Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do okt 24, 2019 10:30 am

Marillion schreef: Ten Hag kan op het moment kiezen uit Alvarez en Marin. Ik ben benieuwd of hij bijvoorbeeld iets met Gravenberch wil gaan proberen. En of daar op de achtergrond de situatie omtrent zijn contract meespeelt.
Of Ekkelenkamp, Eiting...

Als je ze geen kans geeft, word je niet wijzer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 11:32 am

Ja, dat zijn ook opties. De vraag is waarom Ten Hag er tot nu toe voor kiest om deze spelers niet in te zetten. Presteren ze in zijn ogen onvoldoende op training en bij Jong Ajax om een kans af te dwingen?

Bij Eiting speelt natuurlijk het terugkeren van een zware blessure een rol. In de voorbereiding ging het te snel dus ze zullen nu bewust rustig aan doen. Dit dan nog los van de vraag of hij goed genoeg is om het beter te doen.

Gravenberch begint het eigenlijk pas recent echt te laten zien bij Jong Ajax. Bij hem is het de vraag in hoeverre de situatie rondom zijn contract een rol speelt. Krijgt hij geen kans zolang hij niet tekent of tekent hij niet zolang hij geen kans krijgt. Catch 22.

Bij Ekkelenkamp speelt volgens mij niets bijzonders. Daar is het dus gewoon de vraag of hij op dit moment beter is dan Alvarez in die rol of niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door peter » do okt 24, 2019 11:34 am

Ryan Gravenberch, Noa Lang, Lassina Traoré en Jurgen Ekkelenkamp zitten kort achter de zestien, zeventien basisspelers, zij kunnen de aansluiting vinden. Aldus Ten Hag.

Hoe Ten Hag tot 16, 17 basisspelers komt is mij een raadsel. De elf van gisteren plus Schuurs, Huntelaar, Neres, Mazraoui? Maar dan tel ik tot 15. Ik neem aan dat hij Marin niet in die categorie zet he. Of Siem?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Erik ten Hag

Bericht door WP_Legend » do okt 24, 2019 11:37 am

Ik neem aan dat Varela daar ook bij hoort...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 24, 2019 11:40 am

Alles wat niet speelt, wordt altijd veel sterker gemaakt dan het in werkelijkheid is. Precieus hetzelfde als een speler lang geblesseerd is, wordt hij bij de dag beter. :666.gif:

Als Gravenberch, Lang, Ekkelenkamp of Traoré echt beter zijn, worden ze heus wel opgesteld. Ikzelf ben behoorlijk gecharmeerd van Lang, maar als ik zijn invalbeurt pasgeleden zag, dan heeft hij nog wel een weg te gaan.

Wel ben ik het eens met dat je de talenten als de stand het toelaat, minuten moet geven ipv bijvoorbeeld Siem.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 11:46 am

Maar wat nou als Ten Hag denkt met Siem de Jong op dat moment de beste kans te hebben om zijn doel te bereiken?

Verder eens met je constatering. Als het tegenzit worden bankzitters soms weleens beter gemaakt dan ze (al) zijn. Al heeft een trainer soms ook het zetje van tegenvallende resultaten nodig om het juiste puzzelstukje te leggen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do okt 24, 2019 11:53 am

Marillion schreef:Maar wat nou als Ten Hag denkt met Siem de Jong op dat moment de beste kans te hebben om zijn doel te bereiken?
Logisch dat ie gister Siem bracht toch? Hoog voor de pot heb je weinig aan bijv. Marin.

Het probleem was gister niet Siem, maar 10 veldspelers die stuk voor stuk onder hun eigenlijke niveau bleven.

Ook mogelijk: Ajax leefde boven z'n stand en had mazzel met resultaten? Tegen PAOK kropen we door het oog van de naald. Tegen Lille en Valencia hadden we er ook een paar kunnen vangen. Gisteren een verdiende nederlaag qua voetballend vermogen (VAR en grens blijft zuur). Liever tegen Chelsea dan tegen de kakkies, toch?
Ten Hag: 'Talenten moeten wedstrijden verdienen'

Erik ten Hag vindt dat de jeugdopleiding van Ajax uitstekend is. Dat vertelt de oefenmeester op de persconferentie voorafgaand aan De Klassieker van aankomende zondag. Ook vertelt Ten Hag over de stap vanuit de jeugd naar het eerste.

'Wij als Ajax doen het uitstekend', begint Ten Hag. 'De jeugdopleiding is van een heel hoog niveau. In twee jaar tijd verkoop je Kluivert, De Jong en De Ligt en in de selectie staan nog Blind, Mazraoui, Van de Beek, De Jong, Dest en Veltman. Het zijn allemaal zelf opgeleide spelers.'

'Alleen kun je niet verwachten dat je op zo’n korte termijn weer aanvoer krijgt', vervolgt Ten Hag, die het eens is met de stelling dat de talenten wedstrijden moeten maken in het eerste elftal van Ajax. 'Maar dat moeten ze verdienen. Ze moeten aantonen dat ze beter zijn of in ieder geval de potentie hebben om beter te zijn. Dat hebben we vorig jaar gedaan met Mazraoui en nu met Dest.'

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 12:03 pm

wimpey schreef:....
Ook mogelijk: Ajax leefde boven z'n stand en had mazzel met resultaten? Tegen PAOK kropen we door het oog van de naald. Tegen Lille en Valencia hadden we er ook een paar kunnen vangen. Gisteren een verdiende nederlaag qua voetballend vermogen (VAR en grens blijft zuur). Liever tegen Chelsea dan tegen de kakkies, toch?
....
Dit is natuurlijk, los van wat er eventueel beter kan, gewoon waar. De ballen vielen dit seizoen een aantal keer op cruciale momenten precies de goede kant op en dat maakte dat we tot gisteren ongeslagen bovenaan in onze CL poule stonden in plaats van bezig met een EL campagne.

We zijn gewoon niet zo goed als vorig seizoen. Dat is ook niet gek, sterker nog, het kon niet anders. Neemt niet weg dat we er per saldo nog steeds goed voorstaan. Ajax moet kritisch blijven en werken aan verbetering. Maar we moeten ook niet doorslaan omdat het nu twee wedstrijden op rij niet goed was. Ik heb een hekel aan Chelsea als club maar we stonden natuurlijk wel gewoon tegen een sterkere tegenstander.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Erik ten Hag

Bericht door Nihad » do okt 24, 2019 12:35 pm

Ach, het kan natuurlijk zo omslaan. Voor hetzelfde geld win je uit bij Chelsea en dan ziet de wereld er weer heel anders uit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » do okt 24, 2019 1:01 pm

Marillion schreef:
wimpey schreef:....
Ook mogelijk: Ajax leefde boven z'n stand en had mazzel met resultaten? Tegen PAOK kropen we door het oog van de naald. Tegen Lille en Valencia hadden we er ook een paar kunnen vangen. Gisteren een verdiende nederlaag qua voetballend vermogen (VAR en grens blijft zuur). Liever tegen Chelsea dan tegen de kakkies, toch?
....
Dit is natuurlijk, los van wat er eventueel beter kan, gewoon waar. De ballen vielen dit seizoen een aantal keer op cruciale momenten precies de goede kant op en dat maakte dat we tot gisteren ongeslagen bovenaan in onze CL poule stonden in plaats van bezig met een EL campagne.

We zijn gewoon niet zo goed als vorig seizoen. Dat is ook niet gek, sterker nog, het kon niet anders. Neemt niet weg dat we er per saldo nog steeds goed voorstaan. Ajax moet kritisch blijven en werken aan verbetering. Maar we moeten ook niet doorslaan omdat het nu twee wedstrijden op rij niet goed was. Ik heb een hekel aan Chelsea als club maar we stonden natuurlijk wel gewoon tegen een sterkere tegenstander.
Exact. Jorginho is geen koekenbakker. Kovacic natuurlijk ook niet. Geweldige spelers. Mount is wel even andere koek dan Donny he. Wat een speler is dat zeg.

Ajax moet zich wel gaan verbeteren. En als EtH vindt dat de middenvelders nog niet van het vereiste niveau zijn moet Ajax in de winter maar de markt op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » do okt 24, 2019 2:51 pm

En dan 100+ miljoen gaan stuk slaan ? ...

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » vr okt 25, 2019 8:22 am

999 schreef:En dan 100+ miljoen gaan stuk slaan ? ...
Ja. Want er is voor 20 mio geen middenvelder te vinden :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » vr okt 25, 2019 8:58 am

Je hebt het over middenvelders en je schrijft de huidige gewoon weer af.En als er dadelijk weer middenvelders worden gehaald en die voldoen niet binnen 8 wedstrijdjes ga jij weer roepen om nieuwe middenvelders ... Lekker ventje ben jij ...

Zeker voor de Nederlandse Competitie voldoet deze selectie prima ( er zit zelfs nog wat bij jong AJAX ) .. Internationaal ook, want als die VAR niet zo achterlijk had gedaan had je tegen Chelsea hoogstwaarschijnlijk een beter resultaat gehaald.Daarnaast hoge transfergeld inkopen doen om proberen de CL. te winnen is natuurlijk helemaal achterlijk.
Laatst gewijzigd door 999 op vr okt 25, 2019 9:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » vr okt 25, 2019 9:06 am

Ik zie het ook niet zitten in deze spelers. Het is een onmogelijke puzzel voor Ten Hag.

Neemt niet weg dat Ajax eerst moet verkopen voordat het iets koopt, anders wordt het te gek.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » vr okt 25, 2019 9:07 am

We moeten er in ieder geval eentje halen. Zo moeilijk kan dat niet zijn in de vijver waarin Ajax kan vissen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » vr okt 25, 2019 9:10 am

O nu opeens eentje.Weet je ook wie , en of die zin heeft om te komen.En geen Pröpper want zo geweldig is die ook weer niet.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » vr okt 25, 2019 9:11 am

Misschien toch weer schuiven met Daley en Alvarez / Martinez /Schuurs in de basis naast Veltman? Gravenberch op 6 proberen? Als we iemand halen zouden we Sander Berge eens moeten bekijken.

Het liefst zie ik Ajax niks kopen nu. Er is genoeg gekocht. Deze selectie is kampioenwaardig en kan ook in Europa goed mee. Op welk niveau moet nog blijken, maar we kunnen niet realistisch mikken op de halve finale CL ieder jaar. Soms kun je oogsten (vorig jaar) maar soms moet je zaaien (jeugd doorstromen) om 1 of 2 jaar erna weer te kunnen oogsten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door zeux » vr okt 25, 2019 9:21 am

Zolang de middenvelder Donny van der Beek zich spits waant, kun je kopen wat je wilt, maar zul je altijd een man te kort hebben op het middenveld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » vr okt 25, 2019 9:26 am

999 schreef:O nu opeens eentje.Weet je ook wie , en of die zin heeft om te komen.En geen Pröpper want zo geweldig is die ook weer niet.
Ben je blind ofzo?

Als EtH het niet ziet zitten zeg ik. En daarbij vind ik Alvarez geen middenvelder. Martinez is dat ook niet maar die heeft kwaliteiten. Maar dan moet je daarnaast wel een Propper neerzetten. En die vind ik wel geweldig overigens.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » vr okt 25, 2019 9:27 am

De Dominee schreef:Misschien toch weer schuiven met Daley en Alvarez / Martinez /Schuurs in de basis naast Veltman? Gravenberch op 6 proberen? Als we iemand halen zouden we Sander Berge eens moeten bekijken.

Het liefst zie ik Ajax niks kopen nu. Er is genoeg gekocht. Deze selectie is kampioenwaardig en kan ook in Europa goed mee. Op welk niveau moet nog blijken, maar we kunnen niet realistisch mikken op de halve finale CL ieder jaar. Soms kun je oogsten (vorig jaar) maar soms moet je zaaien (jeugd doorstromen) om 1 of 2 jaar erna weer te kunnen oogsten.
Ik ben het hier deels mee eens. We kunnen inderdaad niet mikken op ieder jaar halve finale CL. Maar de selectie is nu niet in balans. Daar moet wel iets aan gedaan worden. Anders verneuk je ook de rest van de spelersgroep. Geef je Ziyech 5 miljoen per jaar, komt hij niet tot zijn recht in dit elftal.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » vr okt 25, 2019 9:28 am

Lionel schreef:We moeten er in ieder geval eentje halen. Zo moeilijk kan dat niet zijn in de vijver waarin Ajax kan vissen.
Aankopen hebben een veel grotere kans van mislukken dan van slagen.

Ik denk dat EtH het maar moet proberen met prospects uit de jeugd. Keuze te over.

Marin in de winterstop verpatsen. Dat is geen Ajax-speler.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » vr okt 25, 2019 9:31 am

50%, Wimpey.

Ajax kan nu in een heel ander segment vissen dus moet het mijn inziens niet zo moeilijk zijn om iemand te vinden die meteen een toegevoegde waarde is.

Dat Marin geloosd moet worden ben ik het mee eens.

Maar Ekkelenkamp is niks, Gravenberch en Raiola is een lastig dilemma, Eiting zou het kunnen. Heb je wel 2 linkspoten maar dat hoeft niks uit te maken in theorie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » vr okt 25, 2019 9:36 am

Lionel schreef:
999 schreef:O nu opeens eentje.Weet je ook wie , en of die zin heeft om te komen.En geen Pröpper want zo geweldig is die ook weer niet.
Ben je blind ofzo?

Als EtH het niet ziet zitten zeg ik. En daarbij vind ik Alvarez geen middenvelder. Martinez is dat ook niet maar die heeft kwaliteiten. Maar dan moet je daarnaast wel een Propper neerzetten. En die vind ik wel geweldig overigens.
Ach gaan we nu zo weer beginnen.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » vr okt 25, 2019 9:42 am

Siem, Labyad en Bande idem graag. Ruimte maken voor talent.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » vr okt 25, 2019 10:15 am

De Dominee schreef:Siem, Labyad en Bande idem graag. Ruimte maken voor talent.
Want Bande is geen 20 jarig talent?

Dat Siem en Labyad plaats moeten maken, daar ben ik het wel mee eens.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie