Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » za jan 01, 2022 10:11 pm

Lekker potje dit. Die Rydz is niet van zijn stuk te brengen en gooit bij vlagen alles wat er te gooien valt. Mooi om te zien hoe het bij zo'n speler ineens na al die jaren klikt en op zijn plek valt. Het kan dus gewoon.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » za jan 01, 2022 11:20 pm

Mijn gevoel zegt dat Smith dit gaat pakken VS Price. (staat nu 1-1 in sets en 1-1 in legs)
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » za jan 01, 2022 11:30 pm

Even later een 9 dart van Price en Smith gaat er nog met de set van door. Smullen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Darten

Bericht door Trab » zo jan 02, 2022 8:30 am

Sandro schreef:Even later een 9 dart van Price en Smith gaat er nog met de set van door. Smullen.
Ja was idd smullen. Smith vind ik wel een sympathieke gast. Ik hoop dat hij het wk wint.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Darten

Bericht door brigade zuid » zo jan 02, 2022 1:39 pm

Alle kwartfinales waren geweldig!

Ik hoop dat Anderson wint.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » ma jan 03, 2022 7:13 pm

Die wordt het niet. Smith of Wright. Ik hoop echt op Smith en al een tijdje heb ik het gevoel dat dit zijn toernooi is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Darten

Bericht door 999 » vr jan 28, 2022 7:03 pm

Darter hoopt eerste stappen richting sportief beter jaar te zetten
Slaat Michael van Gerwen in 2022 na droogte van veertien maanden keihard terug?
Door LISA SCHOENMAKER

Updated 2 uur geleden
3 uur geleden
in DARTS

AMSTERDAM - Voor Michael van Gerwen staat het nieuwe dartseizoen op het punt van losbarsten. Op The Masters die vrijdag van start gaat in Milton Keynes hoopt Mighty Mike eindelijk weer te laten zien waartoe hij in staat is.

Het nieuwe seizoen gaat zaterdag voor Michael van Gerwen van start.
Het nieuwe seizoen gaat zaterdag voor Michael van Gerwen van start.Ⓒ HH/ANP
Er kwam voor de 32-jarige Vlijmenaar een heel pijnlijk einde aan 2021. Op het toernooi waar hij na een moeizaam jaar meer dan ooit hoopte uit te blinken, sloeg het noodlot toe. Waar hij zo voor vreesde, werd werkelijkheid. Een positieve coronatest maakte een einde aan zijn WK. De klap kwam hard aan bij de man uit Vlijmen die sprak over ’het meeste zure moment uit zijn carrière’.

Motivatie
Maar het zal hem ongetwijfeld ook extra motivatie hebben gegeven om sterker dan ooit terug te komen. Aan het begin van vorig jaar raakte Van Gerwen na zeven aaneengesloten jaren op de troon al zijn nummer één-positie op de wereldranglijst kwijt. Bovendien heeft hij sinds november 2021 geen enkele major-titel meer in zijn bezit en dus wil de Nederlander niets liever dan eindelijk weer eens laten zien waarom hij het darten jarenlang domineerde.

"Ik ben een echte sportman en wil altijd winnen"
Punten voor de Order of Merit zal Van Gerwen de komende dagen niet vergaren. Het toernooi in Milton Keynes telt immers niet mee voor de ranglijst, maar toch valt er voor de Nederlander genoeg te winnen in Engeland. Schrijft Van Gerwen het toernooi op zijn naam, dan ligt er een cheque klaar van liefst 72.000 euro. Maar daar zal voor De Groene Sloopkogel niet eens de grootste winst liggen. Nee, dat ligt voor hem in het opdoen van zelfvertrouwen. Want hoewel Mighty Mike nooit aan zijn eigen kunnen twijfelt, kan hij ook niet ontkennen dat de afgelopen tijd moeilijk voor hem is geweest.


Klappen
„Ik ben een echte sportman en wil altijd winnen. Het is langere tijd niet gegaan zoals ik zou willen en ik heb veel klappen moeten incasseren. Toch hield ik altijd voor ogen dat ik zelf degene was die met het antwoord moest komen. Ik ben hard voor mezelf en vraag continu het uiterste, maar blijf wel altijd positief. Ik heb nooit aan mezelf getwijfeld of mezelf in de put gepraat, maar ik kan ook niet ontkennen dat het niet altijd makkelijk was”, zei hij daar al eerder over in gesprek met De Telegraaf.

Het is ondertussen ruim veertien maanden geleden dat Van Gerwen voor het laatst een grote titel wist te winnen. Op 11 november 2020 won hij de Players Championship Finals, zijn laatste televisietitel. ’Michael onwaardig’, zoals hij zijn titeldroogte zelf eerder al bestempelde. Waar het tot 2020 logisch was dat Van Gerwen op z’n minst de halve finale of zelfs de finale zou bereiken, is dat nu niet meer vanzelfsprekend.

Getergd
Dit weekend kan van Gerwen hoop putten uit het feit dat The Masters een toernooi is waar hij geweldige herinneringen heeft liggen. Van 2015 tot en met 2019 won hij het toernooi liefst vijf keer op een rij. Alleen de Players Championship Finals (6 toernooi-overwinningen) won de Nederlander vaker en dus zou dit het perfecte moment voor hem kunnen zijn om het tij te keren en de eerste stap te zetten richting een sportief beter jaar.

Zaterdag komt de nummer drie van de wereld voor het eerst in actie. We kunnen in ieder geval een getergde Van Gerwen verwachten en juist dan is Mighty Mike op zijn best.
De T.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » zo jan 30, 2022 10:17 pm

In de kwartfinales al weer uitgeschakeld door Cullen.

Ben echt benieuwd of van Gerwen nog grote toernooien gaat winnen. Heb het idee dat hij door teveel mensen overvleugeld is (ondanks dat hij nog steeds derde staat op de order of Merit).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » ma jun 06, 2022 8:10 pm

Oud-darter Shaun ’Nine Dart Man’ Greatbatch overleden

De dartswereld is in rouw. Afgelopen zondag is voormalig speler Shaun Greatbatch op 52-jarige leeftijd overleden. De Brit verwierf bekendheid door als eerste speler ooit een negendarter te gooien op een toernooi dat live op televisie werd uitgezonden.

Zijn bijnaam was daarom Nine Dart Man. In de finale van de Dutch Open 2002 tegen Steve Coote gooide hij de perfecte leg. Op het WK bij de BDO van 2006 stond hij in de halve finale tegen Jelle Klaasen. De Nederlander won uiteindelijk dat toernooi.

Het is niet bekend waaraan Greatbatch is overleden. In 2008 werd bij hem beenmergkanker gediagnosticeerd, maar na een stamceltransplantatie ging het weer goed met hem. Nauwelijks een maand geleden verloor Greatbatch nog zijn moeder Sandra. Zij heeft in het verleden ook op hoog niveau gedart.
Voor degene die niet meteen voor de geest kunnen halen wie het was, zie foto bij artikel op de Telegraaf.

https://www.telegraaf.nl/sport/13551857 ... -overleden
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » ma jul 18, 2022 6:16 pm

Greatbatch, ja die ken ik zeker nog wel. Zat voor de buis toen hij die 9 darter gooide op het Dutch Open. (Ja, dat was ik).

Mis de darts op rtl7 wel, nu doe ik het voornamelijk met samenvattingen (zoals nu met de World Matchplay).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » ma jul 25, 2022 8:33 pm

Net finale world matchplay terug gekeken. Van Gerwen is weer ouderwets als baas bezig :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Darten

Bericht door Ramona » di jul 26, 2022 9:42 pm

:biggthumpup.gif:


Ik kan het nu te weinig volgen, helaas.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Darten

Bericht door 999 » vr nov 25, 2022 9:14 am

Generale repetitie in Minehead
PLAYERS CHAMPIONSHIP FINALS Topdarters draaien warm voor WK
AMSTERDAM De finale van het Players Championship, dit weekeinde in het Engelse Minehead, vormt het laatste grote toernooi richting het WK darts, dat van 15 december tot en met 3 januari plaatsvindt in Alexandra Palace. Hoe staan de vijf beste Nederlandse darters van dit moment er voor?

Michael van Gerwen,

33 jaar

In Ally Pally zullen veel ogen weer gericht zijn op Mighty Mike, de drievoudig wereldkampioen die zijn suprematie twee jaar lang kwijt was. Dit jaar won hij, ondanks een polsoperatie tussendoor, ’gewoon’ drie Major-titels (Premier League, World Matchplay en World Grand Prix). „Of dat wel eens vergeten wordt? Door anderen misschien eerder dan door mezelf”, zei Van Gerwen onlangs. Sommige ’kenners’ suggereren dat er bij de Brabantse nummer 3 van de wereld sprake is van verzadiging, wanneer hij bijvoorbeeld strandt in een kwartfinale, zoals afgelopen weekend bij de Grand Slam of Darts tegen Luke Humphries. Maar niemand hoeft zich zorgen te maken, aldus Van Gerwen, die vorig jaar vanwege een positieve coronatest het WK moest verlaten: „Pieken op de grootste toernooien, daar gaat het uiteindelijk om.”

Danny Noppert,

31 jaar

The Freeze uit Joure, geen familie van de veelbesproken Oranje-doelman Andries Noppert, kent een uitstekend jaar en stond met een huidige negende plek nooit eerder zo hoog op de PDC-ranking, oftewel de Order of Merit. Hij won het Players Championship 19 en de UK Open door in de finale Michael Smith te verslaan. Laatstgenoemde won afgelopen weekeinde tijdens de Grand Slam of Darts zijn eerste van negen grote finales. Op dat toernooi werd Noppert in de achtste finales uitgeschakeld door Gerwyn Price, de nummer 1 van de wereld, die vervolgens werd verslagen door Raymond van Barneveld. Noppert behaalde dit jaar ook de finales van de Austrian Open, het Dutch Darts Championship en de halve finale van het World Matchplay. Als hij zijn 32e verjaardag (op 31 december) als kwartfinalist op het WK viert, dan wordt het zijn beste wereldtitelstrijd ooit. Bij de drie voorgaande edities kwam Noppert tot de laatste 32.

Dirk van Duijvenbode,

30 jaar

Met de darter uit ’s Gravenzande moet weer serieus rekening worden gehouden. Aubergenius schurkt als nummer 14 van de wereld tegen de dartselite aan. Hij veroverde dit jaar twee titels (Players Championship 12 en 18) en behaalde twee finaleplaatsen op zogeheten ’tv-toernooien’, beide keren in Amsterdam. Bij de Dutch Darts Masters verloor hij de finale van de Belg Dimitri van den Bergh. De finale van de World Series in september ging in de beslissende leg verloren tegen Gerwyn Price: 11-10. Eind vorig jaar werd hij door diezelfde Price uitgeschakeld in de vierde ronde van het WK. Maar één ding staat vast: een Van Duijvenbode in vorm is gezien zijn enorme potentie tot veel in staat.

Vincent van der Voort,

46 jaar

Als dartveteraan gaat The Dutch Destroyer op voor zijn zestiende WK op rij. Hij heeft een mager jaar achter de rug, zonder uitschieters op de grote toernooien. Het is voor de nummer 28 op de Order of Merit te hopen dat de wereldtitelstrijd een stuk beter verloopt dan de laatste editie. Toen moest de razendsnelle gooier - net als zijn maatje Michel van Gerwen - reglementair naar huis, omdat hij tijdens het toernooi een coronabesmetting had opgelopen. James Wade kreeg destijds een bye op weg naar de laatste zestien van het toernooi.

Raymond van

Barneveld, 55 jaar

Ineens was Barney daar weer, vorige week op de Grand Slam of Darts. Zijn zelf geregisseerde terugkeer op het grote toneel strandde in de halve finale tegen de latere winnaar Michael Smith. Maar de Hagenaar liet even zien dat kwaliteit niet uit de vingers gaat, met onder meer twee zeges op ’s werelds nummer één Gerwyn Price, waarvan de tweede indrukwekkend was. Van Barneveld, viervoudig wereldkampioen en de man die het darten in Nederland op de kaart zette, genoot zichtbaar en het publiek smulde van de dartslegende en hunkert naar nieuw WK-succes. Houdt hij deze vorm vast? Dat mag Van Barneveld allereerst dit weekeinde bevestigen in Minehead, waar Gian van Veen ook actief zal zijn. De Nederlandse belofte vervangt Peter Wright, de nummer twee van de wereld die heeft afgezegd vanwege privéomstandigheden. Op het WK is Wright wel weer van de partij. Dan stromen ook drie vrouwelijke darters in de eerste ronde in. De nummers één en twee van de wereld, Lisa Ashton en Beau Greaves, en Fallon Sherrock als winnares van de World Matchplay.
De T.

Paul1985
Berichten: 169
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Darten

Bericht door Paul1985 » za nov 26, 2022 11:07 pm

Van Duijvenbode - Searle net, een van de beste potjes die ik ooit heb gezien. Niet normaal wat een niveau die twee samen haalden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » zo nov 27, 2022 7:59 pm

Ah, de Aubergenius in vorm?

Onlangs weer genoten van de interviews van Barney. Ultiem geluk en totale ineenstorting liggen bij hem altijd dicht bij elkaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Darten

Bericht door 999 » za dec 17, 2022 12:27 pm

MET DE PUNT NAAR VOREN
INTERVIEW Herrezen Raymond van Barneveld (55) blijft geloven in nieuwe wereldtitel: ’Ik ben geen opvulling bij het WK’
Over drie dagen, op dinsdag 20 december om precies te zijn, begint een hongerige Raymond van Barneveld (55) aan het WK darts in Londen. De vijfvoudig wereldkampioen, die vorige maand bijna uit het niets een waanzinnige Grand Slam of Darts afwerkte en tot de halve finale kwam, heeft trek in meer succes. „Of Barney back is? Zo ervaar ik dat zelf niet, al ben ik wel goed aan het gooien”, stelt de man die darts in Nederland op de kaart zette.

Een opgewekte Raymond van Barneveld heeft het vizier weer op de toekomst gericht. Volgende maand is het alweer 25 jaar geleden dat hij zijn eerste wereldtitel won, maar dat hij het kunstje nog steeds in de vingers heeft, is duidelijk. „Darts is niet aan leeftijd gebonden”, zegt Van Barneveld, die blijft gaan voor het maximale. „Je kan 60 zijn en nog steeds wereldkampioen worden. Daar geloof ik nog steeds in, anders doe ik niet mee. Ik kan niet met het gevoel naar een toernooi gaan dat ik opvulling ben. Als ik meedoe, heb ik het gevoel dat ik kan winnen en dat kan ook, alleen is de rest om me heen ook sterker en stabieler geworden. Het is een kwestie van scherp zijn en het blijven doen, anders mag je na de wedstrijd gewoon een handje schudden en de tegenstander feliciteren.”

Terug naar een maand geleden, toen in het Engelse Wolverhampton de Barney Army opveerde. Van Barneveld zette de hele zaal op zijn kop met een niveau dat men in tijden niet van hem had gezien. Hij poetste tijdens dat toernooi tot twee keer toe de nummer één van de wereld van het bord (Gerwyn Price, in de groepsfase en kwartfinale) en bleef verwonderen. Tot het einde van zijn verloren halve finale tegen de latere winnaar Michael Smith aan toe. Waar die enorme gunfactor vandaan komt, laat zich raden. Dartsliefhebbers zijn niet vergeten wat hij de sport heeft gegeven, al lijkt hij daar zelf soms aan voorbij te gaan. Zijn afscheid deed daarom nóg meer pijn.

In een dartpijlvlucht: Van Barneveld stopte eind 2019 na zijn uitschakeling in de eerste ronde van het WK. Hij ’walgde’ van zichzelf, was een ’amateur’. Barney praatte zichzelf de vernieling in. Achteraf bleek Van Barneveld al jarenlang aan een depressie te lijden en de scheiding met Sylvia, die hem ook een groot deel van zijn vermogen kostte, hielp zeker niet mee. Maar in februari 2021 sleepte hij toch zijn PDC Tour Card weer binnen. Zijn openingspartij op het WK later dat jaar ging verloren tegen Rob Cross en vervolgens lag de dartlegende twee weken plat door het coronavirus. Een lekker begin van 2022…

Máár Van Barneveld was er een maand geleden ineens weer. „Bizar, wetende dat het er altijd in zit, moet je het toch maar wel even doen”, zegt Van Barneveld. „En het gekke is: het afgelopen jaar was eigenlijk gewoon een drama. Ik heb niet één keer vier potjes op rij weten te winnen in de Pro Tour. Er zijn dertien Euro Tours en voor drie daarvan heb ik me gekwalificeerd. Dat is heel matig voor een speler van mijn kaliber, dus het werd zwaarder en zwaarder. Maar ik weet niet wat het is. Ik had het vorig jaar en dit jaar weer in m’n kop zitten: voor die Grand Slam ga ik me plaatsen. Dat geeft toch weer aan dat een sterke wil ervoor kan zorgen dat je mooie dingen kunt doen. Niet zonder de nodige hulp van de tegenstanders trouwens, want door die kwalificaties heen heb ik echt gezwijnd. Tegenstanders misten echt behoorlijk wat dubbels, maar dat heb ik ook m’n hele leven gedaan, dus karma viel een keer mijn kant op, godzijdank. Door de groepswinst op de Grand Slam voegde ik me bij de beste 32 van de wereld. Ik vraag me nog steeds af hoe ik dat heb gedaan in twee jaar tijd.”

De bonus van 3500 pond door die groepswinst werkte hem over Adrian Lewis de top-32 in en bracht hem direct een ronde verder op het WK. Barney genoot zichtbaar tijdens de Grand Slam of Darts, of het nu van zichzelf was of van zijn tegenstander. Hier leek - eindelijk - de man te staan die besefte dat hij zich helemaal niet meer hoeft te bewijzen. Dat hij mag genieten en de dartswereld dit dan juist evengoed van hem doet. „Dat heb ik vaak gehoord”, aldus Van Barneveld. „En dat moet ik ook gaan vasthouden, maar mocht het niet goed gaan, dan heb ik daar toch wel heel erg lang last van. Ik moet nu gewoon eens wat anders tegen mezelf gaan vertellen. Ik heb alle mooie dingen al laten zien. Probeer de mensen weer gewoon te laten genieten, dat ze het weer over je hebben, dat je spraakmakend bent.”

Dat zou het darten voor hem ook veel makkelijker maken. „Ja, maar ik wil ook stappen maken. Kijk, ik ben echt niet loaded. Ik heb nooit de centjes verdiend zoals de jongens die nu verdienen, hè. De Premier League begon met 25.000 pond startgeld en dat is nu al 60.000 pond. Toen ik mijn eerste wereldtitel won (Van Barneveld won hem vier keer bij de BDO en één keer bij de PDC, red.) kreeg ik 32.000 pond. Dat is nu een half miljoen. Met alle respect: dat wil ik ook wel. Ik wil op een bepaalde manier iets achterlaten. Ik heb een 18 jaar jongere vriendin, daar moet ik ook rekening mee houden. We hebben het goed, maar als ik er niet meer ben, moet ik er wel voor hebben gezorgd dat zij en de kinderen goed kunnen blijven leven.”

Niet alleen het financiële aspect drijft Van Barneveld. Hij blijft onverminderd ambitieus en dat kwam na de bewuste verloren halve finale tegen Michael Smith weer eens in negatieve zin tot uiting. Opnieuw was hij in een interview na afloop keihard voor zichzelf. „Hoe dat kan? Dat is tweeledig”, vertelt Barney. „Ik denk dat ik bij winst ook die finale gewonnen zou hebben, dus op dat moment was de droom om de beker op te tillen uiteengespat. En ik stond 32e van de wereld, maar die uitschakeling betekende dat ik m’n wedstrijd op het Players Championship moest winnen (dat gebeurde overigens niet, tegen zijn zelfbenoemde angstgegner Kim Huybrechts, red.). Dat ik de mazzel zou hebben dat m’n concurrenten ook verloren en ik tóch bij die beste 32 bleef, wist ik toen nog niet. Vandaar dat ik dan een uitspraak doe van ’ik heb nog steeds niks’. De mensen thuis zeggen dan: ’Ja, maar ho effe, je pakt meer dan 50.000 pond.’ Dan komt mijn boodschap niet goed over natuurlijk, dat begrijp ik best.”

Die verbale zelfkastijding is voor de ’normale mens’ bijna onbegrijpelijk, beseft Van Barneveld. „Maar zo ben ik nou eenmaal. Zo houd ik mezelf ook scherp, al is dat niet altijd goed. Dan kun je mediatraining krijgen, maar dat zegt allemaal niks. Ik ga geen dingen zeggen die ik niet voel, want ik ben geen acteur. What you see, is what you get bij mij. En de één vindt dat prima en de ander haat het. Nah, ik kan er allebei niks mee.” En dan lachend: „Ik vind het goed, het interesseert me echt geen reet. Voor mijn gevoel was mijn missie niet geslaagd, want ik ga altijd voor goud. Maar ik ben ook dankbaar dat ik weer vooruitga, hoor.”

Prestaties uit het verleden tellen niet voor Van Barneveld. Hij beoordeelt zichzelf op hoe goed hij vandaag de dag is. „Of ik het mezelf niet te moeilijk maak? Daar kom ik pas achter als ik een jaar of 85 ben”, zegt hij, gevolgd door een brede glimlach. „Dan denk ik: joh, jongen, wat heb je het jezelf moeilijk gemaakt. Ik heb die overwinningsdrang niet van m’n vader en ook niet van m’n moeder. Het is niet te analyseren waar die nou vandaan komt, maar deze instelling heeft me ook veel gebracht. En die kan me nog meer brengen...”
De T.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Darten

Bericht door elliquido » wo dec 21, 2022 1:18 am

Nou, de 2e ronde overleefd.
Op naar price
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ajax Rules
Berichten: 31179
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Darten

Bericht door Ajax Rules » ma dec 26, 2022 4:33 pm

Jammer dat dit niet meer bij rtl7 zit.

Barney heeft aangekondigd dat hij nooit van Price gaat verliezen op de verjaardag van zijn kleinzoon. Zeg dat nou niet Barney! Dinsdag ga je weer zeggen dst je jezelf haat....
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » di dec 27, 2022 3:59 pm

Ajax Rules schreef:
ma dec 26, 2022 4:33 pm
Barney heeft aangekondigd dat hij nooit van Price gaat verliezen op de verjaardag van zijn kleinzoon. Zeg dat nou niet Barney! Dinsdag ga je weer zeggen dst je jezelf haat....
Inderdaad... Daar gaat ie weer.
Die man legt zichzelf altijd zoveel druk op --an sich geen ramp als iemand top'sporter' is of ambities heeft om in zijn vak helemaal bovenaan te staan-- maar Barney maakt zichzelf het leven bijna onmogelijk.
Zal wanneer hij een tegenstander treft die alles raak gooit, of zelf een wat mindere dag heeft of tijdens de wedstrijd een beetje pech heeft weer een interview vol zelfhaat gaan geven. Dat voel je al bijna aankomen.

Price won nog nooit een wedstrijd op een televisie toernooi van Barney. Hoewel dit mogelijkheden biedt, lijkt Price me vanavond echt wel favoriet.
Ajax Rules schreef:
ma dec 26, 2022 4:33 pm
Jammer dat dit niet meer bij rtl7 zit.
Ja. Dat is jammer.
De Formule 1 en het pijltjes gooien zijn me geen abonnement op Viaplay waard. Misschien toch maar een avondje in kroeg of sportspub inlassen want het WK Darts is en blijft erg leuk om te zien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » di dec 27, 2022 8:51 pm

Gary Anderson op de virtuele Order of Merit nu buiten de top 16 gevallen. :blush.gif:
Het prijzengeld van het WK heeft altijd wel heel veel impact, dus we kunnen nog wel veel veranderingen zien.

Gerwyn Price zakt ook naar de 4e plaats. Sinds hij de nummer 1 positie van Van Gerwen overnam heeft Price nooit meer lager dan 2e gestaan.

Van Gerwen zie ik op termijn de nummer 1 positie wel weer terugpakken. Vorig jaar met een coronabesmetting het WK verlaten zal wel heel veel pijn hebben gedaan. Zowel wat betreft ponden voor de ranking als mentaal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » di dec 27, 2022 8:54 pm

Marillion schreef:
zo nov 27, 2022 7:59 pm
Onlangs weer genoten van de interviews van Barney. Ultiem geluk en totale ineenstorting liggen bij hem altijd dicht bij elkaar.
Heel, heel, héél dicht bij elkaar ja. :smallgrin.gif:
Marillion schreef:
zo nov 27, 2022 7:59 pm
J. Hendriks, Jerry Hendriks is een mooie naam.

Toch had ik als ouder die kans niet laten liggen en hem gewoon Jimi genoemd.
Zo, inderdaad!!
Echt een gemiste kans van zijn ouders / opvoeders! :1evil.gif:

Ajax Rules
Berichten: 31179
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Darten

Bericht door Ajax Rules » wo dec 28, 2022 11:22 am

In mijn klas zat een Rembrandt van Rijn.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » do dec 29, 2022 9:22 am

Ajax Rules schreef:
ma dec 26, 2022 4:33 pm
Jammer dat dit niet meer bij rtl7 zit.

Barney heeft aangekondigd dat hij nooit van Price gaat verliezen op de verjaardag van zijn kleinzoon. Zeg dat nou niet Barney! Dinsdag ga je weer zeggen dst je jezelf haat....
Haha, is er ergens nog een interview te vinden waarin hij het einde van de wereld aankondigt?

Dat het niet meer voor iedereen te zien is lijkt me voor darts niet best. Veel mensen vinden het leuk om te kijken. Maar of ze er ook voor gaan betalen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Darten

Bericht door raymon » do dec 29, 2022 10:23 am

Marillion schreef:
do dec 29, 2022 9:22 am
Ajax Rules schreef:
ma dec 26, 2022 4:33 pm
Jammer dat dit niet meer bij rtl7 zit.

Barney heeft aangekondigd dat hij nooit van Price gaat verliezen op de verjaardag van zijn kleinzoon. Zeg dat nou niet Barney! Dinsdag ga je weer zeggen dst je jezelf haat....
Haha, is er ergens nog een interview te vinden waarin hij het einde van de wereld aankondigt?

Dat het niet meer voor iedereen te zien is lijkt me voor darts niet best. Veel mensen vinden het leuk om te kijken. Maar of ze er ook voor gaan betalen?
Ik zag de partij op Sky, Barney leek redelijk relaxed na de wedstrijd. Hij weet ook wel dat Price normaal gesproken de betere darter is. Overigens heb ik geen interview met Barney gezien maar hij lijkt me iets meer zen tegenwoordig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » do dec 29, 2022 10:40 am

raymon schreef:
do dec 29, 2022 10:23 am
Ik zag de partij op Sky, Barney leek redelijk relaxed na de wedstrijd. Hij weet ook wel dat Price normaal gesproken de betere darter is. Overigens heb ik geen interview met Barney gezien maar hij lijkt me iets meer zen tegenwoordig.
De verliezer is bij de PDC niet verplicht om een interview te geven.
Barney is na afloop direct Ally Pally uit gestormd. Vaak verschijnt er een dag of anderhalf na een uitschakeling nog wel een emotioneel epistel op social media.
raymon schreef:
do dec 29, 2022 10:23 am
Hij weet ook wel dat Price normaal gesproken de betere darter is.
Barney die meteen met 180 begint. Die 147 uitgooit. Ook nog een 125 finish maakt met een dubbele bull, enkele bull en vervolgens dubbele bull.
Hij stond best wel goed te darten en net die dubbels die Barney mistte om een set mee uit te gooien, strafte Price hard af. Price inderdaad gewoon een betere speler.
Marillion schreef:
do dec 29, 2022 9:22 am
Dat het niet meer voor iedereen te zien is lijkt me voor darts niet best. Veel mensen vinden het leuk om te kijken. Maar of ze er ook voor gaan betalen?
Het zal gaan om het totaalpakket. Dat de Formule 1 binnen is gehaald, was al een gevoelige tik.
Steeds meer verdwijnt er bij Viaplay achter de decoder. Naast darts is straks bijvoorbeeld ook het WK Handbal voor dames alleen nog bij Viaplay te zien. Die wedstrijden zijn kijk ik ook altijd graag.

Tel daar bij op dat de ene na de andere voetbalcompetitie naar Viaplay verdwijnt, dan komt of het punt dat Viaplay veel meer geld op de Nederlandse markt heeft uitgegeven dan ze kunnen terug verdienen, of het moment dat veel mensen Viaplay gaan nemen omdat je alleen daar nog Bundesliga en Premier League kunt zien.

Plaats reactie