Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 25, 2019 2:28 pm

Blijkbaar hebben Bennett, Kruijswijk en De Plus net voor de start een dopingcontrole moeten ondergaan. Ik begon gisteren al een beetje in complottheorieën te denken na de zwaar overdreven uitsluiting van concurrentie van Alaphillipe en Pinot; nu doe ik dat helemaal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 25, 2019 2:41 pm

Hopelijk krijgt Kruiswijk alleen maar meer motivatie met al dit vuil spel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 2:54 pm

Ze zijn ook op bezoek geweest bij Ineos en Deceuninck Quick Step. Alleen daar niet vlak voor de start maar 's morgens vroeg. Ideaal is het allebei niet. Maar als ze niet controleren zeurt iedereen daar weer over.

Terug naar de koers. Stilte voor de storm. Gaan ze dan tempo rijden en wachten met de aanvallen tot het lastige stuk Galibier vanaf de top vd Lautaret?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jul 25, 2019 2:56 pm

Hoe lastig is die Galibier?

Lange klim, maar gelijkmatig, groot stuk rond 5-6%, nergens boven de 9 en steilste alleen helemaal aan het eind. Machtklim?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 3:02 pm

Deze kant is veel makkelijker dan die vanuit Valoir (waar de finish nu ligt). Eigenlijk rijden ze de Lautaret op en dan steken ze vanaf daar door naar de Galibier. Die slotkilometers zijn wel serieus lastig. Ik denk nu dat ze er daar pas aan gaan beginnen. Als Alaphilippe dan niet helemaal breekt gaan we nog een bloedstollende afdaling meemaken want die gaat dan maximaal risico pakken in met name het eerste deel van die afdaling.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jul 25, 2019 3:07 pm

Thanks!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » do jul 25, 2019 3:09 pm

Die 5+ minuten lijken mij voldoende voor Quintana en Bardet. Misschien Yates?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 25, 2019 3:32 pm

Nou kom op, ik zit op oorlog te wachten in de groep der favorieten.

zeux

Bericht door zeux » do jul 25, 2019 3:38 pm

brigade zuid schreef:Nou kom op, ik zit op oorlog te wachten in de groep der favorieten.
Vraag me af of die echt komt. Lange afdaling, dus kans om iets goed te maken wat in de klim verloren wordt. Er komen nog twee zware dagen, een echte vorsing nu, kan je morgen of overmorgen bezuren. Klim lijkt me ook niet te steil genoeg om grote verschillen te maken.

Maar goed, dit is theorie, ik zie geen tv, dus weet niet hoe iedereen er bij zit. En iedere kans is er één. Er zijn er nog maar drie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 25, 2019 3:56 pm

Kruiswijk is niet de beste daler zo te zien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 3:57 pm

Alaphilippe gaat nog tijd pakken als ze niet uitkijken. Ze hadden 'm op het rooster op de Izoard maar halen daar de trekker niet over. Zal toch zijn van zelf ook niet harder te kunnen dan want op de Galibier was het ook wachten.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 25, 2019 4:27 pm

Bernal pakt dus een halve minuut op de rest.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 4:27 pm

Bennett in de afdaling van de Galibier nog een keer gevallen. Het zal de vraag zijn of ze daar nog iets aan gaan hebben vrijdag en zaterdag. Kruijswijk ziet het podium met de dag toch iets lastiger worden. Alles kan nog maar het zal niet meevallen. Vandaag hing hij er in de slotklim echt aan op het laatste stuk.

Ik ben nu al benieuwd naar de tactiek van morgen. Vandaag zien we Movistar tempo rijden achter Quintana en Thomas achter Bernal.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jul 25, 2019 5:55 pm

Open koers. Vijf man met kans op overwinning. Er zijn minder spannende jaren geweest...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 7:26 pm

Het is geweldig. Deze hele Tour is wat dat betreft één grote traktatie.

De nummers 2 t/m 4 staan binnen 20 seconden. En dan staat Buchmann daar nog kort achter. Dan is er uiteraard de spanning rondom Alaphilippe. Kraakt hij of kraakt hij niet? De onderlinge strijd tussen Bernal en Thomas. Bernal mag dan nu net voorbij Thomas zijn. Uit het commentaar van Thomas kon je opmaken dat het eigenlijk niet helemaal de bedoeling was. Maar Bernal lijkt wel sterker. En dan zijn er natuurlijk altijd nog de Movistars met hun soms onnavolgbare tactiek.

Zaterdag kan het weer ook nog eens omslaan begrijp ik. Daar moeten ze dan ook maar weer even mee omgaan.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 25, 2019 7:39 pm

Ik vermoed dat als de aanval eerder wordt ingezet, “Juju” niet za kunnen volgen. Maar neem vandaag: ze wachten zo lang! Wil je de Tour winnen, zal er toch aanvallender gekoerst moeten worden.

(Overigens denk ik dat als er demarrages bergop komen, (ook) Kruijswijk niet zal kunnen volgen. Hij geeft mij het idee dat als er niet in een tempo omhoog wordt gereden, hij eraf gaat.)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 8:37 pm

Zeker, lang wachten is gevaarlijk. Vrijdag ook. Stel dat ze 'm vlak onder de top van de Iseran lossen. Dan is de kans groot dat hij in de afdaling gewoon weer terug is. En dan komt het alweer op de slotklim aan.

Ik zou het overigens geweldig vinden als hij het wel weet vol te houden hoor. Dit soort verrassingen is toch wat sport mooi maakt en hij heeft ervoor gevochten als een leeuw.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do jul 25, 2019 9:22 pm

Hij is al het hele jaar goed en dan nog de Tour winnen, ik weet het niet hoor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 25, 2019 9:46 pm

De slotklim van zaterdag is bizar. Kan me niet voorstellen dat Alaphillipe dat overleeft. De beste klimmer gaat de Tour winnen. Waarschijnlijk is dat Bernal maar ik sluit ook Quintana niet uit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2019 8:43 am

Eerst maar eens de rit van vandaag. Naar 2770 meter op de Col d l'Iseran en de slotklim naar Tignes. Grote vraag: Durven ze op de Iseran al echt vol gas te geven en hoe groot is de eventuele achterstand van Alaphilippe dan aan het begin van de afdaling? Als hij in het dal op achterstand zou zitten is hij normaal gesproken gezien. Maar ik vraag me af wie er zo vroeg aan begint als je kijkt wat er gisteren gebeurde.

Gewoon maar weer Movistar met een aanval die ze zelf ook niet snappen maar soms wel verrassende effecten heeft?
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2019 9:07 am

Aardige info over het slotstuk van de Galibier, gemeten van de Lautaret.

Stage 18. COL DU GALIBIER (last 8.51 km, 6.88 %, 585 m)

22:23 | N.Quintana
23:03 | Bernal
23:30 | Pinot, Landa, Uran, G.Thomas, Buchmann, Kruijswijk
23:37 | Porte
23:47 | Alaphilippe
24:07 | Bardet

Quintana dus ook in de slotfase gewoon een stuk sneller. Erg zonde voor hem dat hij zo slecht aan deze Tour is begonnen. Ik ben benieuwd of hij vandaag en morgen ook weer zo goed is.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 26, 2019 9:26 am

Vandaag is het klaar voor Alaf. Ze weten nu dat hij kwetsbaar is en dat hij op de absolute limiet reed. Die jongen verloor veel in de laatste paar honderd meter. De koers hard maken op de Iseran en dan mag Alaf in de afdaling terugkeren. Als ze dan weer bergop gaan, dan lost hij vrij snel.

Mindere dag voor Stevie, maar dat kan vandaag zo maar anders zijn. Voorbereiding van de etappe van gisteren was namelijk niet ideaal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2019 10:04 am

Normaal gesproken zou je wel zeggen dat het vandaag stopt voor Alaphilippe. Maar ze moeten 'm dus wel slopen op de Iseran. Daarvoor moet Ineos beter rijden dan gisteren. Al denk ik dat ze hulp krijgen van Movistar want die rijden altijd.

Voor Kruijswijk is podium maximaal haalbaar lijkt me. Al denk ik dat hij 4 of 5 gaat worden. Dan doet hij het overigens nog steeds gewoon ontzettend goed he? Laten we dat niet vergeten.

Ik kijk ook uit naar de strijd tussen Bernal en Thomas. Dat zit toch niet helemaal lekker. Ze spelen het liefst Thomas uit maar Bernal is iets beter.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 26, 2019 10:21 am

Movistar blijft een fascinerend clubje. Als ze die Izoard rustiger op waren gereden, dan had Quintana nu podium gehad. Blijft een mysterie hoe ze daar vandaag zullen koersen. Misschien dat Valverde wel aan gaat op de Iseran, maar logischer is dat ze hard tempo omhoog rijden en dan sluit ik niet uit dat Ineos geïsoleerd kom te zitten. Poels is niet in topvorm en van Baarle zou normaal gesproken eerder moeten lossen dan bijvoorbeeld Soler of Amador. Het zal toch geen doel op zich zijn om met drie man bij de top-10 te zitten? Daar zullen ze toch nog een gokje willen nemen. Twee man mee met de vlucht en op de Iseran een hard tempo rijden in de hoop dat Valverde de jump kan maken.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jul 26, 2019 10:42 am

Wat is het record aantal dagen geel in een Tour zonder gele trui uiteindelijk in Parijs? Tot nu toe houdt hij het nog goed vol, maar hij moet toch een keer kraken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie