Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » wo nov 22, 2023 7:03 pm

Nee, laat hem zich maar lekker ontwikkelen bij Ajax. Het zag er met enige regelmaat uit om moedeloos van te worden maar ik zie hem nog altijd wel slagen. De laatste tijd gaat het ook echt wel de goede kant op.

Als Hato en Sutalo op elkaar ingespeeld raken zou dat toch een prima centrum moeten zijn.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18588
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Yopii » do nov 23, 2023 9:19 am

Niemand raakte een knikker, dus het zegt me niets dat Sutalo niet uit verf kwam.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » do nov 23, 2023 9:21 am

Dat heb ik ook altijd volgehouden. Toch begon ik me zo af en toe stiekem wel een beetje zorgen te maken als ik heel eerlijk ben. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10283
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Josip Sutalo

Bericht door WP_Legend » ma mei 06, 2024 1:31 pm

Hij is zoooooooooo slecht.... Wow... Dat is niet vorm hoor...

columbus
Berichten: 5368
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door columbus » ma mei 06, 2024 5:04 pm

Natuurlijk is het wel deels vorm, aanpassen aan ander land/competitie, ploeggenoten die ook nieuw en aan het zwemmen zijn…

Mij kan je namelijk niet wijs maken dat dit blijkbaar het niveau is van een Kroatisch international.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12912
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Josip Sutalo

Bericht door Liberty » di mei 07, 2024 11:17 am

Mij ook niet. Sutalo stond toch goed aangeschreven. Dat is geen garantie voor succes maar zo slecht zal hij ook niet zijn.

Waarschijnlijk voelt die jongen zich verloren in Nederland en is de begeleiding vanuit de club zo slecht dat het gewoon steeds minder wordt met hem.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 18588
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Yopii » di mei 07, 2024 11:18 am

HIj spreekt blijkbaar ook geen vreemde talen.

Natuurlijk kan hij beter, anders was hij nooit international geworden.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10283
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Josip Sutalo

Bericht door WP_Legend » di mei 07, 2024 2:59 pm

Maar hoe kan je tegen Volendam zo ongelooflijk verkeerd staan... Dat is toch amateuristisch... Dat is puur kwaliteit...

Yopii
Berichten: 18588
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Yopii » wo mei 08, 2024 8:23 am

Hato maakt ook veel fouten, daar hoor je niemand over. Ik weet het, hij is jong en zo, maar toch...

Zo te zien voelt Sutalo zich niet happy. Gebrek aan vertrouwen doet een hoop met een voetballer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » wo mei 08, 2024 8:32 am

Als je de verhalen van Mikautadze erbij pakt vraag je jezelf ook af hoe deze jongen is opgevangen door de club. Tel daarbij op dat hij kennelijk geen Engels spreekt. Communicatie is in het centrum natuurlijk enorm belangrijk. Dan moest hij in een ander systeem gaan spelen dan waarmee hij bekend was én de linies voor hem lieten tegenstanders links en rechts vrij doorlopen.

Ik weet niet waar zijn plafond precies ligt maar dat hij beter kan dan wij nu hebben gezien lijkt me evident. De grote vraag is of het bij Ajax nog gaat lukken. Vraag zal ook zijn of er in de zomer, eventueel na het EK, een mogelijkheid komt om te vertrekken. Ajax heeft budget nodig en zal een goed bod dus interessant vinden. Mede omdat we met Hato en Kaplan twee cv's in huis hebben. En Sutalo zou wellicht ook ergens anders een nieuwe start willen maken? Al zou hij er wellicht verstandig aan doen om hier nu onder een nieuwe trainer door te pakken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12912
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Josip Sutalo

Bericht door Liberty » wo mei 08, 2024 8:54 am

Wanneer hij echt geen Engels spreekt dan wordt het ook tijd dat hij daar aan gaat beginnen, al zou het verstandig van Ajax zijn geweest om dit te faciliteren.

Ook in het buitenland blijft hij anders tegen problemen aanlopen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Zuidema » wo mei 08, 2024 9:09 am

Yopii schreef:
wo mei 08, 2024 8:23 am
Zo te zien voelt Sutalo zich niet happy. Gebrek aan vertrouwen doet een hoop met een voetballer.
Dat blijkt. Terwijl hij op de video's zich aandiende als een absolute voltreffer, die zijn prijs zeker waard was. Dat was ook wel de consensus op AT volgens mij voordat hij werd aangekocht. Oké, het zijn video's en die kunnen flink vertekenen, maar er was wel erg veel materiaal dat toonde dat hij wel degelijk een prima verdediger was. Griezelig om te zien hoe hij compleet instortte bij Ajax. En dat mag Ajax zich wat mij betreft zeker aanrekenen qua begeleiding. Hopelijk heeft Kroes dat ook in de gaten. Dit moet niet weer zo.
Success will tear us apart.

Yopii
Berichten: 18588
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Yopii » wo mei 08, 2024 9:14 am

Het is zoals Marillion zegt: communicatie is key in het centrum van de verdediging. Bij misverstanden komen verdedigers te zwemmen en zien ze er slecht uit.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10283
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Josip Sutalo

Bericht door WP_Legend » wo mei 08, 2024 9:53 am

Daar hebben we nota bene Medic voor aangetrokken! Die spreekt wel zijn talen en zou hem moeten helpen in het settelen... Ik vind dat een redelijk slecht excuus voor een professional, sorry hoor maar hij is 24 en geen 18 he...

Yopii
Berichten: 18588
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Yopii » wo mei 08, 2024 3:52 pm

Mwah, het valt niet mee om te presteren in het huidige Ajax. Natuurlijk steken de toppers er bovenuit, namelijk... eh... eh... :smallgrin.gif: :blush.gif: :blush.gif:

De mentale kant van het profbestaan wordt zwaar onderschat. Voetballers zijn geen robots. Als ze zich ongelukkig voelen, of hun gezin is ongelukkig, of het klikt niet met medespelers of trainer, of een paar van die factoren of al die factoren samen, dan kunnen ze zomaar in een peilloos gat vallen.

Zlatan was bijna mislukt bij Ajax. Zlatan! Die zat in zijn eentje en knoopte van ellende gesprekjes aan met pizzabezorgers, zei hij ooit.

Plaats reactie