Die Akpom blijkt toch wel een bruikbare speler. Vooral tegen ploegen die durven te voetballen. Altijd handig om met de lange bal een alternatief te hebben om onder de druk uit te spelen. Je ziet Pasveer ook bijna altijd openen naar de kant waar Akpom staat die 9 van de 10 kopduels wint. Tegen Maccabi denk ik dat hij gewoon op de bank start. Ik hoop eigenlijk dat we starten zoals we eindigden. Dus met Godts en Traore op de vleugels. Dan verwacht ik wel een 3-0 ruststand en kunnen we spelers sparen in de 2e helft.Marillion schreef:Volgens mij hebben we de afgelopen week in ieder geval gezien dat de aanpakt werkt.
Wat me verder opvalt is dat mensen het vooral te veel vereenvoudigen tot de vraag of spelers niet gewoon even fit kunnen worden en blijven. De aanpak is echter breder dan dat. Doel is om de inzetbaarheid van de selectie over het hele seizoen te optimaliseren. Het inhalen van de conditionele achterstand is dus slechts een deel van het plaatje. Daar hoort bij dat ze kijken naar de actuele fysieke staat en belastbaarheid van de spelers en naar het programma. Maar ook dat ze ervoor zorgen dat meerdere spelers actief zijn aangehaakt en speelminuten maken. Zodat ze ook echt inzetbaar zijn als je ze nodig hebt.
Akpom heeft nu in de twee toppers gespeeld als starter en was onderdeel van een winnend team. Die zal daar blij mee zijn. Godts was zondag invaller maar wel met de bewuste taak om vanaf de bank de wedstrijd binnen te halen. Net als Taylor. Die jongens zullen daar ook een positief gevoel aan hebben overgehouden. Dat maakt ons minder kwetsbaar als je spelers mist door blessures of schorsingen.
Had je het hele seizoen met dezelfde elf spelers gespeeld had je misschien eerder automatismen gehad. Maar nu je op deze manier een grotere groep spelers betrekt zou je gedurende het seizoen minder gevoelig moeten zijn voor wisselingen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk