Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za mei 25, 2019 10:39 am

Iets rustiger beginnen dan vorige week, dan moet dat goed komen.
Wordt het weer bij ziggo uitgezonden?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 25, 2019 10:47 am

Ja, en op Red Bull tv via internet. Vanaf 10:15 de uitzending va de dames en vanaf 13:30 de heren.

Mooi op tijd zodat het goed te combineren is met de Giro etappe van zondag (met Ronde van Lombardije finale).
Vandaag Colle San Carlo in de finale. Dat is een hele lastige.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo mei 26, 2019 1:53 pm

Nog steeds bij elkaar. Close. Poel sterkste sprinter?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo mei 26, 2019 1:55 pm

Hij laat het niet op de sprint aankomen...

Wat een power.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 26, 2019 2:07 pm

Geweldig! Wat een duel met Nino Schurter. Zo'n enorm tempo waarbij ze elkaar continu in een fout probeerden te forceren. En dan nog zo'n explosieve aanval in de laatste ronde om de wereldkampioen te lossen. Ik denk niet dat je op een mooiere manier je eerste World Cup wedstrijd kunt winnen.

Dit is echt ongekend knap. In drie verschillende disciplines op het allerhoogste niveau de beste zijn. Dat doet echt helemaal niemand hem na.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 26, 2019 6:57 pm

Ik had voor vandaag op Mollema ingezet voor mijn poule en hij hield prima stand. Podium wordt lastig maar het kan nog steeds.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mei 26, 2019 9:15 pm

Om op 20 km van de finish een plaspauze in te lassen is wel echt amateuristisch .
Hij zou de giro straks op 30 seconden verliezen...

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mei 26, 2019 10:21 pm

Ploegleiders worden volledig afgemaakt in armstrong s podcast, 2 quotes :
Lose ur job material
If i would own that team there would be a different guy would be driving that tomorrow

Addy Engels zal slecht slapen ben ik bang.
(Op Mn 16de dubbelde hij me voortdurend in criteriums in het noorden, dit is zn straf :) )

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 28, 2019 8:00 pm

Het ziet er naar uit dat Roglic zijn vormpiek toch echt iets te vroeg heeft gehad. Ik zie 'm dit niet meer herstellen. Al kunnen er natuurlijk nog gekke dingen gebeuren.

Vandaag was een zware dag. Zowel door de Mortirolo als de regen en kou. Het is de vraag of ze daar goed van herstellen. Je zag ritwinnaar Ciccone klappertanden van de kou. Carapaz kreeg z'n jasje niet meer dicht. Ze zitten wat betreft lichaamsgewicht allemaal op de grens van wat ze kunnen zonder ziek te worden. Die combinatie in de derde week van een ronde kan zomaar voor een inzinking zorgen.

Movistar heeft de zaken wel heel goed voor elkaar. Zonder zo'n inzinking gaat Carapaz deze Giro winnen. Zou leuk zijn.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » di mei 28, 2019 8:25 pm

Het ligt wat dat betreft nog volledig open. Geen enkele renner volledig in controle gezien. Wellicht vallen ze stuk voor stuk om en blijft Mollema mollemalen naar de zege ;)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 28, 2019 9:15 pm

Carapaz vs. Nibali is in ieder geval een mooie strijd. De jeugd en het klimmerstalent van Carapaz tegen de geslepen en ervaren Nibali. Allebei renners die aanvallen zodra ze een kans zien.

Hopelijk volgt er nog het nodige spektakel. Ploegenspel, combines en strijd man tegen man. Het kwam erg traag op gang maar inmiddels is het echt wel genieten.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 28, 2019 9:25 pm

Iniesta schreef:Het ligt wat dat betreft nog volledig open. Geen enkele renner volledig in controle gezien. Wellicht vallen ze stuk voor stuk om en blijft Mollema mollemalen naar de zege ;)
Volledig open lijkt me erg overdreven.

Je hoort het niemand zeggen, maar het viel mij vandaag een beetje tegen. Ik had meer spektakel en tijdsverschillen gehoopt en verwacht. Heeft wellicht deels te maken met het ontbreken van de Gavia.

Iniesta

Bericht door Iniesta » di mei 28, 2019 9:29 pm

Iedereen in de top 4 kan nog een enorme inzinking krijgen, er is niet 1 die echt ongenaakbaar lijkt. Vandaar volledig open wat mij betreft, er komen nog 3 zware etappes en een tijdrit aan
Vond vandaag wel prachtig, je ziet gewoon de slijtageslag die het brengt en die ook effect gaat hebben op de komende dagen

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 28, 2019 9:35 pm

Ik zie Carapaz het wel redden. En zo niet dan is het Nibali. Zie geen andere opties.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 28, 2019 10:21 pm

Als hij dit niveau vast kan houden dan gaat hij winnen want ze kunnen 'm voorlopig bergop geen pijn doen.Maar er komen nog een paar lastige ritten aan. Met één slechte dag ziet de wereld er ineens heel anders uit. Zie Yates vorig jaar. Zo'n derde week is gewoon heel erg zwaar. Nibali zal 'm morgen zeker weer testen. Even kijken of hij weer in orde is na de kou en nattigheid van vandaag.

Vandaag was vooral een mooie slijtageslag. De Mortirolo is zo zwaar dat het echt man tegen man is. Nibali probeerde het. De tactiek van de ploeg werkte perfect. Maar als je dan niet verder komt dan 20 seconden dan zit het er gewoon echt niet in. En zelfs Nibali vond het onder deze omstandigheden niet interessant om het in de afdaling te proberen.

De invloed van de motoren was wel weer slecht in de slotfase. De groep Carapaz/Nibali loopt op het einde weer weg bij de groep Roglic, deels doordat de motoren er te kort voor zaten.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 29, 2019 6:31 am

Een slechte dag kan, maar hoe realistisch is het dat zowel Carapaz als Nibali nog een inzinking krijgen? Bovendien lijkt Roglic slechter te worden.

Ja, dat van die motoren is slecht en bepaald niet de eerste keer. Wanneer houdt die flauwekul eens op?

Ondertussen begint het poultje wel spannend te worden. Ik sta 6 minuten achter de koploper. Van de echte klimmers heb ik Carapaz en Landa nog achter de hand gehouden (Yates, Mollema, Roglic, Lopez, Majka en Nibali al ingezet, dus die kan ik niet meer inzetten). Voor vandaag zet ik Landa in en voor etappe 20 ga ik voor Carapaz (als er niks raars gebeurt tussen nu en etappe 20). Ik had ook omgekeerd kunnen doen natuurlijk, maar wat is wijsheid?

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo mei 29, 2019 8:01 am

Het gaat met name om of Roglic weer wat van zn normale vorm terug kan vinden. In dat geval hoeven die andere 2 geen enorme inzinking te krijgen. Als hij net meer dan een minuut kan terug winnen ( wat echt niks is in de komende dagen), wordt het al weer spannend in de tijdrit.

Man carapaz had het gisteren echt wel lastig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 30, 2019 8:21 am

Bij Roglic is het beste eraf. Je ziet aan zijn manier van rijden dat hij nog altijd niet heel slecht is maar hij heeft geen explosieve versnelling meer. Die heeft hij wel nodig om een gat te slaan. Die explosiviteit komt deze week niet meer terug.

Ik denk niet dat ze Carapaz nog uit die trui gaan krijgen. Hij is de beste klimmer en heeft nog geen slechte dag gehad. Op de Mortirolo was het lastig maar daar heeft iedereen het lastig. Het was ook gewoon verstandig om dan niet jezelf op te blazen in een poging om meteen op het wiel van Nibali te springen. Blaas je jezelf daarbij op verlies je twee minuten. Nu had hij nog ploegmaats bij zich en na de Mortirolo volgde nog een dal en een gematigde klim waar ze een eventuele achterstand perfect ongedaan hadden kunnen maken.

Nibali zal vrijdag en/of zaterdag absoluut nog met een offensief komen. Ik ben benieuwd of ze nog een mooi tactisch plan of een combine op tafel leggen of dat hij gewoon één of twee keer probeert om Carapaz te lossen. Misschien een keer een verrassingsaanval in een afdaling. Maar Movistar heeft de ploeg om iets te corrigeren onderweg mocht dat nodig zijn.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mei 30, 2019 9:15 am

Nibali geloof ik niet meer zo in.
Denk dat Landa nog wel een stunt in gedachten heeft.
Uiteindelijk verliest Roglic erg veel tijd door het gedoe met die motoren. De kans was heel groot dat Roglic en Mollema toen weer terug zouden komen, ze konden ze volgens mij al weer zien rijden.

Uiteindelijk hoop ik dat er nog 2 finaal doorheen zakken, zodat Mollema alsnog podium rijdt, gun ik hem wel

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mei 30, 2019 10:49 am

Stand giro 2016 na etappe 18

1 kruiswijk
2 Chaves. 3:00
3 valverde. 3:23
4 Nibali. 4:43

Stand giro 2018 na etappe 18
1 Yates
2 Dumoulin 0:28
3 Pozzovivi. 2:43
4 Froome. 3:22
Er is nog veel mogelijk!

Indien Carapaz er volledig doorheen zakt, ligt her weer volledig open tussen 3 renners en is bijvoorbeeld Roglic weer een top favouriet:
1 Nibali
2 Roglic 0:22
3 Landa. 1:09

4 Mollema. 3:13

Mollema moet een Froompje doen om kans te maken, voor hem moeten er wel heel veel doorheen zakken om iets meer te kunnen bereiken

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 30, 2019 11:25 am

Landa is denk ik de sterkste man in koers op het moment. Benieuwd of hij nog een kans neemt/krijgt. Hij was in eerste instantie de kopman.

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mei 30, 2019 11:37 am

Zie hem ook wel als favouriet, heeft zich al te vaak in teambelangeb moeten schikken.
Jammer dat vandaag saaie rit is, enige dag dat ik er even voor kan gaan zitten

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 30, 2019 12:55 pm

Landa mag misschien een keer aanvallen om op het podium te komen zolang hij daarmee de kansen van Carapaz niet in gevaar brengt. Vergelijkbaar met wat er gisteren in het slot van de rit gebeurde. De eerste prioriteit bij Movistar zal echt zijn om die roze trui vast te houden met Carapaz.

Nibali is de man met het grote koershart. Hij zal het altijd nog een keer proberen. Is hij niet sterk genoeg bergop dan maar in de afdaling. Hij heeft ook een ploeg bij zich waarmee hij een aanval kan opzetten. Als iemand nog een serieuze aanval opzet dan is hij het.

Uiteraard kan alles nog gebeuren. Om te beginnen moeten ze bijvoorbeeld op hun fiets blijven zitten. Maar ik verwacht geen grote verschuiving meer in de top van het klassement. Ik gun het Carapaz overigens ook enorm. Leuke renner en hij heeft het niet gestolen als hij wint.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 30, 2019 1:04 pm

Niet gestolen, maar hij heeft wel wat minuten "kado gekregen" dacht ik in een bepaalde etappe, doordat Roglic en Nibali zo op elkaar gefocust waren. Dat is echt wel een fout geweest; volgens mij was Carapaz vorige Giro vierde, die moet je gewoon heel erg serieus nemen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 30, 2019 1:14 pm

Hij viel toen zelf aan en profiteerde dus van de rivaliteit tussen zijn concurrenten. Dat is ook wielrennen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie