Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Rooie » wo aug 30, 2023 1:33 pm

Nog geen 5 minuten nadat Mikey bij de persconferentie aan Steijn een vraag stelt of hij begrijpt waarom Fitz-Jim niet wil bijtekenen, tekent Fitz-Jim bij :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Marillion » wo aug 30, 2023 1:38 pm

:biggrin.gif:

Hadden ze live in die kamer moeten doen. :smallgrin.gif:

Gelijk een jaartje uitlenen? Of krijgen we Vos, Fitz-Jim en Misehouy als motor van Jong Ajax te zien de komende maanden?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2023 1:52 pm

Rooie schreef:
wo aug 30, 2023 1:33 pm
Nog geen 5 minuten nadat Mikey bij de persconferentie aan Steijn een vraag stelt of hij begrijpt waarom Fitz-Jim niet wil bijtekenen, tekent Fitz-Jim bij :drecul.gif:
Ik zit net terug te kijken. Hilarisch! :drecul.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 30, 2023 1:52 pm

Waar lezen jullie dat Fitz Jim heeft bijgetekend?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Rooie » wo aug 30, 2023 1:53 pm

Mr. Ajax schreef:
wo aug 30, 2023 1:52 pm
Waar lezen jullie dat Fitz Jim heeft bijgetekend?
De VI-boys op Twitter... wellicht dat die expres hebben gewacht op de vraag van Mikey nadat Driessen een sneer richting VI had gemaakt :smallgrin.gif:

https://www.vi.nl/nieuws/fitz-jim-teken ... t-bij-ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 30, 2023 1:57 pm

Rooie schreef:
wo aug 30, 2023 1:53 pm
Mr. Ajax schreef:
wo aug 30, 2023 1:52 pm
Waar lezen jullie dat Fitz Jim heeft bijgetekend?
De VI-boys op Twitter... wellicht dat die expres hebben gewacht op de vraag van Mikey nadat Driessen een sneer richting VI had gemaakt :smallgrin.gif:

https://www.vi.nl/nieuws/fitz-jim-teken ... t-bij-ajax
Dank!

Blij mee, ik vind hem echt een toppertje.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » wo aug 30, 2023 1:58 pm


wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2023 2:17 pm

Dan zit het met zijn instelling wel goed. Je moet het wel écht willen hè. Van trainen met de A-selectie steek je al onwijs veel op. Als je dan in jezelf investeert (gym, dieet etc etc) en bij JA de go-to guy wordt, dan word je vanzelf beloond. En van vlieguren maken bij een andere club in de eredivisie is ook niemand minder geworden.

Mikautadze liep bij Seraing, Sutalo was binnen Kroatie verhuurd. Des te knapper wat die Hato effe laat zien. Koele kikker die jongen, naast dat ie erg goed z'n werk doet.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Lionel » wo aug 30, 2023 2:21 pm

wimpey schreef:
wo aug 30, 2023 2:17 pm
Dan zit het met zijn instelling wel goed. Je moet het wel écht willen hè. Van trainen met de A-selectie steek je al onwijs veel op. Als je dan in jezelf investeert (gym, dieet etc etc) en bij JA de go-to guy wordt, dan word je vanzelf beloond. En van vlieguren maken bij een andere club in de eredivisie is ook niemand minder geworden.

Mikautadze liep bij Seraing, Sutalo was binnen Kroatie verhuurd. Des te knapper wat die Hato effe laat zien. Koele kikker die jongen, naast dat ie erg goed z'n werk doet.
Interessant dat Steijn hem ook als 2 ziet. Dat betekent dat ze wel echt met hem bezig zijn. Mooi dit. Dit soort verhalen van Steijn heeft toch ook wel aan dat ze de jeugd niet links laten liggen. Wie zich 100% inzet wordt vanzelf beloond. Dat gekloot van vorig jaar is niet meer voldoende.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door columbus » wo aug 30, 2023 2:40 pm

Exact. Ze zijn bij Ajax echt niet anders gaan denken. Steijn is in ieder geval gewoon duidelijk. Al zal de Telegraaf hier anders over denken

Ten Hag zei het destijds ook al eens. Al die talenten kunnen hartstikke goed voetballen maar wil je in Ajax 1 spelen moet je het afdwingen, dan komt de kans echt wel

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Mano » vr sep 01, 2023 11:41 am

Mikey gaat weer door met zagen en gewoon een andere conclusie trekken dan de rest van de wereld.
bizar gewoon!


https://www.telegraaf.nl/sport/19382655 ... n=whatsapp
De dag voor het treffen met de zwakke Bulgaren ontboezemde Steijn niet alleen dat hij aan de voorkant in nul van de elf aankopen van directeur voetbalzaken Sven Mislintat inspraak heeft gehad
iemand Steijn dit horen zeggen? :confused.gif:
Het moet hem namelijk zorgen baren dat de ’aanwinsten’ Jakov Medic, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic en Carlos Forbs in het eerste bedrijf tegen Ludogorets de zwakste schakels waren.
:blush.gif: :drecul.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » za sep 02, 2023 10:55 am

Steijn had zeker drie namen op lijstje: 'Maar Mislintat doet het gewoon niet'


Maurice Steijn werd volgens De Telegraaf-journalist Mike Verweij niet betrokken bij het transferbeleid van Ajax. Onder anderen Nick Olij, Thiago Almada en Noa Lang stonden op het lijstje van de coach. Geen één van hen werd naar Amsterdam gehaald door technisch directeur Sven Mislintat.

"Er zijn een paar spelers die hij wel wilde", aldus Verweij de podcast Kick-Off van De Telegraaf. Noa Lang is er daar een van, Thiago Almada ook. Ik denk dat als je hem had gevraagd of hij Jerdy Schouten wilde, hij ja had gezegd. Het is ook bekend dat hij Nick Olij van Sparta wilde. Het zijn gewoon wensen van een trainer die redelijk makkelijk in te willigen zin, maar Mislintat doet het gewoon niet."

Voor het duel met Ludogorets (0-1) gaf Steijn voor een tweede keer aan dat hij liever meer Nederlanders had zien komen. "Steijn heeft deze week ook wel wat ontboezemd, wat ik redelijk schokkend vond", aldus Verweij. "Hij is bij nul transfers aan de voorkant betrokken geweest. Hij krijgt dus gewoon een selectie: doe het er maar mee."

Verweij stelde Steijn donderdagavond op het persmoment de vraag of Ajax klaar was op de transfermarkt. "Hij zei: nee, dit was het wel. En de volgende dag komt er dus nog een speler (Sosa, red.). Maurice Steijn heeft echt geen enkel benul wat hij in zijn maag gesplitst krijgt. Dat is natuurlijk gigantisch ernstig. Hij heeft geen rechtsbuiten en hij heeft een rechtsbuiten nodig. Er komt een vierde linksback. Weer een Kroaat. Echt, schiet mij maar lek."
Kan iemand hem lek schieten? Dat scheelt weer. :smallgrin.gif:

Noa Lang heeft een verleden bij Ajax, daarbij waren Tadic en Bergwijn er nog voor die positie.

Almada? We wisten al dat dat verhaal tegen de DD gebruikt ging worden... Onhaalbaar, die jongen.

Ik vind het helemaal prima dat de trainer geen spelers mag halen. Ieder zijn vak. Steijn mag laten zien dat hij geschikt is voor Ajax, daar heb ik tot op heden nog weinig van gemerkt.

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door columbus » za sep 02, 2023 12:01 pm

Het is ook echt allemaal volkomen gelul. Als of men niet met elkaar overleg heeft. Steijn zal best Almada willen, daar wordt dan over gesproken en blijkt dat het niet haalbaar is dan wordt er verder gekeken.

En dat gezanik over die keeper komt ook mijn strot uit. Een nieuwe keeper was ook echt noodzakelijk. Olij was inderdaad een mogelijkheid maar ook zeker niet gratis en ook hij, met x eredivisiewedstrijden op zijn, gaat niet op de bank zitten

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » za sep 02, 2023 12:04 pm

Ik vond juist dat de afgelopen jaren de verkeerde keuzes zijn gemaakt wat de keepers betreft. Wie haalt er nou Pasveer én Stekelenburg?

Rulli is er nog, dan is het logischer om jonge keepers achter hem te hebben. Met Gorter, Damaj en Setford zouden we goed moeten zitten voor de toekomst.

Over Almada ging het gerucht dat hij 15 miljoen kostte. Dat bleek niet het geval, dan houdt het op.
Lijkt me trouwens sterk dat Almada op het lijstje van Steijn stond, hoe zou hij daarop komen? :confused.gif:

Buijtendijk 2.0
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jan 25, 2019 1:25 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Buijtendijk 2.0 » za sep 02, 2023 12:33 pm

columbus schreef:
za sep 02, 2023 12:01 pm

En dat gezanik over die keeper komt ook mijn strot uit. Een nieuwe keeper was ook echt noodzakelijk. Olij was inderdaad een mogelijkheid maar ook zeker niet gratis en ook hij, met x eredivisiewedstrijden op zijn, gaat niet op de bank zitten
Daarbij heeft Mislintat ook aangegeven dat bij gelijke kwaliteit de doorslag valt op de jongere van de 2 omdat die in de toekomst nog geld oplevert. En Ramaj heeft meer groeimogelijkheden. Plausibele argumenten, lijkt me.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Jöhnk » za sep 02, 2023 1:07 pm

Ik verbaas me over het gerucht dat er een lijstje zou bestaan met Nederlanders die Ajax kunnen versterken. Zo goed zijn ‘we’ toch niet? Wie staan daar dan op? Blind terug? Donny terug? Klaassen terug? Zou AT onverdeeld blij zijn geweest met Jerdy Schouten of de keeper van Sparta?

Ah, Almada staat ook op het lijstje met Nederlanders.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » za sep 02, 2023 1:15 pm

Je bedoelt het lijstje van Marcel Brands?

Het was geloof ik ook reuze belangrijk dat Ajax een Nederlandse trainer had. Tja...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Jöhnk » za sep 02, 2023 2:17 pm

Sjoerd Mossou noemt in zijn column Joel Veltman. Daar had ik nog niet eens aan gedacht...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door peter » za sep 02, 2023 5:11 pm

Dan kom je al gauw op die namen inderdaad. Sambo, Olij, Veltman, Mitchell Bakker, Spierings, maar ook spelers als Hilgers, Cerny, Noppert, van Ewijk.

Tsja…

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door zeux » za sep 02, 2023 5:16 pm

Peter schreef:
za sep 02, 2023 5:11 pm
Dan kom je al gauw op die namen inderdaad. Sambo, Olij, Veltman, Mitchell Bakker, Spierings, maar ook spelers als Hilgers, Cerny, Noppert, van Ewijk.

Tsja…
Van alle suggesties had Lang de meest interessante optie kunnen zijn. In de eerste wedstrijden een prima kracht voor psv. Had hij de concurrentie met Bergwijn en Forbs aan moeten gaan.

Maar: als.

De twaalf die gehaald zijn moeten het nu doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door De Dominee » za sep 02, 2023 5:18 pm

Mwoah.

Noa Lang
Dest
Schouten
Veltman
Olij

Had ik prima mee kunnen leven. Niet perse beter dan we nu hebben gehaald maar ook niet minder mijns inziens.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 02, 2023 5:26 pm

De Dominee schreef:Mwoah.

Noa Lang
Dest
Schouten
Veltman
Olij

Had ik prima mee kunnen leven. Niet perse beter dan we nu hebben gehaald maar ook niet minder mijns inziens.
Ja hier had ik ook mee kunnen leven; sterker nog, zouden ze bij Ajax spelen, dan zouden er (Dest en Veltman moeten het dan onderling uitvechten) denk ik vier van in de basis staan.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door T82 » za sep 02, 2023 5:47 pm

Ik denk dat er net zoveel kritiek als nu was geweest bij deze namen. Waren niet de hoogvliegers geweest waar Ajax naar op zoek zou moeten zijn.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door WP_Legend » za sep 02, 2023 5:48 pm

Struijk.. van Hecke...Doekhi

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 02, 2023 9:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za sep 02, 2023 5:26 pm
De Dominee schreef:Mwoah.

Noa Lang
Dest
Schouten
Veltman
Olij

Had ik prima mee kunnen leven. Niet perse beter dan we nu hebben gehaald maar ook niet minder mijns inziens.
Ja hier had ik ook mee kunnen leven; sterker nog, zouden ze bij Ajax spelen, dan zouden er (Dest en Veltman moeten het dan onderling uitvechten) denk ik vier van in de basis staan.
We moeten jaarlijks een gat van 50M dichten, het probleem is dat als je heel veel geld in spelers als Schouten (26) en Lozano (28) zet met een topsalaris en hoge transfersom het echt puur in het sportieve moet komen, want na hun 25ste leveren spelers veel minder op, Ajax heeft het met Akpom gedaan maar dat is een aanvaller die een stuk schaarser zijn. Mislintat moest ook inzetten op nieuwe cashcows en dan zit je sneller in de groep 19-22. Ook huurspelers (tenzij optie tot koop) kapitaliseer je niet op (Dest, Kotchap). PSV heeft heel erg in het directe versterking geinvesteerd maar qua financiële continuiteit is het risicovoller. Mislintat kon dat met de financiele situatie (geen CL) een stuk minder riskeren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie