F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma okt 25, 2021 9:56 am

Schumacher zorgde nog voor een DRS voor verstappen. Ook al zat verstappen secondes daarvoor te klagen dat hij in de weg reed.
De druk stond erbij verstappen wel op, dat hoorde je aan zijn radiocontact maar zag je niet aan zijn rijstijl. Die blijft messcherp
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » ma okt 25, 2021 9:58 am

Mano schreef:
ma okt 25, 2021 9:56 am
Schumacher zorgde nog voor een DRS voor verstappen. Ook al zat verstappen secondes daarvoor te klagen dat hij in de weg reed.
De druk stond erbij verstappen wel op, dat hoorde je aan zijn radiocontact maar zag je niet aan zijn rijstijl. Die blijft messcherp
Overigens gaf Verstappen na de wedstrijd aan dat MS niets verkeerd deed en de DRS was ook wel handig. Maar hier herken je ook de ware kampioenen, zoals Hamilton. Beiden maken heel weinig fouten. Wederom een geweldige race gisteren, zelfs als er niet zoveel werd ingehaald voorin.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma okt 25, 2021 2:54 pm

Deze gaat rond op twitter. Wel geinig. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Monkey Tonk » di okt 26, 2021 1:46 pm

Die spannende races om de lead zie je tegenwoordig alleen als Verstappen in de strijd is. De eerste keer was met Raikonen er vlak achter, in Barcelona, toen Max voor het eerst een GP won. Daarna een paar keer met Leclerc. En nu deze. In de laatste ronde zette Verstappen de snelste sector one tijd neer van de hele race, zodat Hamilton DRS kon vergeten.

Ik denk niet dat Hamilton nog op hulp van Bottas kan rekenen in de laatste vijf races. En Checo doet wel lekker mee nu hij zijn auto niet meer op de Verstappen-manier afstelt.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door brigade zuid » za nov 06, 2021 7:55 pm

Max het hele weekend verreweg de snelste, gaat ie allerlei dingen veranderen aan zn auto. Hopelijk verkloot ie het niet voor zichzelf in de kwalificatie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za nov 06, 2021 8:06 pm

Misschien zit er wel een 1-2 in deze race? Dat zou heel waardevol kunnen zijn omdat hij dan net iets meer marge zou kunnen nemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za nov 06, 2021 8:09 pm

Dat zou mooi zijn, maar de berenhuidjes nog maar niet verkopen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za nov 06, 2021 8:10 pm

Eerst pole en 2 pakken in kwalificatie. Dat zou goed begin zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za nov 06, 2021 10:20 pm

Zo zie je, Mercedes is kampioen verstoppertje spelen...

Al die boadradio's van Hamilton zijn puur theater.
Laatst gewijzigd door zeux op za nov 06, 2021 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » za nov 06, 2021 10:23 pm

Bottas z’n motor is volledig opgevoerd en Hamilton heeft slipstream kunnen pakken
Denk dat Hamilton normaal niet sneller is
Bij Bottas afvragen of deze motorstand hele race gebruikt kan worden. Ze hebben eerdere races bewust hem extra motoren laten pakken om hier te kunnen aanvallen

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za nov 06, 2021 10:28 pm

Dit was toch Red Bull circuit???

Zo zie je maar weer.

Dit is absoluut nog geen gelopen race... Sterker nog, ik denk dat Hamilton de titel gaat pakken. Als team gewoon beter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za nov 06, 2021 11:31 pm

Eerst maar eens zien hoe de verhoudingen in de race zijn. Dit zal tegenvallen maar vanaf de 2e startrij kan hij ook winnen.

Zou mooi zijn als ze echt tot het gaatje gaan en het op de laatste race aankomt. Die kans is denk ik vrij groot tenzij één van de twee een keer uitvalt terwijl de ander wel scoort. Een keer een echte fout maken kon wel eens zwaarder wegen dan elkaar nauwelijks iets toegeven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za nov 06, 2021 11:49 pm

Marillion schreef:
za nov 06, 2021 11:31 pm
Eerst maar eens zien hoe de verhoudingen in de race zijn. Dit zal tegenvallen maar vanaf de 2e startrij kan hij ook winnen.

Zou mooi zijn als ze echt tot het gaatje gaan en het op de laatste race aankomt. Die kans is denk ik vrij groot tenzij één van de twee een keer uitvalt terwijl de ander wel scoort. Een keer een echte fout maken kon wel eens zwaarder wegen dan elkaar nauwelijks iets toegeven.
Dit is de race dat Verstappen meer afstand moet nemen. Brazilië misschien nog kans. Daarna gaat Mercedes in de zandbak het verschil maken. Wint Hamilton morgen, dan zie ik hem naar de titel cruisen. Sans mechanische pech.

Sentiment maakt uit. Bottas rijdt al races lang volledig in dienst van Hamilton. Perez wil op zijn thuiscircuit scoren en cijfert zich dus níét weg. Belangrijk verschil in deze fase. En Perez zit veel te vaak te ver achter Verstappen, zodat die alles alleen moet doen.

Er wordt steeds gedacht dat er 'trouble' is bij Mercedes. 'Misschien nog nieuwe motor nodig'. "Echt 6,5 tienden!" Theater. Teksten, berichten, boordradio's, interviews Wolff/Hamilton zijn maar één ding: ruis. Volstrekt irrelevante onzin.

Mercedes heeft op motorgebied de beste auto en is heel vaak beter op 'geel' dan Red Bull. Dus morgen laat Bottas Hamilton er keurig langs en die gaat in schone lucht wegrijden.

Hoop natuurlijk dat ik het fout heb :smile-ajax.gif: , maar vrees van niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 07, 2021 8:42 am

Verstappen en Pérez kregen beide de rode band niet op juiste temperatuur na 1 rondje.

Het waren mn de Red Bull die minder presteerden tov rest dan dat Hamilton zo veel sneller was
Daarbij lijkt het duidelijk dat ze met bottas een tactisch spel spelen. Doordat hij zoveel extra motoren heeft gepakt (en daarmee gridstraffen in voorgaande races) kan hij met veel agressievere setting rijden op deze Red Bull banen.

Daarbij, als Verstappen wint op een Red Bull baan en Mercedes op een Red Bull baan, wie kan dan nog wat zeggen over de resterende races. Ze zitten zo dichtbij elkaar dat details van de dag bepalen wie de snellere auto heeft

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 07, 2021 9:21 am

Ik denk dat Max wint. Vind hem mentaal sterker dan Hamilton. Die moet het momenteel veelal hebben van zijn gezeur over iets wat er niet is en geprik met onzin. Als je goed in je vel zit heb je dat niet nodig. Soooo, GOOOOOO Max! :headbang.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door brigade zuid » zo nov 07, 2021 9:37 am

Denk dat de eerste bocht wel wat gaat gebeuren. Max het hele weekend de snelste en dan bij de quali zie je hem niet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 07, 2021 9:41 am

Bottas is de ideale ‘joker’ voor Mercedes. Is al een keer gaan ‘bowlen’ met auto’s.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo nov 07, 2021 9:59 am

Ik weet niet waar dat ' Red Bull' circuit vandaan komt?

2015 Pole Rosberg (Merc), Winnaar Rosberg (Merc)
2016 Pole Hamilton (Merc), Winnaar Hamilton (Merc)
2017 Pole Vettel (Fer), Winnaar Verstappen (RB)
2018 Pole Ricciardo (RB), Verstappen (RB)
2019 Pole Verstappen (RB), Hamilton (Merc)
2020 -
2021 Bottas (Merc)

Dus zo'n duidelijk RB circuit is het naar mijn mening niet
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » zo nov 07, 2021 10:08 am

Frank schreef:Ik weet niet waar dat ' Red Bull' circuit vandaan komt?

2015 Pole Rosberg (Merc), Winnaar Rosberg (Merc)
2016 Pole Hamilton (Merc), Winnaar Hamilton (Merc)
2017 Pole Vettel (Fer), Winnaar Verstappen (RB)
2018 Pole Ricciardo (RB), Verstappen (RB)
2019 Pole Verstappen (RB), Hamilton (Merc)
2020 -
2021 Bottas (Merc)

Dus zo'n duidelijk RB circuit is het naar mijn mening niet
In 2019 was Verstappen de snelste maar reed hij stom tegen Bottas aan.

Maar kwa soort bochten en de neerwaartse druk die je hier nodig hebt (want 2200m hoogte) is de RB in het voordeel. Dat die je ook aan de prestaties van de TR rijders.

Ik denk overigens dat Bottas langzaam van z’n lijn gaat komen ‘per ongeluk’. Hamilton wel op het vuile gedeelte van de baan. Verstappen was in ieder geval blij op 3 te staan en niet op 2.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 07, 2021 12:37 pm

Als ik de verhalen vanuit het Red Bull kamp zo lees dan hebben ze de kwalificatie eigenlijk vooral gewoon verprutst. Wanneer ze de situatie voor de race wel onder controle hebben en sneller zijn dan is er niet zoveel aan de hand. Want als ze echt sneller zouden zijn komen er wel kansen.

Gelijk de druk erop maar niet te gretig zijn en een stommiteit begaan.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Dubbel » zo nov 07, 2021 12:40 pm

Ramona schreef:
zo nov 07, 2021 9:21 am
Ik denk dat Max wint. Vind hem mentaal sterker dan Hamilton. Die moet het momenteel veelal hebben van zijn gezeur over iets wat er niet is en geprik met onzin. Als je goed in je vel zit heb je dat niet nodig. Soooo, GOOOOOO Max! :headbang.gif:
En Max Klaagvernogen heeft nooit iets te zeuren?

Vandaag maakt het allemaal weinig uit want de race is tijdens Ajax.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 07, 2021 12:43 pm

Is dat je interne frustratie of heb je concrete voorbeelden dat Max overmatig klaagt?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Dubbel » zo nov 07, 2021 12:53 pm

Had je maar op moeten letten. Scroll zelf maar door dit topic heen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 07, 2021 1:44 pm

Z'n aanhang is daar denk ik nog meer bedreven in.

Bij de beide coureurs maakt het natuurlijk ook onderdeel uit van de strijd. De verschillen zijn minimaal. Dan ga je ook op andere vlakken proberen om je tegenstander uit balans te krijgen. De F1 en haar fans moeten denk ik vooral blij zijn dat deze strijd er is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » zo nov 07, 2021 2:21 pm

Marillion schreef:
zo nov 07, 2021 12:37 pm
Als ik de verhalen vanuit het Red Bull kamp zo lees dan hebben ze de kwalificatie eigenlijk vooral gewoon verprutst. Wanneer ze de situatie voor de race wel onder controle hebben en sneller zijn dan is er niet zoveel aan de hand. Want als ze echt sneller zouden zijn komen er wel kansen.

Gelijk de druk erop maar niet te gretig zijn en een stommiteit begaan.
https://twitter.com/F1/status/1457314639272824833

Verstappen zat weer achter Perez, begreep ik. Niet zo gek dus dat ze allebei tijd verloren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie