Ik kan ook net zo hard genieten van dat juichende 'doe-een-wens-kind' links op de foto, symbolischer zie je ze weinig.wimpey schreef: ↑wo jul 06, 2022 8:28 amZe moeten daar ook nog effe afwachten of d'n Ruud een trainer is he.Andriy Demchenko schreef: ↑wo jul 06, 2022 6:45 amIs dat zo? van Nistelrooy is ook iemand die over lijken ging, erg prettige collega was het als voetballer niet echt.
De ziel van mbesv in één foto verpakt! Een meesterwerk! Had in 2011 de World Press pHoto moeten winnen!
PSV
Moderator: mods
-
Re: PSV
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Rookie trainer. Misschien heeft ie het in z'n vingers, misschien niet.Andriy Demchenko schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:41 pmIk denk dat ook onze Nederige Nistel dan de messen slijpt en de strijd aan zal gaan i.p.v. zelfreflectie. Ik sluit niet uit dat hij een aardige serie kan neerzetten zoals Bommel in zijn eerste seizoen ook deed en dat de opportunistische pers er dan de volgende trainersmessias in ziet zoals Willem Vissers over Van Bommel ooit zei "Hij is de beste Nederlandse trainer sinds Van Gaal".
Al zal generaal wel weer in overdrive gaan en in Nistelrode een mix tussen Van Gaal en Ancelotti herkennen.
Is geen gedweep, maar een analyse op basis van fysieke uitzonderlijkheid. Ik vergelijk hem niet op basis van sportieve prestaties met Ali, maar wel vanwege de bijzondere motorische vaardigheden die de natuurwetten bijna tarten.wimpey schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:47 pmHou 'ns op met dat gedweep joh. Je lijkt wel een groupie.generaal schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:45 pmZijn sierlijke rushes, schot en eerste aanname zijn van wereldklasse. Je ziet bijna nooit een speler van 1.90 meter met zo’n motoriek. Hij is bijna de Mohammed Ali op voetbalschoenen: die bewoog als een middengewicht. Ongekend voor een zwaargewicht. Gakpo beweegt zich voort alsof-ie sprinter, hordeloper en turner in één is. Daarom denk ik dat hij een sensatie in Engeland kan worden.
Ali bewoog razendsnel en had een sierlijkheid die je voorheen hooguit bij boksers van maximaal 80 kilo zag. Gakpo heeft meer een bewegingsarsenaal dat je bij spelers als Robinho en Del Piero ziet.
Let maar eens op z’n lichaam als hij bijna lijkt te vallen in een sprint. Die draait zich in de loop overal uit met dat grote lijf. Dat maakt hem ongrijpbaar. Benfica uit en Feyenoord uit.. Toen was die echt absurd goed. Ik kan niet één andere lange speler bedenken die dat ook kon/kan.
Doelde niet eens op z’n goal. Ja hij maakt mooie goals. Maar indrukwekkender vind ik z’n rushes en motoriek. Zet ‘m in een dominant team in een grote competitie en hij wordt een sensatie. Bayern München, Liverpool, Chelsea: dat kaliber.
Schmidt zou Anthony en Tadic ook te vaak wisselen. Blijft een paljas die vooral op gedisciplineerde jaknikkers geilt.
Sterke post van je en interessant om Van Nistelrooij in dat opzicht te volgen in het aankomende seizoen.Andriy Demchenko schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:41 pmVan Nistelrooy is iemand die zich net zoals Brands, Piet De Visser enorm goed zijn eigen PR kan verzorgen. Bij Man Utd clashte hij ooit met C Ronaldo omdat hij zei "Go run to your father" doelend op Carlos Queroz destijds assistent van Ferguson. Dat terwijl C Ronaldo's echte vader net overleden was. Querioz zei tegen Van teh Man dat hij wat respect moest tonen waarop zijn antwoord was dat niemand zijn respect zomaar verdiende. Bij het Nederlands elftal probeerde hij ooit de concurrentiestrijd in de spitspositie te winnen door de aanwezige journalisten erop te wijzen dat Patrick Kluivert net een blikje bier had gekocht bij een airportwinkel. Bij Utd kwam hij in conflict met Ferguson omdat hij niet accepteerde dat hij op de bank moest plaatsnemen voor de League Cup finale. Je had het incident met Ashley Cole waarna de FA zelfs besloot tot een officieel onderzoek naar hem wegens ernstig onsportief gedrag. Er was natuurlijk het bidonincident met Advocaat op het EK 2004. Op het WK 2006 had je in de pouolefase Van Basten die aangaf meer van Van Nistelrooy te verwachten, na het toernooi schoot hem dat in het verkeerde keelgat sprak hij van het Ik-mag-je-gehalte in Sportweek claimend dat hij bepaalde persoonlijkheden niet in de selectie wilde hebben zoals zichzelf. 'Van Basten vond dat ik alle drie de poulewedstrijden slecht had gespeeld op het WK. Nou, als hij me tegen Ivoorkust slecht vond, is het misschien ook wel beter om niet met elkaar te werken.'generaal schreef: ↑wo jul 06, 2022 12:55 pmMisschien in de concurrentie met andere spitsen. Bij PSV geldt hij als een aimabele man. Zeker in de tandem met Fred Rutten zie ik hem veel succesvoller worden dan Van Bommel. Ajax is en blijft de te kloppen ploeg. Maar onder Van Nistelrooij voorzie ik een respectvolle strijd. Zonder al die moffenstreken van Schmidt.Andriy Demchenko schreef: ↑wo jul 06, 2022 6:45 am
Is dat zo? van Nistelrooy is ook iemand die over lijken ging, erg prettige collega was het als voetballer niet echt.
Word je op bescheiden afstand tweede van het kapitaalkrachtige Ajax, dan kan het nog steeds een erg succesvol seizoen zijn. Als je dat bereikt met mooi voetbal, een zekere sportieve groei en bijvoorbeeld plaatsing voor de CL en Europese overwintering.
Volgens Capello bij Real Madrid in 2007 zou Van Nistelrooy hebben gezegd dat in de kleedkamer Ronaldo naar alchohol rook, Van Nistelrooy ontkent in alle toonaarden maar ik neig Capello toch wel te geloven gezien dat eerdere incident met Kluivert.
En hij zal best bij PSV bekend staan als een aimable man, over Van Bommel werd ook gezegd dat hij naast het veld zo'n sympathiek figuur is. Waar het om gaat - en dat was bij Van Bommel net zo in zijn carriere - is dat wanneer iemand twijfels uitspreekt in ze, of andere spelers concurrentie vormden dat ze meteenb het conflictmodel opzochten. Ze waren beiden daar heel tactisch in, want zorgden altijd voor een goede relatie met de pers (VI met name) door informatie te lekken. In ruil ndaarvoor kregen ze onvoorwaardelijke steun. De vraag die ik me stel is wat er gebeurt als er straks een onwelwillende scheidsrechter, KNVB vertegenwoordiger, journalist of afgevaardigde van een concurrent is. Ik denk dat ook onze Nederige Nistel dan de messen slijpt en de strijd aan zal gaan i.p.v. zelfreflectie. Ik sluit niet uit dat hij een aardige serie kan neerzetten zoals Bommel in zijn eerste seizoen ook deed en dat de opportunistische pers er dan de volgende trainersmessias in ziet zoals Willem Vissers over Van Bommel ooit zei "Hij is de beste Nederlandse trainer sinds Van Gaal".
-
Zijn rushes zijn inderdaad zijn kracht, als ik Gakpo zie spelen dan doet hij me wat aan Babel denken maar dan met betere aanname, betere kopkracht, iets doelgerichter en met meer iets meer duelkracht en z'n rushes zijn ook wat consistenter. Maar ook Gakpo is geen gepoleiste vleugel. Gakpo is een speler die het op kracht doet meer uit de school van C. Ronaldo terwijl bv een speler zoals Anthony meer uit de school van Messi komt zeg maar. Ik zou daarom ook altijd voor Engeland kiezen als ik hem was en niet Spanje. Ik denk dat Gakpo daardoor inderdaade meer wapens heeft itt Babel destijds maar zie ze wel als hetzelfde type. Zijn kracht zie ik ook op het hoogste niveau als bruikbaar asset, dus ik zie hem daar ook wel slagen.generaal schreef: ↑wo jul 06, 2022 4:10 pmDoelde niet eens op z’n goal. Ja hij maakt mooie goals. Maar indrukwekkender vind ik z’n rushes en motoriek. Zet ‘m in een dominant team in een grote competitie en hij wordt een sensatie. Bayern München, Liverpool, Chelsea: dat kaliber.
Schmidt zou Anthony en Tadic ook te vaak wisselen. Blijft een paljas die vooral op gedisciplineerde jaknikkers geilt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Daarom ben je bij de kenners op AT ook aan het goede adres. Wat dacht je van Drogba, Zlatan, Vieira, Haaland. Daar kom ik na 1 minuut nadenken al op.
Hebben een iets ander 'standing' dan Gakpo he.
-
Dat hij van Sangoy geleerd had, mja. Menig bal ging nog wel eens de tribune in. Gakpo zie je ook nog wel die acties maken - rush-naar binnen komen -schot rand zestien lange hoek - en dan zit het wat vaker tussen de palen. Daar zie ik zn waarde; hij kan wat forceren en is nuttig op de counter,
Die heb ik geen van allen ooit in volle sprint met hun bovenlijf zo ongeveer parallel (vrijwel ieder ander gaat op z’n smoel) aan de grasmat tussen twee tegenstanders door zien razen. Gakpo meerdere keren uit bij Benfica.
Semantische discussie. De door mij genoemde namen (geef me een dag de tijd en ik vind er nog 40, ah Gravenberch -> geweldige lange atleet) zijn minimaal even lang en atletisch als Gakpo. En wonnen wél wat / spe(e)l(d)en bij topclubs.
Gravenberch vind ik dan ook een fenomenaal talent. Als middenvelder. Het gaat mij om het lichtvoetige bewegen op volle snelheid (Zlatan is bepaald geen sprinter), waarbij je dan ook nog in staat bent om gecoördineerd overeind te blijven na zelfs de meest bizarre ontwijkingen. Dan moet je natuurlijk geen Zlatan en Drogba aanhalen. Geweldige atleten inderdaad. Puur in de duels (bijv in the box) veel beter dan Gakpo. Maar niet op volle snelheid.
Haaland is zonder bal nog een stuk sneller dan Gakpo en een waar krachtmens. Fenomenale spits. Maar geen linksbuiten.
Kun je één winger in de PL noemen die kan wat Gakpo kan? Hij is geen speler als Ronaldo die er even wat schitterende scharen uitgooit of vijf meter de lucht inspringt voor een prachtige kopstoot. Maar als hij aan een rush begint met de bal aan de voet, is hij vrijwel niet af te stoppen. Dat hebben veel tegenstanders ook gewoon erkend.
Gakpo is 1,87
dat is niet extreem lang
Nunoz is 1,87 (Benfica) en beter en de volgende ook
Weah
van Basten
Thierry Henry
heb ik al die spelers die 3 tot 5 cm kleiner zijn niet meegeteld anders werd de lijst nog langer.
dus een beetje geromantiseerd...beetje boel zelfs

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Zeg niet dat Gakpo niks is maar hij heeft nog een hele lange weg te gaan om überhaupt in rijtjes te mogen voorkomen.
voor nu heeft hij een leuke rush maar heeft hij ook voldoende punten die niet heel bijzonder zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Die lengte klopt niet. Hij komt boven Luuk uit en die is 1.88. Gakpo is ergens tussen de 1.89 en 1.92. Alleen Henry is uit dat rijtje met Gakpo te vergelijken. Van Basten was nooit een vleugelflitser en Weah evenmin. Die spits van Benfica doet ook niet zoveel buiten de zestien.Mano schreef: ↑do jul 07, 2022 2:54 pmGakpo is 1,87
dat is niet extreem lang
Nunoz is 1,87 (Benfica) en beter en de volgende ook
Weah
van Basten
Thierry Henry
heb ik al die spelers die 3 tot 5 cm kleiner zijn niet meegeteld anders werd de lijst nog langer.
dus een beetje geromantiseerd...beetje boel zelfs![]()
Edit: Ook duidelijk langer dan De Ligt (1.89) en Cillessen (1.85). En toch zo sierlijk op volle snelheid.
Hier naast Sangaré (1.91)

Laatst gewijzigd door generaal op do jul 07, 2022 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet de toppers van Ajax onder Schmidt neer en ze laten ook minder zien. Zet Gakpo in het Ajax van ETH en z’n talent komt nog meer naar buiten. Die factor moet je ook zeker niet onderschatten bij het beoordelen van talenten. Tot aan teamgenoten die je wel of niet begrijpen. Bruma, Zahavi en Vinicius zijn geen Tadic, Haller en Brobbey. Laat staan voetballers van Bayern en Liverpool. Gakpo zou zich daar vrij snel stevig profileren, is mijn inschatting.
Zeker, uitstekende speler. Voorhoede Antony - Haller - Tadic liep aardig op een gegeven moment. Vraag is dus wie van die 3 je zou laten vallen om (hypothetisch) Gakpo in te passen. Denk trouwens dat Gakpo op termijn een prima spits wordt. Als ie die blessuregevoeligheid weet af te schudden. Da's wel een dingetje bij jouw club: Malen, Madueke, Gakpo --> vaak geblesseerd. Net als die knakker die nu naar ons komt.

Proef uit je woorden dat er meer in zat dan Schmidt eruit haalde. Dat zie ik anders, want je club had m.i. vorig seizoen geen al te beste selectie. Enkele goede spelers zeker, maar ook een aantal zwakke.
Gakpo - Tadic - Anthony. Maar ik ben fan van offensieve onvoorspelbaarheid. Het OL dat wij in 2005 dankzij Gomes wisten te verslaan, had een aanvalsfilosofie om van te watertanden.wimpey schreef: ↑do jul 07, 2022 3:48 pmZeker, uitstekende speler. Voorhoede Antony - Haller - Tadic liep aardig op een gegeven moment. Vraag is dus wie van die 3 je zou laten vallen om (hypothetisch) Gakpo in te passen. Denk trouwens dat Gakpo op termijn een prima spits wordt. Als ie die blessuregevoeligheid weet af te schudden. Da's wel een dingetje bij jouw club: Malen, Madueke, Gakpo --> vaak geblesseerd. Net als die knakker die nu naar ons komt.![]()
Proef uit je woorden dat er meer in zat dan Schmidt eruit haalde. Dat zie ik anders, want je club had m.i. vorig seizoen geen al te beste selectie. Enkele goede spelers zeker, maar ook een aantal zwakke.
Ik kan me vergissen, maar had (misschien onderbuikgevoel) de indruk dat het relatief hoge aantal blessures z’n intrede maakte onder de leiding van Kugel en consorten. Die Kugel is toch een soort Duitse Arie Boomsma die denkt dat-ie personal training hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden.
Het zou me niet verbazen als het nieuwe fysieke beleid voor significant minder blessures zorgt.
Hij haalt het natuurlijk niet bij een Kanu of Ibrahimovicgeneraal schreef: ↑wo jul 06, 2022 3:53 pmIs geen gedweep, maar een analyse op basis van fysieke uitzonderlijkheid. Ik vergelijk hem niet op basis van sportieve prestaties met Ali, maar wel vanwege de bijzondere motorische vaardigheden die de natuurwetten bijna tarten.wimpey schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:47 pmHou 'ns op met dat gedweep joh. Je lijkt wel een groupie.generaal schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:45 pmZijn sierlijke rushes, schot en eerste aanname zijn van wereldklasse. Je ziet bijna nooit een speler van 1.90 meter met zo’n motoriek. Hij is bijna de Mohammed Ali op voetbalschoenen: die bewoog als een middengewicht. Ongekend voor een zwaargewicht. Gakpo beweegt zich voort alsof-ie sprinter, hordeloper en turner in één is. Daarom denk ik dat hij een sensatie in Engeland kan worden.
Ali bewoog razendsnel en had een sierlijkheid die je voorheen hooguit bij boksers van maximaal 80 kilo zag. Gakpo heeft meer een bewegingsarsenaal dat je bij spelers als Robinho en Del Piero ziet.
Let maar eens op z’n lichaam als hij bijna lijkt te vallen in een sprint. Die draait zich in de loop overal uit met dat grote lijf. Dat maakt hem ongrijpbaar. Benfica uit en Feyenoord uit.. Toen was die echt absurd goed. Ik kan niet één andere lange speler bedenken die dat ook kon/kan.
I think I lost my fucking headache
Kanu was inderdaad bizar snel en atletisch voor een voetballer van zijn postuur. Die had in aanleg ook een NBA-sensatie kunnen worden.LucaS schreef: ↑do jul 07, 2022 6:49 pmHij haalt het natuurlijk niet bij een Kanu of Ibrahimovicgeneraal schreef: ↑wo jul 06, 2022 3:53 pmIs geen gedweep, maar een analyse op basis van fysieke uitzonderlijkheid. Ik vergelijk hem niet op basis van sportieve prestaties met Ali, maar wel vanwege de bijzondere motorische vaardigheden die de natuurwetten bijna tarten.
En ook voor jou: Ibrahimovic was en is een sierlijke en zeer sterke atleet. Uit stand. Of in ieder geval bijna uit stilstand. Die doet niets speciaals aan de bal op volle snelheid. Zie z’n fenomenale goal tegen NAC. Kapt uit, maakt slimme korte bewegingen en schrijft stijlgeschiedenis. Op dat soort atletisch vermogen doel ik dus niet.
Het Grote PSV van 2005 is hier enkele jaren geleden nog met grote bewondering besproken.generaal schreef: ↑do jul 07, 2022 4:19 pmGakpo - Tadic - Anthony. Maar ik ben fan van offensieve onvoorspelbaarheid. Het OL dat wij in 2005 dankzij Gomes wisten te verslaan, had een aanvalsfilosofie om van te watertanden.wimpey schreef: ↑do jul 07, 2022 3:48 pmZeker, uitstekende speler. Voorhoede Antony - Haller - Tadic liep aardig op een gegeven moment. Vraag is dus wie van die 3 je zou laten vallen om (hypothetisch) Gakpo in te passen. Denk trouwens dat Gakpo op termijn een prima spits wordt. Als ie die blessuregevoeligheid weet af te schudden. Da's wel een dingetje bij jouw club: Malen, Madueke, Gakpo --> vaak geblesseerd. Net als die knakker die nu naar ons komt.![]()
Ja, hij is een soort kruising tussen Giggs, Neymar, Ronaldinho en Roberto Carlosgeneraal schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:45 pmZijn sierlijke rushes, schot en eerste aanname zijn van wereldklasse. Je ziet bijna nooit een speler van 1.90 meter met zo’n motoriek. Hij is bijna de Mohammed Ali op voetbalschoenen: die bewoog als een middengewicht. Ongekend voor een zwaargewicht. Gakpo beweegt zich voort alsof-ie sprinter, hordeloper en turner in één is. Daarom denk ik dat hij een sensatie in Engeland kan worden.Ajax Rules schreef: ↑wo jul 06, 2022 1:08 pmWorden dit soort termen tegenwoordig niet te gemakkelijk gebruikt? Gakpo is duidelijk een smaakmaker in de Eredivisie, maar van dat kaliber zijn er toch nog vele tientallen in de wereld?

IK GELOOF!!!!!!