Ajax Rules schreef:ik kan wel wat redenen verzinnen:
1. Een trainer is een sleutelpositie in je organisatie. Je hebt niet zo heel vaak iemand in huis die er elke dag weer het maximale uitperst.
Wat ik al zei: het herstelt de natuurlijke hierarchie. Nu heeft Ten Hag inmiddels geen autoriteitsprobleem (meer?), maar het is natuurlijk vreemd dat statusgevoelige snotneuzen meer verdienen dan hun baas.
Frank de Boer stapte ooit tussentijds in december in, die nam toen genoegen met een voor een trainer van (zelfs een sub)top club nogal bescheiden salaris. Frank kreeg na een serie overwinningen op rij wel een verlenging en een opgehoogd contract. Toch ging hij bij lange na niet verdienen wat Miralem Sulejmani opstreek. Dat wilde De Boer gewoon ook niet.
Overmars doet geen mededelingen over de salarissen van de trainer, zit in ieder geval zeker onder het miljoen. En ook onder de 7 ton, maar het zal zeker niet (veel) minder dan 5 ton zijn.
De vier argumenten die je aandraagt kan ik wel volgen, maar nogmaals: wat schiet je ermee op? Als Ten Hag vindt dat een grotere beloning op de plaats is kan hij om meer salaris vragen. Als hij of tevreden is over het huidige bedrag of liever redelijk vrijheid wil houden als er een enorme verbetering voorbij komt dan doet hij het niet.
Het kan ook zijn dat Ten Hag blij is dat hij rugdekking krijgt van de directie ondanks enorme aanvalsgolven die maar bleven komen van een aantal media. We weten het niet.
Overmars is trouwens de aller gierigste niet. Dat er nu zelden gezeik over contracten is komt doordat er inderdaad vroegtijdig opgehoogd wordt. Vaak erg rap een verlenging en idd alleen bij spelers. Viergever kreeg nooit een aanbieding, verder tekenden recent alleen Kluivert en Tete niet want die gingen voor het buitenlandse geld.
Bijna altijd is hij het al voor geweest. Spelers betere contracten aangeboden nog voordat zij of hun zaakwaarnemer zelf op de deur beukten.
Marc heeft de naam een harde onderhandelaar te zijn maar hij deelt bij goede prestaties behoorlijk veel uit. Mogelijk zullen ze er nooit aan hebben gedacht een premie bij evt CL winst in het contract op te nemen, maar als Ten Hag in juni daar in Madrid gaat dan is Overmars zonder enige twijfel een TD die uit zichzelf een zeer passende extra beloning neerlegt.
De trainer wordt serieus genomen en heeft autoriteit omdat de groep zijn verhaal gelooft, status zit hem wat mij betreft niet in geld. Tuurlijk mag iemand die goed werk verricht ook goed beloond worden.Ajax Rules schreef:Ik haakte even in op wat Arhur zei.
Wat ik al zei: het herstelt de natuurlijke hierarchie. Nu heeft Ten Hag inmiddels geen autoriteitsprobleem (meer?), maar het is natuurlijk vreemd dat statusgevoelige snotneuzen meer verdienen dan hun baas.
Maar is een Ajax slogan juist niet: we believe in our own DNA. we play for the applause. for the pride of the city.
Bij Ajax zal je minder verdienen dan in Parijs of in Manchester en ook als we sportief succesvoller blijken dan zij, gaan we niet in een ratrace om geld met hen wedijveren. Bij Ajax word je nog steeds uitstekend beloond en gaat het grotendeels om roem en om glorie.
Statusgevoelige snotneuzen.Ajax Rules schreef:statusgevoelige snotneuzen
Tja.

Je struikelt er inderdaad over: al die wansmaak qua kleding, protserige totaal out of poportion auto's en patserig gedweep met materialisme in de voetballerij.
Dat is ergerlijk, maar uitgerekend deze selectie met CL contenders, die vormen op dit vlak de uitzondering. Deze groep Ajacieden uit dit toch niet?
Dolberg onthulde over Matthijs de Ligt, over de schoenen van Matthijs de Ligt, een paar weken terug een pareltje van een anekdote waardoor je direct over de aanvoerder van Ajax 1 weet of hij dat stempel wel verdient of niet.