Zou wel moeten. Belachelijke overtreding.
Emoties, zegt Ten Hag. Lijkt me onzin. Juist een ervaren speler als Blind ging keer op keer de fout in.
Moderator: mods
Zou wel moeten. Belachelijke overtreding.
Ligt eraan wat er gerapporteerd wordt..
Waar ik vooral een parallel in zie is dat Blind noodgedwongen linksback moet. Dan haal je zijn voetballen kwaliteiten naar beneden en versterk je zijn zwakke punten. Hopelijk is Nico snel terug.
Ik heb het niet gezien, maar lees dat PSV veel beter was dan Ajax en dat Ajax de wedstrijd nooit met elf man had mogen eindigen.
PSV was helemaal niet beter. Ajax kwam niet in z’n spel en het veld was ook rampzalig. Maar PSV bakte er ook weinig van. Toevalsvoetbal van de bovenste plank.Wouter schreef:Ik heb het niet gezien, maar lees dat PSV veel beter was dan Ajax en dat Ajax de wedstrijd nooit met elf man had mogen eindigen.
Feyenoord was ook al beter dan Ajax.
Idd. Gelijkspel is terecht. Wedstrijd verdiende geen winnaar.raymon schreef: ↑zo feb 28, 2021 5:06 pmPSV was helemaal niet beter. Ajax kwam niet in z’n spel en het veld was ook rampzalig. Maar PSV bakte er ook weinig van. Toevalsvoetbal van de bovenste plank.Wouter schreef:Ik heb het niet gezien, maar lees dat PSV veel beter was dan Ajax en dat Ajax de wedstrijd nooit met elf man had mogen eindigen.
Heeft daar niet zoveel mee te maken. Het probleem is Daley Blind. Dat is onze strateeg die de ballen tussen de linies passt. Het zei als cv of als controlerende middenvelder. Als linksback komt hij daar niet aan toe. Er lag vandaag ook ruimte zat bij Klaassen, maar als de bal er niet komt.. Gravenberch is te druistig en sinds hij wat wedstrijden gemist heeft niet in goede doen. Ik zou zeggen Nico terug op linksback en Blind op middenveld. Gravenberch maar even op de bank. Tegen zwakkere tegenstanders zou je hem nog op kunnen stellen ten faveure van Alvarez.Zuidema schreef:Parallel tussen Lille thuis en Psv nu: een ploeg die hoog en compact druk zet, kan Ajax dus compleet ontregelen. Waarbij Ajax zelfs tot gruwelijk hotseknotspaniekvoetbal vervalt. Huiswerk dus voor EtH. Hoe hou je je kop erbij en voetbal je je onder de druk uit? Ik heb me trouwens laten vertellen dat Young Boys graag met een soortgelijke pressing speelt. Daar zijn we dan echt nog niet klaar mee.
Klopt. Ook zeker waar.
Maar mag toch duidelijk zijn dat Martínez centraal ook beter is..
Ja precies. Is wat ik ook zei.Arthur schreef:Waar ik vooral een parallel in zie is dat Blind noodgedwongen linksback moet. Dan haal je zijn voetballen kwaliteiten naar beneden en versterk je zijn zwakke punten. Hopelijk is Nico snel terug.
Zulke wedstrijden zitten er dus ( nog steeds ) tussen bij AJAX.Rare is dat ik na tien minuutjes dacht van we gaan dit Psv helemaal oprollen .Vervolgens komt er, zonder aanwijsbare redenen , helemaal de klad er in.Zelfs de invallers bakten er niks van.Ajaciedjuh schreef: ↑zo feb 28, 2021 5:07 pmIdd. Gelijkspel is terecht. Wedstrijd verdiende geen winnaar.raymon schreef: ↑zo feb 28, 2021 5:06 pmPSV was helemaal niet beter. Ajax kwam niet in z’n spel en het veld was ook rampzalig. Maar PSV bakte er ook weinig van. Toevalsvoetbal van de bovenste plank.Wouter schreef:
Ik heb het niet gezien, maar lees dat PSV veel beter was dan Ajax en dat Ajax de wedstrijd nooit met elf man had mogen eindigen.
Blind is inderdaad een prima spelbepaler die ik ook veel liever centraal zie spelen. Maar de opbouw moet eigenlijk niet van 1 sluwe speler afhangen. Veel te kwetsbaar toch, Trab? Wordt er een mannetje continu op Daley gezet, dan kan je je grote troef in de opbouw te gemakkelijk kwijt zijn. Dat zal toch kollektiever moeten in combinatie met snel en strak positiespel. Inclusief spelpatronen voor de voorste linie als toch de lange bal wordt gehanteerd.
Ja dat ben ik 100% met je eens. We zijn teveel afhankelijk van Blind geworden. Heeft ook te maken met de omzettingen in het elftal. De latino’s zorgen voor strijd en dat we minder weggeven, maar voetballend lever je in. Zeker als ook Gravenberch in een dip zit.Zuidema schreef:Blind is inderdaad een prima spelbepaler die ik ook veel liever centraal zie spelen. Maar de opbouw moet eigenlijk niet van 1 sluwe speler afhangen. Veel te kwetsbaar toch, Trab? Wordt er een mannetje continu op Daley gezet, dan kan je je grote troef in de opbouw te gemakkelijk kwijt zijn. Dat zal toch kollektiever moeten in combinatie met snel en strak positiespel. Inclusief spelpatronen voor de voorste linie als toch de lange bal wordt gehanteerd.
Hij moet inderdaad in de as spelen. Maar laten we niet vergeten dat dit een noodoplossing is. Wie ging er anders links staan? Dat is voor hem in ieder geval een bekende positie.wimpey schreef: ↑zo feb 28, 2021 5:17 pmIk lees ook op AT het hele seizoen al dat Blind niet op het middenveld kan. Terwijl hij daar moet spelen. Momenteel i.p.v. Gravenberch.
Op LB ging het tegen AZ een keer goed, maar tegen Lille en vandaag was het pet. Hij moet verbindingsspeler zijn, hij is geen back.
Zo is het. Deze was lekker hoor in de laatste minuut.
Dat gebeurt pas als PSV geen tweede wordt.