Geniaal, die laatste pitsstop en dat 'enkel' voor de snelste raceronde.

Moderator: mods
En alle Engelsen gaan los op de motorsportfora. Arrogant!!!Ramona schreef:Klasse apart hoor, onze Max!
Snap ik!zeux schreef:En alle Engelsen gaan los op de motorsportfora. Arrogant!!!Ramona schreef:Klasse apart hoor, onze Max!
Jaaaaa, geweldig! Wat een gek! Wat een slotakkoord van een fenomenale grand slam! Die pitstop en snelste ronde vond ik wel het vernederendste staaltje kat-en-muis met de concurrentie. Akelig, akelig. Zo superieur.
Die demonstratie wordt in het rapport dat Gazzetta dello Sport na elke race opstelt beloond met een 10, omdat er nu eenmaal geen hogere punten gegeven kunnen worden. ‘Want hoe presteer je het hele weekend op 110%, zowel qua resultaat als concentratie? De enige die ons daar het antwoord op kan geven, is Max Verstappen. Tijdens het raceweekend in Oostenrijk scoorde hij een ‘grand slam.’
Juist de manier waarop Verstappen zijn overwinningen boekte, voorkomt volgens de Italiaanse sportkrant dat het een saai seizoen is. ‘Je kan een race winnen, je kan een race domineren. Maar de overtreffende trap, nog verwoestender, is wat Verstappen momenteel doet. Het alarmerende gevaar van verveling door de voorspelbare resultaten wordt gecompenseerd door de verbazing die zo’n monsterlijke superioriteit bij iedereen oproept.’
Zo! Wat liet die zich weer kennen. Geweldige coureur natuurlijk, maar wat een gladjakkerige zemel. Ik schoot in de lach toen Toto hem terugfloot. Zelfs Toto was zijn gezeur en gezeik dus zat.
Mwah. Dat vind ik te kort door de bocht
Dit was natuurlijk vooral een statement naar Perez toe. Hij krijgt helemaal niets cadeau voor z’n tweede plaats.Zuidema schreef:Jaaaaa, geweldig! Wat een gek! Wat een slotakkoord van een fenomenale grand slam! Die pitstop en snelste ronde vond ik wel het vernederendste staaltje kat-en-muis met de concurrentie. Akelig, akelig. Zo superieur.![]()
Uit het AD:
Die demonstratie wordt in het rapport dat Gazzetta dello Sport na elke race opstelt beloond met een 10, omdat er nu eenmaal geen hogere punten gegeven kunnen worden. ‘Want hoe presteer je het hele weekend op 110%, zowel qua resultaat als concentratie? De enige die ons daar het antwoord op kan geven, is Max Verstappen. Tijdens het raceweekend in Oostenrijk scoorde hij een ‘grand slam.’
Juist de manier waarop Verstappen zijn overwinningen boekte, voorkomt volgens de Italiaanse sportkrant dat het een saai seizoen is. ‘Je kan een race winnen, je kan een race domineren. Maar de overtreffende trap, nog verwoestender, is wat Verstappen momenteel doet. Het alarmerende gevaar van verveling door de voorspelbare resultaten wordt gecompenseerd door de verbazing die zo’n monsterlijke superioriteit bij iedereen oproept.’
Opmerking snap ik niet. Verstappen heeft toch geen enkele, maar dan ook geen enkele tegenstand?
Het verschil is volgens mij dat Max tot het einde bezig blijft met de race en blijft pushen. Hamilton ‘reed uit’. Maar dat is mijn perceptie.Frank schreef:Opmerking snap ik niet. Verstappen heeft toch geen enkele, maar dan ook geen enkele tegenstand?
Ik weet niet meer wie het zei op Ziggo Sport, maar de enige die in staat is om Verstappen te verslaan is Verstappen zelf.
Het enige wat Verstappen dus hoeft te doen is dat gaspedaal (niet eens zo heel stevig) in te drukken....
Je kunt auto’s uit verschillende jaren niet met elkaar vergelijken, maar teamgenoten wel. Die rijden - in principe - met hetzelfde materiaal. Volgens mij is duidelijk dat Verstappen al zijn teamgenoten (ruim) de baas was/is.Marillion schreef:Verschillende jaren vergelijken is kansloos. In elke sport. Ander materiaal, andere tegenstanders. Andere tijden.
Kwalificaties is altijd wel een dingetje geweest voor Max, misschien omdat hij zijn auto altijd beter voor de race prepareerde? In de race is hij over het algemeen altijd sneller geweest.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Sainz was toch niet perse slechter? Die had volgens mij pech met uitvalbeurten, maar deed het in de kwalificaties beter dacht ik.
Waarbij Max wel veel jonger was. Het feit dat Sainz zich eigenlijk geen moment kon profileren als teamleider was ook wel veelzeggend toch?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑wo jul 05, 2023 5:57 amSainz was toch niet perse slechter? Die had volgens mij pech met uitvalbeurten, maar deed het in de kwalificaties beter dacht ik.
In 2015:Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zeker, maar dat Sainz het onderspit moest delven (de uitspraak waar ik op reageerde) ging me wat te ver.
In 2015 4 (Max) om 7 (Sainz). Maar je auto heel laten is ook een kwaliteit. Punt is dat wanneer Sainz niet uitviel hij ergens tussen plaats 13 en 8 eindigde, met een enkele uitschieter naar 7 terwijl Max veel constanter was en veel hogere uitschieters had. Heb het niet opgezocht maar mijn gevoel zegt dat Sainz de betere was in de kwalificaties.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑wo jul 05, 2023 3:44 pmHoe vaak startte Sainz voor Max op de grid in de Toro Rosso en hoe vaak viel Sainz uit door motorpech en dus iets waar hij niks aan kon doen? Dat maakt het overzicht volledig.