De Hervatting ??-??-2020

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17876
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » do mar 26, 2020 2:02 pm

Historicus schreef:
do mar 26, 2020 1:06 pm
Yopii schreef:
do mar 26, 2020 11:11 am
Historicus schreef:
wo mar 25, 2020 3:44 pm
Je kan natuurlijk ook geen enkele club uitroepen tot kampioen.
Dat gaat ook niet gebeuren, denk ik. Het seizoen wordt geschrapt.

Overigens las ik op VI.nl dat de UEFA zou overwegen uit te gaan van de coëfficiënten voor de toekenning van CL-tickets. Dat zou betekenen (volgens VI) dat Ajax, zelfs bij plaatsing voor de CL, in de voorronde zou moeten uitkomen.
Het seizoen wordt geschrapt.., schrijf je. Maar dan onderschrijf je toch dat er mogelijk geen kampioen wordt uitgeroepen?
Klopt, dat bedoel ik. Dan zal er nog een discussie ontstaan over de consequenties van die annulering.

Voetbalbonden (nationaal en internationaal) willen desnoods wedstrijden laten spelen op de maan, door spelers met ruimtepakken aan, als er maar geld verdiend wordt. Het zal nog even duren voor de realiteit doordringt tot de bestuurders van die bonden.

Weer blijkt dat veel clubs Russische roulette spelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mar 26, 2020 3:17 pm

Wat betreft solidariteit. Ik neem aan dat alle andere Eredivisieclubs dit bericht inmiddels hebben gevonden:
Duitse CL-deelnemers stellen 20 miljoen beschikbaar voor clubs in nood

De Duitse Champions League-deelnemers helpen clubs in eigen land die in problemen komen door de uitbraak van het coronavirus. Bayern München, Borussia Dortmund, RB Leipzig en Bayer Leverkusen hebben donderdag 20 miljoen euro beschikbaar gesteld. Bayern, Borussia, Leipzig en Leverkusen zien af van een aandeel van 12,5 miljoen euro uit de pot van mediagelden. Ze vullen dat bedrag gezamenlijk aan tot 20 miljoen euro.

"We hebben altijd gezegd dat we solidair zijn met clubs die zonder eigen schuld in problemen zijn gekomen. Natuurlijk willen we tot zekere hoogte helpen om de economische gevolgen van deze pandemie iets te verzachten", zegt directeur Joachim Watzke van Dortmund. Bayern en Leipzig plaatsten zich onlangs voor de kwartfinales van de Champions League, terwijl Dortmund werd uitgeschakeld in de achtste finales. Bayer Leverkusen strandde al in de groepsfase, maar staat inmiddels in de achtste finales van de Europa League.

Bundesliga ligt nog tot zeker 3 april stil
De 20 miljoen euro is bedoeld voor clubs uit de Bundesliga en Tweede Bundesliga die het financieel niet meer kunnen bolwerken door het coronavirus. Competitieorganisator DFL zou moeten beslissen welke club recht heeft op welk deel van de pot. Het coronavirus heeft bijna al het voetbal stilgelegd in Europa. De Bundesliga en Tweede Bundesliga liggen nog tot 3 april stil, maar de competities willen dat uitstellen tot 1 mei. De DFL moet daar nog officieel toestemming voor geven.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17876
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » do mar 26, 2020 3:57 pm

Ik vind dit echt een prachtig gebaar van die Duitse clubs.

Jammer genoeg heeft Ajax die grootsheid niet kunnen opbrengen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » do mar 26, 2020 3:58 pm

Voetbal met publiek in Belarus! Helaas is het geen hervatting maar de seizoen opener.
https://www.nu.nl/279744/video/wit-russ ... onnen.html

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » do mar 26, 2020 4:21 pm

Yopii schreef:
do mar 26, 2020 3:57 pm
Ik vind dit echt een prachtig gebaar van die Duitse clubs.

Jammer genoeg heeft Ajax die grootsheid niet kunnen opbrengen.
Ajax is geen club maar een NV dus kan Ajax geen geld weggeven omdat dat geld van de aandeelhouders is?

Het geheel doet me denken aan het verhaal van Pettel de Eekhoorn. Jou ongetwijfeld bekend. Mooi verhaal wel. Alleen is Ajax de enige die een wintervoorraad heeft aangelegd en woont het in een bos met wel 37 Pettels....

Ik zou zeggen, help Sparta, want daar werken we al mee samen. Psv zou je nog kunnen helpen door hun fans te laten opdrukken voor kleingeld maar die club schijnt al uit de problemen te raken doordat ze de grond onder de bankjes in het Anne Frank plantsoen verkopen. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » do mar 26, 2020 4:30 pm

Dubbel schreef:
do mar 26, 2020 4:21 pm

Het geheel doet me denken aan het verhaal van Pettel de Eekhoorn. Jou ongetwijfeld bekend. Mooi verhaal wel. Alleen is Ajax de enige die een wintervoorraad heeft aangelegd en woont het in een bos met wel 37 Pettels....

Ik zou zeggen, help Sparta, want daar werken we al mee samen. Psv zou je nog kunnen helpen door hun fans te laten opdrukken voor kleingeld

:drecul.gif: :drecul.gif: :biggrin.gif: :drecul.gif:

:biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 27, 2020 8:31 pm

Yopii schreef:Ik vind dit echt een prachtig gebaar van die Duitse clubs.

Jammer genoeg heeft Ajax die grootsheid niet kunnen opbrengen.
Ik ga echt stuk als wij wat CL geld aan de kakkies geven; die worden léip! Zou heerlijk zijn.

Yopii
Berichten: 17876
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » za mar 28, 2020 12:43 pm

Precies. :smallgrin.gif:

PSV wilde wel wat CL-geld delen, dat hebben ze namelijk niet.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door LucaS » za mar 28, 2020 1:22 pm

Ajax is dadelijk ewn van de.rijkste voetbalclubs ter wereld. Ik zag dat Messi, dw Jong, de.Ligt en Ronaldo een fiks deel van hun salaris hebben moeten inleveren. Misschien eens een lijntje uitgooien
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » za mar 28, 2020 1:55 pm

LucaS schreef:
za mar 28, 2020 1:22 pm
Ajax is dadelijk ewn van de.rijkste voetbalclubs ter wereld. Ik zag dat Messi, dw Jong, de.Ligt en Ronaldo een fiks deel van hun salaris hebben moeten inleveren.

Messi, Suárez, de Jong maar ook Lieke Martens en Stefanie van der Gragt en zelfs de terreinknecht op La Masia moet gedwongen 70% van het salaris voor mogelijk een periode van 6 maanden inleveren.
Anders overleeft een club als Barça niet, en waarschijnlijk kloppen de Spaanse clubs straks alsnog (voor de zoveelste keer!) voor staatssteun bij de overheid aan want elke euro die er binnenkomt geven ze ook meteen weer uit.

In iets mindere mate is Bayern München ook helemaal niet zo'n financieel gezonde club, ondanks dat ze vaak als een voorbeeld worden gezien. Ook die leven op enorm grote voet, Lewandowski zit op een jaarsalaris boven de 17 miljoen euro en is daar lang niet de enige grootverdiener.
Als Bayern in de CL in de 1/8e finale sneuvelt (en dat gebeurde een jaar geleden) dan draaien zij ook gewoon een jaar met een verlies van meer dan 55 miljoen. Komt Bayern in 3 à 4 seizoenen tijd niet minstens 1 of 2 keer minimaal in de halve finale of finale van de CL dan hebben ook zij weer heel rap een negatief eigen vermogen.

Kun je nagaan hoe hard het gaat als het daar een paar maanden stil ligt. De op Europees vlak maar matig succesvolle periode van Pep Guardiola bij Bayern heeft de club uiteindelijk veel meer miljoenen gekost dan opgeleverd.

Overigens is de solidaire manier hoe ze het vorige week in Duitsland deden, wel de manier waarop het zou moeten. Uit eigen beweging beslissen om een groot deel van het salaris in te leveren zodat anderen hun baan behouden en overleven, daar kan FC Barcelona waar de spelersraad hierover ruziet met de beleidsmakers een voorbeeld aan nemen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » zo mar 29, 2020 8:38 pm

Zo kan het natuurlijk ook. :headbang.gif:
In Wit-Rusland staat dit weekeinde de tweede speelronde op het programma. President Aleksandr Loekasjenko ziet geen enkele reden om niet te voetballen. „Drink veel wodka, ga naar de sauna en werk hard”, hield hij zijn landgenoten voor. „Je kan beter staand leven dan op je knieën sterven.”
https://www.telegraaf.nl/sport/21300736 ... in-etalage

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » zo mar 29, 2020 8:42 pm

Dubbel schreef:
zo mar 29, 2020 8:38 pm
Zo kan het natuurlijk ook. :headbang.gif:
In Wit-Rusland staat dit weekeinde de tweede speelronde op het programma. President Aleksandr Loekasjenko ziet geen enkele reden om niet te voetballen. „Drink veel wodka, ga naar de sauna en werk hard”, hield hij zijn landgenoten voor. „Je kan beter staand leven dan op je knieën sterven.”
https://www.telegraaf.nl/sport/21300736 ... in-etalage
Al IJshockeyend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17876
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » zo mar 29, 2020 9:25 pm

Loekasjenko is een idioot, dat blijkt niet alleen hieruit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » di mar 31, 2020 9:06 pm

Al het amateurvoetbal ligt er voor de rest van het seizoen definitief uit. En, als voorproefje voor de Eredivisie, er zijn geen kampioenen en geen degradanten.

Voor definitieve beslissingen in het betaalde voetbal zal men eerst de bijeenkomst van de UEFA van woensdag afwachten. Dit vooral omdat de KNVB natuurlijk elk risico wil vermijden dat een genomen beslissing niet op goedkeuring kan rekenen. Want prioriteit is natuurlijk dat er volgend seizoen weer clubs in de Europese toernooien actief zijn en dat er geld binnenkomt.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » di mar 31, 2020 10:15 pm

Marillion schreef:
di mar 31, 2020 9:06 pm
Al het amateurvoetbal ligt er voor de rest van het seizoen definitief uit. En, als voorproefje voor de Eredivisie, er zijn geen kampioenen en geen degradanten.

Had België al ongeveer een week eerder gedaan met al het amateurvoetbal. Bij de Belgen zijn er echter wel promovendi en degradanten.
Persoonlijk hoop ik eerlijk gezegd wel dat Ado in de Eredivisie blijft en RKC mag er van mij ook in blijven.

Dat is dan wel weer vrij lullig voor Cambuur en De Graafschap. Wat mij betreft breiden we voor seizoen '20-'21 de Eredivisie uit naar 20 clubs.

Yopii
Berichten: 17876
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » di mar 31, 2020 10:30 pm

Ik hoop juist dat ADO niet in de Eredivisie blijft. Pauperclub, bweh.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » di mar 31, 2020 10:47 pm

Yopii schreef:
di mar 31, 2020 10:30 pm
Ik hoop juist dat ADO niet in de Eredivisie blijft. Pauperclub, bweh.
Als ze degraderen, dan zijn ze praktisch failliet. Wens je ze dan zelfs een faillissement toe? :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo apr 01, 2020 8:29 am

Uitbreiding naar 20 clubs zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten hoor. Dan komen er nog eens vier wedstrijden bij. Als we besluiten dat er geen kampioen is en geen degradant dan blijven de clubs in de Eerste Divisie wat mij betreft ook waar ze zijn. Voor de een komt het goed uit en voor de ander slecht. Dat is dan maar zo.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Jöhnk » wo apr 01, 2020 8:39 am

Zouden er al clubs hebben ingetekend op de regeling van Koolmees? Ik denk het wel.

Yopii
Berichten: 17876
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » wo apr 01, 2020 8:52 am

PSV! :eusa_liar.gif: :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door elliquido » wo apr 01, 2020 8:59 am

Ik heb wat lopen zoeken, maar kon het niet vinden, maar ik kan mij niet voorstellen dat in de statuten / reglementen van de knvb niet is opgenomen wat te doen als de competitie niet uitgespeeld kan worden.

Wie o wie
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo apr 01, 2020 9:22 am

Weet ik niet. Recent heb ik me door de officiele spelregels heengewerkt inzake die rode kaarten bij Chelsea - Ajax. Dat was al geen pretje. Deze sla ik graag over. :smallgrin.gif:

Maar het is volgens mij heel simpel. De KNVB wacht het overleg van de UEFA af, volgens mij is dat ook vandaag. En men zal dat standpunt overnemen. Dit om zeker te zijn dat er geen problemen ontstaan met het inschrijven van clubs in de Europese toernooien van volgend seizoen. Want daar zit het geld.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Jöhnk » wo apr 01, 2020 9:25 am

Yopii schreef:
wo apr 01, 2020 8:52 am
PSV! :eusa_liar.gif: :hypocrite.gif:
Daar dacht ik ook meteen aan. Maar niemand mag het weten, natuurlijk.

Het zou wat zijn als ons gemeenschapsgeld naar de rekening van Bruma ging.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door elliquido » wo apr 01, 2020 9:31 am

Marillion schreef:
wo apr 01, 2020 9:22 am
Weet ik niet. Recent heb ik me door de officiele spelregels heengewerkt inzake die rode kaarten bij Chelsea - Ajax. Dat was al geen pretje. Deze sla ik graag over. :smallgrin.gif:

Maar het is volgens mij heel simpel. De KNVB wacht het overleg van de UEFA af, volgens mij is dat ook vandaag. En men zal dat standpunt overnemen. Dit om zeker te zijn dat er geen problemen ontstaan met het inschrijven van clubs in de Europese toernooien van volgend seizoen. Want daar zit het geld.
Maar mij gaat het meer om de stsnd. ik kan mij zomaar voorstellen dat de huidige stand geldig wordt verklaard als het niet verder kan.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo apr 01, 2020 9:34 am

Ik verwacht dat we niet gaan uitspelen. In dat geval denk ik dat de huidige stand zal dienen voor het toewijzen van de Europese tickets en dat er geen kampioen en degradanten zullen zijn.

Jij doelt denk ik om een mogelijke bepaling zoals bij een Grand Prix? Als 70% van de race is gereden dan mag er een winnaar worden aangewezen. Dat gaat bij voetbal niet op omdat je dan geen gelijke situatie hebt als het gaat om de tegenstanders. Wellicht moet de nummer 1 nog tegen de nummers 3 t/m 8 terwijl de nummer 2 juist nog tegen de nummer 13 t/m 18 moet. Dan heb je wel een gelijk aantal wedstrijden maar niet dezelfde mate van tegenstand.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie