Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 24, 2019 1:05 pm

wimpey schreef:Ajax heeft afg. seizoen z'n nek uitgestoken, door meerdere spelers (blijkbaar tegen hun aanvankelijke wens in) niet te laten vertrekken. Mijn theorie: na 2017/18 zullen die jongens sceptisch zijn geweest, dus zullen ze garanties v.w.b. een soepel vertrek in 2019 hebben geeist.

Wanneer 'soepel' voor Frenkie 75-86 M en voor De Ligt een bedrag in die contreien betekent: prima toch?
Zeker. Gewoon prima gehandeld, in alle opzichten (sportief en financieel) flinke winst gemaakt.

Mooie woorden van Capello overigens over Captain Matta op https://www.vi.nl/nieuws/capello-als-ju ... al-voorbij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 24, 2019 1:10 pm

Yopii schreef:Want dat is het probleem: we raken spelers als De Ligt en Frenkie kwijt, en ongetwijfeld Ziyech ook. Die drie zijn niet te vervangen.
Ziyech zit bij Nakhli, een hele kleine vis. Hij kan niet à la De Ligt overal heen, hij is 'al' 26 en hij heeft ook de naam dat hij vrij picky is qua clubkeuze.

Ik acht de kans op vertrek vd Beek eigenlijk groter.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma jun 24, 2019 2:39 pm

Tja, voorafgaande aan vorig seizoen (en ik neem aan dat eventuele afspraken tussen Overmars en kamp De Ligt toen zijn gemaakt) hadden we met z'n allen getekend voor 70.000.000 voor een 19 jarige De Ligt.

Verder snap ik een vertrek van De Ligt voor een van de - in ieder geval in naam - top competities wel bij een roemruchte club in een mooi land heel goed. Ik vraag me alleen af of de Italiaanse competitie de meest geschikte is voor zijn ontwikkeling, in ieder geval niet meteen in lijn met zijn type spel. Maar wellicht is voor hem als verdediger het Italiaanse voetbal het summum.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 24, 2019 4:10 pm

Voor Raiola vast wel. :smallgrin.gif:

Bekijk het door de ogen van een zaakwaarnemer: Barcelona is eindstation, Madrid ook, bij PSG kom je haast niet weg, enz. Een transfer naar Juventus betekent vervolgtransfers die opnieuw de kassa doen rinkelen. Zie de loopbaan van Zlatan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 24, 2019 4:28 pm

Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef:Ajax heeft afg. seizoen z'n nek uitgestoken, door meerdere spelers (blijkbaar tegen hun aanvankelijke wens in) niet te laten vertrekken. Mijn theorie: na 2017/18 zullen die jongens sceptisch zijn geweest, dus zullen ze garanties v.w.b. een soepel vertrek in 2019 hebben geeist.

Wanneer 'soepel' voor Frenkie 75-86 M en voor De Ligt een bedrag in die contreien betekent: prima toch?
Zeker. Gewoon prima gehandeld, in alle opzichten (sportief en financieel) flinke winst gemaakt.

Mooie woorden van Capello overigens over Captain Matta op https://www.vi.nl/nieuws/capello-als-ju ... al-voorbij.
Als het zo is gegaan zou ik daar ook uitstekend mee kunnen leven. Al is hij nog steeds erg jong natuurlijk. Dit lijkt me niet wat Ajax in gedachten heeft als het gaat om het langer vasthouden van jonge spelers.

Wat die woorden van Capello betreft. Zeker mooi. Maar zonder De Ligt is het ook weer snel klaar. Het gat was in de Serie A afgelopen seizoen wel heel erg groot.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 24, 2019 4:35 pm

Marillion schreef:
Mr. Ajax schreef:

Als het is gegaan zou ik daar ook uitstekend mee kunnen leven. Al is hij nog steeds erg jong natuurlijk. Dit lijkt me niet wat Ajax in gedachten heeft als het gaat om het langer vasthouden van jonge spelers.
Niet elk talent debuteert op zijn 17de en speelt binnen 2,5 jaar finale EL, halve finale CL met nog een landelijke dubbel en een rits interlands ebij. En op zo'n ongekend hoog en stabiel niveau ook. De Ligt is een uitzondering, zo'n talent krijg je eens in de 30 jaar. De meesten zullen een iets ander traject doorlopen. Zie Donny, Klaassen, Blind (in zijn eerste periode) etc. Kluivert jr. had er ook prima bij gekund/gemoeten, als het niet zo'n leeghoofd was geweest. 3-4 jaar Ajax 1 is in deze tijden prima te noemen, toch? Hoe pijnlijk dat ook is...

999

Bericht door 999 » ma jun 24, 2019 5:01 pm

Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jun 24, 2019 5:18 pm

Kan me wel vinden in dat stukje.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 24, 2019 5:39 pm

De Ligt is afgeschilderd als de boy next door, de doodgewone jongen die zo van Ajax hield, enz. Daar klopt weinig van, want voetballers voetballen voor zichzelf en voor de knaken; voor hun familie en voor de knaken; voor de prijzen en voor de knaken. Als ze een vorm van clubliefde hebben, geven ze daar pas aan toe als het hun uitkomt, en dat is dus niet als er elders meer te halen valt.

De Ligt, de echte Ajacied, wilde vorig jaar al weg, zonder ook maar iets met Ajax te hebben gewonnen. Nam Raiola in de arm om een transfer te regelen. :excited.gif:

Gewoon een voetballer die de beste deal wil. In zijn geval is de beste deal zo'n beetje de beste deal denkbaar. So what?

Mano

Bericht door Mano » wo jun 26, 2019 8:35 am

Dat stukje is geschreven door die oer-romanticus die nog steeds dweept met Abe en Willem.
Die mooie ouwe tijd dat ze nog stonden te roken in de catacombe.

De Ligt zou een dief van zijn eigen portemonnee zijn als hij niet het maximale eruit zou willen halen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2019 8:59 am

Yopii schreef: De Ligt, de echte Ajacied, wilde vorig jaar al weg, zonder ook maar iets met Ajax te hebben gewonnen. Nam Raiola in de arm om een transfer te regelen. :excited.gif:
Een seizoen als 2017/18 richt reputatieschade aan. Kan me goed voorstellen dat De Ligt het wel gezien had en weg wilde.

Overmars heeft daarna de zaken naar zijn hand gezet, spelers behouden, PL-spelers gehaald. Dat heeft de club en individuele spelers een enorme boost gegeven.
Gewoon een voetballer die de beste deal wil. In zijn geval is de beste deal zo'n beetje de beste deal denkbaar. So what?
Zie ik ook zo. Ieder mens wil z'n talent optimaal beloond zien, toch?! Het zal De Ligt ook niet boeien of ie aardig gevonden wordt, boy next door, geldwolf. Totaal onbelangrijk.

Mano

Bericht door Mano » wo jun 26, 2019 9:16 am

Die deal die rond gaat, 70mio + Kean.

Die Kean is een soort Drogba in de dop. Gaat dat passen bij Ajax? Hij is wel meer eens speler met gezicht naar de goal terwijl het Ajax van afgelopen jaar een spits nodig had die speelde met rug naar de goal.

talent genoeg, alleen past het 'type'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 9:32 am

We gaan toch geen spelers huren?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 26, 2019 9:46 am

Zou verrassend zijn, die jongen zit toch al dicht tegen de basis aan bij Juve en Italiaans international.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 9:48 am

Als we hem echt kunnen krijgen, dus geen huur, moet je dat sowieso doen. Die jongen levert over een jaar een godsvermogen op hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 26, 2019 10:27 am

Lionel schreef:Als we hem echt kunnen krijgen, dus geen huur, moet je dat sowieso doen. Die jongen levert over een jaar een godsvermogen op hoor.
Altijd dat een speler geld moet opleveren.... enige vraag is past hij en voegt hij wat toe? Het is toch een spits? Daar hebben we Tadic, Dolberg, Huntelaar, Traoré. Lijkt me meer dan genoeg of kan hij ook op de flanken?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2019 10:29 am

Kappen met dat geklep over Kean pls. Die komt iedere transferperiode weer voorbij.

Ajax heeft 4 spitsen + Tadic. Ergo: broodje aap.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 10:50 am

Wij bepalen toch niet of hij wel of niet komt?

Maar ALS hij zou komen dan zie ik dat wel zitten. Wellicht moeten we iets anders gaan spelen maar dat moeten we sowieso al.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2019 10:53 am

Lionel schreef:Wij bepalen toch niet of hij wel of niet komt?
Nee, maar logisch denken kunnen wij ook. Tadic, Dolberg, KJH, Traoré en Brobbey. En dan nog Kean. Gaat niet gebeuren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 11:10 am

Tadic speelde alleen in de spits omdat de rest niet functioneerde.

Dolberg en KJH functioneerden allebei niet voor Ajax. Traore en Brobbey zijn jong.

Maar goed. Kean komt niet. Denk ook niet dat hij dat zelf wilt. Die zie ik eerder verhuurd worden aan een Sassuolo.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 26, 2019 11:32 am

Lionel schreef:Tadic speelde alleen in de spits omdat de rest niet functioneerde.
Dat is niet waar. Tadic has als spits een heel specifieke rol die geen van de andere alternatieven op dezelfde manier hadden kunnen invullen (ook in goede doen).

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 11:47 am

Dan functioneren ze toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jun 26, 2019 12:15 pm

Het is allemaal niet zo zwart wit, maar het ging hier over De Ligt. Ik zie niet waarom hij per se voor Barca moet kiezen en waarom een keuze voor een andere club dan specifiek een geldwolverige keuze is. Ze betalen allen veel. Alleen Barca komt nu in de problemen omdat ze teveel moeten verbouwen om team weer op orde te krijgen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 12:33 pm

Jinne schreef:Het is allemaal niet zo zwart wit, maar het ging hier over De Ligt. Ik zie niet waarom hij per se voor Barca moet kiezen en waarom een keuze voor een andere club dan specifiek een geldwolverige keuze is. Ze betalen allen veel. Alleen Barca komt nu in de problemen omdat ze teveel moeten verbouwen om team weer op orde te krijgen.
Die gaan Neymar 24 miljoen paar geven. Ik had ook 16 geëist als ik MdL was.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 26, 2019 3:20 pm

Dat is toch al een tijdje duidelijk? Het is niet zo dat Barcelona de Ligt niet kan betalen, ze willen hem niet betalen. Is natuurlijk hun goed recht, maar ga dan niet zitten janken dat het graag of niet is en dat hij voor een of ander vaag project zou moeten kiezen. Kutclub
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie