Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door elliquido » do feb 18, 2021 11:19 pm

Zeux schreef:
do feb 18, 2021 11:11 pm
wimpey schreef:
do feb 18, 2021 11:10 pm
GangstaRiB schreef:
do feb 18, 2021 11:05 pm
Tactisch weer enorm goed neergezet door ten Hag. Eens?
Ja. Telkens Blind vrij. Maar echte kansen... Het was vrij statisch. Mss ook door het ijs in Lille.

Met Brobbey kwam er wat anders bij. Explosief.

9 zeges op rij trouwens!
Ja, terwijl werd gevreesd voor horror-maanden. :-) :ajaxscarf.gif:
In 1 week kan het allemaal weg zijn
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Lionel » do feb 18, 2021 11:22 pm

Marillion schreef:
do feb 18, 2021 11:12 pm
wimpey schreef:
do feb 18, 2021 11:10 pm
GangstaRiB schreef:
do feb 18, 2021 11:05 pm
Tactisch weer enorm goed neergezet door ten Hag. Eens?
Ja. Telkens Blind vrij. Maar echte kansen... Het was vrij statisch. Mss ook door het ijs in Lille.

Met Brobbey kwam er wat anders bij. Explosief.

9 zeges op rij trouwens!
Het heeft even mogen duren maar Ten Hag heeft het inmiddels weer behoorlijk voor elkaar. We hebben sinds de winterstop meerdere keren een zeer behoorlijk Ajax gezien. Nu ook met personele problemen.

Waarom duurt dat toch telkens zo lang? Zo zonde. Als we dit niveau hadden gehaald in de eerste seizoenshelft hadden we nu nog CL gespeeld.
Vandaag vond ik het echt genieten. Er klopte echt veel. Dat er niet veel gecreëerd werd kwam ook omdat er amper in deze formatie is gespeeld.

Ik heb echt genoten van Ajax maar het gaat mij te ver om Erik hier credits voor te geven. Want hoe is het mogelijk dat hij de afgelopen maanden zo kon aankloten met Klaiber, Martinez? Tadic hoort gewoon onze spits te zijn. Vrij duidelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7310
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Trab » do feb 18, 2021 11:23 pm

Marillion schreef: Het heeft even mogen duren maar Ten Hag heeft het inmiddels weer behoorlijk voor elkaar. We hebben sinds de winterstop meerdere keren een zeer behoorlijk Ajax gezien. Nu ook met personele problemen.

Waarom duurt dat toch telkens zo lang? Zo zonde. Als we dit niveau hadden gehaald in de eerste seizoenshelft hadden we nu nog CL gespeeld.
Heeft alles te maken met blessures (Kudus), spelers niet op hun beste positie (Klaassen) en spelers in de basis die niet goed genoeg zijn (Labyad, Traore, Promes, Schuurs).
De puzzel is in elkaar gevallen in Alkmaar in de bekerwedstrijd tegen AZ. De latino’s die hun kans grepen, Timber die zich in de ploeg speelde en Klaassen op 10.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Giacomo Puccini » do feb 18, 2021 11:23 pm

Zeux schreef:
do feb 18, 2021 11:15 pm
Peter schreef:
do feb 18, 2021 11:13 pm
Apart interview met Brobbey zeg.
'Don't Mention The War'
Leek heel geëmotioneerd ofzo, of is hij altijd zo?

Die Botman is trouwens wel een slome, dus misschien in de return gelijk met Brobbey beginnen in plaats van met Tadic?
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Jöhnk » do feb 18, 2021 11:31 pm

Lionel schreef:
do feb 18, 2021 11:22 pm
Vandaag vond ik het echt genieten. Er klopte echt veel. Dat er niet veel gecreëerd werd kwam ook omdat er amper in deze formatie is gespeeld.
In de loop van de tweede helft ontstond opnieuw die ongelofelijke chemie tussen Tadic en Neres. Driehoekjes met Tagliafico. Mijn hemel, wat heb ik dat gemist...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Dubbel » do feb 18, 2021 11:33 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 18, 2021 10:57 pm
Had gekund, maar dan werd het zo’n zooitje op het veld.
:drecul.gif:

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Alexander » do feb 18, 2021 11:33 pm

Werkelijk een geweldige wedstrijd. Echt meer dan genoten. Prachtig. Geweldige Martinez, Timber en Rensch.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door elliquido » do feb 18, 2021 11:41 pm

Het loopvermogen van blind viel tegen :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Dubbel » do feb 18, 2021 11:44 pm

Historicus schreef:
do feb 18, 2021 10:49 pm
Waarom heeft Idrissi nummer 9 en niet Haller?
Ja, hoe zou dat zijn gegaan. Vandaag niet vegeten om Idrissi in te schrijven! Lijste spelers er bij. Even zien hoor, Gravenberch, Haller, ah Idrissi. Vink. Nou nog een nummer geven. He, het nummer 9 van Klaas is nog vrij. Geef ik em die en hebben we mooi 1 tot 11 weer compleet. Save. Send.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Scherrer » do feb 18, 2021 11:46 pm

LucaS schreef:
do feb 18, 2021 11:10 pm
Er ontstaan op meerdere posities luxeproblemen
We hebben 15 basiswaardige veldspelers voor 10 posities.

Mazraoui, Blind, Martinez, Schuurs, Timber, Rensch, Tagliafico, Gravenberch, Alvarez, Kudus, Klaassen, Antony, Neres, Haller, Tadic

Deze spelers kun je redelijk probleemloos voor elkaar vervangen zonder dat je heel veel zwakker wordt. Pas na deze 15 kom je echt bij zwakkere vervangers. Echt een hele brede selectie inderdaad.
***

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Nihad » vr feb 19, 2021 1:01 am

Miskopen joh. :hypocrite.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Zuidema » vr feb 19, 2021 1:09 am

Marillion schreef:
do feb 18, 2021 11:12 pm
Het heeft even mogen duren maar Ten Hag heeft het inmiddels weer behoorlijk voor elkaar. We hebben sinds de winterstop meerdere keren een zeer behoorlijk Ajax gezien. Nu ook met personele problemen.

Waarom duurt dat toch telkens zo lang? Zo zonde. Als we dit niveau hadden gehaald in de eerste seizoenshelft hadden we nu nog CL gespeeld.
Precies. Erg knap hoe we de traditionele rampmaanden nu doorkomen, maar ik kan EtH met dat maandenlange ergerlijke geklungel van hem van voor de winterstop er gewoonweg amper de credits voor geven. Hij blijft voor mij dan toch die stronteigenwijze tukker, die nodeloos lang heeft lopen kloten en bij wie de laatste anderhalve maand min of meer per ongeluk de puzzelstukjes ineens samenvallen. Maar ja, hebben we dat ook niet bij Bosz gezien indertijd? Ook allemaal vermoeiend gedoe met de opstelling, totdat hij in een KNVB-bekerwedstrijd noodgedwongen de hele boel moest omgooien. En ineens klikte het en begon het team te draaien.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33471
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door zeux » vr feb 19, 2021 1:18 am

Scherrer schreef:
LucaS schreef:
do feb 18, 2021 11:10 pm
Er ontstaan op meerdere posities luxeproblemen
We hebben 15 basiswaardige veldspelers voor 10 posities.

Mazraoui, Blind, Martinez, Schuurs, Timber, Rensch, Tagliafico, Gravenberch, Alvarez, Kudus, Klaassen, Antony, Neres, Haller, Tadic

Deze spelers kun je redelijk probleemloos voor elkaar vervangen zonder dat je heel veel zwakker wordt. Pas na deze 15 kom je echt bij zwakkere vervangers. Echt een hele brede selectie inderdaad.
Met Brobbey de pinchhittert als joker.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Nihad » vr feb 19, 2021 1:32 am

Zuidema schreef:
vr feb 19, 2021 1:09 am
Marillion schreef:
do feb 18, 2021 11:12 pm
Het heeft even mogen duren maar Ten Hag heeft het inmiddels weer behoorlijk voor elkaar. We hebben sinds de winterstop meerdere keren een zeer behoorlijk Ajax gezien. Nu ook met personele problemen.

Waarom duurt dat toch telkens zo lang? Zo zonde. Als we dit niveau hadden gehaald in de eerste seizoenshelft hadden we nu nog CL gespeeld.
Precies. Erg knap hoe we de traditionele rampmaanden nu doorkomen, maar ik kan EtH met dat maandenlange ergerlijke geklungel van hem van voor de winterstop er gewoonweg amper de credits voor geven. Hij blijft voor mij dan toch die stronteigenwijze tukker, die nodeloos lang heeft lopen kloten en bij wie de laatste anderhalve maand min of meer per ongeluk de puzzelstukjes ineens samenvallen. Maar ja, hebben we dat ook niet bij Bosz gezien indertijd? Ook allemaal vermoeiend gedoe met de opstelling, totdat hij in een KNVB-bekerwedstrijd noodgedwongen de hele boel moest omgooien. En ineens klikte het en begon het team te draaien.
Net als met Peter Bosz toen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Cruijff » vr feb 19, 2021 1:57 am

Jöhnk schreef:
do feb 18, 2021 11:14 pm
Theo Janssen en Stekelenburg rookten samen peuken en nu moet hij naar het EK...

Peter van Vossen, Frank Rijkaard en Jari Litmanen rookten ook met elkaar peuken en die (laatste twee) wonnen met elkaar de Champions League.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Lionel » vr feb 19, 2021 7:46 am

Jöhnk schreef:
do feb 18, 2021 11:31 pm
Lionel schreef:
do feb 18, 2021 11:22 pm
Vandaag vond ik het echt genieten. Er klopte echt veel. Dat er niet veel gecreëerd werd kwam ook omdat er amper in deze formatie is gespeeld.
In de loop van de tweede helft ontstond opnieuw die ongelofelijke chemie tussen Tadic en Neres. Driehoekjes met Tagliafico. Mijn hemel, wat heb ik dat gemist...
Precies.

Zondag weer met Haller. :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Lionel » vr feb 19, 2021 7:48 am

Zuidema schreef:
vr feb 19, 2021 1:09 am
Marillion schreef:
do feb 18, 2021 11:12 pm
Het heeft even mogen duren maar Ten Hag heeft het inmiddels weer behoorlijk voor elkaar. We hebben sinds de winterstop meerdere keren een zeer behoorlijk Ajax gezien. Nu ook met personele problemen.

Waarom duurt dat toch telkens zo lang? Zo zonde. Als we dit niveau hadden gehaald in de eerste seizoenshelft hadden we nu nog CL gespeeld.
Precies. Erg knap hoe we de traditionele rampmaanden nu doorkomen, maar ik kan EtH met dat maandenlange ergerlijke geklungel van hem van voor de winterstop er gewoonweg amper de credits voor geven. Hij blijft voor mij dan toch die stronteigenwijze tukker, die nodeloos lang heeft lopen kloten en bij wie de laatste anderhalve maand min of meer per ongeluk de puzzelstukjes ineens samenvallen. Maar ja, hebben we dat ook niet bij Bosz gezien indertijd? Ook allemaal vermoeiend gedoe met de opstelling, totdat hij in een KNVB-bekerwedstrijd noodgedwongen de hele boel moest omgooien. En ineens klikte het en begon het team te draaien.
Dank Zuidema.

Ik lees vol verbazing dat Ten Hag het goed voor elkaar heeft maar dit is echt amper aan hem toe te schrijven. Hij heeft geen idee wat hij aan het doen is hoor. Want zondag start Haller gewoon weer in de spits. En Martinez op de bank.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Mano » vr feb 19, 2021 8:11 am

Tegen de no.1 van Frankrijk winnen.
0 uitgespeelde kansen weggeven. 2 kansen Lille, beide door eigen fouten (slippertjes martinez & tagliafico)
Vaker zijn ze niet voor het doel geweest.


Ajax ook niet veel kansen gehad maar was wel de dominerende partij. Er waren een paar mogelijkheden en bal op de lat. Ajax was heel effectief. Lille eigenlijk ook alleen zij kregen geen kansen

Gewoon een goeie uitslag.
Lekker hoor
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Iniesta » vr feb 19, 2021 8:14 am

Het is toch echt ten Hag die altijd in het potentieel van Alvarez is blijven geloven

Het waren gisteren niet alleen de poppetjes, ook de spelplan stond als een huis.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Lionel » vr feb 19, 2021 8:17 am

Alvarez is ook niet de missing link. Die kun je prima vervangen door Gravenberch of Kudus. Zal ook wel moeten.

Maar hoelang heeft hij Martinez wel niet verbannen? En Blind is geen middenvelder volgens Ten Hag. Tadic zijn beste positie is linksbuiten.. Klaiber moest komen.

Het is een zegen voor Ajax dat Haller niet is ingeschreven. Met het spel wat we kunnen spelen met Tadic in de spits zijn we een kandidaat voor de halve finale.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door GangstaRiB » vr feb 19, 2021 8:22 am

Erik ten Hag is nog lang niet uitgewerkt bij Ajax. Iedere keer weer een goede tactiek weten te bedenken en gebruik makend van een breed scala aan spelers.

Die man is onverstoorbaar en doet werkelijk aan uitstekende people management. Geen enkel weerwoord uit de selectie, ook niet bij reserves die dicht bij de basis zitten (Martinez, Neres, etc).

Ik hoop dat ie nog een paar jaar trainer blijft bij ons aller Ajax.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door mattie » vr feb 19, 2021 8:36 am

GangstaRiB schreef:
vr feb 19, 2021 8:22 am
Erik ten Hag is nog lang niet uitgewerkt bij Ajax. Iedere keer weer een goede tactiek weten te bedenken en gebruik makend van een breed scala aan spelers.

Die man is onverstoorbaar en doet werkelijk aan uitstekende people management. Geen enkel weerwoord uit de selectie, ook niet bij reserves die dicht bij de basis zitten (Martinez, Neres, etc).

Ik hoop dat ie nog een paar jaar trainer blijft bij ons aller Ajax.
Meningen mogen verschillen.. Toch want hij is echt klaar bjj Ajax.. As zondag zie je weer een ander Ajax en afgelopen jaar en het afgebroken jaar was het ook niet best...

Nu is toch wel duidelijk dat Blind niet centraal achterin moet.. Maar wie staat daar altijd.. Tadic op 9.. Maar he EtH ziet dat anders
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7310
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Trab » vr feb 19, 2021 9:02 am

Lionel schreef:Alvarez is ook niet de missing link. Die kun je prima vervangen door Gravenberch of Kudus. Zal ook wel moeten.

Maar hoelang heeft hij Martinez wel niet verbannen? En Blind is geen middenvelder volgens Ten Hag. Tadic zijn beste positie is linksbuiten.. Klaiber moest komen.

Het is een zegen voor Ajax dat Haller niet is ingeschreven. Met het spel wat we kunnen spelen met Tadic in de spits zijn we een kandidaat voor de halve finale.
Waarom hebben mensen het toch altijd over de halve finale is haalbaar? Ik hoorde Frank de Boer ook al zoiets zeggen mbt het EK. Als je de halve finale kan halen kan je ook de finale halen. Een halve finale is toch geen prijs? We gaan voor de winst in de Europa League!!
Ten Hag was voor de winterstop zoekende. De reden waarom hij Tadic niet meer als spits ziet blijft gissen. Al moeten we het ook niet overdrijven. Ook vanaf links heeft hij zijn waarde. Bij Ajax speelt Antony veelal aan de buitenkant en komt de rechtsback aan de binnenkant. Op links is het precies andersom en speelt Tadic aan de binnenkant en komt Nico eroverheen aan de buitenkant. De 2-1 van Brobbey viel ook na een goede actie van Tadic vanaf links.
Wat Martinez betreft: die kreeg vorig seizoen voldoende speelminuten en deelde in de malaise voor de coronabreak. Dit jaar had hij concurrentie van Blind en Gravenberch op zijn posities. Leuk dat jij Blind nu als middenvelder ziet, maar je zag hem vooral als middenvelder in een systeem in de punt naar achteren waar je al drie kwart jaar voor pleit. Niks is echter minder waar. Ajax speelt nog altijd met twee zessen en geeft tegen een counterploeg bij uitstek met extreem veel snelheid voorin en fysiek sterke middenvelders 0 kansen weg. De 1-0 van Lille was de enige bal op doel van Stekelenburg. Dat is razend knap.
Je moet je er gewoon bij neerleggen dat het tikkie takkie voetbal van 2019 er niet meer is. De spelers die 1x raken kunnen dromen (Frenkie, Donny, Zyiech, Lasse) zijn er niet meer. We zijn getransformeerd tot een vechtmachine die tactisch uitstekend staat sinds AZ uit voor de beker en vrijwel geen kansen weg geeft. Het elftal van 2019 was misschien mooier maar gaf veel meer kansen weg. Tegen Lille werden bijvoorbeeld in beide wedstrijden veel meer kansen weggeven dan gisteren. Het was aan Onana te danken dat we toen wonnen.
Het heeft lang geduurd maar de puzzel is gevallen. Martinez verdwijnt niet meer uit de achterhoede. Zeker niet tegen sterke tegenstanders. Timber ook niet. Rensch ontwikkelt zich fantastisch en met Kudus en Gravenberch hebben we nog twee supertalenten. Toekomst ziet er gewoon goed uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7310
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Trab » vr feb 19, 2021 9:05 am

Zie artikel "Franse media genieten van 'goddelijk' Ajax: 'Kandidaat voor eindzege EL'" op VI - https://www.vi.nl/nieuws/franse-media-g ... indzege-el


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Mano » vr feb 19, 2021 9:06 am

Trab schreef:
vr feb 19, 2021 9:02 am

Waarom hebben mensen het toch altijd over de halve finale is haalbaar? Ik hoorde Frank de Boer ook al zoiets zeggen mbt het EK. Als je de halve finale kan halen kan je ook de finale halen. Een halve finale is toch geen prijs? We gaan voor de winst in de Europa League!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:biggthumpup.gif:
Typisch NL, al blij zijn met een halve finale.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie