Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Belgie

Bericht door Duke » ma jun 05, 2023 3:45 pm

Mano schreef:
ma jun 05, 2023 3:42 pm
Deze man :drecul.gif:
Dat hij uberhaupt nog mag schrijven of praten. Je kan het oprecht niet vaker fout hebben :biggrin.gif:
Nou, hij had bijna gelijk gekregen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Belgie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 06, 2023 1:54 pm

Kom bij wat zappen Anderlecht - Antwerp tegen. Los van dat het leuk is om Alderweireld, Vertonghen, Ekkelenkamp en Dolberg te zien; zit Overmars achter het tenue van Antwerp? Lijkt een beetje op dat van zijn vorige werkgever..

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Belgie

Bericht door Frank » do sep 07, 2023 1:15 pm

Anderlecht gaat old-school.

Kasper Schmeichel, Kasper Dolberg en Thorgan Hazard.

Dachten ze dat ze ervaring tekort kwamen? :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Belgie

Bericht door columbus » do sep 07, 2023 1:28 pm

Apart dat er geen andere club voor die keeper is gekomen. Die is toch nog niet zo oud? International (geweest), flinke rits PL wedstrijden

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Belgie

Bericht door Frank » do sep 07, 2023 3:04 pm

Nou ja, is van november '86, dus ook al weer bijna 37.

Time flies :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Belgie

Bericht door columbus » do sep 07, 2023 4:21 pm

Oh echt. Haha, daar had ik nog niet aan gedacht. Dacht dat hij nog een stuk jonger is

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » wo dec 27, 2023 9:08 pm

Bij het zappen naar wat voetbal bij Anderlecht- Cercle beland. Daar presteerden ze het om 7 minuten na een goal pas weer af te trappen. Vanwege een VAR check op buitenspel....
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » ma mei 20, 2024 5:55 am

Club Brugge was ruk in de competitie, maar na een trainerswissel voor de playoffs weer helemaal opgeleefd. Union weer geen kampioen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Belgie

Bericht door Duke » ma mei 27, 2024 8:28 am

Mark van Bommel neemt in tranen afscheid van Antwerp: ‘Ik ga deze club ongelooflijk missen’

Trainer Mark van Bommel heeft na afloop van de laatste wedstrijd in de play-offs om de Belgische titel geëmotioneerd afscheid genomen bij Antwerp FC. De 47-jarige coach die Antwerp vorig seizoen naar de eerste landstitel sinds 1957 leidde, stopt na twee jaar, al is dat nog niet officieel door de club gemeld.

Van Bommel zag zijn ploeg in de laatste wedstrijd met 3-1 winnen van Anderlecht. Antwerp eindigde als zesde en laatste in de play-offs en plaatste zich daardoor niet voor Europees voetbal.

Over zijn toekomst liet Van Bommel zich verder niet uit. ,,Er wordt veel geschreven in de kranten. Op dit moment ben ik vrij op 30 juni en we gaan wel zien wat er gebeurt”, zei hij op de persconferentie. ,,Als ik geen club heb, dan zit ik hier volgend seizoen op de tribune voor Antwerp-Beerschot. Ik heb gehoord dat dat nog gekker is dan afgelopen twee jaar.”

Van Bommel moest meerdere keren zijn tranen wegvegen. ,,Dat betekent dat je je identificeert met de club. Het moeilijkste als speler of trainer is je inleven in een club, maar als je dat gevoel eenmaal hebt, raak je het niet kwijt”, zei hij over ‘de klotevraag’, waardoor hij opnieuw volschoot. ,,Verdomme, zeg... Ik heb zó een gevoel bij deze club. Ik ben trots. Ik ga deze ploeg, die altijd alles gaf, ongelooflijk missen.”
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41079
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » ma mei 27, 2024 8:46 am

Ik ben er even wezen kijken. Vreemde situatie daar met de oude tribune op de lange zijde die niet gebruikt mag worden. Daar zit een ruzie met de grondeigenaar achter (zie deze uitleg van enige tijd terug: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/28 ... erp-union/). Het doet allemaal een beetje aan als een club van het niveau FC Utrecht.

Voetbal was niet om aan te zien dus ik voelde me prima thuis. :smile-ajax.gif:

Op zichzelf zijn die play offs daar eigenlijk toch wel een succes. Spanning tot het einde van het seizoen met spectaculaire ontknopingen. Ik was er nooit zo voor maar misschien is het zo slecht nog niet.

Van Anderlecht begreep ik niets. Wekte geen moment de indruk dat ze met een overwinning eventueel nog kampioen konden worden. Kennelijk waren ze vorige week thuis tegen Brugge ook al zo afwachtend.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18924
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Belgie

Bericht door Yopii » ma mei 27, 2024 9:47 am

Op zichzelf zijn die play offs daar eigenlijk toch wel een succes. Spanning tot het einde van het seizoen met spectaculaire ontknopingen.
Tenzij je club de reguliere competitie afsluit met vijftien punten voorsprong en vervolgens gaat de nummer vier met de titel aan de haal.

Ik vind het niets.

Antwerp had vorig jaar toch een bak geluk? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41079
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » ma mei 27, 2024 10:05 am

Ja dat is de terugkerende discussie hierover natuurlijk. Is het terecht dat je kampioen kunt worden als je in het reguliere seizoen niet de beste bent.

Ik was er altijd tegen omdat ik hou van veel voetbal tradities. Maar de keerzijde is wel dat de Belgische competitie dus heel vaak tot het einde spannend is. En je weet vooraf dat je in die fase ook scherp moet zijn. Het hoort gewoon bij het seizoen. Je krijgt extra wedstrijden waar het er echt om gaat tegen de sterkere teams en die zijn ook weer goed te verkopen.

Misschien kijk ik er onbewust ook wel wat anders tegenaan doordat het slecht gaat met Ajax. Als je bovenaan staat heb je hiermee eigelijk alleen iets te verliezen. Maar het gemiddelde niveau kon wel eens omhoog gaan en dat is uiteindelijk voor iedereen goed. Dus ik begin nu toch te twijfelen of dit niet toch interessant is.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18924
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Belgie

Bericht door Yopii » ma mei 27, 2024 10:10 am

Je kunt niet anders dan iets van de voorsprong in de reguliere competitie meenemen. Anders is het onrechtvaardig. Dan hangt er er maar vanaf hoe de verhoudingen liggen. België heeft op dit moment geen echte topclub, daardoor is het spannend.

Hadden we dit in Nederland gedaan, dan was veel minder spannend geweest. PSV was toch wel kampioen geworden en F. tweede.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41079
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » ma mei 27, 2024 10:14 am

Ze nemen ook de helft van de punten mee. Het is niet zo dat je allemaal op nul begint.

Een voorsprong van 10 punten gaat dus naar vijf punten. Als je dan nog twee onderlinge duels extra krijgt is het ineens weer speelbaar. PSV was dit seizoen waarschijnlijk ook dan de beste maar het was op z'n minst veel langer spannend gebleven.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie