Kwalificatie Euro 2024

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Kwalificatie Euro 2024

Bericht door zeux » zo okt 09, 2022 12:18 pm

Afbeelding

Frankrijk, Ierland, Griekenland en Gibraltar.

Op de FIFA-ranglijst staat Frankrijk vierde, vier plaatsen hoger dan Nederland. Ierland is de mondiale nummer 49, Griekenland bezet de 52e plaats en Gibraltar staat 204e.

Italië en Engeland in één groep, ook wel opvallend.

De groepswinnaars en de nummers twee kwalificeren zich rechtstreeks voor het EK. Verder zijn er drie tickets te verdienen via de play-offs in de Nations League. Als Nederland niet in de top twee eindigt, neemt het dankzij de groepswinst in de Nations League deel aan de barrages.
(presteren in de Nations Legue kan dus een voordeel hebben, Kroatië, Spanje en Italië zijn de andere Nation League-finalisten).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Dubbel » do nov 10, 2022 8:06 pm

zeux schreef:
zo okt 09, 2022 12:18 pm
Frankrijk, Ierland, Griekenland en Gibraltar.
Hoe schat je onze kansen in? Griekenland is beter dan je zou denken en het is al vaak mis gegaan in Dublin, om over Parijs maar te zwijgen. Als Nederland goed is dan gaan we door als 1 of 2 dus de vraag is eigenlijk hoe groot de kans is dat Nederland goed is. Straks met een nieuwe bondscoach en gezien de huidige generatie zou dit wel eens een hele uitdaging kunnen worden.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Jinne » vr mar 24, 2023 9:11 pm

Lekkere start koeman. :smallgrin.gif: Al 3-0 achter na 22 minuten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door mattie » vr mar 24, 2023 9:18 pm

Taylor laat zien , waarom AT al lang zeggen voegt niks toe..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door columbus » vr mar 24, 2023 9:24 pm

mattie schreef:Taylor laat zien , waarom AT al lang zeggen voegt niks toe..
Inderdaad. Snap ook niet op basis waarvan hij een basisplaats kreeg. Erg matig. Geertruida heeft ook handen en voeten nodig

Maar Frankrijk heeft toch wel een aardige ploeg hoor. Als je ziet wat ze ook nog op de bank hebben zitten

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door zeux » vr mar 24, 2023 10:12 pm

Jinne schreef:
vr mar 24, 2023 9:11 pm
Lekkere start koeman. :smallgrin.gif: Al 3-0 achter na 22 minuten.
Deze nederlaag was natuurlijk al ingecalculeerd, ook zonder die 5 afwezigen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door columbus » vr mar 24, 2023 10:41 pm

Allemachtig. Oké, Nederland mist een paar goede spelers maar toch. Matig, natuurlijk minder dan Frankrijk maar waarom toch vasthouden aan dat achterhaalde 4-4-3. Depay lekker een penalty uit stand nemen, hij zat zo lekker in de wedstrijd. Man man man

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Lionel » za mar 25, 2023 6:56 am

Met 4-4-3 hadden we ook verloren. Met 5-4-3 ook.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Jinne » za mar 25, 2023 8:51 am

Dan was het wel maar een reglementaire 3-0 geweest. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door columbus » za mar 25, 2023 9:27 am

Ah een typo. Uiteraard 4-3-3. Als je voorin zo statisch bent en achterin ook behoorlijk shakey is met 3 spitsen spelen dodelijk. Nu is Frankrijk sowieso in alles 3 klasse beter

Depay was ook echt heel zwak. Maar laat hem vooral een penalty nemen en alle vrije trappen opeisen. Lekker met zijn vingertjes in zijn oren verongelijkt te zijn. Vreselijk

Xavi Simons is met zijn 19 jaar wel een toptalent hoor. Als hij zijn carrière goed op weer te bouwen dan is het een wereldtopper in spe.

En de Fransen, wat een ploeg. Techniek, kracht, koopvermogen, klasse. Lijkt me heerlijk om bondscoach van Frankrijk te zijn

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door wimpey » za mar 25, 2023 10:25 am

De eerste bal die De Roon en Taylor niet achteruit spelen: 1-0. :drecul.gif:

Taylor is echt heel slecht. Dat zien wij wekelijks. Waarom selecteert Koeman Gravenberch niet?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Jinne » za mar 25, 2023 10:43 am

Eredivisie first. Ryan zat wel op de bank.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door wimpey » za mar 25, 2023 11:10 am

Jinne schreef:
za mar 25, 2023 10:43 am
Eredivisie first. Ryan zat wel op de bank.
Ok, was me ontgaan. Taylor > Ryan. Je moet er maar op komen. Jammer dat Ryan al voor de Bayern-bank koos.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door zeux » za mar 25, 2023 11:44 am

Van Dijk, Depay, Wijnaldum, de lui die het een paar jaar terug nog voor Koeman 'deden', zijn volgens mij allemaal zwakker teruggekomen van hun (zware) blessures. Ze worden er niet jonger op, dus progressie is nauwelijks te verwachten. Van Dijk als verdediger zal dat meestal nog wel kunnen verbloemden, maar Depay is 'exposed'. Begreep ook dat hij bij zijn club dit seizoen nog niet een keer meer dan 60 minuten heeft volgehouden? Doorselecteren dus, lijkt mij. Niet teren op de oude roem.

Met die drie zwakker dan voorheen, De Ligt en De Jong en een speler-in-opkomst als Gakpo afwezig gisteren, verlies je wel echt heel erg veel aan kwaliteit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Yopii » za mar 25, 2023 11:53 am

columbus schreef:
za mar 25, 2023 9:27 am
Ah een typo. Uiteraard 4-3-3. Als je voorin zo statisch bent en achterin ook behoorlijk shakey is met 3 spitsen spelen dodelijk. Nu is Frankrijk sowieso in alles 3 klasse beter

Depay was ook echt heel zwak. Maar laat hem vooral een penalty nemen en alle vrije trappen opeisen. Lekker met zijn vingertjes in zijn oren verongelijkt te zijn. Vreselijk

Xavi Simons is met zijn 19 jaar wel een toptalent hoor. Als hij zijn carrière goed op weer te bouwen dan is het een wereldtopper in spe.

En de Fransen, wat een ploeg. Techniek, kracht, koopvermogen, klasse. Lijkt me heerlijk om bondscoach van Frankrijk te zijn
Mwah, ze hebben daar steeds conflicten. Frankrijk heeft topspelers, maar die voor elkaar laten werken is geen sinecure.

Nederland heeft die topspelers natuurlijk niet. Valt Frenkie weg, dan zit Koe al in de problemen.

De Nederlandse competitie brengt amper meer creatieve spelers van topniveau voort. De beste spelers zijn verdedigers, dat geeft te denken. Frenkie is de uitzondering. Als je met Klaassen, De Roon, Taylor of Depay moet spelen, ben je niet te benijden als bondscoach. Berghuis, Bergwijn, die jongens zijn niet voor niets mislukt in het buitenland. Bij Ajax, ooit leverancier van topaanvallers, zie je geen creatieve toptalenten meer, of ze zijn 1.60 meter.

De Fransen doen blijkbaar iets goed, misschien moeten we daar eens naar kijken.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door wimpey » za mar 25, 2023 12:38 pm

Reynders van AZ is toch duidelijk beter dan Klaassen, Taylor, De Roon? :confused.gif:

Lijn WK zette zich voort. Slecht spel, veel technisch - dan wel atletisch zwakke spelers.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Yopii » za mar 25, 2023 12:44 pm

Reynders van AZ is toch duidelijk beter dan Klaassen, Taylor, De Roon? :confused.gif:
Dat moet blijken als je die jongen op dit niveau laat meedoen.

Dat die andere drie op topniveau (nog) weinig te zoeken hebben, is helaas een feit.

Overzicht, handelingssnelheid en atletisch vermogen zijn net zo goed belangrijk als techniek. Door het lage niveau van de Eredivisie lijken spelers vaak beter dan ze zijn, omdat ze niet in een hoog tempo hoeven te spelen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Lionel » za mar 25, 2023 1:00 pm

De 1-0 is toch niet de schuld van Taylor? Hoewel hij echt beroerd speelde.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Yopii » zo mar 26, 2023 12:17 pm

Ik verbaas me wel over die huilverhalen in de pers. Wat verwachten ze nou? Frankrijk is wereldtop, Nederland zonder Frenkie middelmaat. Dan is zo'n uitslag echt niet zo vreemd. Het maakt nogal uit of je met Depay komt of met M'bappé.

Nu wordt Taylor afgebrand, dat vind ik flauw. De grote jongens faalden net zo hard. Het is altijd gemakkelijk om de jonkies de schuld te geven. Bovendien waren alle middenvelders slecht, niet alleen Taylor. (Hiermee wil ik niet zeggen dat Taylor goed speelde of op dit moment het niveau heeft voor de internationale top.)

We moeten ons wel afvragen waarom het Nederlandse voetbal geen goede aanvallers meer voortbrengt. Bij de topclubs lopen tegenwoordig vooral buitenlanders voorin. In feite is Robben de laatste echte topaanvaller van Ajax geweest en die brak alweer twintig jaar geleden door.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Cluijffert » zo mar 26, 2023 1:03 pm

Yopii schreef:
zo mar 26, 2023 12:17 pm
Ik verbaas me wel over die huilverhalen in de pers. Wat verwachten ze nou? Frankrijk is wereldtop, Nederland zonder Frenkie middelmaat. Dan is zo'n uitslag echt niet zo vreemd. Het maakt nogal uit of je met Depay komt of met M'bappé.

Nu wordt Taylor afgebrand, dat vind ik flauw. De grote jongens faalden net zo hard. Het is altijd gemakkelijk om de jonkies de schuld te geven. Bovendien waren alle middenvelders slecht, niet alleen Taylor. (Hiermee wil ik niet zeggen dat Taylor goed speelde of op dit moment het niveau heeft voor de internationale top.)

We moeten ons wel afvragen waarom het Nederlandse voetbal geen goede aanvallers meer voortbrengt. Bij de topclubs lopen tegenwoordig vooral buitenlanders voorin. In feite is Robben de laatste echte topaanvaller van Ajax geweest en die brak alweer twintig jaar geleden door.
Robben?

Overigens wel terechte opmerking over Taylor. We zien wekelijks dat die jongen in een behoorlijke vormdip zit (niet vreemd voor zijn leeftijd).. waarom selecteer je hem dan om hem vervolgens in de basis te laten starten tegen een van de sterkste landen ter wereld.
Maar goed, er is Koeman alles aan gelegen om zijn kritiek op het systeem van Van Gaal even in de praktijk te bewijzen, dus dan krijg je dit soort geforceerde acties.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Yopii » zo mar 26, 2023 1:16 pm

Robben?
Van Nederland, bedoel ik uiteraard.

Met Robben in supervorm en een passende speler als Sneijder daarachter kun je op de counter spelen. Met die huidige generatie lukt dat niet, zoals het WK bewees.

Normaal gesproken verliest Oranje met welk systeem dan ook van Frankrijk. Dat is geen schande.

Taylor presteert niet bij Ajax, waarom wordt hij dan opgesteld bij Oranje? Je moet zo'n jonge speler tegen zichzelf in bescherming nemen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Frank » zo mar 26, 2023 6:56 pm

Zou het dan toch zo zijn dat Ajacieden sneller geselecteerd worden? :smallgrin.gif:

Meestal word je een Calimero of een complotdenker genoemd als je dit zegt
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Ramona » zo mar 26, 2023 7:00 pm

Klopt! :biggthumpup.gif: :666.gif: :smallgrin.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Frank » zo mar 26, 2023 7:08 pm

Wat klopt? Mijn eerste of tweede zin (of allebei)? :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Mano » ma mar 27, 2023 2:05 pm

Als Nederland zijnde hebben we een hoop middelmaat en geen enkele absolute top.
Ake, Fdj en MdL zijn de toekomst. Voorin loopt werkelijk helemaal niets!


Weet niet wat er gebeurd in onze jeugd maar we kunnen geen enkele topper meer opleiden in de voorste linie.
allemaal middelmaat

Daarnaast is onze coach ook gewoon een 6.
Die heeft echt nog nooit iets bijzonders gepresteerd. Haalt er nooit meer uit dan er in zit.


Vind het helemaal prima als we even 2 a 4 jaar overslaan op het wereld toneel.
We zijn toch figuranten
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie