Champions League avontuur 2021/2022

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » vr nov 05, 2021 11:23 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr nov 05, 2021 8:04 am
Andriy Demchenko schreef:Even de speculatiemodus aan; wie kunnen we treffen?

Groep A: PSG of City
Groep B: Porto of Atletico
Groep D: Real, Inter of Sheriff
Groep E: Barcelona of Benfica
Groep F: Man Utd, Villarreal of Atalanta
Groep G: Salzburg, Lille of Wolfsburg...heel misschien Sevilla.
Groep H: Juve of Chelsea

Doe mij maar Sheriff, al was het maar voor de uittrip. :666.gif: Liever geen Juve, Atletico, City of PSG
Hahaha Tiraspol, als dat geen memorabele trip wordt, weet ik het ook niet meer.. :ajaxsmiley.gif;
Ik ken een Fransman die er woont en het nodige kan regelen en mochten we ze loten dan reis ik op zeker af. Maarja dan moeten Real, Shaktar ook een beetje meezitten. Overigens directe vluchten van Eindhoven op Chisinau en dan van daaruit anderhalf uur met de auto. Het is dat ik er meer dan tien jaar geleden al eens geweest ben maar zou geinig zijn om terug te keren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Thijs » vr nov 05, 2021 2:28 pm

Haha wow idd, je vliegt voor 40 euro retour.

Appartementje huren voor 50 euro voor 3 nachten. Busticket Chisinau - Tiraspol 2 euro.

Echt zo'n gebied waar je per se heen wil omdat de rest alleen maar beren op de weg ziet, en als je daar bent...je waarschijnlijk letterlijk beren op de weg gaat zien. :ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » zo nov 07, 2021 8:32 pm

Thijs schreef:
vr nov 05, 2021 2:28 pm
Haha wow idd, je vliegt voor 40 euro retour.

Appartementje huren voor 50 euro voor 3 nachten. Busticket Chisinau - Tiraspol 2 euro.

Echt zo'n gebied waar je per se heen wil omdat de rest alleen maar beren op de weg ziet, en als je daar bent...je waarschijnlijk letterlijk beren op de weg gaat zien. :ajaxsmiley.gif:
Hmmz dan ga ik toch even lichtelijk off topic.


Dit was voor mij de eerste trip die ik echt in mijn eentje zonder ouders ging doen, goede twaalf jaar terug ergens begin twintig. Wel had ik nog iemand gevonden die met me mee wild

Met z'n tweeen dus een vlucht genomen van Eindhoven naar Boekarest. De uitdaging was toen om nog in Moldavie te komen, officieel het minst bezochte land van Europa. Het was een tijdperk waarin je nog niet makkelijk met google maps aan de slag kon dus het was zoeken.
Bekend was dat je met de trein kon gaan maar omdat Stalin ooit besloten had een andere breedtemaat voor zijn wagons te gebruiken moeten de wielen van de trein omgewisseld worden bij de grens, wat heel lang duurt.


Die hele wisseltruc hadden we geen zin in. We kwamen bij toeval een Roemeense zakenman tegen die ook in Nederland had gezeten en die raadde ons het vliegtuig aan. Maar honderdvijftig euro enkele reis vonden we wat overpiced. Dus een busmaatschappij gevonden...Torpedo Tours. Het kantoor zat op een achterafplek in Bukarest. Althans waar Torpedo Tours zou moeten zitten was enkel een klein levensmiddelenwinkeltje. Gezocht, en net op het punt dat we wouden weg gaan, komt half dronken een man aanlopen die een klein zijdeurtje opent en een kantoortje ter grote van een kleine studentenkamer werd zichtbaar. Dat de man een half uur te laat was op z'n werk scheen hem niet te intereseren, met veel tegenzin hielp hij ons aan een busticket die 's avonds zeven uur zou vertrekken naar Chisinau; zestien euro.
Nu is dat nog best wel een afstand, en graag zou ik zeggen dat het dan boeiend is om het landschap te bekijken. Maar Oost-Roemenie is letterlijk waar het saaiste gebied wat je qua flora en fauna in Europa kunt aantreffen. Wel hadden we in de bus vrij snel contact met twee meisjes uit Iowa die volunteering gingen doen in Moldavie, dus de tijd verliep snel.
Om een uur of een 's nachts dan de grens. In de bus werd geacht dat je je paspoort moest doorgeven aan de persoon voor je enz. Zelf vond ik dat niet een heel comfortabele gedachte aangezien ik achterin de bus zat en m'n paspoort toch het meest dierbare bezit is wat ik bij had. Maar toen de hele bus pissig werd op de delay toch maar uit handen gegeven. Het duurde best wel een tijd en op een gegeven moment is er een knorrige man die de bus inloopt en wat schreeuwt. Eerst verstond ik het niet maar het bleek een nogal een grove verbastering van mijn achternaam te zijn. Ik en mijn maat de bus uit. We worden eerst in het Russich uitgefoeterd en vervolgens in het Roemeens waar we beide niks van verstaan. Gelukkig zijn er de twee meisjes uit Iowa die uit de bus gehaald worden om te tolken in het Roemeens. Het kwam er een beetje op neer dat hij vroeg wat we kwamen doen. Ons antwoord 'Toerisme' werd weggelachen. 'Ik geloof jullie niet, er zijn geen toeristen in Moldavie, jullie zijn mensensmokkelaars' Nouja, ik heb wat dat betreft niet echt het uiterlijk van een mensensmokkelaar, hoewel het uiteraard een prangend probleem was in Moldavie dat veel vrouwen er verdwenen. Het laatste redmiddel, het vermelden van Cricova, de grootste ondergrondse wijnkelder ter wereld, trok hem uiteindelijk net over de streep.


Als je dan Moldavie 's nachts binnenkomt is het toch al een heel andere wereld. Het eerste wat opvalt is dat het aardedonker is. Letterlijk waar nergens verlichting. Het tweede dat opviel was dat onze bus begon te slingeren. Eerst dachten we dat de chauffeur dronken was maar er zaten zoveel gaten in de weg dat hij letterlijk probeerde zijn bus heel te houden door die te ontwijken. Nog vreemder werd dat je in the middle of nowwhere zonder verlichting ineens mensen langs de weg aan het lopen waren in het pikkedonker. Een beetje chauffeur die wel gedronken had zou dus zomaar met verkeerde manouvre een paar mensen dood kunnen rijden, want er was geen vluchtstrook of iets dergelijks. Als inzittenden werden we ondertussen entertained met een Moldavische actiefilm. Letterlijk waar, het was zo amateuristisch dat ik denk dat veel amateurtonelen in Nederland wat geloofwaardigers kunnen neerzetten, maargoed, zo slecht dat het cult werd dus.
Dan kom je uiteindelijk in Chisinau aan. Om half vier 's nachts. Daar had ik dus geen rekening mee gehouden. Om ons heen allerlei mensen die om opgehaald werden en een paar vertrokken in taxi's. Taxi's waren hier vooral oude opa'tjes die wat probeerden te verdienen.
Op een gegeven moment een opa die maar bleef aandringen. Wat ik wel wist was dat ik niet op dat busstation wilde blijven want het had echt een scary look. Nu zijn er veel spookverhalen over Moldavie en met name Transnistrie dat je moet opletten dat je nier niet gejat wordt of dat je verdoofd en beroofd wordt. Ze zijn grotendeels onzin of opgeblazen. Maar het sfeertje dat op die terminal hing beviel me niet, dus toch maar de taxi genomen. Eerst pinnen, de lokale currency zat nog niet in mijn hoofd. Ik krijg een keuzemenu wilt u
twintig, vijftig, honderd, tweehonderd of driehonderd Moldavische lei pinnen. De Roemeense lei was een op vier met de euro dus ik dacht dat de Moldavische ook zoiets zou zijn. Ik besluit honderd uit de muur te trekken. Onze taxi chauffeur vraagt tachtig. Nou dat is aan de prijs, maar vooruit maar. We komen bij ons hostel wat natuurlijk dicht was. Ja logisch op zo'n uur. We doden onze tijd langs een schutting met een veld, en de koeien waren zo nieuwsgierig geworden dat ze naar ons toe kwamen, aan de rand van het prikkeldraad. Net dan sneuvelt uiteraard een draad van de schutting die al helemaal verroest was, wat echt even schrikken was. Maar nog vier andere lijnen die bleven overeind.
De volgende dag komen we er achter dat de Moldavische Lei slechts een op zestien ten opzichte van de Euro is. Nou, blijkt die taxi dus maar 5 euro te hebben gekost. Enja heel onze trip in Moldavie toen telkens ladataxi's voor een euro genomen, heerlijk. Maar dan komt de dag erna het moment supreme, onze gang naar Transnistrie. Nu woedt er nog steeds een koude oorlog tussen de twee dus dat wordt tricky verwachten we.

De bus naar Tiraspol is weg. We worden door een particulier aangesproken die ons voor 3 euro wel wil brengen. Later blijkt dat de man dit als baantje heeft, soort snorder tussen de twee republieken. Bij de grens van Transnistrie ineens het tegenovergestelde van de Moldavische grens. Een jonge ranke dame geheel in duoanekostuum met sovjetster en dergelijke. Eigenlijk zou ze de perfecte vertolking zijn van het charachter Tanya uit het spel Red Alert. Bovendien spreekt ze nog vloeiend Engels. Groter contrast met de Moldavische grens kan er niet zijn. Je moet voor Transnistrie een formuliertje invullen dat je er max. vierentwintig uur verblijft. Blijf je langer dan moet je dat gaan melden bij de lokale KGB.
De epische militaire parade was helaas pas in september.

Wel proef je in Tiraspol toen die communistische sfeer. Dat had vooral te maken met het feit dat je eerder uberhaupt het gebied niet in kwam. Was pas het derde jaar dat het was vrij gegeven. Wat met name apart was was dat er helemaal geen cafe's waren, er was slechts een soort buffetrestaurant met lokale gerechten. Meest opvallend was de namaakchocolade die ze gebruikten en goor was. Wel hadden ze er hele goede cognac en dessertwijn.
Ook herinner ik me nog de plastic roebels die ze er hanteerden. Je kreeg er echt zo'n lunaparkgevoel bij. Ik rookte niet maar de pakjes sigaretten kostten er toen tachtig cent dus wel wat meegenomen, evenals het briefgeld natuurlijk. De straten waren uitgestorven en meest opvallende waren de monumenten. Een levensgrote tank voor de slachtoffers van de Afghanistan oorlog eind jaren tachtig. Het was ook die vergeelde winkelvitrines inkijken en zien dat die al twintig jaar niet veranderd waren. Ook winkels met basale namen als 'schoenen' of gereedschap'. Uiteindelijk was vierentwintig uur kort, en wil ik zeker nog een keer terug. Het is moeilijk het echte gevoel onder woorden te brengen van wat me het meest verbaasde of imponeerde maar je had echt het gevoel ergens door het gat van een stolp gekropen te zijn. Stolp Transnistrie met zijn strengkijkende Stalinachtige -door Rusland gebackupte- general Smirnoff die als een dicator er al twintig jaar zat.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door mattie » ma nov 08, 2021 7:16 am

Wanneer is de volgende ronde cl ? Laat Ajax dan een top Engelse club loten of een Bayern ofzo.. Is het gelijk over met deze pseudo vedettes..

Kampioen worden is en blijft het belangrijkst..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Lionel » ma nov 08, 2021 9:10 am

mattie schreef:
ma nov 08, 2021 7:16 am
Wanneer is de volgende ronde cl ? Laat Ajax dan een top Engelse club loten of een Bayern ofzo.. Is het gelijk over met deze pseudo vedettes..

Kampioen worden is en blijft het belangrijkst..
CL winnen is het belangrijkst :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door ferry » di nov 09, 2021 12:26 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo nov 07, 2021 8:32 pm
Thijs schreef:
vr nov 05, 2021 2:28 pm
Haha wow idd, je vliegt voor 40 euro retour.

Appartementje huren voor 50 euro voor 3 nachten. Busticket Chisinau - Tiraspol 2 euro.

Echt zo'n gebied waar je per se heen wil omdat de rest alleen maar beren op de weg ziet, en als je daar bent...je waarschijnlijk letterlijk beren op de weg gaat zien. :ajaxsmiley.gif:
Hmmz dan ga ik toch even lichtelijk off topic. [...]
Mooi verhaal Andriy :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Ramona » di nov 09, 2021 2:08 pm

Idd, dank daarvoor, Andriy Demchenko! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Marillion » di nov 09, 2021 7:37 pm

Ja, mooi verhaal!

Doet een beetje verlangen naar de tijd dat we nog gewoon met enige regelmaat onbekende tegenstanders troffen in de EL. Ga dit maar eens proberen mee te maken bij een tripje naar Madrid, Turijn of Parijs.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 09, 2021 9:54 pm

Als je met ome Weekend Cees meegaat beloof ik je ook mooie avonturen in Madrid, Turijn of Parijs! :ajaxsmiley.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 10, 2021 11:31 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di nov 09, 2021 9:54 pm
Als je met ome Weekend Cees meegaat beloof ik je ook mooie avonturen in Madrid, Turijn of Parijs! :ajaxsmiley.gif:
Hopelijk wel goedkopere taxi's dan in Bukarest. :biggthumpup.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 10, 2021 11:59 am

:biggrin.gif:

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door De Dominee » wo nov 10, 2021 12:56 pm

Ik heb in Stockholm, Madrid, Valencia en recentelijk Dortmund ook prima trips gehad. Verandering van spijs doet natuurlijk eten, dus het zou wel leuk zijn om zoveel mogelijk verschillende steden te kunnen bezoeken. Waarbij kleine onbekende steden voor mij niet perse beter of leuker zijn dan grote steden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 24, 2021 9:31 pm

Groep A: PSG of City
Groep B: Porto of Atletico
Groep D: Real, Inter of Sheriff
Groep E: Barcelona of Benfica
Groep F: Man Utd, Villarreal of Atalanta
Groep G: Salzburg, Lille of Wolfsburg...heel misschien Sevilla.
Groep H: Juve of Chelsea
------------
Updateje

Man Utd kan geschrapt worden die zijn poulewinnaar
Wolfsburg wordt het sowieso niet in poule G
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Marillion » wo nov 24, 2021 10:41 pm

Nou ja, inhakend op die vorige discussie. Zullen we dan naar Parijs gaan om dat vervelende PSG even kleurenblind te spelen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Trab » wo nov 24, 2021 10:46 pm

Milan 0-1 voor in Madrid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door De Dominee » do nov 25, 2021 10:17 am

Marillion schreef:
wo nov 24, 2021 10:41 pm
Nou ja, inhakend op die vorige discussie. Zullen we dan naar Parijs gaan om dat vervelende PSG even kleurenblind te spelen?
PSG of Barca lijken mij prachtige lotingen. Aansprekende clubs waar je alleen maar van kunt winnen. Mooie is dat ze beiden vrij zwak spelen en dus haalbaar zijn voor Ajax. Ook mooie reisjes.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Historicus » do nov 25, 2021 8:22 pm

Reeds uitgeschakeld voor de knock out fase van de CL zijn: RB Leipzig en Club Brugge, Besiktas én Borussia Dortmund, het verrassende FC Sheriff en Sjaktar Donesk, Dinamov Kiev, FC Zeneth en Malmo.

Vooral de uitschakeling van Borussia is opvallend. Ik had aan het begin van het seizoen gedacht dat Borussia Dortmund groepswinnaar zou worden.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » do nov 25, 2021 8:55 pm

Historicus schreef:
do nov 25, 2021 8:22 pm
Reeds uitgeschakeld voor de knock out fase van de CL zijn: RB Leipzig en Club Brugge, Besiktas én Borussia Dortmund, het verrassende FC Sheriff en Sjaktar Donesk, Dinamov Kiev, FC Zeneth en Malmo.

Vooral de uitschakeling van Borussia is opvallend. Ik had aan het begin van het seizoen gedacht dat Borussia Dortmund groepswinnaar zou worden.
Blessures van Haalland heeft ze wel parten gespeeld.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door zeux » do nov 25, 2021 8:59 pm

Voor de nummer twee (dit seizoen tot nu toe 3) van de Bundesliga is het wel een beetje treurig dat het een one man band is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Historicus » do nov 25, 2021 11:20 pm

Zeux schreef:
do nov 25, 2021 8:59 pm
Voor de nummer twee (dit seizoen tot nu toe 3) van de Bundesliga is het wel een beetje treurig dat het een one man band is.
Ja, helemaal eens dat het wel erg "allemaal op Haaland" was qua spel van Dortmund.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » do nov 25, 2021 11:32 pm

Zeux schreef:
do nov 25, 2021 8:59 pm
Voor de nummer twee (dit seizoen tot nu toe 3) van de Bundesliga is het wel een beetje treurig dat het een one man band is.
Mja ik zie dat ze ook wel veel geblesseerden hebben gehad gister: Hazard, Wolf, Haalland, Moukoko, Reyna, Schulz - die was tegen Ajax heel matig -, Bauza, Guerreiro, .... en dan heb je spelers als Malen die ook niet echt bevestigen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Dubbel » do nov 25, 2021 11:39 pm

Wat is het verschil tussen CL en de andere twee toernooien toch groot geworden. En waarom is er in hemelsnaam een Conference League? Vandaag ook weer, tegen beter weten in, de b-garnituur van de Eredivisie bekeken in hun treurmars door de kelder van Europa. Leuk voor fans van die clubs en mooie goals van Dessers en Openda, dat wel. Maar dan zit je als neutrale dus urenlang te kijken naar hotseknots voetbal van goedwillende hobbyisten die voor half lege tribunes de lichten lopen uit te schieten. En dan zijn door de groepsfase de meeste duels ook nog eens allesbehalve spannend. Als je die clubs dan toch een podium wilt geven start dan direct met knock out zodat het in elk geval ergens om gaat. Nu is het een slechte parodie op Europees voetbal.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » wo dec 08, 2021 9:41 pm

Een update dan maar, met in ogenschouw dat ploegen uit je eigen poule en van hetzelfde land niet geloot kunnen worden. Dikgedrukt is al zeker. Schuingedruikt de ploegen die tweede kunnen worden als de huidige tussenstanden veranderen

Groep A: PSG
Groep B: Atletico
Groep D: Inter
Groep E: Benfica --> Barcelona
Groep F: Villarreal of Atalanta --> duel uitgesteld met twintig minuten
Groep G: Salzburg --> Lille, Sevilla
Groep H: Chelsea
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op wo dec 08, 2021 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo dec 08, 2021 9:44 pm

In groep E moet Barca het inmiddels van een wonder hebben.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Champions League avontuur 2021/2022

Bericht door Andriy Demchenko » wo dec 08, 2021 9:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo dec 08, 2021 9:44 pm
In groep E moet Barca het inmiddels van een wonder hebben.
Ja dat is wel bijna Schluss, geen Barcatripje dus Cees. :hypocrite.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie