Jordan Henderson

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » vr jan 31, 2025 9:28 am

Bizarre plottwist: 'Schuldbewuste Henderson besluit toch gewoon bij Ajax te blijven'

Bron De Telegraaf

Jordan Henderson heeft er spijt van dat hij voor en tijdens het Europa League-duel met Galatasaray op een breuk met Ajax heeft aangestuurd. Dat meldt De Telegraaf vrijdagochtend. Volgens bronnen rondom de club heeft de ervaren middenvelder technisch directeur Alex Kroes beloofd om het seizoen af te maken in Amsterdam.

Na het laatste fluitsignaal zocht technisch directeur Alex Kroes de kleedkamer op, zo valt te lezen. 'Henderson zei van de club te zijn gaan houden en wil alles geven om – als nummer één of twee van de Eredivisie – rechtstreekse plaatsing voor de Champions League af te dwingen', aldus de krant vrijdagochtend.

Op donderdag leek Henderson nog aan te sturen op een vertrek bij Ajax, zo valt te lezen. De middenvelder zou in een telefonisch onderhoud met de directie hebben gedreigd niet meer voor Ajax te zullen spelen als de club niet zou meewerken aan een transfervrij vertrek naar AS Monaco. Niet Henderson, maar Remko Pasveer droeg donderdagavond tegen Galatasaray de aanvoerdersband.

Tijdens de wedstrijd viel op dat Henderson niet meejuichte met zijn spelers, dat hij na zijn wissel applaudisseerde alsof hij afscheid nam van de supporters en dat hij na afloop niet meeliep met de ereronde. 'Het was volgens de bronnen rondom de Brit het sein voor Kroes de trappen in de Johan Cruijff ArenA af te dalen en een hartig woordje met Henderson te spreken. De technisch directeur herhaalde zijn woorden van eerder op de dag onder geen beding zijn handtekening onder de documenten te zetten die een vertrek van de routinier mogelijk zouden maken', schrijft De Telegraaf.

Hoewel Henderson een van de grootverdieners is bij Ajax zou de club er niet over peinzen hem nu te laten gaan. In de zomer valt er wellicht wel te praten over een transfer. In het gesprek met Kroes - waar ook een ander directielied bij aanwezig was - zou Henderson hebben verklaard dat zijn onprofessionele gedrag het gevolg was van het op hol laten brengen van zijn hoofd. 'Belanghebbenden bij een overstap naar AS Monaco zouden hebben beweerd dat Ajax hem vanwege zijn riante inkomen liever kwijt dan rijk is.'

Dat een transfer voor Ajax absoluut onbespreekbaar was, zorgde ervoor dat Henderson de situatie anders in is gaan zien. 'Schuldbewust gaf Henderson aan dat hij helemaal niet zo in elkaar steekt om een vertrek te forceren. Hij voelt zich thuis bij Ajax, hecht waarde aan zijn aanzien als voorbeeldprof en wil er samen met zijn ploeggenoten een succesvol seizoen van maken. Te beginnen zondag tegen Feyenoord.
'

Hahahahaha, wat een klucht. Nou ja, hij blijft, dat is voorlopig het belangrijkste. :smallgrin.gif:

Verder mooi in elkaar gedraaid, hij voelt zich thuis bij Ajax, hecht waarde aan, blabla. Vandaar dat hij dreigde met een vertrek. :hypocrite.gif:

Een volwassen prof van die leeftijd gelooft natuurlijk alles. Die stapt niet naar de leiding om te vragen of ze hem soms kwijt willen. Die dreigt nooit meer voor de club uit te willen komen, zonder te zeggen waarom. Sure. :excited.gif:

Dit is gewoon een deal: Henderson maakt het seizoen af en mag aan het einde van het seizoen weg voor niets of voor weinig. Kan hij dan alsnog zijn zakken vullen. Je ziet majesteit Kroes de trappen afdalen om zijn opstandige onderdaan toe te spreken, hahaha.

Zo'n relaas is de tegenprestatie van de T, hè? Voor wat hoort wat.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 31, 2025 9:39 am

De T. is Ersatz-toiletpapier.

Smurf Kroes mag nog effe TD-tje spelen. Ik lees dat Geelen AD blijft en dat Siem de Jong hem moet ondersteunen. Dat lijken me geen domme jongens. Ik zou als AD m'n lot niet in handen leggen van een pruts-TD.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2025 9:48 am

Lachwekkend stukje inderdaad. Natuurlijk was er gewoon gedoe en is er een compromis gevonden.

Dat hij komende zomer wil vertrekken kan ik prima mee leven. Dat scheelt je een enorm salaris en voor ons is dat een mooi moment om het middenveld opnieuw in te richten. Daar kunnen we dan ook de voorbereiding voor gebruiken richting het nieuwe seizoen.

En toch zou ik er niet heel erg vanop kijken als er na een eventuele overwinning zondagavond alsnog een persbericht verschijnt.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 31, 2025 10:02 am

Dit is gewoon goed gehandeld van Kroes. Hendo laten gaan, dan kun je het seizoen echt wel vergeten. Jammer dat Hendo zelf blijkbaar wel andere plannen had.

Ik zei vooraf van deze winter transfer window al dat Ajax het moelijk genoeg zou krijgen om de selectie op sterkte te houden, laat staan te versterken.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 31, 2025 10:48 am

Marillion schreef:
vr jan 31, 2025 9:48 am
Lachwekkend stukje inderdaad. Natuurlijk was er gewoon gedoe en is er een compromis gevonden.

Dat hij komende zomer wil vertrekken kan ik prima mee leven. Dat scheelt je een enorm salaris en voor ons is dat een mooi moment om het middenveld opnieuw in te richten. Daar kunnen we dan ook de voorbereiding voor gebruiken richting het nieuwe seizoen.
Natuurlijk is er een compromis gevonden. Ajax heeft niets aan een ongemotiveerde speler. Er was een conflict, daarvan kregen niet nader bepaalde mensen uit zijn omgeving de schuld, een mooie oplossing voor iedereen. Henderson is immers een rookie die 'zich het hoofd op hol liet brengen'. :hypocrite.gif:

Voor Henderson zal meespelen dat hij het risico liep niet te kunnen voetballen, niet bij Ajax en niet bij Monaco. Ajax zou hem wel moeten vrijgeven in het geval van een transfer. Hij had naar de arbitragecommissie kunnen stappen (die overigens doorgaans de club in het gelijk stelt), maar tegen de tijd dat die uitspraak doet, is de transferperiode waarschijnlijk voorbij. Daarbij moet Monaco in het geval van een gunstige uitspraak ook nog bereid zijn eventueel een afkoopsom te betalen, dat is twijfelachtig. Henderson wilde immers transfervrij weg, dat was niet voor niets.

Al met al geen ongunstige ontwikkeling. Henderson maakt de rest van het seizoen vol, hij is hopelijk professioneel genoeg om zijn best te doen. De deal zal zijn dat hij komende zomer transfervrij vertrekt. Hij heeft zijn lot nu in eigen hand. Voor Ajax heeft deze situatie het voordeel dat Kroes nu al op zoek kan naar een vervanger. Zoals we hem kennen heeft hij die tijd hard nodig. :smallgrin.gif:

En toch zou ik er niet heel erg vanop kijken als er na een eventuele overwinning zondagavond alsnog een persbericht verschijnt
Dat zou alleen kunnen als Kroes in de tussentijd een vervanger regelt. Die kans lijkt me niet groot.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2025 10:53 am

Ik verwacht dat er nog wel ergens een back vandaan komt. En dan gaan we het middenveld invullen met Taylor, Fitz Jim, Klaassen en Regeer. Mokio valt hier en daar nog een keertje in en ga er maar vanuit dat we Van den Boomen niet slijten.

Maar ik hou hem er echt veel liever bij tot de zomer. Bang voor gebrek aan motivatie ben ik niet. Gisteren speelde hij ook goed. Die man is wel topsporter en wil gewoon winnen. En wij doen misschien lacherig over onze titelkansen maar hij ziet gewoon dat we slechts één punt achterstaan.

De klassieker doet hij dan sowieso mee (ga er even vanuit dat hij gewoon inzetbaar is). Maar we spelen ook nog tegen PSV, AZ, Twente en Utrecht. En er ligt nog een EL vervolg. Dan ben je gewoon sterker met hem dan zonder hem.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 31, 2025 11:12 am

GangstaRiB schreef:
vr jan 31, 2025 10:02 am
Dit is gewoon goed gehandeld van Kroes. Hendo laten gaan, dan kun je het seizoen echt wel vergeten. Jammer dat Hendo zelf blijkbaar wel andere plannen had.

Ik zei vooraf van deze winter transfer window al dat Ajax het moelijk genoeg zou krijgen om de selectie op sterkte te houden, laat staan te versterken.
Het is vooral slecht gehandeld in de zomer door hem te willen lozen. Er is in de zomer gezegd dat Ajax zou meewerken aan een transfer. Vervolgens komt er een club die CL speelt en ziet Henderson dat zijn baas er een teringzooi van maakt…
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 31, 2025 11:53 am

Het doet wel wat met spelers als hun TD hen links en rechts aanbiedt. Realiseert Kroes zich dat wel? Hij gaat moeiteloos over van Brobbey in de uitverkoop naar Akpom op weg naar de uitgang, enz.
Jammer dat Hendo zelf blijkbaar wel andere plannen had.
Betere deal...
Die man is een professional, geen tienjarige die droomt van een mooi shirt. Destijds bood Ajax de beste deal, nu niet meer. De echte top zit er voor hem niet meer in, dan is Monaco een mooie keus.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 31, 2025 4:24 pm

Kroes wilde hem heus wel weg hebben. Die is op alle manieren geld aan het besparen. Krijgt de man een bonus?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 31, 2025 5:00 pm

Yopii schreef:Het doet wel wat met spelers als hun TD hen links en rechts aanbiedt. Realiseert Kroes zich dat wel? Hij gaat moeiteloos over van Brobbey in de uitverkoop naar Akpom op weg naar de uitgang, enz.
Jammer dat Hendo zelf blijkbaar wel andere plannen had.
Betere deal...
Die man is een professional, geen tienjarige die droomt van een mooi shirt. Destijds bood Ajax de beste deal, nu niet meer. De echte top zit er voor hem niet meer in, dan is Monaco een mooie keus.
Ja inderdaad. Beter biedt hij geen spelers aan.

Kunnen we hem gelijk op zijn kloten geven: hij doet niks! Hij biedt niet eens spelers aan! Hoe denkt hij dan wat kwijt te raken, die mafkees?!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 31, 2025 6:47 pm

Lionel schreef:
vr jan 31, 2025 4:24 pm
Kroes wilde hem heus wel weg hebben. Die is op alle manieren geld aan het besparen. Krijgt de man een bonus?
Bij Kroes lijkt alles om Kroes te draaien.

Dat gezegd hebbende: als Hendo er na een half jaar Saudi het bijltje bij neer gooit, kan ie na een jaar Ajax hetzelfde doen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 8:50 am

Ik heb er eigenlijk best wel een nare smaak aan overgehouden met Hendo. Uitgerekend zo'n ervaren speler die zich dan als een klein kind gaat gedragen. Ok, hij speelde een goede wedstrijd maar dan niet juichen? Kom op.

Dit had echt wel professioneler gemogen. En zoals in het wedstrijdtopic al gezegd verwacht ik van hem dat hij er nu in ieder geval meer dan alles aan gaat doen om zondag de klassieker te winnen. Dat moet natuurlijk sowieso maar ik heb het echt over de categorie zuurstoftoevoer nodig na afloop. :1evil.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 12:00 pm

'Weer van gedachten veranderd’
Henderson zou volgens L’Équipe nu wederom van gedachten zijn veranderd. In plaats van een transfervrij vertrek, zou Monaco als het aan hem ligt nu een transfersom op tafel moeten leggen. Volgens de Franse krant zou Ajax een bedrag van twee miljoen euro verlangen en is een vertrek dus niet langer onbespreekbaar.
Als l'Équipe het schrijft...

Alexander

Bericht door Alexander » za feb 01, 2025 12:11 pm

Ik vermoed dat hij zijn laatste wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 12:13 pm

Alexander schreef:
za feb 01, 2025 12:11 pm
Ik vermoed dat hij zijn laatste wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld.
Ik vermoed dat het morgen z'n laatste is. Ze zullen Rosario wel als vervanger halen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 12:23 pm

Ja, morgen zijn laatste. Dat gevoel had ik gisteren al.

Ajax laat hem onder geen enkele voorwaarde gaan voor de klassieker (en terecht). Maar die plotselinge twist is ongeloofwaardig.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 01, 2025 12:34 pm

Marillion schreef:
za feb 01, 2025 12:23 pm

Ajax laat hem onder geen enkele voorwaarde gaan voor de klassieker (en terecht). Maar die plotselinge twist is ongeloofwaardig.
Die zgn. twist kwam van De T. he. Die zijn met een pro-Kroes campagne bezig. Beschermen hun lek.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 01, 2025 12:56 pm

Als Ajax morgen wint mag hij wel weg toch? Dan mag je het nooit meer weggeven.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 01, 2025 3:08 pm

Ligt eraan wat het doel is Rishi. We staan maar een enkel verliespuntje achter PSV. Waarom niet groter dromen en voor de landstitel gaan met Henderson?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 01, 2025 3:36 pm

Je hoeft maar een keer of drie puntverlies te lijden (wat ook met Henderson een aantal keer met meer geluk dan wijsheid net niet is gebeurd) en plek 2 komt ook weer in gevaar. Ook als we morgen winnen. We krijgen oa nog psv, Twente en Utrecht op bezoek.

We hebben echt geen enkele vervanger voor Henderson.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 01, 2025 4:59 pm

Ja, het kan gek gaan.

Normaal zou je zeggen dat je met een winst veilig bent. Maar je leider laten vertrekken kan ook een verkeerd signaal zijn. Ik hoop maar niet dat we er de komende weken achter gaan komen dat zijn rol op en naast het veld groter is dan mensen dachten.

Het zou me niet verbazen als hij zondagavond alsnog weg is. Maar het zou me wel teleurstellen. Je bent aanvoerder en de best betaalde speler van de club. Daar hoort verantwoordelijkheid bij. Ook als de club er ondertussen een potje van maakt.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 01, 2025 5:17 pm

Mr. Ajax schreef:
za feb 01, 2025 3:36 pm
Je hoeft maar een keer of drie puntverlies te lijden (wat ook met Henderson een aantal keer met meer geluk dan wijsheid net niet is gebeurd) en plek 2 komt ook weer in gevaar. Ook als we morgen winnen. We krijgen oa nog psv, Twente en Utrecht op bezoek.

We hebben echt geen enkele vervanger voor Henderson.
Yep. Ajax kan zomaar 5de eindigen en ik zou er niet gek van op kijken.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » za feb 01, 2025 6:14 pm

Marillion schreef:Ja, het kan gek gaan.

Normaal zou je zeggen dat je met een winst veilig bent. Maar je leider laten vertrekken kan ook een verkeerd signaal zijn. Ik hoop maar niet dat we er de komende weken achter gaan komen dat zijn rol op en naast het veld groter is dan mensen dachten.

Het zou me niet verbazen als hij zondagavond alsnog weg is. Maar het zou me wel teleurstellen. Je bent aanvoerder en de best betaalde speler van de club. Daar hoort verantwoordelijkheid bij. Ook als de club er ondertussen een potje van maakt.
Morgen iedereen op scherp, de wedstrijden daarna zijn echter zeker zo gevaarlijk:
Fortuna-Ajax
Ajax-Heracles
Ajax-Go Ahead
Almere-Ajax
PEC-Ajax

Op papier wedstrijden waar je gewoon de drie punten moet pakken. Maar onderschatting, ongemotiveerde instelling of verslapping ligt op de loer. Juist als ze de teugels ‘iets’ laten vieren in hun hoofd ten opzichte van wedstrijden tegen clubs als F., AZ, Utrecht of psv.

Hoe is het ook alweer? Een competitie verlies je tegen ‘kleintjes’?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 01, 2025 8:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za feb 01, 2025 3:08 pm
Ligt eraan wat het doel is Rishi. We staan maar een enkel verliespuntje achter PSV. Waarom niet groter dromen en voor de landstitel gaan met Henderson?
Eens, Cees. Maar blijkbaar wil hij weg. Dan kan je als club wel je hakken in het zand zetten maar Ajax zou groter moeten zijn dan Jordan Fucking Henderson. Hoewel ik zijn impact enorm vind.

Wat mij betreft helpt hij ons morgen naar de overwinning en maakt Monaco daarna een miljoen of 2-3 over.

Blijkbaar gaan er nog steeds heel veel dingen mis die ook een Kroes niet heeft opgelost. Ik snap er niks van. Het is echt een teringbende bij ons.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 02, 2025 10:50 am

Het zou me niet verbazen als hij zondagavond alsnog weg is.

Eerst dat triomfantelijke verhaal in de T. waarin ons een beeld werd geschetst van onze TD die van grote hoogte afdaalt om de afvallige Henderson tot inkeer te dwingen, en dan dit? Dat kan toch niet? Dan houd je een slag om de arm, nietwaar?

Wat is er écht gebeurd? Was de zaakwaarnemer van Henderson niet bij dat zogenaamd corrigerende gesprek? Heeft Henderson alleen ja geknikt?

Als Henderson écht weg wil, dan doe je daar weinig aan. Dat neem ik Kroes niet kwalijk, maar laat die poppenkast achterwege. Als Henderson alsnog vertrekt, dan geloof ik niet dat hij donderdag avond schuldbewust was, dat hij toen bij Ajax wilde blijven en prijzen winnen, blabla. Dat is dan BS.

Plaats reactie