Australie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Australie

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 4:21 pm

Petta kan naar Australië verhuizen
Door Richard Avontuur
21 Juli, 2006

Bobby Petta is klaar om een overstap te maken naar het Australische Aidelaide United. De Nederlander heeft bij de Australische club een goede proefperiode doorlopen en zijn contract met Bradford City is ontbonden.

Petta gaat er van uit dat de overstap naar Australië niet llang meer op zich zal laten wachten. “Het gaat in principe om één seizoen met een optie voor nóg een jaar. Vorige week woensdag speelde ik mee in een oefenwedstrijd. Na afloop zei de trainer Kosmina tevreden en positief te zijn. Het zal dus wel in orde komen. Ik verwacht zelf dat het binnen een week rond is”, aldus Petta in de VI.

Voor Petta wordt Adelaide United zijn negende werkgever. Hij stond eerder onder contract bij Feyenoord, FC Dordrecht, RKC Waalwijk, Ipswich Town, Celtic, Fulham, Darlington en dus Bradford City.
Heeft deze prutser nog in Oranje gespeeld of heeft hij nooit z'n officiele debuut gemaakt? Ik weet wel dat hij een paar keer geselecteerd was maar toen iedere keer geblesseerd af moest haken.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo okt 04, 2006 10:14 pm

Australische doelman hekelt beleid Hiddink
Van onze medewerker Marc van den Broek


SYDNEY - In Australië was lange tijd geen kwaad woord te horen over ‘supercoach’ Guus Hiddink die de Socceroos naar ongekende successen leidde op het WK-voetbal in Duitsland. Tot gisteren. Keeper Mark Schwarzer verwijt Hiddink over onvoldoende managementkwaliteiten te beschikken.

Uitleg‘Ik denk niet dat zijn houding het team goed heeft gedaan’, zegt hij in het gisteren verschenen boek From Sydney to Stuttgart. De keeper van de Engelse club Middlesbrough waardeert Hiddink wel in tactisch en trainingsopzicht, maar heeft kritiek op de omgang met de spelers.

Schwarzer beklaagt zich erover dat Hiddink pas een paar uur voor de wedstrijd de opstelling bekendmaakte. ‘Dat is verre van ideaal. Ik presteer het beste als ik 24 uur van tevoren weet waar ik aan toe ben.’

De doelman, die in de WK-kwalificatie de nationale held werd door de beslissende penalty tegen Uruguay te stoppen, speelde vlak voor en tijdens het WK weinig gelukkig. Hiddink koos twee keer voor tweede man Zeljko Kalac, de reservekeeper van AC Milan.

De eerste keer tijdens een vriendschappelijke wedstrijd tegen Griekenland (1-0 winst), de tweede keer tijdens de groepswedstrijd tegen Kroatië (2-2). ‘Ik vroeg me af wat ik had fout gedaan. Ik voelde me onzeker.’

Schwarzer kreeg achteraf gelijk. De wissel pakte tegen Kroatië bijna desastreus uit. Door een blunder van Kalac werd Australië bijna uitgeschakeld. Een laat doelpunt van Harry Kewell voorkwam vroegtijdige uitschakeling van Australië en een afgang voor Hiddink.

Het is de eerste keer dat een speler van het Australisch nationale elftal zich kritisch uitlaat over de Nederlandse supercoach. Hij kon tijdens het WK bijna niets fout kon toen en kreeg een heldenstatus met omschrijvingen als the Genius en the Miracle Man.

Tijdelijk opvolger Graham Arnold doet minder mysterieus over de opstelling. Schwarzer speelt zaterdag in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Paraguay.
volkskrant

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr okt 06, 2006 6:51 pm

Morgenochtend om 11.30 op Eurosport Australia - Paraguay.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 14, 2006 4:22 pm

Lazaridis haalt uit naar Hiddink
14 oktober 2006, 15:04 uur

De Australische international Stan Lazaridis heeft zaterdag in een interview met The Daily Telegraph hard uitgehaald naar zijn voormalig bondscoach Guus Hiddink. "Het leek net of Hiddink me mentaal en fysiek kapot wilde maken tijdens sommige trainingen. Ik stond op het punt om in te storten", vertelde Lazaridis.

"Om eerlijk te zijn, was ik waarschijnlijk een van de laatste spelers die hij in zijn selectie opnam", vervolgde de 34-jarige middenvelder. "Toen Guus de leiding kreeg, was ik niet een van zijn favorieten. Ik stond altijd achteraan in de rij en speelde slechts één of twee duels onder hem. Of ik hem een kerstkaart stuur? Dat betwijfel ik, maar ik respecteer hem. Ik speelde niet onder hem op het WK en daar werd ik natuurlijk niet blij van. Het is echter interessant dat ook Mark Schwarzer kritiek had op zijn 'people-management'. Hij speelde namelijk."

Schwarzer bekritiseert Hiddink in het uitgebrachte dagboek van de Socceroos op het WK. Volgens de doelman van Middlesbrough had de huidige bondscoach van Rusland het keepersprobleem van Australië op het WK beter kunnen aanpakken. Hiddink was in de eerste twee groepsduels tegen Japan (3-1 winst) en Brazilië (2-0 verlies) niet tevreden over Schwarzer en gaf in het derde duel met Kroatië (2-2) de kans aan Zeljko Kalac. Laatstgenoemde maakte in die wedstrijd een enorme blunder, waarna Schwarzer in het tweederondeduel met Italië (1-0 verlies) weer in het Australische doel stond.
voetbal.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo okt 15, 2006 2:59 pm

Gaan al die Australiërs nu één voor één hun gal spuwen over de grote Hiddink?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Australie

Bericht door WP_Legend » zo okt 09, 2011 3:52 pm

Net naar mijn Eerste wedstrijd in in de A-League geweest.

Perth Glory - Adelaide United.

Perth Glory met Bas vd Brink en Viktor Sikora (geblesseerd) tegen het Adelaide United van Rini Coolen met Sergio van Dijk, Levchenko en Andy Slory...

Tja wat moet ik zeggen, de sfeer is geweldig! Veel zingen en de fans zijn vooral positief! Het voetbal was van een matig niveau, denk dat de Top ongeveer gelijk is aan het rechterrijtje Eredivisie...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Australie

Bericht door joey » ma okt 10, 2011 9:09 am

Ben je al naar het footy geweest? Fremantle, toch?

Misschien tijd voor de overstap. Victor Sikora is ook niet alles.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Australie

Bericht door WP_Legend » ma okt 10, 2011 12:24 pm

joey schreef:Ben je al naar het footy geweest? Fremantle, toch?

Misschien tijd voor de overstap. Victor Sikora is ook niet alles.
Ja Fremantle Dockers of de West Coast Eagles, die laatste ga ik dan voor.

Footy kan ik nog niet warm van worden... Ik kijk af en toe op tv, maar het is zo'n chaos. Ik zie niet welk team beter is en ik snap de tactiek ook niet. eerste kwart staat het 7-36, tweede kwart 54-42, 3e kwart 66-58, en dan eindigt het 72-78... schiet mij maar lek!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Australie

Bericht door joey » di okt 11, 2011 9:17 am

Dat is juist de lol. Er gebeurt van alles en er kan nog veel meer gebeuren.

Ik vond footy leuk, toen ik eenmaal wist hoe het werkte. Cricket daarentegen... :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Australie

Bericht door WP_Legend » di okt 11, 2011 12:54 pm

joey schreef:Dat is juist de lol. Er gebeurt van alles en er kan nog veel meer gebeuren.

Ik vond footy leuk, toen ik eenmaal wist hoe het werkte. Cricket daarentegen... :blush.gif:
Ik snap wel hoe het werkt, maar ik kan niet meeleven... Cricket daarentegen vind ik dan wel weer geinig... Heerlijk in de achtergrond en af en toe juichen als er iets gebeurd!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Australie

Bericht door WP_Legend » zo apr 22, 2012 9:24 am

A-league Grand Final is zojuist gespeeld, mijn Perth Glory (met Bas van de Brink) tegen Brisbane Roar in Brisbane.

Perth komt terug van een desastreus vorig seizoen waar ze 10e werden tot een fantastisch seizoen waar ze 3e eindigden tegen de absolute topfavoriet, die twee jaar achter elkaar 1e werd en vorig seizoen ook nog de grand final won.

0-1 for Perth na 54 minuten, 1-1 in de 84e minuut. dus 1-1 na 90 minuten we denken al aan verlengen...
In de laatste seconde van de 94e minuut (4 minuten extra tijd) een schwalbe van een Brisbane Roar speler en een Penalty...

Tja het leven is soms oneerlijk!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Australie

Bericht door WP_Legend » za jan 31, 2015 12:57 pm

:blub.gif: Kampiooooneeee!

Heerlijke pot zojuist gezien, niet hoogstaand maar wel super entertainment met fantastische goals!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Australie

Bericht door Cruijff » wo jan 23, 2019 3:45 pm

Video: Siem de Jong blesseert zich bij doelpunt voor Sydney FC.

https://www.nu.nl/261413/video/siem-de- ... ey-fc.html

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Australie

Bericht door Cruijff » vr apr 10, 2020 12:13 am

Hier maar. :smile-ajax.gif:
De eerste reply was van Dubbel en het topic is ooit zelfs nog geopend door Henk de Gier. :smile-ajax.gif:

Verbeek pakt ‘laatste strohalm’ in Australië: ‘Wij moesten het maar uitzoeken’

Gertjan Verbeek is donderdag teruggekeerd in Nederland. De trainer van Adelaide United, die al twee weken geen salaris meer ontving van zijn werkgever, heeft naar eigen zeggen 'de laatste strohalm' gepakt om Australië te kunnen ontvluchten. "Eén voor één gaan de vliegvelden van Australië dicht. We moesten snel handelen", zo beschrijft Verbeek de situatie tegenover het Algemeen Dagblad.

Australië kondigde op 23 maart strenge maatregelen af als gevolg van het coronavirus, waardoor het voor Verbeek lastig was om het land nog te verlaten. "Het vliegveld in Brisbane was al dicht. Vanuit Adelaide via het vliegveld van Melbourne en dan via een overstap in Doha naar Nederland konden we nog net het land uit. Dit was zo’n beetje de laatste strohalm. Misschien was dit wel één van de laatste mogelijkheden", aldus de trainer, die samen met zijn vriendin en dochter op Schiphol is geland.

Verbeek was sinds vorig jaar zomer actief bij Adelaide en had het eigenlijk uitstekend naar zijn zin in Australië. "Maar twee weken geleden konden niet meer trainen door corona", zegt de ex-trainer van onder meer AZ en FC Twente. "Toen is ook de competitie stopgezet. Het gekke daarna was dat er geen salarissen meer zijn uitgekeerd. Dat werd medegedeeld in een mail. Toch wel een bedenkelijke manier van communiceren. Maar blijkbaar een normale gang van zaken. Zit je daar dus zonder inkomen. Alleen de Australiërs zelf hebben nog recht op 750 euro per week. Wij, de buitenlanders, moeten het dan maar uitzoeken."

Voor Verbeek was het al snel duidelijk dat hij Australië wilde verlaten. "Voorlopig zal er niet gespeeld worden in Australië en als het land straks in een totale lockdown gaat kan je geen kant meer op. Ik ben niet iemand die zegt van: ‘ik ga wel zitten wachten tot dit allemaal voorbij is.’ Bovendien had ik dubbele kosten en was er geen inkomen. Zoals je kan raden ben ik niet iemand die goed stil kan zitten. En in een huurhuis valt er nu eenmaal weinig te klussen", zegt de oefenmeester met een knipoog.
Verbeek verwacht niet dat hij nog terugkeert als trainer van Adelaide United. "Want het is maar afwachten hoeveel clubs in het land deze crisis verteren. Veel hangt af van de zender FOX, dat is wel enigszins vergelijkbaar met Nederland. Maar in Australië is de situatie nog een tikje erger. Er zijn maar twee clubs die geen verlies draaien. Mocht het toch nog doorgaan dan is het de vraag of clubs dit overleven. Zoals ik me afvraag of clubs in Nederland deze crisis ook kunnen overleven."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Australie

Bericht door Jöhnk » vr apr 10, 2020 9:59 am

Cruijff schreef:
vr apr 10, 2020 12:13 am
het topic is ooit zelfs nog geopend door Henk de Gier. :smile-ajax.gif:
Met een sterke openingspost die getuigt van veel Gezond Verstand.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Australie

Bericht door zeux » vr apr 10, 2020 10:21 am

WP_Legend schreef:
ma okt 10, 2011 12:24 pm
joey schreef:Ben je al naar het footy geweest? Fremantle, toch?

Misschien tijd voor de overstap. Victor Sikora is ook niet alles.
Ja Fremantle Dockers of de West Coast Eagles, die laatste ga ik dan voor.

Footy kan ik nog niet warm van worden... Ik kijk af en toe op tv, maar het is zo'n chaos. Ik zie niet welk team beter is en ik snap de tactiek ook niet. eerste kwart staat het 7-36, tweede kwart 54-42, 3e kwart 66-58, en dan eindigt het 72-78... schiet mij maar lek!
En?

Hoe kijk je nu tegen 'footy' aan?

Heb het in Melbourne één keer gezien. Geinig, maar ik wist ook niet precies waar ik nou naar zat te kijken. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Australie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 10, 2020 11:20 am

Ik zou aanstaande dinsdag voor een aantal weken naar Sydney vertrekken en had daarbij een AFL wedstrijd en een rugbywedstrijd willen bezoeken, maar goed, dat feest gaat nu niet door...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Australie

Bericht door WP_Legend » vr apr 10, 2020 11:26 am

zeux schreef:
WP_Legend schreef:
ma okt 10, 2011 12:24 pm
joey schreef:Ben je al naar het footy geweest? Fremantle, toch?

Misschien tijd voor de overstap. Victor Sikora is ook niet alles.
Ja Fremantle Dockers of de West Coast Eagles, die laatste ga ik dan voor.

Footy kan ik nog niet warm van worden... Ik kijk af en toe op tv, maar het is zo'n chaos. Ik zie niet welk team beter is en ik snap de tactiek ook niet. eerste kwart staat het 7-36, tweede kwart 54-42, 3e kwart 66-58, en dan eindigt het 72-78... schiet mij maar lek!
En?

Hoe kijk je nu tegen 'footy' aan?

Heb het in Melbourne één keer gezien. Geinig, maar ik wist ook niet precies waar ik nou naar zat te kijken. :ajaxsmiley.gif:
Mwah nog steeds niet echt een elegante sport, kijk eigenlijk alleen de Grand Final op tv, dat is zoiets als de Australische variant van de Superbowl...


Plaats reactie