.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jun 16, 2025 11:15 am

Kleiner, excuus.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jun 16, 2025 11:25 am

Als je zwakke leiders hebt, dan verlaat talent een eventueel zinkend schip.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 16, 2025 12:11 pm

Simeon zou ook naar het buitenland kunnen gaan.

De geruchten over een vertrek zijn er al een jaar. F. wil hem, maar buitenlandse clubs zitten op het vinkentouw, heb ik begrepen.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 16, 2025 12:14 pm

Yopii schreef:
ma jun 16, 2025 12:11 pm
Simeon zou ook naar het buitenland kunnen gaan.

De geruchten over een vertrek zijn er al een jaar. F. wil hem, maar buitenlandse clubs zitten op het vinkentouw, heb ik begrepen.

Feyenoord Youth Watcher‬
‪@varkenoordfan.bsky.social‬
· 2u
Berichten van Jeshurun Simeon stroomden gisterenavond ineens binnen, een behoorlijke verrassing. Al was Simeon vorig seizoen al dichtbij een overstap.

Simeon zou bij Feyenoord in het O21-elftal zou kunnen gaan spelen met zijn oud-ploeggenoot Jivayno Zinhagel.

Nog geen 100% deal op dit moment.
PaulusH +3628
Ik snap wel dat spelers die veelvuldig uit moeten helpen bij oudere ploeg (zoals Grootfaam of Tatuh) niet heel veel begrip hebben voor terug naar leeftijdsgenoten moeten wanneer team hoger omdat nieuwe spelers komen en de spelers die voor jou banken obv leeftijd plekje daar moeten krijgen. De o17 van komend seizoen heeft dertien (!) spelers van buitenaf erbij gehaald tussen o15 en o17 van de 21 spelers. En persoonlijk ben ik van mening dat teveel ervan niet Ajax niveau hebben.
Tja, als een speler merkt dat hij gemakkelijk meekan in een hogere lichting, en dan moet hij terug omdat Ajax voor zijn positie in een hogere lichting een speler van buiten koopt... Daar spreekt niet veel vertrouwen uit.

Yopii

Bericht door Yopii » di jun 17, 2025 6:06 am

PaulusH +3644

Ik ben van mening dat Owolabi, Tatuh, Van Loon, Grootfaam en Darko die allemaal regelmatig bij o16 dit jaar mee hebben gespeeld beter zijn dan heel groot deel van de nieuwe o17. Daarnaast is de o16 een weinig serieus genomen leeftijdscategorie bij veel clubs in Nederland. Er is ook een reden dat de o16 spelers alleen Ouazane had die meer dan 90 minuten heeft gemaakt bij de o17 zo uit het hoofd. (Misschien Abdalla die veel meer had moeten spelen daar imo) Terwijl de vijf die ik noem echt versterkingen voor de o16 ploeg waren imo. (Bijna) Alle clubs buiten de topteams hebben o16 spelers bij de o17 spelen. Heerenveen verliest er bijvoorbeeld twee aan Feyenoord die o16 waren maar o17 speelden.

En ja, naar mijn mening in Grootfaam de beste middenvelder die Nederland heeft uit 2010. Vind hem ook een betere middenvelder dan Darko die als aanvaller echt speciaal is. Die gaat bij Feyenoord in de o17 comfortabel basis spelen en dat is de ploeg die landskampioenschap pakte.
Ik herken dit wel, in de wedstrijden die ik via de stream weliswaar,af viel me op dat er nogal wat middelmaat loopt bij de oudere jeugdteams. Dan ligt de nadruk dus op de groep (iedereen tevreden houden van de oorspronkelijke lichting) in plaats van op het individu.
Ajax zou dit serieus moeten nemen, anders gebeurt dit volgend jaar opnieuw, voor het derde jaar op rij. Die jongens kennen elkaar, al dan niet via Instagram. Het is niet best als de weglopers reclame maken voor de concurrent.
De 'graag of niet '-houding van Ajax past niet in deze tijd. Schijnt dat Beuker op het allerlaatste moment Grootfaam nog een appje stuurde in een poging om hem te behouden, een appje...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di jun 17, 2025 6:33 am

Yopii schreef:
PaulusH +3644

Ik ben van mening dat Owolabi, Tatuh, Van Loon, Grootfaam en Darko die allemaal regelmatig bij o16 dit jaar mee hebben gespeeld beter zijn dan heel groot deel van de nieuwe o17. Daarnaast is de o16 een weinig serieus genomen leeftijdscategorie bij veel clubs in Nederland. Er is ook een reden dat de o16 spelers alleen Ouazane had die meer dan 90 minuten heeft gemaakt bij de o17 zo uit het hoofd. (Misschien Abdalla die veel meer had moeten spelen daar imo) Terwijl de vijf die ik noem echt versterkingen voor de o16 ploeg waren imo. (Bijna) Alle clubs buiten de topteams hebben o16 spelers bij de o17 spelen. Heerenveen verliest er bijvoorbeeld twee aan Feyenoord die o16 waren maar o17 speelden.

