F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: F1 en andere autosporten
Och och Mercedes is al bezig met protesten. Lijkt me kansloos toch?
- Giacomo Puccini
Mercedes protest, Verstappen moet bij stewards komen 
Zou wel weer typerend zijn
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zou wel weer typerend zijn
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Laatste rondje overnieuw doen zit er denk ik niet in. Iedereen is dronken. 

Nil volentibus arduum
We sluiten dus af in stijl. Let op: Max straks 5 sec straf, omdat hij eventjes 15 cm te ver naast Lewis reed tijdens de safety-car. Overtaking zal bij Max wel weer flink opgerekt worden door de stewards.

Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 12, 2021 7:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Denk dat ze daar de vingers niet aan willen branden na het uitrijken van de prijzen. Daar krijgt hij hooguit een boete voor. Dit had geen invloed op de uitslag.
Het punt wat ze maken over de procedure van de safety car lijkt me op zich wel juist. Maar ook daar geloof ik eerlijk gezegd niet dat ze nog iets gaan veranderen na het podium en alle festiviteiten. Enige waarop hij nog zou kunnen verliezen is iets onreglementaire aan de auto of zo.
Het punt wat ze maken over de procedure van de safety car lijkt me op zich wel juist. Maar ook daar geloof ik eerlijk gezegd niet dat ze nog iets gaan veranderen na het podium en alle festiviteiten. Enige waarop hij nog zou kunnen verliezen is iets onreglementaire aan de auto of zo.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Lijkt me allemaal kansloos voor Mercedes, als ze dit nog terug gaan draaien breekt de pleuris uit.
- Jinne
- Site Admin
Dan verneuk je als Formule 1 toch de totale grandeur. Dan hoef je voortaan geen huldigingen maar te doen na de wedstrijd. Want wie weet heeft er iemand wel een klacht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Je kan werkelijk alles bij die gasten verwachten, als Max in beeld komt.
Zo'n toestand in het begin bij ''geen teruggave positie nodig'' is toch ook lachwekkend. Lewis zit direct na dat akkefietje 100 meter verder van Max. Hoezo geen voordeel?
Met Masi zal ook nog wel een hartig woordje gesproken worden door de FIA. Als de wedstrijdleider de regels rond de safety-car inderdaad zelf gaat invullen?
Overigens wordt de wereldbeker later deze week uitgereikt. De ervaring leerde namelijk dat in zo'n laatste wedstrijd vaak nog het nodige te beoordelen was en dat had tijd nodig.
Zo'n toestand in het begin bij ''geen teruggave positie nodig'' is toch ook lachwekkend. Lewis zit direct na dat akkefietje 100 meter verder van Max. Hoezo geen voordeel?
Met Masi zal ook nog wel een hartig woordje gesproken worden door de FIA. Als de wedstrijdleider de regels rond de safety-car inderdaad zelf gaat invullen?
Overigens wordt de wereldbeker later deze week uitgereikt. De ervaring leerde namelijk dat in zo'n laatste wedstrijd vaak nog het nodige te beoordelen was en dat had tijd nodig.

-
- AT Toto winner 15/16
Rond half 8 blijkbaar een uitspraak.
Voorlopig mag 'ie vandaag niet klagen lijkt me.
Ik kan me echt haast niet voorstellen dat ze de uitslag gaan herzien. Dat zou zoveel gezichtsverlies opleveren. Voorziet het reglement wel in gevallen waarbij het reglement niet is gevolgd door de wedstrijdleiding? Als dat niet duidelijk is omschreven kunnen ze er alle kanten mee op. Dan zullen ze dus niets herroepen. Staat het wel duidelijk omschreven dan moeten ze er iets mee.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Eerste protest dat Max Hamilton al voorbij was voor de safety car binnen was is afgewezen, nog 1 te gaan.
Nee, inderdaad. Eindelijk had Max in die laatste kilometers eens de stewards mee. En op exact het beste moment in het seizoen.

Over een paar minuten weten we meer. Hopelijk ben ik niet voor niets dolblij. Zelfs een domme nederlaag van Ajax kan mijn humeur nu niet bederven.Ik kan me echt haast niet voorstellen dat ze de uitslag gaan herzien. Dat zou zoveel gezichtsverlies opleveren. Voorziet het reglement wel in gevallen waarbij het reglement niet is gevolgd door de wedstrijdleiding? Als dat niet duidelijk is omschreven kunnen ze er alle kanten mee op. Dan zullen ze dus niets herroepen. Staat het wel duidelijk omschreven dan moeten ze er iets mee.

Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 12, 2021 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Leuk hè, zo’n jurysport.
- Jinne
- Site Admin
Uitspraak nu om 8 uur. Maar Mercedes schijnt het all the way te willen spelen. Tot aan CAS.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
De claim dat Max voorbij kwam achter de safety car is dismissed.
Nu alleen nog de claim nog richting de FIA.
Nu alleen nog de claim nog richting de FIA.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Het is een drama. Hele seizoen wordt er door ontsierd.Jöhnk schreef:Leuk hè, zo’n jurysport.
In ieder geval gaat het bij het tweede protest - voorbij laten aan achterblijvers - om de FIA zelf en niet de rijders. Dat wordt een ingewikkelde uitleg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Gewoon hele wedstrijd cancellen
Mooi zo. Voor dat protest had ik nog wel wat vrees. Voor het protest tegen wel of niet coureurs mogen inhalen lijkt mij meer iets om de wedstrijdleiding op aan te spreken. Dat kan je Max moeilijk verwijten dat Masi c.s. daar warrig in beslisten.brigade zuid schreef: ↑zo dec 12, 2021 7:33 pmEerste protest dat Max Hamilton al voorbij was voor de safety car binnen was is afgewezen, nog 1 te gaan.

Dat de wedstrijdleiding ervoor koos of alleen de auto’s tussen Hamilton en Max te laten passeren ipv alle wagens (die op een ronde stonden)
Als de leiding dat had gedaan was de wedstrijd onder safety car geëindigd en had Hamilton gewonnen
Als de leiding dat had gedaan was de wedstrijd onder safety car geëindigd en had Hamilton gewonnen
Ok.Mano schreef: ↑zo dec 12, 2021 7:54 pmDat de wedstrijdleiding ervoor koos of alleen de auto’s tussen Hamilton en Max te laten passeren ipv alle wagens (die op een ronde stonden)
Blij met de punten ...
Schijnt verworpen te zijn!