Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
Dat stukje grind is er toch uit nu? Zijn hoogtestage ging beginnen totdat hij halverwege onderweg zijn auto weer omdraaid en weer naar huis ging, zijn trainer in vertwijfeling achterlatend, tja..
Niemand hier weet de exacte situatie, speculeren heeft niet zoveel zin. Maar mentaal is hij juist erg sterk gebleken. Een ware kampioen, dus ik zie geen reden om daar nu aan te twijfelen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ontsteking in de knie en het zit tussen de oren?
Het is in ieder geval eeuwig zonde want het kon wel eens een gekke Tour worden. Froome out, vraagtekens rondom Thomas, Bernal die toch eerst nog maar eens moet bewijzen dat hij drie weken lang foutloos kan rijden.
Dat weet Dumoulin natuurlijk ook. Dus ga er maar vanuit dat het er echt niet in zit om er klaar voor te zijn. Anders was hij er wel voor gegaan. Hopelijk lukt het wel om in goede vorm de Vuelta te gaan rijden. Hij won 'm al eens bijna. Een nieuwe poging zou mooi zijn.
Dat weet Dumoulin natuurlijk ook. Dus ga er maar vanuit dat het er echt niet in zit om er klaar voor te zijn. Anders was hij er wel voor gegaan. Hopelijk lukt het wel om in goede vorm de Vuelta te gaan rijden. Hij won 'm al eens bijna. Een nieuwe poging zou mooi zijn.
Nil volentibus arduum
-
Stel, hij rijdt de Vuelta en wint ‘m. En ergens in de komende jaren slaagt hij erin de Tour te winnen; dan heeft alle 3 de grote rondes op zijn conto staan. Zou tamelijk episch zijn..
Dat kun je wel zeggen ja. De Vuelta kan dit jaar zomaar bijzonder interessant worden. Het is zelden een hoofddoel van de echt grote renners maar het gebeurd vaak genoeg dat er hele sterke renners staan die nog iets hebben recht te zetten.
Voor Dumoulin is dit een extreem frustrerend jaar. Die jongen is al het hele seizoen aan het voorbereiden op grote rondes maar het komt nu voor de tweede keer niet tot een serieuze krachtproef. De hele ploeg draait overigens voor geen meter. Oomen is al klaar met het seizoen na teleurstellende prestaties door een blessure. Kelderman weer met een zware val en die jongen is op 't moment ook niet vooruit te branden. Heb je zoveel potentieel en dan lukt er werkelijk niets op het gebied van het rondewerk.
Voor Dumoulin is dit een extreem frustrerend jaar. Die jongen is al het hele seizoen aan het voorbereiden op grote rondes maar het komt nu voor de tweede keer niet tot een serieuze krachtproef. De hele ploeg draait overigens voor geen meter. Oomen is al klaar met het seizoen na teleurstellende prestaties door een blessure. Kelderman weer met een zware val en die jongen is op 't moment ook niet vooruit te branden. Heb je zoveel potentieel en dan lukt er werkelijk niets op het gebied van het rondewerk.
Nil volentibus arduum
Dunoulin schijnt weg te willen bij Sunweb.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Hij heeft een doorlopend contract. In het wielrennen is het niet heel gebruikelijk om dan te vertrekken.
Volgens mij moet Dumoulin eerst maar eens even op vakantie. Herstellen en eens goed nadenken over wat er nu allemaal is gebeurd en hoe hij en zijn team daarop hebben gereageerd. Ik kan me wel voorstellen dat hij enorm baalt van de manier waarop ze met zijn blessure zijn omgegaan. Een slordig uitgevoerde operatie, en daar pas na meerdere weken achterkomen. Dat mag natuurlijk niet gebeuren en dat kost hem nu gewoon een kans op een Tourzege.
Volgens mij moet Dumoulin eerst maar eens even op vakantie. Herstellen en eens goed nadenken over wat er nu allemaal is gebeurd en hoe hij en zijn team daarop hebben gereageerd. Ik kan me wel voorstellen dat hij enorm baalt van de manier waarop ze met zijn blessure zijn omgegaan. Een slordig uitgevoerde operatie, en daar pas na meerdere weken achterkomen. Dat mag natuurlijk niet gebeuren en dat kost hem nu gewoon een kans op een Tourzege.
Nil volentibus arduum
-
Dat hij niet meedoet aan de Tour, kan wel eens een blessing in disguise zijn. Het parcours lijkt me totaal niet op zijn lijf geschreven met nauwelijks tot geen (vlakke) individuele tijdritkilometers en vooral veel klinkwerk. Het is een chauvinistisch parcours, gemaakt voor een Bardet.
Als hij nu eens zijn rust pakt en zich op de Vuelta richt, kan het toch nog wel een heel mooi jaar worden voor Dumoulin.
Als hij nu eens zijn rust pakt en zich op de Vuelta richt, kan het toch nog wel een heel mooi jaar worden voor Dumoulin.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is niet alleen die blessure. Het is ook de samenstelling van het team. Ik snap wel dat hij de overstap maakt, hoor. Sunweb wordt dan wel een team in de marge.
Huwelijk met Sunweb strandt: Dumoulin op weg naar Jumbo-Vismaom Dumoulin staat op het punt om te vertrekken bij Sunweb. Het lopende contract van de 28-jarige Limburger zal naar alle waarschijnlijkheid worden ontbonden. Zijn verrassende nieuwe ploeg: Jumbo-Visma.
Blij met de punten ...
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Heeft Dumoulin niet net een statement op de website van Sunweb geplaatst dat hij helemaal nergens heen gaat?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- peter
Dat gaat over het nu. Hij vertrekt na dit seizoen.
Lijkt me perfecte combi.
Neem aan dat Roglic vertrekt. Zal wel wat overwinningen schelen, Roglic pakt nu eenmaal meer etappes en kleine ronde. Denk dat exposure voor de sponsor vele malen hoger ligt zelfs zonder overwinning.
Volgend jaar Kruiswijk, Gesink , de plus, tolhoek als helpers in de bergen
Van Emden, Martin en theunisse op het vlakke en voor winst in ploegentijdrit . Eventueel Groenewegen om wat sprints te winnen en de druk te verminderen, moet alleen wel 1 van de anderen afvallen
Neem aan dat Roglic vertrekt. Zal wel wat overwinningen schelen, Roglic pakt nu eenmaal meer etappes en kleine ronde. Denk dat exposure voor de sponsor vele malen hoger ligt zelfs zonder overwinning.
Volgend jaar Kruiswijk, Gesink , de plus, tolhoek als helpers in de bergen
Van Emden, Martin en theunisse op het vlakke en voor winst in ploegentijdrit . Eventueel Groenewegen om wat sprints te winnen en de druk te verminderen, moet alleen wel 1 van de anderen afvallen
- peter
Van wat ik begrijp willen ze de portemonnee echt trekken bij Jumbo. Ook Roglic blijft dus.
Die meneer van de Jumbo heeft wel een paar centjes en is een sport fanaat. Als ze hier echt werk van maken kunnen ze voor een grote ronde een team neerzetten dat echt voor helemaal niemand hoeft onder te doen.
Nil volentibus arduum
- peter
Precies. En dat is wat ze willen. Een fantastisch team maken die de strijd aan gaat met Movistar en Ineos.
-
- AT Toto winner 15/16
Jezus er valt er eentje en dat is Groenewegen.. 

-
- AT Toto winner 15/16
Maar gelukkig wint Teunissen nog.
Gaaf hoor! Eindelijk weer eens een Nederlandse gele trui. De eerste sinds 1989.
Mentaal ook sterk om zo in de slotfase ineens voor je eigen kans te gaan. En een bekroning op een al heel mooi seizoen voor Teunissen.
Groenewegen valt volgens mij omdat er iemand zich door het midden laat uitzakken. Maar dat moet ik nog even terugzien.
Mentaal ook sterk om zo in de slotfase ineens voor je eigen kans te gaan. En een bekroning op een al heel mooi seizoen voor Teunissen.

Groenewegen valt volgens mij omdat er iemand zich door het midden laat uitzakken. Maar dat moet ik nog even terugzien.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Groenewegen zat zelf veel te ver van achteren.
Wat is te ver? Hij zat ongeveer waar Teunissen zat.
Hij zat wel erg in het midden. Leuke gozer, die Mike. Hij stond perplex van wat er gebeurde.
Inderdaad, ze zaten daar bij elkaar. Misschien was iets meer naar voren inderdaad beter maar je wil ook niet te vroeg voorin zitten. Hoe later hoe beter eigenlijk. Die timing is lastig want er zijn meer kandidaten dan ideale plaatsen en het is een continu gevecht. Nu helemaal want de belangen waren groot. Ritwinst en gele trui op het spel. En dan een rustige etappe dus iedereen is nog fris en zit vol adrenaline. Een recept voor crashes.Jöhnk schreef:Wat is te ver? Hij zat ongeveer waar Teunissen zat.
Maar dit is niet de dag van de crash van Groenewegen maar van de winst van Teunissen. Het was echt een geweldige sprint van hem. Kijk ook even waar hij vandaan komt. Goed gewacht op het juiste moment en de jump op de finishlijn perfect uitgevoerd tegen Sagan. Helemaal zelf gehaald tegen de wereldtop deze mooie zege!
Nil volentibus arduum
-
Jij bent echt de Volkskrant van AT.brigade zuid schreef:Groenewegen zat zelf veel te ver van achteren.