Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Natuurlijk, goed gedaan. Neemt niet weg dat het kortzichtig en gevaarlijk van die twee was om alleen op elkaar te focussen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Damiano Cima! Geweldig!
Die ene keer dat een vluchter het net wél haalt maakt het goed voor al die keren dat het niet lukt. Ik denk dat de sponsor vanavond wel een paar flessen op tafel laat zetten.
Die ene keer dat een vluchter het net wél haalt maakt het goed voor al die keren dat het niet lukt. Ik denk dat de sponsor vanavond wel een paar flessen op tafel laat zetten.

Nil volentibus arduum
Chad Haga voorlopig de snelste in de afsluitende tijdrit. Zou erg leuk zijn voor hem en Sunweb als hij vandaag de dagzege pakt. Die jongen komt van ver na een zwaar trainingsongeluk van een aantal jaren geleden en de ploeg heeft natuurlijk een redelijk rampzalige Giro achter de rug.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Froome niet naar de Tour. Gevallen vandaag in de Dauphine. In een tijdrit gewonnen door Van Aert. Hij en Vd Poel zijn ook op de weg toch bijzondere mennekes.
Welke concurrentie blijft er nu over voor Thomas en Dumoulin in de Tour?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Hij is gevallen in de verkenning van de tijdrit. Gebroken dijbeen. Toch altijd naar om te horen.
Thomas te dik
Froome uitgeschakeld
Dumoulin niet in vorm
Roglic doet niet mee
Kruiswijk de grote favouriet voor tourzege 2019!
Froome uitgeschakeld
Dumoulin niet in vorm
Roglic doet niet mee
Kruiswijk de grote favouriet voor tourzege 2019!
Ineos heeft niet alleen Thomas maar ook nog Bernal.Jinne schreef:Froome niet naar de Tour. Gevallen vandaag in de Dauphine. In een tijdrit gewonnen door Van Aert. Hij en Vd Poel zijn ook op de weg toch bijzondere mennekes.
Voor Froome is het een drama maar voor de spanning in de koers is het normaal gesproken goed. Dat Ineos machtsblok is zo toch iets minder sterk.
Nil volentibus arduum
Froome is wel serieus aan de beurt zeg. Een dijbeen, elleboog, heup en meerdere ribben gebroken. Na een zes uur durende operatie herstellen op de intensive care. Dit is niet alleen einde seizoen maar ik vraag me ook af of hij nog op zijn oude niveau gaat terugkomen. Hij is 34 en herstellen van een dijbeen en heupbreuk is niet evident.
Ik hoop voor 'm dat het wel lukt want dat zou wel een heel zuur einde van zijn loopbaan zijn.
Ik hoop voor 'm dat het wel lukt want dat zou wel een heel zuur einde van zijn loopbaan zijn.
Nil volentibus arduum
Ik begrijp dat hij vanuit zijn ziekenhuisbed alsnog een grote ronde heeft gewonnen (ook knap), namelijk de Vuelta van 2011.
Bauke derde!
Schrijft hij met een uitroepteken.
Ik vind het altijd een nogal hoog "mosterd na de maaltijd" gehalte hebben, als zoiets pas vele jaren later naar boven komt.
Ik vind het altijd een nogal hoog "mosterd na de maaltijd" gehalte hebben, als zoiets pas vele jaren later naar boven komt.
Waardeloos naar mijn mening. Je moet uitslagen niet jaren later nog gaan herschrijven.
Nil volentibus arduum
Die gast zet destijds zo overduidelijk aan de doping, zwaar onterecht als hij dan een Vuelta overwinning achter zn naam heeft staan.
Uiteraard mijn uitroepteken cynisch bedoeld, maar vindt het in dit geval wel terecht dat dit wordt aangepast
Ik geef toe dat zijn overwinning destijds al zeer opvallend was. Maar punt is, het is een hellend vlak. Tot hoever ga je terug? Kun je dan wel instaan voor de renners die er achter staan? Die hebben waarschijnlijk niet dezelfde controle gehad.
Het belangrijkste argument voor mij is dat je wint op de finishlijn. Daar ligt de euforie voor de sporter en het publiek. Dat is waar sport om gaat en dat draai je niet meer terug.
Het belangrijkste argument voor mij is dat je wint op de finishlijn. Daar ligt de euforie voor de sporter en het publiek. Dat is waar sport om gaat en dat draai je niet meer terug.
Nil volentibus arduum
Ja, maar ervan uitgaande dat een Mollema schoon is, die traint zich zn hele leven naar de klote en heeft einde van carrière een vierde plek als topprestatie in grote ronde. Dan vind ik het toch wel rechtvaardigheid dat hij alsnog dit op zn erelijst mag zetten.
Er wordt uiteraard nog steeds doping gebruikt, maar heb wel de illusie dat het niet zo structureel is als in armstrong s tijd.
Er wordt uiteraard nog steeds doping gebruikt, maar heb wel de illusie dat het niet zo structureel is als in armstrong s tijd.
Ik heb niet zoveel illusies. Topsport is net als het leven zelden eerlijk. Ik snap wel dat het soms wringt maar het gevoel van dat moment haal je nooit meer terug.
Zo hoef ik ook de CL uit 1996 niet omdat Juventus misschien wel niet schoon was. En is voor mij Armstrong gewoon 7-voudig tourwinnaar. Ook al was het misschien een halve crimineel.
Liever geniet ik van mooie prestaties van deze week. Jan Willem van Schip die als vluchter het peloton voorblijft in België. Evenepoel met een indrukwekkende zege in diezelfde ronde. Van Aert met een dubbelslag in de Dauphine.
Zo hoef ik ook de CL uit 1996 niet omdat Juventus misschien wel niet schoon was. En is voor mij Armstrong gewoon 7-voudig tourwinnaar. Ook al was het misschien een halve crimineel.
Liever geniet ik van mooie prestaties van deze week. Jan Willem van Schip die als vluchter het peloton voorblijft in België. Evenepoel met een indrukwekkende zege in diezelfde ronde. Van Aert met een dubbelslag in de Dauphine.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Belooft een leuke TdF te worden. Heel benieuwd naar de diverse blokken.
Het uitvallen van Froome is een bittere pil voor Ineos, maar de prestaties van van Baarle en Poels spreken tot de verbeelding. En dan gaan we nu nog even zitten voor Bernal en Thomas in Zwitserland. De te kloppen ploeg, hoor.
Bij Astana zullen Fuglsang en Lutsenko de kar trekken. Geflankeerd door Fraile, LL, Cort en Gorka. Zal niet goed genoeg zijn voor een overwinning, maar ik verwacht er wel veel van. Wat een samenstelling.
Bij Movistar krijg je dus Valverde, Landa en Quintana.Dat belooft natuurlijk ook wel wat. Kan me niet voorstellen dat Landa top zal zijn, maar we gaan het zien. Wordt natuurlijk weer vliegen afvangen tot en met.
En dan heb je dus een waslijst aan sterke contenders. FDJ heeft het duo Pinot-Reichenbach. Nibali die voor de bergtrui lijkt te willen gaan. Kruijswijk voor het podium. Porte die in mindere vorm lijkt, maar is dat niet een keertje goed? Martin, Teuns en de sterke Buchmann. En good old Tejay die voor de 10e keer achtereenvolgens op het podium eindigde in de Dauphine.
En dan Tom? Nou, dat verwacht ik dus eigenlijk niet. Dit komt te vroeg voor hem.
Het uitvallen van Froome is een bittere pil voor Ineos, maar de prestaties van van Baarle en Poels spreken tot de verbeelding. En dan gaan we nu nog even zitten voor Bernal en Thomas in Zwitserland. De te kloppen ploeg, hoor.
Bij Astana zullen Fuglsang en Lutsenko de kar trekken. Geflankeerd door Fraile, LL, Cort en Gorka. Zal niet goed genoeg zijn voor een overwinning, maar ik verwacht er wel veel van. Wat een samenstelling.
Bij Movistar krijg je dus Valverde, Landa en Quintana.Dat belooft natuurlijk ook wel wat. Kan me niet voorstellen dat Landa top zal zijn, maar we gaan het zien. Wordt natuurlijk weer vliegen afvangen tot en met.
En dan heb je dus een waslijst aan sterke contenders. FDJ heeft het duo Pinot-Reichenbach. Nibali die voor de bergtrui lijkt te willen gaan. Kruijswijk voor het podium. Porte die in mindere vorm lijkt, maar is dat niet een keertje goed? Martin, Teuns en de sterke Buchmann. En good old Tejay die voor de 10e keer achtereenvolgens op het podium eindigde in de Dauphine.
En dan Tom? Nou, dat verwacht ik dus eigenlijk niet. Dit komt te vroeg voor hem.
Dan is er ook nog Bardet namens AG2R en Yates voor Mitchelton.
Er zijn op het moment vooral veel vraagtekens. Dat maakt het wel heel interessant. Normaal gesproken is Ineos nog altijd de te kloppen ploeg met Bernal en Thomas. We weten alleen ook van die mannen nog niet waar ze staan. Is Thomas straks weer zo goed als vorig jaar?
Dumoulin is ook lastig in te schatten. Ik hoop dat hij alleen start als hij er echt klaar voor is. In principe ligt er een kans maar uiteraard alleen als hij echt in topvorm geraakt. Als het een kansloos verhaal is kan hij beter proberen om straks in de Vuelta voor de hoofdprijs te gaan. Maar gevoelsmatig ligt er wel een kans in de Tour dit jaar als je kijkt naar de concurrentie. Er steekt vooralsnog niemand bovenuit.
Er zijn op het moment vooral veel vraagtekens. Dat maakt het wel heel interessant. Normaal gesproken is Ineos nog altijd de te kloppen ploeg met Bernal en Thomas. We weten alleen ook van die mannen nog niet waar ze staan. Is Thomas straks weer zo goed als vorig jaar?
Dumoulin is ook lastig in te schatten. Ik hoop dat hij alleen start als hij er echt klaar voor is. In principe ligt er een kans maar uiteraard alleen als hij echt in topvorm geraakt. Als het een kansloos verhaal is kan hij beter proberen om straks in de Vuelta voor de hoofdprijs te gaan. Maar gevoelsmatig ligt er wel een kans in de Tour dit jaar als je kijkt naar de concurrentie. Er steekt vooralsnog niemand bovenuit.
Nil volentibus arduum
- peter
Dat klopt, maar ik heb het idee dat Tom lang zo ver niet is. Yates en Bardet is normaal gesproken top-10 materiaal. Maar dan wel respectievelijk een 8ste en 9e plek wat mij betreft.
Ik heb heel hoge verwachtingen van Bernal. Die korte tijdrit in Pau komt hij wel te boven.
Zie die Ineos trein al weer gaan. Wie gaat er vredesnaam aanvallen als van Baarle en Poels het tempo aangeven?
Ik heb heel hoge verwachtingen van Bernal. Die korte tijdrit in Pau komt hij wel te boven.
Zie die Ineos trein al weer gaan. Wie gaat er vredesnaam aanvallen als van Baarle en Poels het tempo aangeven?
Dumoulin is absoluut een vraagteken. Voordeel is, hij hoeft nú natuurlijk nog niet goed te zijn. Er zijn nog een paar weken tot de start. En hoewel de eerste week al door de Vogezen gaat ligt het zwaartepunt in het slot. Als het lukt om in het begin relatief anoniem en schadevrij mee te rijden is er misschien veel mogelijk.
Die knie is uiteraard wel een potentiële spelbreker. Als dat niet honderd procent verholpen is lijkt 't me sterk dat hij drie weken lang op topniveau kan presteren. Maar er is gelukkig nog tijd.
Die knie is uiteraard wel een potentiële spelbreker. Als dat niet honderd procent verholpen is lijkt 't me sterk dat hij drie weken lang op topniveau kan presteren. Maar er is gelukkig nog tijd.
Nil volentibus arduum
- peter
Dat is zeker zo. We weten van Fuglsang en Tejay dat ze nu altijd op hun top zijn en dat ze er in die derde week altijd doorheen zakken. Fuglsang kan nooit het hele voorjaar en dan ook nog eens de Tour op dit niveau door en van voor Tejay is drie weken altijd te lang. De eerste paar jaren zat hij nog in menig tourpoultje, maar je weet gewoon dat hij er weer doorheen zakt. Porte is een bijzonder geval, want die jongen heeft gigantisch veel pech (naast dat hij ook veel beter is in een week tour).
Veel zal afhangen van het verloop van de koers (ja duuuh). Als die Bernal (of Thomas) zich in die etappe naar Les Planche db Filles naar het geel rijdt, dan kan het zomaar controleren worden. Ze zullen die trui dan nog niet gaan verdedigen, maar op mijn verjaardag verwacht ik dat ze dan in een Ineos trein de Tourmalet op rijden. Dat wordt me nog wel een etappe, hoor. Nog geen 120 kilometer en een mooie klim Soulor (op papier, want ken deze zelf niet. Voor het laatst in 2010 lees ik) voor de eerste aanvallers.
Veel zal afhangen van het verloop van de koers (ja duuuh). Als die Bernal (of Thomas) zich in die etappe naar Les Planche db Filles naar het geel rijdt, dan kan het zomaar controleren worden. Ze zullen die trui dan nog niet gaan verdedigen, maar op mijn verjaardag verwacht ik dat ze dan in een Ineos trein de Tourmalet op rijden. Dat wordt me nog wel een etappe, hoor. Nog geen 120 kilometer en een mooie klim Soulor (op papier, want ken deze zelf niet. Voor het laatst in 2010 lees ik) voor de eerste aanvallers.
Een controlerend team Ineos is prima voor Dumoulin. Hij heeft er zelf de ploeg niet voor en zij rijden eigenlijk precies zoals goed voor hem is. Als hij goed genoeg is om mee te gaan is het dan aan hem om op de beslissende momenten tijd te pakken op Thomas en/of Bernal.
Ik lees net dat er vandaag nog wat grind uit zijn knie is gehaald. Hmm, ik ben geen chirurg maar dat lijkt me nogal slordig eerlijk gezegd.
Ik lees net dat er vandaag nog wat grind uit zijn knie is gehaald. Hmm, ik ben geen chirurg maar dat lijkt me nogal slordig eerlijk gezegd.

Ik heb het routeschema van de Tour nog niet heel aandachtig bekeken. Maar die korte bergritten zijn al een aantal keren interessant gebleken. In potentie is dat er inderdaad één waar je het verschil kunt maken.Dumoulin na kleine ingreep afgereisd naar trainingskamp in de Alpen
Tom Dumoulin heeft zondag een kleine ingreep aan zijn gekwetste knie ondergaan. De medische staf van Team Sunweb heeft de 28-jarige renner vervolgens groen licht gegeven voor zijn hoogtestage in de Alpen op weg naar de Tour de France. Dumoulin onderging afgelopen weekend enkele onderzoeken in een sportmedische kliniek in Hengelo, waarna er besloten werd tot een operatie.
"Daarin hebben we iets verwijderd dat eerst een stukje metaal leek te zijn, maar uiteindelijk bleek het om een klein stukje grind te gaan", zegt teamdokter Camiel Aldershof maandag op de site van Team Sunweb. "We hebben het weggehaald, omdat het voor een lichte ontsteking zorgde."
"Tom heeft vanochtend een testritje gedaan en nadat alles goed ging, is besloten om hem af te laten reizen naar zijn trainingskamp op hoogte om daar zijn voorbereidingen op de Tour voort te zetten."
Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Tommeke doet niet mee aan de Tour, jammer hoor. Toch heb ik bij hem wel vaker het idee dat het soms ook tussen zijn oren zit.
Jammer, dit zat er echter wel in gezien de berichtgeving in de media.
Tussen zijn oren? Dit lijkt me gewoon zijn knie....als je nu alleen maar bezig bent met je knie dan ben je er met je hoofd ook niet op tijd klaar voor. En dan snap ik dat hij nu besluit om niet mee te doen.
Tussen zijn oren? Dit lijkt me gewoon zijn knie....als je nu alleen maar bezig bent met je knie dan ben je er met je hoofd ook niet op tijd klaar voor. En dan snap ik dat hij nu besluit om niet mee te doen.