Is dat zo? Vorig jaar speelde het blok echt controlerend. Frenkie zelfs regelmatig vanuit de verdediging en Schone puur controlerend.Lionel schreef:Omdat de twee zessen dus niet vlak voor de verdediging spelen maar wat verder naar voren en ook wat verder uit elkaar.
Jij zegt steeds "Jongens, we leven nu niet meer in het tijdperk-Frenkie, en we moeten ons aanpassen aan de realiteit". Maar geldt niet vooral voor jou dat je in het verleden leeft? Je zessen moeten een man kunnen uitspelen en ook durven wachten? Misschien is Frenkie wel de enige speler in de wereld die op die manier speelt. Maar dat betekent allerminst dat je zonder Frenkie geen 4-2-3-1 zou kunnen spelen.Lionel schreef: Ik vind Marin, Blind, Alvarez, Martinez niet creatief genoeg. Kunnen geen man uitspelen, durven niet te wachten tot een tegenstander tot een halve meter nadert (aannames maar gezien hun spel en posities lijkt me dit niet). En dat heb je wel nodig om de ruimte tussen de linies te vinden.
Van Marwijk speelde 4-2-3-1 met Van Bommel en Nigel de Jong (!!!). In vergelijking met die spelers zijn Martinez (zeer goede pass, zeer comfortabel aan de bal en kan zelfs een man uitspelen) en Alvarez (ook zeer comfortabel aan de bal, een van onze meest ambitieuze aankopen ooit, en 6 is zijn favoriete positie) zeer sterk aan de bal. Dat is ook al in verschillende analyses (Showtime o.a.) naar voren gekomen. Ik zie werkelijk niet in waarom zij niet in staat zouden zijn om de voorste vier te bedienen (al is alles na Frenkie natuurlijk iets minder).
Dat zijn dus je twee zessen Wimpey: Martinez en Alvarez!
(Overigens heb ik Lang ook al eens geopperd als vervanger van Frenkie. Niemand vond dat een goed idee, maar bij Frenkie heeft ooit iemand bedacht dat hij ook minder hoog op het veld zou kunnen functioneren. Ik vind het nog steeds een interessant experiment, net zoals ik er na twee slechte invalbeurten van een half-fitte Mazraoui in een zwalkend team ook hem nog lang niet heb afgeschreven voor het middenveld. En dan heb je ook nog de door Peter genoemde Eiting en Gravenberch). Zo daar heb je al zes kandidaten (

Kortom: ga eens keihard aan de slag met onderstaande ploeg, blijf hameren op de afstemming en afstanden tussen de linies, en ik garandeer je dat er binnen twee maanden een zeer sterk Ajax staat:
Neres.......Tadic......Ziyech
.............Van de Beek
.........Martinez....Alvarez
Tagliafico....Blind....Schuurs....Mazraoui
..................Onana