Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » wo nov 18, 2020 7:19 am

columbus schreef:
di nov 17, 2020 11:22 am
Ja bijvoorbeeld. Een mooie traditionele club als de Graafschap in de eerste divisie. Daar heb ik meer mee dan een Almere City. En zou een Sparta of Emmen geen interesse hebben? Dat niveau zou hij toch wel aan moeten kunnen?
Hij komt natuurlijk bij de Graafschap vandaan, vandaar dat ik die club noem. RKC zou ook kunnen, samen met Anita en Greg nog ff ballen
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

T82
Berichten: 1767
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door T82 » do nov 19, 2020 10:45 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » vr nov 20, 2020 2:36 pm

Thanks, mooi verhaal over een bijzondere loopbaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » zo nov 22, 2020 6:17 am

Tot het eind van het seizoen bij RKC zou leuk zijn
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » zo nov 22, 2020 10:05 pm

Hoe zou het met Zlatan gaan?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » zo nov 22, 2020 10:18 pm

Lionel schreef:
zo nov 22, 2020 10:05 pm
Hoe zou het met Zlatan gaan?

Ben je hem uit het oog verloren?
Zo heel nu en dan :smallgrin.gif: is er in media over die Zlatan nog wel wat lezen. :smile-ajax.gif:

Andriy Demchenko heeft overigens nog een buitengewoon mooi verhaal over Zlatan in Parijs. Ben benieuwd of ie dat met AT delen wil.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » do dec 03, 2020 12:05 am

Noa Lang nu ook trefzeker in de CL. Gevolgd door een 'publiekswissel'.

Was eerder al verkozen tot speler van de maand november bij Brugge.

Gelukkig hebben wij Labyad. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » do dec 03, 2020 8:24 am

Hij is gewoon verhuurd nu he. En dan na dit seizoen een verplichte koopoptie van 6 miljoen. Echt een mega goede deal. :smallgrin.gif:

Misschien kunnen we hem volgend jaar terugkopen voor 12 miljoen haha.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » do dec 03, 2020 8:32 am

Ja diezelfde Lang speelde vorig jaar de pannen van het dak toen Neres en Promes geblesseerd waren. Hij leidde zelfs de uitschakeling in de CL in door een verkeerde terugspeelbal tegen Valencia. En panklare voorzetten van Zyiech waren niet aan hem besteed. Nee met Lang erbij hadden we ons nu al LANG gekwalificeerd voor de volgende ronde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » do dec 03, 2020 6:17 pm

Jöhnk schreef:
do dec 03, 2020 12:05 am
Noa Lang nu ook trefzeker in de CL. Gevolgd door een 'publiekswissel'.

Was eerder al verkozen tot speler van de maand november bij Brugge.

Gelukkig hebben wij Labyad. :ajaxscarf.gif:
Ruud Vormer kreeg dezelfde publiekswissel...
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door De Dominee » do dec 03, 2020 8:27 pm

Gelukkig hebben wij Alvarez :ajaxscarf.gif:

:ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 03, 2020 8:48 pm

Lang staat in het CL elftal van de week.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » do dec 03, 2020 9:02 pm

Trab schreef:
do dec 03, 2020 8:32 am
Ja diezelfde Lang speelde vorig jaar de pannen van het dak toen Neres en Promes geblesseerd waren. Hij leidde zelfs de uitschakeling in de CL in door een verkeerde terugspeelbal tegen Valencia. En panklare voorzetten van Zyiech waren niet aan hem besteed. Nee met Lang erbij hadden we ons nu al LANG gekwalificeerd voor de volgende ronde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is toch niet onlogisch dat een speler in een ander elftal, onder een andere trainer, met een andere speelwijze wél floreert?

Ik kreeg niet het idee dat het bij Lang aan het talent lag. Dan gaat het dus om de context, lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » do dec 03, 2020 9:15 pm

Zeux schreef:
Trab schreef:
do dec 03, 2020 8:32 am
Ja diezelfde Lang speelde vorig jaar de pannen van het dak toen Neres en Promes geblesseerd waren. Hij leidde zelfs de uitschakeling in de CL in door een verkeerde terugspeelbal tegen Valencia. En panklare voorzetten van Zyiech waren niet aan hem besteed. Nee met Lang erbij hadden we ons nu al LANG gekwalificeerd voor de volgende ronde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is toch niet onlogisch dat een speler in een ander elftal, onder een andere trainer, met een andere speelwijze wél floreert?

Ik kreeg niet het idee dat het bij Lang aan het talent lag. Dan gaat het dus om de context, lijkt mij.
Zeker niet en het is hem ook gegund. Alleen er wordt gedaan alsof we een wereldster in wording hebben laten lopen. Je maakt mij niet wijs dat hij beter is dan Neres,Anthony en Tadic op de vleugel. En Promes heeft het vorig jaar ook uitstekend gedaan. Kunnen mensen wel zeggen kwam door Zyiech, maar Lang liet niks zien als vervanger en toen stond Zyiech ook in de ploeg. Hij was dus 5e keus dus logisch dat hij er geen zin in had en prima dat hij in België wel eerste keus is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » do dec 03, 2020 9:21 pm

Trab schreef:
do dec 03, 2020 9:15 pm
Zeux schreef:
Trab schreef:
do dec 03, 2020 8:32 am
Ja diezelfde Lang speelde vorig jaar de pannen van het dak toen Neres en Promes geblesseerd waren. Hij leidde zelfs de uitschakeling in de CL in door een verkeerde terugspeelbal tegen Valencia. En panklare voorzetten van Zyiech waren niet aan hem besteed. Nee met Lang erbij hadden we ons nu al LANG gekwalificeerd voor de volgende ronde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is toch niet onlogisch dat een speler in een ander elftal, onder een andere trainer, met een andere speelwijze wél floreert?

Ik kreeg niet het idee dat het bij Lang aan het talent lag. Dan gaat het dus om de context, lijkt mij.
Zeker niet en het is hem ook gegund. Alleen er wordt gedaan alsof we een wereldster in wording hebben laten lopen. Je maakt mij niet wijs dat hij beter is dan Neres,Anthony en Tadic op de vleugel. En Promes heeft het vorig jaar ook uitstekend gedaan. Kunnen mensen wel zeggen kwam door Zyiech, maar Lang liet niks zien als vervanger en toen stond Zyiech ook in de ploeg. Hij was dus 5e keus dus logisch dat hij er geen zin in had en prima dat hij in België wel eerste keus is.
Zeker. De persoonlijke mindset van de speler is natuurlijk ook belangrijk. Blijkbaar past hij in België in het pulletje.

Overigens vind ik het ook andersom werken. Een speler die elders niet voldoet, zou in de context van Ajax kunnen floreren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » do dec 03, 2020 9:30 pm

Ik vind het ergens ook jammer dat hij weg is maar hij is niet beter dan Tadic, Promes, Neres of Anthony. Labyad is de reserve nummer 10. Die had niet gespeeld als Kudus fit was gebleven.

Lijkt mij ook dat Noa Lang meer zekerheid wilde.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » do dec 03, 2020 9:35 pm

Zeux schreef:
Trab schreef:
do dec 03, 2020 9:15 pm
Zeux schreef: Het is toch niet onlogisch dat een speler in een ander elftal, onder een andere trainer, met een andere speelwijze wél floreert?

Ik kreeg niet het idee dat het bij Lang aan het talent lag. Dan gaat het dus om de context, lijkt mij.
Zeker niet en het is hem ook gegund. Alleen er wordt gedaan alsof we een wereldster in wording hebben laten lopen. Je maakt mij niet wijs dat hij beter is dan Neres,Anthony en Tadic op de vleugel. En Promes heeft het vorig jaar ook uitstekend gedaan. Kunnen mensen wel zeggen kwam door Zyiech, maar Lang liet niks zien als vervanger en toen stond Zyiech ook in de ploeg. Hij was dus 5e keus dus logisch dat hij er geen zin in had en prima dat hij in België wel eerste keus is.
Zeker. De persoonlijke mindset van de speler is natuurlijk ook belangrijk. Blijkbaar past hij in België in het pulletje.

Overigens vind ik het ook andersom werken. Een speler die elders niet voldoet, zou in de context van Ajax kunnen floreren.
Ik weet niet wat voor concurrentie hij daar heeft. Maar het zal hem ongetwijfeld vertrouwen geven dat hij eerste keus is. Wat dat betreft had hij vorig seizoen de pech dat Ajax Babel haalde in de winterstop. Al liet hij zelf ook weinig zien de keren dat hij wel de kans kreeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 03, 2020 10:56 pm

Het hele punt is: waarom verhuur je hem niet een jaar en haal je hem dan terug? Wellicht vertrekken Promes en Neres van de zomer. Dan had je met Lang gelijk een mooi alternatief. Hij kwam op mij vele malen sterker over dan bijvoorbeeld een Sontje Hansen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » do dec 03, 2020 11:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het hele punt is: waarom verhuur je hem niet een jaar en haal je hem dan terug? Wellicht vertrekken Promes en Neres van de zomer. Dan had je met Lang gelijk een mooi alternatief. Hij kwam op mij vele malen sterker over dan bijvoorbeeld een Sontje Hansen.
Liep zijn contact niet af komende zomer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » vr dec 04, 2020 9:52 am

Klopt. Hij wilde natuurlijk alleen verlengen als er perspectief was. Het punt was natuurlijk wel dat we in de vroege voorbereiding een heel aardige Lang aan het werk zagen. Daarna verdween hij opeens uit het oog en daarna vertrok hij ook. Toen de competitie begon speelden we met Labyad in de spits. Dat was toen helemaal het ding volgens Ten Hag. En Alvarez die een kans kreeg op het middenveld.
Nu zijn we 3 maanden verder en krijgt Alvarez amper een kans meer en is Labyad de reserve 10.

Wat ik hiermee wil zeggen? Dat het erop lijkt dat Ten Hag in het begin even stug volhoudt met heel vreemde keuzes en dat het daarna wel redelijk normaal wordt. Heeft Lang daarmee een basisplaats? Nee zeker niet. Maar ik had hem voldoende speeltijd gegund met de blessure perikelen van ons elftal, want hij is beter dan Labyad, Ekkel en ik zou hem altijd eerder brengen dan Huntelaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » vr dec 04, 2020 10:15 am

Trab schreef:
do dec 03, 2020 11:03 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het hele punt is: waarom verhuur je hem niet een jaar en haal je hem dan terug? Wellicht vertrekken Promes en Neres van de zomer. Dan had je met Lang gelijk een mooi alternatief. Hij kwam op mij vele malen sterker over dan bijvoorbeeld een Sontje Hansen.
Liep zijn contact niet af komende zomer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lang wekte, in ieder geval naar buiten toe, de indruk dat hij echt wel een band met Ajax had. Iets wat niet zo gek is voor een gozer die bij de jeugdopleiding van Feyenoord doodleuk in Ajax kleding op de club kwam.

Ik denk dat het een kwestie van gebrek aan vertrouwen was. Als Ajax hem had kunnen overtuigen dat het perspectief er was om na dit seizoen basisspeler bij Ajax te worden had hij denk ik best willen verlengen, eventueel met een jaar verhuur zonder verplichte koopoptie.

Hij zal niet het idee hebben gehad dat hij er tussen ging komen. Jammer want in de voorbereiding leek hij inderdaad echt een stap te hebben gemaakt. En het kan soms ineens snel gaan. Zie bijvoorbeeld de ontwikkeling die Gravenberch nu maakt. Ik wil 'm daarmee niet persé één op één vergelijken maar deze jongen kan echt wel voetballen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » vr dec 04, 2020 10:22 am

Peter schreef:Klopt. Hij wilde natuurlijk alleen verlengen als er perspectief was. Het punt was natuurlijk wel dat we in de vroege voorbereiding een heel aardige Lang aan het werk zagen. Daarna verdween hij opeens uit het oog en daarna vertrok hij ook. Toen de competitie begon speelden we met Labyad in de spits. Dat was toen helemaal het ding volgens Ten Hag. En Alvarez die een kans kreeg op het middenveld.
Nu zijn we 3 maanden verder en krijgt Alvarez amper een kans meer en is Labyad de reserve 10.

Wat ik hiermee wil zeggen? Dat het erop lijkt dat Ten Hag in het begin even stug volhoudt met heel vreemde keuzes en dat het daarna wel redelijk normaal wordt. Heeft Lang daarmee een basisplaats? Nee zeker niet. Maar ik had hem voldoende speeltijd gegund met de blessure perikelen van ons elftal, want hij is beter dan Labyad, Ekkel en ik zou hem altijd eerder brengen dan Huntelaar.
Hij draaide zeker goed in de voorbereiding en daarom heeft hij ook een contractvoorstel gehad half september. Hij kon voor 4 jaar verlengen. Maar een speler moet ook zelf willen. Hij zag geen perspectief en wou weg. Wat de keuzes van Ten Hag betreft in de voorbereiding: die begreep niemand. Voor de rest is het appels met peren vergelijken. Lang is een buitenspeler. Geen 10 of een spits. Dus vergelijken met Huntelaar, Labyad of Ekkelenkamp en stellen dat hij beter is slaat nergens op. Je moet hem vergelijken met onze buitenspelers en dan is hij 5e keus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » vr dec 04, 2020 10:42 am

Deels mee eens/oneens. Ten Hag rouleert enorm en zet de hele tijd jongens op een andere positie. Promes heeft al op 10 en in de spits gespeeld, Labyad in de spits, Tadic in de spits etc. Zelfs een vierde of vijfde keuze op de flanken zou ik nog eerder opstellen dan Huntelaar of Labyad. Labyad is overal tweede of derde of vierde keuze om maar wat te noemen. Staat op 600 minuten dit jaar. Dat is hartstikke veel. Ik zou een lijstje maken van je aanvallers en nummers 10 en dan zou ik Lang vaker een kans geven dan Ekkel, Huntelaar en Labyad. En we hebben met de mogelijkheden om goed te rouleren, want iedereen ziet Tadic ook als spits.
Antony en Neres zijn er al uit geweest met blessures en/of Corona perikelen, dus er lagen genoeg kansen. Maar dan moet je wel met Tadic in de spits gaan spelen inderdaad en niet met Labyad. Plus dat ik nog altijd denk dat Lang ook een betere 10 is dan Ekkelenkamp, maar dat terzijde.

Maar goed, hij moet zelf willen inderdaad. Als dat niet zo is, dan is dit de beste optie inderdaad.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » vr dec 04, 2020 10:50 am

Peter schreef:Deels mee eens/oneens. Ten Hag rouleert enorm en zet de hele tijd jongens op een andere positie. Promes heeft al op 10 en in de spits gespeeld, Labyad in de spits, Tadic in de spits etc. Zelfs een vierde of vijfde keuze op de flanken zou ik nog eerder opstellen dan Huntelaar of Labyad. Labyad is overal tweede of derde of vierde keuze om maar wat te noemen. Staat op 600 minuten dit jaar. Dat is hartstikke veel. Ik zou een lijstje maken van je aanvallers en nummers 10 en dan zou ik Lang vaker een kans geven dan Ekkel, Huntelaar en Labyad. En we hebben met de mogelijkheden om goed te rouleren, want iedereen ziet Tadic ook als spits.
Antony en Neres zijn er al uit geweest met blessures en/of Corona perikelen, dus er lagen genoeg kansen. Maar dan moet je wel met Tadic in de spits gaan spelen inderdaad en niet met Labyad. Plus dat ik nog altijd denk dat Lang ook een betere 10 is dan Ekkelenkamp, maar dat terzijde.

Maar goed, hij moet zelf willen inderdaad. Als dat niet zo is, dan is dit de beste optie inderdaad.
Ajax doet geen contractvoorstel voor 4 jaar als ze geen toekomst in hem zien. Ik denk dat Ten Hag hem er graag bij had gehouden en dan had hij zeker ook zijn minuten gemaakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » vr dec 04, 2020 11:00 am

We moeten echt oppassen met spelers voor de breedte halen zoals Babel en Klaiber als je dit soort jongens achter de hand hebt.

Plaats reactie