Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33569
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door zeux » zo okt 01, 2023 7:50 pm

Marillion schreef:
zo okt 01, 2023 7:40 pm
De volgende: Jan van Halst keert niet meer terug in de RvC als hij straks stopt als interim directeur bij de entree van Alex Kroes. Niet echt een verrassing natuurlijk.
Dat heeft natuurljk ook met zuiverheid te maken. Hij moet anders als RvC zijn eigen beleid controleren...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2023 8:05 pm

Ja, dat is ook logisch. Logischer dan de stap om tijdelijk deze directiefunctie in te vullen als je het mij vraagt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33569
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door zeux » zo okt 01, 2023 8:09 pm

Marillion schreef:
zo okt 01, 2023 8:05 pm
Ja, dat is ook logisch. Logischer dan de stap om tijdelijk deze directiefunctie in te vullen als je het mij vraagt.
Was er nog iemand anders die in die interim rol kon stappen? :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2023 8:12 pm

Ik zie de meerwaarde niet. Menno Geelen nam volgens mij waar. Had hij dat niet gewoon kunnen blijven doen? Nee, dat is ook niet ideaal. Maar als we kijken naar het cv van Jan van Halst dan is 'ie eigenlijk nergens geslaagd. Wat is dan zijn meerwaarde in een extreem lastige situatie als deze? Bliksemafleider misschien, maar verder?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33569
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door zeux » zo okt 01, 2023 8:37 pm

Marillion schreef:
zo okt 01, 2023 8:12 pm
Ik zie de meerwaarde niet. Menno Geelen nam volgens mij waar. Had hij dat niet gewoon kunnen blijven doen? Nee, dat is ook niet ideaal. Maar als we kijken naar het cv van Jan van Halst dan is 'ie eigenlijk nergens geslaagd. Wat is dan zijn meerwaarde in een extreem lastige situatie als deze? Bliksemafleider misschien, maar verder?
Nee, met Jan van Halst win je de wedstrijd(en) niet.

Van Geel had mogelijk gekund ja.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2023 8:45 pm

De enige winst die ik kan bedenken is dus zo ongeveer dat Menno Geelen nu uit de wind is gebleven. Hij doet waar 'ie goed in is en Van Halst vangt de publiciteit. Maar dat is natuurlijk wel een erg magere basis. Hij heeft gewoon niet het profiel van een AD bij Ajax, ook niet als interim.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2023 8:47 pm

Dubbel schreef:
zo okt 01, 2023 5:07 pm
zeux schreef:
zo okt 01, 2023 5:05 pm
Dubbel schreef:
zo okt 01, 2023 4:53 pm
Michael van P zet Valentijn D effe te kijk. Au! :smallgrin.gif:

https://www.nhnieuws.nl/podcasts/nh-rad ... tcafe/1629
Welke minuut, dat ik niet 1,5 uur van het gewauwel hoef te horen. :-)
Ha ha, pak em maar op vanaf een minuut of 20 :neutral.gif:
Hij heeft nog altijd lange tenen.

Maar iemand die Valentijn Driessen een draai om zijn oren geeft kan altijd op mijn sympathie rekenen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33569
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door zeux » zo okt 01, 2023 9:41 pm

Volgens mij past het ego van Van Praag niet eens in anderhalf uur podcast. Zag hem aan een talkshowtafel: zelfingenomen, badinerend en 'god'.

Die gaat natuurljk ook niet op zijn handen zitten bij Van Halst de komende maanden.

Desondanks altijd goed als Driessen fijntjes op zijn valse huichelkarakter wordt gewezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Mano » ma okt 02, 2023 10:26 am

Als je interim wordt, kan je bij Ajax meestal niet meer terug in je oude functie.
Dat is voor van Halst niet zo erg :blush.gif:

Van Praag wilde al jaren terug de rvc in, weet niet of Ajax daar nu beter van wordt.
Man hoort zichzelf erg graag en wil altijd een vinger in de pap bij Ajax.


mooie is ook dat Ajax wordt verweten niet te acteren op het versneld aanstellen van Kroes.
Blijkt te kunnen (volgens AZ) maar daar liggen toch een paar irreële voorwaarden aan te grondslag dat ik heel goed begrijp dat Ajax niet hapt.
En zo'n kutkrant als de T. maar noemen dat Ajax niet hapt. (zonder de bizarre voorwaarden te noemen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33569
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door zeux » ma okt 02, 2023 10:53 am

Ajax is een ongezonde/giftige cocktail van directie, trainersstaf, RvC, verenigingsraad, vijfde colonne van oud-spelers en rondhangende types en Telegraaf/Derksen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Yopii » ma okt 02, 2023 11:03 am

zeux schreef:
ma okt 02, 2023 10:53 am
Ajax is een ongezonde/giftige cocktail van directie, trainersstaf, RvC, verenigingsraad, vijfde colonne van oud-spelers en rondhangende types en Telegraaf/Derksen.

Dit zie je nergens, echt idioot.

Elke keer komen weer dezelfde mensen bovendrijven, Hennie Henrichs en zo. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door 999 » ma okt 02, 2023 12:11 pm

Directeur Kroes ziet situatie Ajax met 'lede ogen' aan, Mislintat maakte excuses

Ajax staat in brand en er is geen echte kapitein die het schip nu bestuurt. Een vaste algemeen directeur ontbreekt namelijk. Dat wordt per 15 maart Alex Kroes. Het voormalig directielid van AZ wil dolgraag aan de slag in Amsterdam, maar mag dat nog niet vanwege een concurrentiebeding.

Intussen ziet hij de situatie in Amsterdam "met lede ogen aan", zo meldt hij aan de NOS. "Als ik morgen mag beginnen, dan heel graag. Je kan begrijpen dat ik ook met lede ogen aanzie wat er momenteel gebeurt. Ik denk nog steeds dat het heel lastig is om eerder te beginnen, maar ik sta er zeker wel voor open en dat weten de mensen binnen Ajax ook."

Mislintat zit kalm thuis

De ontslagen technisch directeur Sven Mislintat sprak ook met de NOS. De Duitser wilde niet publiekelijk ingaan op zijn ontslag en de door hem gedane veelbesproken transfer van Borna Sosa. Hij liet verder weten kalm te zijn onder de hele situatie en volledige opening van zaken te willen geven aan Ajax.

Mislintat vindt dat het belang van Ajax nu de hoogste prioriteit heeft, dat de club weer op de rails komt. Hij wil niet dat alle aandacht naar hem uitgaat.


NOS had contact met Mislintat: 'Hij wacht onderzoek in goed vertrouwen af'

Terug naar Kroes. Door het concurrentiebeding mocht hij eigenlijk pas na een jaar beginnen in Amsterdam, maar hij kwam uiteindelijk met AZ overeen dat hij op 15 maart mag starten. "Daarin hebben AZ en ik elkaar op een prima manier gevonden en ik ben dankbaar dat AZ mij die reductie heeft gegeven", aldus Kroes.

Maar de toekomstig directeur wil liever vandaag dan morgen aan de slag. Volgens AZ-directeur Robert Eenhoorn is er een mogelijkheid dat Kroes eerder begint in Amsterdam, maar hoe dat precies zit, houdt hij voor zich. De bal zou daarvoor in ieder geval bij Ajax liggen.

Kroes ziet dat echter niet als een reële optie. "De kier die Robert heeft aangegeven is er al een maand of anderhalf. Alleen ligt dat toch nog wat lastiger dan de meeste mensen denken, of weten."

Excuses Mislintat
In Amsterdam wordt met smart gewacht op de nieuwe directeur. En er moet ook nog een nieuwe technisch directeur komen, nu Mislintat ontslagen is.

Bronnen uit de bestuurlijke top hebben aan de NOS laten weten dat Mislintat zijn excuses heeft aangeboden voor het niet melden van zakelijke belangen rond de transfer van Sosa.

ANP
Sven Mislintat heeft zijn excuses aangeboden binnen Ajax
Mislintat kwam in opspraak, nadat hij op de slotdag van de transferperiode een speler had gekocht via een Duits zaakwaarnemerskantoor dat aandelen bezit in een privébedrijf van de Duitser. Ajax bleek daar niet van op de hoogte en startte een onderzoek.

Naast het onderzoek van Ajax kijkt ook een onafhankelijk forensisch accountant of er sprake is geweest van belangenverstrengeling bij alle transfers die afgelopen zomer plaatsvonden. Dat onderzoek zal waarschijnlijk pas na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 11 november zijn afgerond.

Niet verrijkt
Volgens de bronnen uit de bestuurlijke top heeft Mislintat ook gezegd dat hij te goeder trouw heeft gehandeld, niet bewust iets heeft verzwegen en dat hij zichzelf niet verrijkt heeft.

Ook zou hij begrijpen dat hij die belangen had moeten melden. Daarbij zou hij intern hebben gezegd dat "men moet doen wat ze moeten doen". Met die woorden gaf de voormalig technisch directeur aan dat hij de mogelijke consequenties zou dragen.
NOS.

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 02, 2023 3:33 pm

Yopii schreef:
ma okt 02, 2023 11:03 am
zeux schreef:
ma okt 02, 2023 10:53 am
Ajax is een ongezonde/giftige cocktail van directie, trainersstaf, RvC, verenigingsraad, vijfde colonne van oud-spelers en rondhangende types en Telegraaf/Derksen.

Dit zie je nergens, echt idioot.

Elke keer komen weer dezelfde mensen bovendrijven, Hennie Henrichs en zo. :excited.gif:
Wie zijn eigenlijk de leden van de vereniging die het bestuursraad kiezen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9074
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 02, 2023 5:07 pm

zeux schreef:Ajax is een ongezonde/giftige cocktail van directie, trainersstaf, RvC, verenigingsraad, vijfde colonne van oud-spelers en rondhangende types en Telegraaf/Derksen.
Maar dat is niks nieuws onder de zon. Wel nieuw is dat we nu een crisis hebben zonder dat Cruijff zich ermee kan bemoeien. En dan blijkt dat niemand het gezag heeft om boven die slangenkuil uit te stijgen.

Het worden spannende tijden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door peter » ma okt 02, 2023 6:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 02, 2023 5:07 pm
zeux schreef:Ajax is een ongezonde/giftige cocktail van directie, trainersstaf, RvC, verenigingsraad, vijfde colonne van oud-spelers en rondhangende types en Telegraaf/Derksen.
Maar dat is niks nieuws onder de zon. Wel nieuw is dat we nu een crisis hebben zonder dat Cruijff zich ermee kan bemoeien. En dan blijkt dat niemand het gezag heeft om boven die slangenkuil uit te stijgen.

Het worden spannende tijden.
Lowietje heeft dat wel, maar hij zit met z'n gezondheid.

De kans is dus groot dat we middelmaat organiseren. Vriendjes van.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33569
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door zeux » ma okt 02, 2023 6:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 02, 2023 5:07 pm
zeux schreef:Ajax is een ongezonde/giftige cocktail van directie, trainersstaf, RvC, verenigingsraad, vijfde colonne van oud-spelers en rondhangende types en Telegraaf/Derksen.
Maar dat is niks nieuws onder de zon. Wel nieuw is dat we nu een crisis hebben zonder dat Cruijff zich ermee kan bemoeien. En dan blijkt dat niemand het gezag heeft om boven die slangenkuil uit te stijgen.

Het worden spannende tijden.
Nieuw is het niet, maar meestal waren een aantal van die gremia nog wel een soort van stabiele factoren (op de laaielichters van de T. na dan, dat onkruid is er altijd). Nu is alles instabiel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Trab » di okt 03, 2023 7:51 pm

Louistje gaat adviseren lees ik net


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Lionel » di okt 03, 2023 7:52 pm

Trab schreef:
di okt 03, 2023 7:51 pm
Louistje gaat adviseren lees ik net


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prima. Alleen voor zijn naam en de rust is dit prima. Zeker omdat hij de opvolger is van Van Halst :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » di okt 03, 2023 7:53 pm

Hmm, daar kon je op wachten ja.

Ik geloof niet dat ik dat erg zie zitten. Louis is een geweldige trainer maar hij lijkt me niet de persoon die Ajax moet gaan adviseren hoe de club in te richten. Als zijn gezondheid het toestaat mag 'ie van mij morgen voor de groep. Maar dan wel als trainer tot het einde van het seizoen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13392
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Nihad » di okt 03, 2023 7:55 pm

Van Gaal als trainer is passé.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » di okt 03, 2023 7:57 pm

Nihad schreef:
di okt 03, 2023 7:55 pm
Van Gaal als trainer is passé.
Dat mag zo zijn maar hij zet deze selectie wel zo neer dat we een fatsoenlijke serie punten halen en redden wat er te redden valt. Ben ik van overtuigd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13392
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Nihad » di okt 03, 2023 7:58 pm

Marillion schreef:
di okt 03, 2023 7:57 pm
Nihad schreef:
di okt 03, 2023 7:55 pm
Van Gaal als trainer is passé.
Dat mag zo zijn maar hij zet deze selectie wel zo neer dat we een fatsoenlijke serie punten halen en redden wat er te redden valt. Ben ik van overtuigd.
Zou wel de comeback van de eeuw zijn. Van Gaal die Ajax na een ramp begin kampioen maakt. Nou dan kan je Rotterdam en Eindhoven wel wegdragen. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Dubbel » di okt 03, 2023 7:59 pm

Nihad schreef:
di okt 03, 2023 7:55 pm
Van Gaal als trainer is passé.
Eens. Maar vind je hem ook geen interim oplossing mocht blijken dat Steijn onhoudbaar wordt?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Arthur » di okt 03, 2023 8:02 pm

Ik zou hem de perfecte interim vinden, maar dat is vanwege zijn gezondheid helaas gewoon niet mogelijk.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Dubbel » di okt 03, 2023 8:09 pm

Arthur schreef:
di okt 03, 2023 8:02 pm
Ik zou hem de perfecte interim vinden, maar dat is vanwege zijn gezondheid helaas gewoon niet mogelijk.
Ow, dat wist ik niet. :blush.gif:

Dat kan maar een ding betekenen; Frank de Boer voor de groep. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen.

Plaats reactie