Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Neefkens » vr sep 08, 2023 1:03 pm

Volgens mij is hier keer op keer gemeld dat Medic, Rensch, Wijndal/ASE, Taylor en Brobbey er geen RUK van kunnen.
En die zouden dan een goed ingespeeld team moeten zijn met goede looplijnen enzo?

Pas als er wat wedstrijden gespeeld zijn met Gorter, Gaaei, Sutalo, Hato, Avila, Sosa, Tahirovic, Mannsverk, Akpom, Forbs en Mikautadze kun je zien of het wat kan gaan worden.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 08, 2023 1:37 pm

Ze kunnen er inderdaad weinig van, volgens AT.
maar zijn ze zo slecht dat ze 0x op doel schieten tegen Ludogorets?
Of is dat ook wel een beetje gebrek tactiek?

gewoon 5 internationals (en met klaassen erbij, 6)


Tijd zal het leren en Ja, ik ben van kamp positivo naar kamp negativo verhuisd na een uitbraak van het venijn van Steijn Azijn op de persco.
maar in de afgelopen 2 maanden heeft hij er werkelijk NIETS ingeslepen.

ik ben nog steeds pro Mislintat alleen dat kan behoorlijk omdraaien als er geen verbetering optreed.
Het is ook zijn taak om een niet functionerende coach op te ruimen en te vervangen. Het moment vinden dat genoeg, genoeg is of een kans geven nog acceptabel is.
Als hij daarmee te lang wacht, wordt zijn fout (hem aanstellen) groter.

Tegen twente weet ik alweer het excuus verhaal.
- ik had geen beschikking tot mijn spelers, hierdoor kon ik niets trainen.

Tja,
WEL als je met die ouwe garde in de voorbereiding tactisch was gaan optrainen.
Je weet: eerste 3 potjes moet je kunnen hebben, dan 2 weken interland-break, dan 3 serieuze potjes.
Het is ook wel handig als je die agenda al meeneemt in je voorbereiding op het seizoen.

Heb sterk het vermoeden dat het hem allemaal een beetje 'overkomt'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 08, 2023 1:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr sep 08, 2023 11:44 am
Jij hebt wel een ommezwaai gemaakt, Mano, net na z’n aantreden probeerde je ons zelfs een beetje enthousiast te krijgen voor de man; maar ik begrijp je voortschrijdend inzicht volkomen.
Voor Mano is Steijn dan ook beetje als Bertolli. Hij verheugde zich op een authentieke smaak vol karakter, toen het gerecht een slap aftreksel bleek dat niet te hachelen was liet hij het hem niet meer door de maag splitsen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr sep 08, 2023 2:13 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr sep 08, 2023 1:46 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr sep 08, 2023 11:44 am
Jij hebt wel een ommezwaai gemaakt, Mano, net na z’n aantreden probeerde je ons zelfs een beetje enthousiast te krijgen voor de man; maar ik begrijp je voortschrijdend inzicht volkomen.
Voor Mano is Steijn dan ook beetje als Bertolli. Hij verheugde zich op een authentieke smaak vol karakter, toen het gerecht een slap aftreksel bleek dat niet te hachelen was liet hij het hem niet meer door de maag splitsen.
:drecul.gif: :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Zlatan
Berichten: 135
Lid geworden op: wo dec 24, 2003 9:48 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zlatan » za sep 09, 2023 8:37 am

Cruijff schreef:
vr sep 08, 2023 10:36 am
Zlatan schreef:
do sep 07, 2023 12:52 pm
Haha het is hier in Venlo waar ik al jaren werk en regelmatig bij de plaatselijke VV kom een publiek geheim. Steijn in z'n appartementje, vrouw in Den Haag. Zegt wat mij betreft heel veel over het karakter van de beste man. Maar soit, wat interesseert het mij wat de trainer van VVV of Sparta in z'n vrije tijd doet.

Nu Steijn tot mijn afgrijzen bij ons aller Ajax terecht is gekomen denk ik natuurlijk wel veel terug aan zijn tijd bij VVV. Relaxte en gezellige vent, maar ook erg lui en meer dan een scheve schaats op z'n naam.

Dan zul je ook best weten dat Ronald Koeman buitenechtelijk zo ongeveer alles wat los en vast zat heeft liggen neuken en daar in een Van der Valk zelfs een vast kamernummer voor had.
Danny Blind, ook een voorbeeld van iemand waarvan in het wereldje wel bekend is dat hij menig scheve schaats heeft gereden.

Voetballers zijn, zo zei Erwin Koeman, nu eenmaal ontzettende neukers en veelvuldig wordt er geneukt buiten de deur.
Mano schreef:
do sep 07, 2023 12:04 pm

ik geloof tegenwoordig alle negatieve verhalen over Steijn. :hypocrite.gif:
(Sinds zijn naai-actie) :smallgrin.gif:
Haha. :smallgrin.gif:
Hij heeft het echt gedaan bij jou, he? :smile-ajax.gif:
Haha het verhaal van onze bondscoach is me zeker bekend. Van Blind niet al verrast me die niet, hij is de minst integere man die in de voetbalwereld rondloopt. Wat was het fijn geweest als hij na zijn top carrière fulltime analist en voetbalvader was geworden.

Heb ook nog wel mooie verhalen over Jurgen Streppel. Tot voor kort was dit volkomen irrelevant op een Ajax forum, nu we in dit segment trainers aan het vissen zijn misschien niet meer..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » za sep 09, 2023 8:39 am

Ik luister en kijk en lees lang niet alles meer, maar vlgs mij heb ik Steijn nergen het excuus van ' ik heb met velen nog nauwelijks getraind' zien gebruiken. Wel dat het afwachten is of/hoe goed ze zijn.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40998
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » za sep 09, 2023 10:51 am

Andriy Demchenko schreef:
vr sep 08, 2023 1:46 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr sep 08, 2023 11:44 am
Jij hebt wel een ommezwaai gemaakt, Mano, net na z’n aantreden probeerde je ons zelfs een beetje enthousiast te krijgen voor de man; maar ik begrijp je voortschrijdend inzicht volkomen.
Voor Mano is Steijn dan ook beetje als Bertolli. Hij verheugde zich op een authentieke smaak vol karakter, toen het gerecht een slap aftreksel bleek dat niet te hachelen was liet hij het hem niet meer door de maag splitsen.
Haha, dat kon wel eens een treffende vergelijking zijn. :smallgrin.gif:

Ik kijk ook wel heel erg op van met name zijn reactie over de aankopen. Dat is gewoon echt niet handig en welke draai je er ook aan wil geven. Het geeft vooral de buitenwacht een aanknopingspunt om onrust mee te zaaien. Hou het nou gewoon bij wat algemeenheden en werk rustig aan je elftal.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Dubbel » za sep 09, 2023 5:38 pm

We hebben allemaal mee kunnen maken dat de technische staf een rechtsbuiten zocht en de TD een linksback haalde. Steijn zou zichzelf wmb belachelijk hebben gemaakt als hij daar met een lulverhaal omheen was gaan draaien. Er omheen draaien is weliswaar helemaal van deze tijd. Ik bespeur ook hier dat verlangen naar blue pill berichtgeving maar ik vind het juist fijn als ik tussen de massa van onzinberichten ineens iets lees van iemand als Steijn die gewoon zegt hoe het zit.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » za sep 09, 2023 9:30 pm

Dubbel schreef:
za sep 09, 2023 5:38 pm
We hebben allemaal mee kunnen maken dat de technische staf een rechtsbuiten zocht en de TD een linksback haalde. Steijn zou zichzelf wmb belachelijk hebben gemaakt als hij daar met een lulverhaal omheen was gaan draaien. Er omheen draaien is weliswaar helemaal van deze tijd. Ik bespeur ook hier dat verlangen naar blue pill berichtgeving maar ik vind het juist fijn als ik tussen de massa van onzinberichten ineens iets lees van iemand als Steijn die gewoon zegt hoe het zit.
Maar dit verhaal was toch ook niet handig? Niet nadat je met 0-0 gelijk speelt tegen Fortuna :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Dubbel » zo sep 10, 2023 5:18 am

Ach waarom? Ik heb nou niet de indruk dat er heel veel mis is gegaan door wat de trainer zei.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Neefkens » zo sep 10, 2023 7:19 am

Lionel schreef:
za sep 09, 2023 9:30 pm
Maar dit verhaal was toch ook niet handig? Niet nadat je met 0-0 gelijk speelt tegen Fortuna :excited.gif:
Tussen “niet zo handig” en de “rat met eruit” zit nog wel wat ruimte.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » zo sep 10, 2023 7:39 am

Neefkens schreef:
zo sep 10, 2023 7:19 am
Lionel schreef:
za sep 09, 2023 9:30 pm
Maar dit verhaal was toch ook niet handig? Niet nadat je met 0-0 gelijk speelt tegen Fortuna :excited.gif:
Tussen “niet zo handig” en de “rat met eruit” zit nog wel wat ruimte.
Ik vind het nog steeds echt niet kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 10, 2023 10:03 am

De vraag is in mijn ogen vooral uit welk vaatje deze trainer dan straks wel gaat tappen. Wat er momenteel aan de hand is is in mijn ogenĺ wel iets wat dieper ligt. We hebben een jonge groep van buitenlands talent gekoppeld aan een trainer die het liever met ervaren Nederlandse jongens speelt. We willen geraffineerd aanvalspel zien van een trainer die claimt dat de spelers het 'voorin maar moeten uitzoeken'. We hebben een trainer die tactisch helemaal niet zo verheven is, die stelt dat positiespel een middel is en geen doel. Kortom we hebben geen vakidioot als Ten Hag, Van Gaal, Cruijff etc. Hij is in mijn ogen ten dode oogeschreven omdat het in alles een mismatch is.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » zo sep 10, 2023 10:26 am

Neefkens schreef:
zo sep 10, 2023 7:19 am
Lionel schreef:
za sep 09, 2023 9:30 pm
Maar dit verhaal was toch ook niet handig? Niet nadat je met 0-0 gelijk speelt tegen Fortuna :excited.gif:
Tussen “niet zo handig” en de “rat met eruit” zit nog wel wat ruimte.
Tussen die twee zit wat mij betreft de 'rode vlag' van een trainer wiens karakter blijkbaar is om bij het eerste zuchtje tegenwind de pers op te zoeken om publiekelijk zijn TD én nieuwe spelers af te vallen. Terwijl de samenwerking eigenlijk nog zo ongeveer moet beginnen.

Spells trouble, op de korte of de wat langere termijn. Maar als twee hoofdrolspelers aan het begin van een belangrijk rebuilding-proces al in een soort van conflict-situatie zitten - zonder een stabiele bestuurlijke structuur boven die twee - is dat wat mij betreft zeer zorgelijk.

Of Steijn gaat een flinke draai maken en maakt daar publiekelijk gewag van bij de komende wedstrijd tegen Twente, of die twee koppen blijven botsen. En dat is slecht nieuws voor Ajax. Een van tweeën moet dan 'buigen', want tweestrijd in het hart van je technische mensen kun je nu gewoon niet hebben. En dan is de keuze Mistlintat of Steijn. En alhoewel ik er nog niet zeker van ben of dat complete elftal aankopen nu de versterking is die Ajax zocht, heb ik inmiddels nòg minder vertrouwen in Steijn dat hij een funtionerend elftal op het veld weet te krijgen. Sowieso zijn het 'niet zijn spelers', zoals hijzelf fijntjes duidelijk maakt. Dus dan zou ik zeggen: Steijn er uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14537
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2023 1:47 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo sep 10, 2023 10:03 am
De vraag is in mijn ogen vooral uit welk vaatje deze trainer dan straks wel gaat tappen. Wat er momenteel aan de hand is is in mijn ogenĺ wel iets wat dieper ligt. We hebben een jonge groep van buitenlands talent gekoppeld aan een trainer die het liever met ervaren Nederlandse jongens speelt. We willen geraffineerd aanvalspel zien van een trainer die claimt dat de spelers het 'voorin maar moeten uitzoeken'. We hebben een trainer die tactisch helemaal niet zo verheven is, die stelt dat positiespel een middel is en geen doel. Kortom we hebben geen vakidioot als Ten Hag, Van Gaal, Cruijff etc. Hij is in mijn ogen ten dode oogeschreven omdat het in alles een mismatch is.
Precies dit. Maar dat maakt het alleen maar frustrerender want dit was allemaal al duidelijk en bekend nog voordat hij überhaupt in beeld kwam.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » zo sep 10, 2023 2:39 pm

zeux schreef:
zo sep 10, 2023 10:26 am
Neefkens schreef:
zo sep 10, 2023 7:19 am
Lionel schreef:
za sep 09, 2023 9:30 pm
Maar dit verhaal was toch ook niet handig? Niet nadat je met 0-0 gelijk speelt tegen Fortuna :excited.gif:
Tussen “niet zo handig” en de “rat met eruit” zit nog wel wat ruimte.
Tussen die twee zit wat mij betreft de 'rode vlag' van een trainer wiens karakter blijkbaar is om bij het eerste zuchtje tegenwind de pers op te zoeken om publiekelijk zijn TD én nieuwe spelers af te vallen. Terwijl de samenwerking eigenlijk nog zo ongeveer moet beginnen.

Spells trouble, op de korte of de wat langere termijn. Maar als twee hoofdrolspelers aan het begin van een belangrijk rebuilding-proces al in een soort van conflict-situatie zitten - zonder een stabiele bestuurlijke structuur boven die twee - is dat wat mij betreft zeer zorgelijk.

Of Steijn gaat een flinke draai maken en maakt daar publiekelijk gewag van bij de komende wedstrijd tegen Twente, of die twee koppen blijven botsen. En dat is slecht nieuws voor Ajax. Een van tweeën moet dan 'buigen', want tweestrijd in het hart van je technische mensen kun je nu gewoon niet hebben. En dan is de keuze Mistlintat of Steijn. En alhoewel ik er nog niet zeker van ben of dat complete elftal aankopen nu de versterking is die Ajax zocht, heb ik inmiddels nòg minder vertrouwen in Steijn dat hij een funtionerend elftal op het veld weet te krijgen. Sowieso zijn het 'niet zijn spelers', zoals hijzelf fijntjes duidelijk maakt. Dus dan zou ik zeggen: Steijn er uit.
+ 1
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14537
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2023 4:20 pm

Hansi Flick is ook weer beschikbaar. :ajaxsmiley.gif: :hypocrite.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47947
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » zo sep 10, 2023 4:42 pm

Lastige keuze. Ik zie het totaal niet zitten in Steijn, maar het is wel vooral dankzij die DD dat we in deze situatie zitten. Twee weken voor de start van de competitie mocht Steijn het nog proberen met een half jeugdelftal en daarna zijn er een karrevracht aan spelers gehaald waarbij sommige posities om voor mij onbegrijpelijke redenen niet zijn aangepakt. Of dusdanig laat ingegrepen dat we nu nog niet weten of we daar verder mee kunnen.
Als je nu Steijn ontslaat, dan is dat natuurlijk een complete demasqué. Dan moet je zelf ook opstappen. Maar goed, dan zijn we weer terug bij af haha.
Oftewel, Steijn zal nog wel wat langer de kans krijgen. Of hij moet zelf opstappen en/of hij moet het nog bonter maken met rellen. Ik zie zo maar voor me dat dit het slechtste seizoen in zeer lange tijd wordt. Die twee zijn tot elkaar veroordeeld en wij zien meer vuurwerk in de woordjes achteraf dan op het veld.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Dubbel » zo sep 10, 2023 4:55 pm

zeux schreef:
zo sep 10, 2023 10:26 am
Tussen die twee zit wat mij betreft enz. enz. enz.
Wat je zegt klopt wel maar je doet nu alsof de huidige situatie door Steyn komt terwijl er bij Ajax zoveel mis is dat je in het voorjaar al kon zien dat dit seizoen de 5e plek het hoogst haalbare is. Nu dat langzamerhand vlees begint te worden zal de trainer waarschijnlijk sneuvelen. Dat had voorkomen kunnen worden als het bestuur bijtijds een realistisch beeld had geschetst daarmee rust creërend om te bouwen aan een team dat volgend seizoen de top 3 weer kan uitdagen en wie weet over een paar jaar weer de CL in. Nu kunnen we na de kerst weer opnieuw beginnen onder een nieuwe coach (die Noor die met 6-1 van Rome won?) en duurt het allemaal weer langer en dat is vervelend.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33535
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » zo sep 10, 2023 5:01 pm

Dubbel schreef:
zo sep 10, 2023 4:55 pm
zeux schreef:
zo sep 10, 2023 10:26 am
Tussen die twee zit wat mij betreft enz. enz. enz.
Wat je zegt klopt wel maar je doet nu alsof de huidige situatie door Steyn komt terwijl er bij Ajax zoveel mis is dat je in het voorjaar al kon zien dat dit seizoen de 5e plek het hoogst haalbare is. Nu dat langzamerhand vlees begint te worden zal de trainer waarschijnlijk sneuvelen. Dat had voorkomen kunnen worden als het bestuur bijtijds een realistisch beeld had geschetst daarmee rust creërend om te bouwen aan een team dat volgend seizoen de top 3 weer kan uitdagen en wie weet over een paar jaar weer de CL in. Nu kunnen we na de kerst weer opnieuw beginnen onder een nieuwe coach (die Noor die met 6-1 van Rome won?) en duurt het allemaal weer langer en dat is vervelend.
Nee, de situatie komt niet door Steijn, maar hij heeft de situatie wel complexer gemaakt door zo opzichtig openlijk te gaan muiten. Dat is eigenlijk binnen geen enkele situatie goed (die 'oorlog' intern voeren is een ander verhaal, dat zou nog iets op kunnen leveren).
Steijn zelf is wel onderdeel van het probleem en dat is feitelijk de eerste 'aankoop' van Mislintat. Dus die gaat zeker niet vrijuit. Alles is (te) laat bij Ajax: Mislintat begon 'laat', de aankopen waren laat rond en de AD is er veels te laat. Te laat, te laat, te laat. Waardoor nu alles in een pressure cooker zit. Ook Steijn zou dat moeten weten. En wat mij betreft dus een extra reden dat hij zijn mond had moeten houden. Karakterding. En ik krijg ook het idee dat het de meeste kritikasters daar om gaat: wat dit akkefietje zegt over Steijn als persoon.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14537
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2023 7:18 pm

zeux schreef:
zo sep 10, 2023 5:01 pm
Dubbel schreef:
zo sep 10, 2023 4:55 pm
zeux schreef:
zo sep 10, 2023 10:26 am
Tussen die twee zit wat mij betreft enz. enz. enz.
Wat je zegt klopt wel maar je doet nu alsof de huidige situatie door Steyn komt terwijl er bij Ajax zoveel mis is dat je in het voorjaar al kon zien dat dit seizoen de 5e plek het hoogst haalbare is. Nu dat langzamerhand vlees begint te worden zal de trainer waarschijnlijk sneuvelen. Dat had voorkomen kunnen worden als het bestuur bijtijds een realistisch beeld had geschetst daarmee rust creërend om te bouwen aan een team dat volgend seizoen de top 3 weer kan uitdagen en wie weet over een paar jaar weer de CL in. Nu kunnen we na de kerst weer opnieuw beginnen onder een nieuwe coach (die Noor die met 6-1 van Rome won?) en duurt het allemaal weer langer en dat is vervelend.
Nee, de situatie komt niet door Steijn, maar hij heeft de situatie wel complexer gemaakt door zo opzichtig openlijk te gaan muiten. Dat is eigenlijk binnen geen enkele situatie goed (die 'oorlog' intern voeren is een ander verhaal, dat zou nog iets op kunnen leveren).
Steijn zelf is wel onderdeel van het probleem en dat is feitelijk de eerste 'aankoop' van Mislintat. Dus die gaat zeker niet vrijuit. Alles is (te) laat bij Ajax: Mislintat begon 'laat', de aankopen waren laat rond en de AD is er veels te laat. Te laat, te laat, te laat. Waardoor nu alles in een pressure cooker zit. Ook Steijn zou dat moeten weten. En wat mij betreft dus een extra reden dat hij zijn mond had moeten houden. Karakterding. En ik krijg ook het idee dat het de meeste kritikasters daar om gaat: wat dit akkefietje zegt over Steijn als persoon.
Mooi verwoordt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 11, 2023 8:12 am

zeux schreef:
zo sep 10, 2023 10:26 am
Neefkens schreef:
zo sep 10, 2023 7:19 am
Lionel schreef:
za sep 09, 2023 9:30 pm
Maar dit verhaal was toch ook niet handig? Niet nadat je met 0-0 gelijk speelt tegen Fortuna :excited.gif:
Tussen “niet zo handig” en de “rat met eruit” zit nog wel wat ruimte.
Tussen die twee zit wat mij betreft de 'rode vlag' van een trainer wiens karakter blijkbaar is om bij het eerste zuchtje tegenwind de pers op te zoeken om publiekelijk zijn TD én nieuwe spelers af te vallen. Terwijl de samenwerking eigenlijk nog zo ongeveer moet beginnen.

Spells trouble, op de korte of de wat langere termijn. Maar als twee hoofdrolspelers aan het begin van een belangrijk rebuilding-proces al in een soort van conflict-situatie zitten - zonder een stabiele bestuurlijke structuur boven die twee - is dat wat mij betreft zeer zorgelijk.

Of Steijn gaat een flinke draai maken en maakt daar publiekelijk gewag van bij de komende wedstrijd tegen Twente, of die twee koppen blijven botsen. En dat is slecht nieuws voor Ajax. Een van tweeën moet dan 'buigen', want tweestrijd in het hart van je technische mensen kun je nu gewoon niet hebben. En dan is de keuze Mistlintat of Steijn. En alhoewel ik er nog niet zeker van ben of dat complete elftal aankopen nu de versterking is die Ajax zocht, heb ik inmiddels nòg minder vertrouwen in Steijn dat hij een funtionerend elftal op het veld weet te krijgen. Sowieso zijn het 'niet zijn spelers', zoals hijzelf fijntjes duidelijk maakt. Dus dan zou ik zeggen: Steijn er uit.
+1
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5908
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » di sep 12, 2023 1:27 pm

Praat al 2 weken niet met Mislintat, lees ik bij de T.?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 12, 2023 1:46 pm

De Dominee schreef:
di sep 12, 2023 1:27 pm
Praat al 2 weken niet met Mislintat, lees ik bij de T.?
terwijl de laatste wedstrijd 1 week geleden is.
Denk dat de T. het wederom aandikt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5908
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » di sep 12, 2023 1:51 pm

Lijkt me sowieso geen gezonde werkrelatie. 1 van de 2 moet eruit en snel ook.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie