Dat snap ik ook wel en dat is alleen maar goed. Het verbaasd mij alleen dat we geen namen uit Zuid-Amerika horen maar alleen maar namen die praktisch onhaalbaar zijn. De laatste jaren zijn we vooral succesvol geweest met Zuid-Amerikaanse aankopen. Die zorgden voor de grinta. Dat lijkt helemaal losgelaten.Yopii schreef:De situatie verandert natuurlijk voortdurend. Je kunt een deal in de week leggen, maar tegen de tijd dat je die rond moet maken, komt er een andere club tussen. Dat overkomt elke club die moet woekeren met de middelen, zie Overmars en Stengs.
Als je de onderhandelingen met Krasnodar over Sperti ziet, dan is onze DD zuinig met de centjes. Had hij meteen die vijftien miljoen neergelegd, dan was Sperti allang bij ons. Blijkbaar is het maximum fors naar beneden. Daarom verwacht ik aankopen van 10-15 miljoen hooguit, geen dure jongens als Bassey of Bergwijn. Om die reden geloof ik er ook niets van dat Sutalo komt, die is veel te duur voor Ajax. (Dit is mijn verwachting, ik heb er geen bewijs voor, laat staan dat ik in de keuken kan kijken. Je kunt alleen volgen wat er gebeurt, en dan lijkt het me duidelijk dat de tijden van Overmars en Hamstelaar voorbij zijn.)
Vorig jaar legde Ajax transfersommen neer boven de marktwaarde van de speler, dat praat gemakkelijker.
Het zal Mislintat tegenvallen, je overtuigt spelers gemakkelijker met het budget van Dortmund of Arsenal en daarbij het perspectief van een grote competitie +CL.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk