Parijs 2024
Re: Parijs 2024
Gristen-fundamentalisme en rechts extremisme gaan inmiddels hand in hand.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Liberty
- Contacteer:
Nou ja, persoonlijk vind ik het ook smakeloos. Is toch helemaal nergens voor nodig om dit soort dingen te doen.
Tijd voor iets nieuws.
Het Laatste Avondmaal is wel vaker inspiratiebron hoor.
Ik dacht dat ‘christenen’ in het Westen zo ‘tolerant’ waren?
Niet, dus. Gewoon hetzelfde als fanatieke moslims. Nothing new.
Ik dacht dat ‘christenen’ in het Westen zo ‘tolerant’ waren?
Niet, dus. Gewoon hetzelfde als fanatieke moslims. Nothing new.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Liberty
- Contacteer:
Het is gewoon grievend ten opzichte van een bevolkingsgroep. Totaal onnodig om dit te doen.
Net zoals ik vind dat Wilders moet kappen met het provoceren van moslims en het belachelijk maken van de Islam vind ik ook dat je Christenen en het Christendom in waarde moet laten. Geloof heeft voor heel veel mensen een diepe betekenis. Respecteer dat ook gewoon.
Acceptatie, inclusiviteit, respect. Het werkt wel twee kanten op.
Net zoals ik vind dat Wilders moet kappen met het provoceren van moslims en het belachelijk maken van de Islam vind ik ook dat je Christenen en het Christendom in waarde moet laten. Geloof heeft voor heel veel mensen een diepe betekenis. Respecteer dat ook gewoon.
Tijd voor iets nieuws.
Heb je wel eens gegoogled naar 'pastiche last supper'?Liberty schreef: ↑zo jul 28, 2024 1:58 pmHet is gewoon grievend ten opzichte van een bevolkingsgroep. Totaal onnodig om dit te doen.
Maar nu 'queers' het doen is het ineens een probleem...
Gelovigen hebben altijd tere zieltjes gehad en wee als je de verhaallijn van hun sprookje doorkruist. Tijden zijn echter veranderd en de intolerantie lijkt tegenwoordig veel breder. Heb je de ophef na een recente tweet over Amsterdam Pride meegekregen?
Afijn, de organisatie heeft inmiddels excuus gemaakt en gaat over tot de orde van de dag.Pride Amsterdam begint zaterdag en om dat te vieren heeft Ajax een tweet geplaatst waarin iedereen een 'Happy Amsterdam Pride' wordt gewenst. De fans van de club blijken echter geen fan van lhbti-acceptatie en komen met massale kritiek op hun eigen club.
Ajax plaatste de tekst samen met een afbeelding van drie Andreaskruizen in de kleuren van de zogeheten Progress Flag. De tweet werd gepubliceerd om 09.00 uur, waarna negatieve reacties binnenstroomden. Fans vragen de club om de tweet te verwijderen. "Blijf hier alsjeblief vanaf, ik zeg dit als een fan die van je houdt", schrijft iemand bijvoorbeeld.
Op het moment van schrijven zijn er ruim tachtig reacties, waarvan slechts enkele als positief zijn te bestempelen. Een van de fans voelde de bui al hangen. "Benieuwd naar alle primitieve reacties die deze normale post van Ajax weer gaat opleveren." Een andere fan schrijft: "Dankjewel Ajax-medewerkers die hiervoor hebben gestreden. Jullie hebben meer liefde, compassie en menselijkheid dan alle haters in de comments hier ooit zullen ervaren."
Amsterdam gold in de tweede helft van de twintigste eeuw als 'homohoofdstad', oftewel Gay Capital, van Europa. In april 2001 werd het allereerste homohuwelijk ter wereld geregistreerd in Amsterdam. In de loop van de 21ste eeuw was echter sprake van een toenemende intolerantie jegens de lhbti-gemeenschap; uit de meest recente Gezondheidsmonitor Jeugd van de GGD blijkt dat nog maar 43 procent van de Amsterdamse jongeren homoseksutaliteit accepteert.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... p-hun-club
- Liberty
- Contacteer:
Dat zal vast. Maar dit wordt wereldwijd uitgezonden. Is toch wat anders.
Punt blijft dat je niet hoeft te provoceren. En ik kan me voorstellen dat in Christelijke kringen dit als provocerend wordt gezien.
Punt blijft dat je niet hoeft te provoceren. En ik kan me voorstellen dat in Christelijke kringen dit als provocerend wordt gezien.
Tijd voor iets nieuws.
Wat een krankzinnige regel is het eigenlijk, dat je niet van fiets kan wisselen bij pech.
Puck Pieterse verliest ff haar zilveren medaille door een lekke band
Puck Pieterse verliest ff haar zilveren medaille door een lekke band
Wat een onzin.
Dit is pure lgbtq-hate. Gaat helemaal nergens anders over.
- Liberty
- Contacteer:
Ik denk dat je dan niet hebt gevolgd wat er in de hoek van extreem-rechts/evangelicals/opusdei-katholieken aan de gang is de laatste jaren. In de VS (lees over de umwelt van Vance) én in Europa (oa Hongarije, inmiddels ‘gidsland’ voor rechts-extremen).
Daar past dit ‘protest’ naadloos in.
(@Mods: dit heeft weinig meer met Parijs te maken, wat mij betreft kan dit deelvan het draadje naar het 'opkomst extreem rechts'-draadje.)
Parijs 2024
https://x.com/peddersophie/status/18175 ... IEgvJmggew
De bedenker zelf zegt dat het niet het laatste avondmaal moest voorstellen. Die zal het weten.
Dat maakt het helemaal droevig dat er excuses zijn gemaakt.
De bedenker zelf zegt dat het niet het laatste avondmaal moest voorstellen. Die zal het weten.
Dat maakt het helemaal droevig dat er excuses zijn gemaakt.
- Liberty
- Contacteer:
Dat dit soort types er bovenop springen wil niet zeggen dat er niet genoeg mensen zijn die niets met Wilders, Orban, Trump, etc. hebben maar zich hieraan ook gewoon ergeren.zeux schreef: ↑zo jul 28, 2024 2:58 pmIk denk dat je dan niet hebt gevolgd wat er in de hoek van extreem-rechts/evangelicals/opusdei-katholieken aan de gang is de laatste jaren. In de VS (lees over de umwelt van Vance) én in Europa (oa Hongarije, inmiddels ‘gidsland’ voor rechts-extremen).
Daar past dit ‘protest’ naadloos in.
(@Mods: dit heeft weinig meer met Parijs te maken, wat mij betreft kan dit deelvan het draadje naar het 'opkomst extreem rechts'-draadje.)
Veel Christenen hebben weinig met extreem-rechts of fundamentalisme maar kunnen dit soort optredens ook niet waarderen omdat het hun geloof kleineert.
Net zoals veel moslims niets hebben met de Islamistische extremisten maar ook de woorden en daden van Wilders persoonlijk opvatten.
Het gaat er mij gewoon om dat je als organisator en als artiest ook bij jezelf kan nadenken; dit is een optreden, wereldwijd wordt het uitgezonden, als ik dit doe/toelaat gaan de mensen dat dan waarderen? Het is echt niet te veel gevraagd om af en toe ook eens na te denken over of alles per definitie moet.
Tijd voor iets nieuws.
Jeetje, het wordt zo wel de dag van de 4e plaatsen
-
Weet ik niet zeker; kan een reactie zijn op Queer Amsterdam die voor de Pride walk de Israëlsiche vlag wilde weigeren.
Zie https://www.parool.nl/nederland/queer-a ... oogle.com/
Dat is bijzonder. Want al bij de live uitzending maakte ik ook meteen die associatie.
Dit is zo'n sterk - en iconisch - beeld (inclusief de 'ruimte' links en rechts van de DJ-Jezus!), dat het mij heel sterk lijkt dat de bedenker dit zelf niet zag. Ongeloofwaardig sterk zelfs.
Laatst gewijzigd door zeux op zo jul 28, 2024 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Want dat weten ze in de VS?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑zo jul 28, 2024 5:07 pmWeet ik niet zeker; kan een reactie zijn op Queer Amsterdam die voor de Pride walk de Israëlsiche vlag wilde weigeren.
Zie https://www.parool.nl/nederland/queer-a ... oogle.com/
Daar gingen ze ook op tilt.
Zoals ik al zei: het Laatste Avondmaal wordt al tientallen jaren als inspiratie gebruikt, door heel uiteenlopende groepen, van comics tot kunstenaars tot illustratoren tot 'deelgroepen'.Liberty schreef: ↑zo jul 28, 2024 3:50 pmHet gaat er mij gewoon om dat je als organisator en als artiest ook bij jezelf kan nadenken; dit is een optreden, wereldwijd wordt het uitgezonden, als ik dit doe/toelaat gaan de mensen dat dan waarderen? Het is echt niet te veel gevraagd om af en toe ook eens na te denken over of alles per definitie moet.
Daar is niets controversieels aan. Er worden talloze 'iconische' werken uit de kunstgeschiedenis ter inspiratie gebruikt, gepersifleert, toegeëigend. Staande praktijk.
Behalve dat het dit keer om Queer People gaat. Dan breekt de hel los (pun intended).
Gezien de manier waarop - oa in de VS - door christelijke groepen (zowel de Evangelicals als de extremistische katholieken) lgbtq worden getarget - er wordt oa in Project 2025 gestreefd naar het insnoeren van rechten - maakt dit 'protest' van juist die groepen in de VS niet 'zomaar'.
Je ziet een steeds sterkere band tussen extreem-rechts en extremistische christelijke groepen. Niet alleen in de VS, ook hier in Europa. In NL zitten sgp en extreem-rechts steeds meer op één lijn. De 'witte samenleving' van retro-snit die ze nastreven heeft ook christen-fundamentalistische dimensies. En daar hoort het aanvallen van lgbtq één op één bij.
Je kan het 'onschuldig' vinden (zelfs logisch) dit protest, maar dan houd je je wat mij betreft blind voor de politieke beweging die nu gaande is.
- Liberty
- Contacteer:
Niet alles is per definitie te framen in extreem rechts, zeux.
Het feit dat Orban of Vance hier iets van vinden wil niet zeggen dat je dan direct de tegenovergestelde mening moet hebben.
Het gaat mij helemaal niet om hen. Ik heb de reacties niet gelezen en ze boeien mij ook niet.
Ik kijk simpel naar het gebeuren en kom dan zelf wel tot het oordeel dat het ook anders kan.
Minder provocerend.
Dat het laatste avondmaal vaker wordt gebruikt, ook op een negatieve manier, zal vast.
Maar wanneer je als artiest een scetch bedenkt waarbij enkele homo's, transseksuele, lesbiennes, of wat dan ook, het laatste avondmaal uit gaan beelden dan moet je niet verbaasd zijn over negatieve reacties uit religieuze hoek.
Ik denk alleen niet dat we uit deze discussie gaan komen dus ik laat het hier maar bij.
Het feit dat Orban of Vance hier iets van vinden wil niet zeggen dat je dan direct de tegenovergestelde mening moet hebben.
Het gaat mij helemaal niet om hen. Ik heb de reacties niet gelezen en ze boeien mij ook niet.
Ik kijk simpel naar het gebeuren en kom dan zelf wel tot het oordeel dat het ook anders kan.
Minder provocerend.
Dat het laatste avondmaal vaker wordt gebruikt, ook op een negatieve manier, zal vast.
Maar wanneer je als artiest een scetch bedenkt waarbij enkele homo's, transseksuele, lesbiennes, of wat dan ook, het laatste avondmaal uit gaan beelden dan moet je niet verbaasd zijn over negatieve reacties uit religieuze hoek.
Ik denk alleen niet dat we uit deze discussie gaan komen dus ik laat het hier maar bij.
Tijd voor iets nieuws.
Tja, het is een opvatting. Die coulance.
Ik zou zeggen: it is staring you in the face.
Het feit dat we het er hier over hebben, komt door de manier waarop extreem-rechts - internationaal - deze fik heeft opgestookt. Zij 'agenderen' het.
Het is wel typisch op AT: 'niets' is racisme, 'niets' is homohaat. Precies de reden dat extreem-rechts kan floreren: ze wordt nooit afgerekend op haar acties. Wegkijken, vergoeilijken. Doodsbang om echt tegen extreem-rechts op te staan.
Sterker nog, als je dat doet - ageren tegen extreem-rechts - heb jij het gedaan...
Door familieverplichtingen niets kunnen zien vandaag, maar begreep dat Pieterse op koers voor zilver lag en door lek te rijden naast het podium is gevallen. Zuur. Er is nog protest aangetekend tegen de nr 2 die in de "pitstraat" door knalde zonder bidon aan te nemen. Maar zonder resultaat (alleen geldboete).
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ja joh! Was zo zonde. En ergens ook niet eerlijk. natuurlijk hoort pech erbij. Maar een fiets wisselen mag dus niet, zoals in het veldrijden. Ze had al pech dat het gat achter haar werd dicht gereden en dan ook nog eens wachten tot er een nieuw achterwiel in zat.Sandro schreef:Door familieverplichtingen niets kunnen zien vandaag, maar begreep dat Pieterse op koers voor zilver lag en door lek te rijden naast het podium is gevallen. Zuur. Er is nog protest aangetekend tegen de nr 2 die in de "pitstraat" door knalde zonder bidon aan te nemen. Maar zonder resultaat (alleen geldboete).
Je wordt verslagen door pech. Had een fiets wissel mogen dan was het nog een strijd geweest
Het boogschieten was ook spectaculair. Normaal krijg je weinig mee van deze sport. Maar ga er maar aan staan, 70 meter is echt een enorme afstand. Het is zo zonde dat deze breedte sporten nauwelijks geld hebben om het naar een hoger niveau te tillen
Ik begreep dat ze nét een materiaalpost voorbij was. Aan alle kanten zuur.columbus schreef:Ja joh! Was zo zonde. En ergens ook niet eerlijk. natuurlijk hoort pech erbij. Maar een fiets wisselen mag dus niet, zoals in het veldrijden. Ze had al pech dat het gat achter haar werd dicht gereden en dan ook nog eens wachten tot er een nieuw achterwiel in zat.Sandro schreef:Door familieverplichtingen niets kunnen zien vandaag, maar begreep dat Pieterse op koers voor zilver lag en door lek te rijden naast het podium is gevallen. Zuur. Er is nog protest aangetekend tegen de nr 2 die in de "pitstraat" door knalde zonder bidon aan te nemen. Maar zonder resultaat (alleen geldboete).
Je wordt verslagen door pech. Had een fiets wissel mogen dan was het nog een strijd geweest
En natuurlijk is het charmant dat ze het wiel echt moeten wisselen, maar in deze sport weet je dat je dan ook meteen gezien bent. Ik vind het gevolg te groot. Je hebt er al last van, omdat je ‘door’ moet naar de eerstvolgende post. Dit is een dubbele whammie. Terwijl het erg met ‘pech’ te maken heeft, niet met een eigen fout.
Ook de zwemmers geen medaille.
Voorlopig blijft die tsunami aan medailles uit…
Voorlopig blijft die tsunami aan medailles uit…