Dan zeg je toch "Je weet het helaas nooit in de voetballerij, maar hij doet het natuurlijk ongelofelijk goed en het is onze absolute toppprioriteit om hem te houden"?!Lionel schreef: ↑zo mar 30, 2025 11:12 amOmdat er wellicht aan hem getrokken wordt + het spel niet geheel werelds is.Ajax Rules schreef: ↑zo mar 30, 2025 10:01 amMaar het valt me ook continu op dat Kroes en Beuker niet uitspreken dat ze dolblij zijn met FF.
Ze blijven beiden heel mat en op de vlakte. En tuurlijk weet iedereen dat als Manchester United komt, het lastig wordt. Maar je kunt op zijn minst toch uitstralen dat je hem dolgraag houdt? Het valt me al langer op dat dat niet gebeurt.
Ten eerste overtuig je hem dan misschien om te blijven en met Ajax de CL in te gaan. En als dat naief gedacht is, dan versterkt het enorm je onderhandelingspositie ten opzichte van die overnemende clubs. We zien de laatste tijd dat er ook voor trainers flink wordt betaald. Dit soort uitspraken kunnen je zo 5M euro schelen ten opzichte van "Tsja, ik denk wel dat hij misschien blijft, maar je weet het niet"
Ik wil hem persoonlijk ook voor 20M niet laten gaan, want hij is veel bepalender dan Bergwijn (en zelfs dan een Hato), maar liever voor een groot bedrag dan gratis.
Ik heb zelf erg het gevoel dat Alex Kroes toch wel een beetje van de Telegraaf-visie is en liever de volgende stap zou maken met een trainer met meer "Ajax-DNA". Voor Beuker geldt dat minder (die heeft Farioli notabene gehaald), maar ik vind dat hij zich veel steviger zou moeten uitlaten; ook tegenover al dit soort journalisten en opiniemakers. Draag gewoon uit dat Farioli wonderen verricht en een van de beste Ajax-trainers ooit is.
Edit: "Hij paste in het profiel voor de stappen die we moesten zetten, in ieder geval voor dit seizoen".