En ja, naar mijn mening in Grootfaam de beste middenvelder die Nederland heeft uit 2010. Vind hem ook een betere middenvelder dan Darko die als aanvaller echt speciaal is. Die gaat bij Feyenoord in de o17 comfortabel basis spelen en dat is de ploeg die landskampioenschap pakte.
Ik herken dit wel, in de wedstrijden die ik via de stream weliswaar,af viel me op dat er nogal wat middelmaat loopt bij de oudere jeugdteams. Dan ligt de nadruk dus op de groep (iedereen tevreden houden van de oorspronkelijke lichting) in plaats van op het individu.
Ajax zou dit serieus moeten nemen, anders gebeurt dit volgend jaar opnieuw, voor het derde jaar op rij. Die jongens kennen elkaar, al dan niet via Instagram. Het is niet best als de weglopers reclame maken voor de concurrent.
De 'graag of niet '-houding van Ajax past niet in deze tijd. Schijnt dat Beuker op het allerlaatste moment Grootfaam nog een appje stuurde in een poging om hem te behouden, een appje...
Die Darko heb ik wel een paar keer zien spelen. Vond ik een leuke speler. Maar nu lees ik weer dat hij op het middenveld moet gaan spelen komend seizoen.. Is die jongen die van AZ komt wat? Wel opvallend dat niemand in de media valt over de vertrekkende spelers van Ajax naar Feyenoord, maar dat die overgang van die AZ speler naar Ajax met koeienletters in het AD staat. Daar wordt dan schande over gesproken.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jun 17, 2025 7:31 am

Zal wel zijn omdat AZ zelf het minder doet en de media gewoon goed weet te vinden.

Vind dat (s)hoppen tussen de topclubs wel minder.

Wie is onze JHO tegenwoordig? Die zou hier toch ook iets mee moeten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 17, 2025 8:26 am

Alexander schreef:
ma jun 16, 2025 10:49 am
Het niveau van de opleiding is gewoon te laag. Trainers die met de grote leider meeknikken mogen blijven. Daardoor hebben we een opleiding gekregen die helaas onder doet voor die van Feyenoord. En dat is knap, want die hebben een aanzienlijk groter budget.
Herkenbaar, het gaat er bij Ajax inmiddels vooral om wie je kent, ajax deejunaah helpt erg mee net zoals in de pas lopen met degene die bepalen. En je hoeft niet te presteren om hoger op te komen - dat werd recentelijk weer akelig duidelijk.

Dus nee, dan holt de kwaliteit verder omlaag.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » di jun 17, 2025 10:26 am

Wel opvallend dat niemand in de media valt over de vertrekkende spelers van Ajax naar Feyenoord, maar dat die overgang van die AZ speler naar Ajax met koeienletters in het AD staat. Daar wordt dan schande over gesproken.
Natuurlijk is AZ teleurgesteld, het leidt liever op voor zichzelf. Uit die boosheid spreekt tenminste ambitie.

Timing is alles, hè? Berichten over die Charly (is al weken bekend) en ook die jongen van PSV verschijnen precies nu.
De reacties omtrent zijn transfer waren niet even leuk voor Van Oosterhout, zo valt te lezen. Toch wilde de speler - als kind van Amsterdamse ouders en als supporter van Ajax - graag de overstap maken naar Sportpark de Toekomst. Zijn zaakwaarnemer Bas Schothorst (Essel Sports) zegt: 'Er was geen enkele reden om bij AZ weg te gaan. Maar na de gesprekken met Ajax koos hij op gevoel voor deze nieuwe uitdaging.'
Kijk, ik wil lezen dat jongens voor Ajax kiezen vanwege de goede opleiding.
Beuker bepaalt alles, die rol kan hij duidelijk niet aan.
Je kunt van Wim Jonk zeggen wat je wilt, maar in zijn tijd wilden spelers van andere clubs naar Ajax, terwijl Ajax toen ook geen contracten gaf op jonge leeftijd. Je moet constant blijven vernieuwen. Met ideetjes van tien jaar terug kom je nergens meer. Ajax teert nu op reputatie.

Helaas doet F. het wel goed: het neemt de eigen regio als uitgangspunt en versterkt de opleiding met grote talenten. Ajax daarentegen schiet met hagel. Elke jeugdinternational die je haalt kost geld. Dan moet zo'n jongen ook spelen, zelfs als hij tekort komt. Het gros van de jeugdinternationals blijft op een laag niveau steken. Ajax heeft het voordeel van een zeer sterke talentenpool in de Amsterdamse regio (inclusief Utrecht), maar Amsterdamse talenten lopen in kuddes rond bij de concurrentie. Begin eens hier, zou ik zeggen. Steek het geld voor al die breedteaankopen in contractjes voor die jonge jongens. Daar is toch niets mis mee? Die hebben een vol schema, dus ze kunnen niet bij de Appie werken.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 17, 2025 12:00 pm

Yopii schreef:
di jun 17, 2025 10:26 am
Wel opvallend dat niemand in de media valt over de vertrekkende spelers van Ajax naar Feyenoord, maar dat die overgang van die AZ speler naar Ajax met koeienletters in het AD staat. Daar wordt dan schande over gesproken.
Natuurlijk is AZ teleurgesteld, het leidt liever op voor zichzelf. Uit die boosheid spreekt tenminste ambitie.

Timing is alles, hè? Berichten over die Charly (is al weken bekend) en ook die jongen van PSV verschijnen precies nu.
De reacties omtrent zijn transfer waren niet even leuk voor Van Oosterhout, zo valt te lezen. Toch wilde de speler - als kind van Amsterdamse ouders en als supporter van Ajax - graag de overstap maken naar Sportpark de Toekomst. Zijn zaakwaarnemer Bas Schothorst (Essel Sports) zegt: 'Er was geen enkele reden om bij AZ weg te gaan. Maar na de gesprekken met Ajax koos hij op gevoel voor deze nieuwe uitdaging.'
Kijk, ik wil lezen dat jongens voor Ajax kiezen vanwege de goede opleiding.
Beuker bepaalt alles, die rol kan hij duidelijk niet aan.
Je kunt van Wim Jonk zeggen wat je wilt, maar in zijn tijd wilden spelers van andere clubs naar Ajax, terwijl Ajax toen ook geen contracten gaf op jonge leeftijd. Je moet constant blijven vernieuwen. Met ideetjes van tien jaar terug kom je nergens meer. Ajax teert nu op reputatie.

Helaas doet F. het wel goed: het neemt de eigen regio als uitgangspunt en versterkt de opleiding met grote talenten. Ajax daarentegen schiet met hagel. Elke jeugdinternational die je haalt kost geld. Dan moet zo'n jongen ook spelen, zelfs als hij tekort komt. Het gros van de jeugdinternationals blijft op een laag niveau steken. Ajax heeft het voordeel van een zeer sterke talentenpool in de Amsterdamse regio (inclusief Utrecht), maar Amsterdamse talenten lopen in kuddes rond bij de concurrentie. Begin eens hier, zou ik zeggen. Steek het geld voor al die breedteaankopen in contractjes voor die jonge jongens. Daar is toch niets mis mee? Die hebben een vol schema, dus ze kunnen niet bij de Appie werken.
Tja, Beuker deed naar tevredenheid talent begeleiding binnen AZ - ten tijd van Van Gaal (2007-2008), daar kent Louis hem van. Dus de aanbeveling van onze icoon-in-ruste voor deze specifieke rol is niet op basis van hoe hij die rol oppakte in Alkmaar. Pas jaren later was hij verantwoordelijk voor de jeugdopleiding daar. Dus als je zijn visie wilt snappen op de Ajax opleiding, dan wordt veel duidelijk als je naar de AZ jeugd na 2015/2016 ziet.

Yopii

Bericht door Yopii » di jun 17, 2025 1:23 pm

Beuker en Van Gaal (en dus Danny Blind) zitten op één lijn wat de benadering betreft. 'Het gaat om het team'. 'Gelijke monniken, gelijke kappen'. Geen kapsones dan, en weglopers hebben kapsones. Die uitleg gaat erin als koek, dan ligt het niet aan de opleiding.

