Wel hoopvol dat ze kansrijk voor de goal komen.

Moderator: mods
Ow, ik had verwacht dat heel Jong Ajax wel op zo'n B-lijst zou staan.Monkey Tonk schreef: ↑do nov 09, 2023 8:21 pmNiet ingeschreven voor Europa.Historicus schreef: ↑do nov 09, 2023 8:17 pmWaarom speelt die jongen niet die de afgelopen 2 duels linksback stond?
Hij zit gewoon op de bank hoorHistoricus schreef:Ow, ik had verwacht dat heel Jong Ajax wel op zo'n B-lijst zou staan.Monkey Tonk schreef: ↑do nov 09, 2023 8:21 pmNiet ingeschreven voor Europa.Historicus schreef: ↑do nov 09, 2023 8:17 pmWaarom speelt die jongen niet die de afgelopen 2 duels linksback stond?
Ik vond zijn plan in de eerste helft wel mooi bedacht en het pakte ook gewoon goed uit. Praktisch geen kansen tegen buiten de goal wat gewoon een blundertje van Vos was. Helaas deden Berghuis en Bergwijn niet mee waardoor je zelf nauwelijks wat creeerde.
Het plan in de 1e helft werkte goed in verdedigend opzicht. Met name omdat er goed druk gezet werd waardoor Brighton niet echt aan voetballen kwam en er veel ballen over de zijlijn verdwenen. In eigen balbezit was het spel matig. Veel geschuif achterin. Daar creeer je geen kansen mee. Ze hadden - a la PSV gisteren - veel meer de lange bal op Brobbey moeten spelen en dan gaan voor de 2e bal.Mr. Ajax schreef:Ik vond zijn plan in de eerste helft wel mooi bedacht en het pakte ook gewoon goed uit. Praktisch geen kansen tegen buiten de goal wat gewoon een blundertje van Vos was. Helaas deden Berghuis en Bergwijn niet mee waardoor je zelf nauwelijks wat creeerde.
Maar de koppies gingen rond minuut 75 al hangen, en dat vind ik echt niet kunnen. Schaam me ervoor.
Mikau is denk ik een goeie, alleen moet je hem wel goed gebruiken. Hopelijk komt dat nog.
Eens wat dat tweede betreft. En juist dan moet je Berghuis vanaf rechts die ballen laten inslingeren. Want veel meer heb je niet aan Akpom.
Gaaei speelde prima. Akpom moet je niet op 10 opstellen. Helemaal niet als je met 4 spitsen speelt. Gewoon in laten vallen voor Brobbey.Arthur schreef:Gaaei viel me erg mee vandaag moet ik zeggen. Die had ik al compleet afgeschreven.
Akpom moet je denk ik niet zo vroeg brengen. Die is meer voor de kansen die in de slotfase ontstaan.
Niet ter verdediging van Bergwijn, maar hij kreeg bijna geen bal. Bijna alles ging over rechts. In de 2e helft ging hij op een gegeven moment maar ballen ophalen bij de eigen 16. Dan vond ik Berghuis een stuk slechter. Die kreeg wel ballen maar als je dan ziet wat hij ermee doet voor iemand met zijn traptechniek.. dan kan hij in interviews wel goed overkomen en kritisch op zichzelf zijn, maar op het veld laat hij het niet zien.Monkey Tonk schreef:Ajax speelde natuurlijk alles of niks de laatste 20 minuten. Met een beetje geluk is het 2-2. De kansen waren er, maar de afwerking was weer slecht. Een carambool via de binnenkanten van beide palen is gewoon pech.
Verder onbegrijpelijk dat zo'n Bergwijn in de laatste wedstrijd zich nog het vuur uit de sloffen loopt, en nu voor spek en bonen meewandelt.
Berghuis had bij zijn passes vooral kortsluiting met zijn nieuwe ploeggenoten. Telkens weer.Trab schreef: ↑do nov 09, 2023 9:33 pmNiet ter verdediging van Bergwijn, maar hij kreeg bijna geen bal. Bijna alles ging over rechts. In de 2e helft ging hij op een gegeven moment maar ballen ophalen bij de eigen 16. Dan vond ik Berghuis een stuk slechter. Die kreeg wel ballen maar als je dan ziet wat hij ermee doet voor iemand met zijn traptechniek.. dan kan hij in interviews wel goed overkomen en kritisch op zichzelf zijn, maar op het veld laat hij het niet zien.Monkey Tonk schreef:Ajax speelde natuurlijk alles of niks de laatste 20 minuten. Met een beetje geluk is het 2-2. De kansen waren er, maar de afwerking was weer slecht. Een carambool via de binnenkanten van beide palen is gewoon pech.
Verder onbegrijpelijk dat zo'n Bergwijn in de laatste wedstrijd zich nog het vuur uit de sloffen loopt, en nu voor spek en bonen meewandelt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die was in dit systeem wingback. Kansloos.