Dat appje blijft maar in mijn hoofd hangen. Hoe is het mogelijk dat je niet weet wat er leeft? Beuker dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen met Grootfaam. :excited.gif:

Je spelers en zeker ook je toptalenten zijn je kapitaal. Daar moet je zuinig op zijn.
Beuker deed naar tevredenheid talent begeleiding binnen AZ - ten tijd van Van Gaal (2007-2008), daar kent Louis hem van. Dus de aanbeveling van onze icoon-in-ruste voor deze specifieke rol is niet op basis van hoe hij die rol oppakte in Alkmaar.
Wie bedenkt er dan ook dat LVG adviseur moet zijn? Die man was een goede trainer, maar verder... Hij stelde Co Adriaanse aan, door wiens bewind er jarenlang geen toptalent doorbrak bij Ajax. Vervolgens was hij TD, daar bakte hij ook helemaal niets van. Komt nog bij dat zijn gloriedagen zeker een kwart eeuw achter hem liggen. Intussen is het voetbal enorm veranderd.

In het algemeen: bij Ajax zitten veel ouderen op belangrijke posities. Ajax is niet met de tijd meegegaan. Dat bleek ook uit de weerstand tegen FF, diens perfectionisme werd binnen Ajax niet gepruimd. Weliswaar vond ik FF tactisch beperkt, hij had wel trekken van wat een moderne trainer moet hebben: leergierig, hardwerkend en vooral inspirerend voor zijn spelers. Je hoort geen speler iets negatiefs over hem zeggen, dat is knap. Bij een club waar spelers die tegenvallen als oud vuil worden behandeld is het zelfs bijzonder knap. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 19, 2025 9:31 am

Feyenoord belooft spelers een paar categorien over te slaan. Die hebben heus geen beter plan. Of denk je dat middenvelders of vleugelaanvallers daar wel de kans hebben om door te breken met alle aankopen? Het is geld + plek in het elftal.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do jun 19, 2025 10:14 am

Hmm, als ik het zo bekijk, haalt F. veel minder jeugdspelers voor de breedte. Daardoor is er ruimte om door te schuiven.

F. doet dat goed, helaas.

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 19, 2025 10:52 am

We hoeven toch niet te doen alsof spelers bij Feyenoord meer kansen hebben om door te breken?

Dus moet het wel geld zijn. Doen alsof ze daar beter trainen slaat nergens op. Bij Ajax hebben dit jaar Rensch, Hato, Janse, Mokio, Taylor, Brobbey, Godts kansen gekregen en/of waren zij basisspelers. Bij Feyenoord heb je Hartman, Milambo en die keeper. Verder krijgt daar toch niemand uit de jeugd de kans?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do jun 19, 2025 11:07 am

Alsof F. meer geld heeft... :confused.gif:

Daar kun je niet mee aankomen. Niet persoonlijk bedoeld, maar dat is struisvogelgedrag. Zo'n jeugdcontractje in Nederland stelt niet heel veel voor. Het is niet zo dat die jongens meteen miljonair zijn of zo. F. is Madrid of Bayern niet.

Ajax zou héél kritisch moeten bekijken waarom dit gebeurt, in plaats van naar die jongens te wijzen. Blijkbaar doet F. iets beter dan Ajax, anders stapte een talent als Grootfaam niet over.

https://www.ad.nl/binnenland/dolblije-i ... a96d1d456/

Met een arrogante houding ('graag of niet', blabla) kom je er niet. Hoe voorkom je dat de talenten van de volgende lichting hetzelfde doen? Daar zit blijkbaar ook veel onvrede.

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 19, 2025 12:16 pm

Yopii schreef:
do jun 19, 2025 11:07 am
Alsof F. meer geld heeft... :confused.gif:

Daar kun je niet mee aankomen. Niet persoonlijk bedoeld, maar dat is struisvogelgedrag. Zo'n jeugdcontractje in Nederland stelt niet heel veel voor. Het is niet zo dat die jongens meteen miljonair zijn of zo. F. is Madrid of Bayern niet.

Ajax zou héél kritisch moeten bekijken waarom dit gebeurt, in plaats van naar die jongens te wijzen. Blijkbaar doet F. iets beter dan Ajax, anders stapte een talent als Grootfaam niet over.

https://www.ad.nl/binnenland/dolblije-i ... a96d1d456/

Met een arrogante houding ('graag of niet', blabla) kom je er niet. Hoe voorkom je dat de talenten van de volgende lichting hetzelfde doen? Daar zit blijkbaar ook veel onvrede.
Misschien biedt Ajax wel gewoon veel te weinig omdat ze nu flink aan het bezuinigen zijn bij Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do jun 19, 2025 1:37 pm

Alsof F. zo rijk is...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do jun 19, 2025 2:49 pm

Het zou fijn zijn als Beuker eens uitlegt waarom een speler als Grootfaam overstapt.

Plaats reactie