Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

elliquido

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door elliquido » zo jan 27, 2019 6:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik zit kapot. Ik kan me niet herinneren wanneer mijn club ons als supporters zo in de steek liet. Stelletje typhuslijers.
Hear hear
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 27, 2019 6:50 pm

Tegen bayern, tegen benfica, tegen dynamo

Eens met Cees. Ik weet dat ik niet ga waarmaken, maar ik zou het liefst Ajax overslaan tot al die carrieretijgers opgezout zijn
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 6:55 pm

Zou het nou met transferperikelen te maken hebben? Of is er iets anders mis in de groep?

Het verval is echt niet normaal. Zo'n Mazraoui krijgt dan een complimentje voor z'n spel op het middenveld. Die dacht vandaag dan zeker dat hij even moest laten zien dat hij geen back is? Heeft werkelijk niets goed gedaan...om gek van te worden!

Maar ik kan ze allemaal noemen. Dolberg lag alleen maar op de grond. Het middenveld liet zich continu aftroeven. Genant...dat was het.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jan 27, 2019 7:00 pm

De verdediging is gewoon een chaos na de winterstop. De Ligt kaart het probleem aan door te zeggen dat het niet alleen aan de verdediging ligt maar ook door de rest die niet meeloopt met z’n man. Heeft ie wel een punt, maar toch is hij als aanvoerder en als centrale speler achterin verantwoordelijk voor de organisatie. Hij is echter geen schim meer van wat hij was na de winterstop. Zal allicht te maken hebben met de transferperikelen om zijn persoon. Bij de 1e goal van Feyenoord bijvoorbeeld heeft Ajax gewoon nog 10 man op eigen helft staan als Berghuis rond de middenlijn wordt aangespeeld. Toch staan even later 2 man totaal vrij in het centrum doordat 4(!) man naar links trekken om Berghuis te verdedigen. Dat is gewoon slecht gecoacht. Hij moet als centrale man het hele plaatje overzien en niet alleen naar de bal kijken. De enige die corrigerend optrad vandaag was Onana tegen mazraoui. De rest onderging het gelaten. Bij de 3-2 zag de ligt er ook niet goed uit en bij de 4-2 ook niet. Bij de 2-2 zat vde beek te slapen nadat eerder mazraoui was uitgegleden.
Laatst gewijzigd door Trab op zo jan 27, 2019 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Buijtendijk 2.0

Bericht door Buijtendijk 2.0 » zo jan 27, 2019 7:00 pm

Zo. Lekker moment om hier weer langs te komen. Timing is echt mijn ding. :hypocrite.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 27, 2019 7:05 pm

Ik denk deels transferperikelen, deels gevolg van een "nieuwe" verdediging. Inderdaad, het ging in alle linies niet goed, maar ik wil de verdediging er toch wel uitlichten. Hoeveel 100% kansen hebben we wel niet weggegeven door Feyenoord meters ruimte in het strafschopgebied te geven?

Om er een paar uit te lichten:

Maz valt duidelijk door de mand. Aanvallend veel gebracht dit seizoen, en met goede back up in de verdediging wordt zijn verdedigende zwakte vaak verbloemd. Maar nu de back up er niet is, valt pas op hoe slecht hij verdedigend is.

Ziyech gaf niet thuis. Onzichtbaar gedurende bijna de hele wedstrijd. Als hij z'n dag niet heeft dan wordt het ook nooit meer wat.

Maar misschien wel bovenal: gewoon af laten bluffen door een stel gemankeerde voetballers met een beetje dadendrang. Bah.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 7:06 pm

Nou lees ik hier steeds het zal wel met transfer perikelen te maken hebben, maar nooit wat dat dan precies is. Laten we de Ligt dan er even bij pakken ( Frenkie hoeft zich nergens druk meer om te maken, de rest eigenlijk ook niet maar goed ) , die denkt dan heel de wedstrijd aan "ik zou daar naar toe kunnen ".. of " ik zou zoveel kunnen verdienen ", of " welk huis zou ik daar dan krijgen " , " moet ik een club kiezen waar het in het land ook lekker warm is " , " als ik de hond maar meer kan nemen "? zoiets ...

Of is ie gewoon met zijn wedstrijd bezig en denk ie, ik zal laten zien wat ik kan want doe ik dat niet dat wordt ik voor lul gezet ...
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 27, 2019 7:09 pm

999 schreef:Nou lees ik hier steeds het zal wel met transfer perikelen te maken hebben, maar nooit wat dat dan precies is. Laten we de Ligt dan er even bij pakken ( Frenkie hoeft zich nergens druk meer om te maken, de rest eigenlijk ook niet maar goed ) , die denkt dan heel de wedstrijd aan "ik zou daar naar toe kunnen ".. of " ik zou zoveel kunnen verdienen ", of " welk huis zou ik daar dan krijgen " , " moet ik een club kiezen waar het in het land ook lekker warm is " , " als ik de hond maar meer kan nemen "? zoiets ...

Of is ie gewoon met zijn wedstrijd bezig en denk ie, ik zal laten zien wat ik kan want doe ik dat niet dat wordt ik voor lul gezet ...
Tijdens de wedstrijd zal het wel meevallen (hoop ik tenminste), maar het gaat natuurlijk ook om de voorbereiding naar de wedstrijd. Als je in de voorbereiding met je hoofd ergens anders zit dan vertaalt zich dat in het veld.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 7:11 pm

Sandro schreef:
999 schreef:Nou lees ik hier steeds het zal wel met transfer perikelen te maken hebben, maar nooit wat dat dan precies is. Laten we de Ligt dan er even bij pakken ( Frenkie hoeft zich nergens druk meer om te maken, de rest eigenlijk ook niet maar goed ) , die denkt dan heel de wedstrijd aan "ik zou daar naar toe kunnen ".. of " ik zou zoveel kunnen verdienen ", of " welk huis zou ik daar dan krijgen " , " moet ik een club kiezen waar het in het land ook lekker warm is " , " als ik de hond maar meer kan nemen "? zoiets ...

Tijdens de wedstrijd zal het wel meevallen (hoop ik tenminste), maar het gaat natuurlijk ook om de voorbereiding naar de wedstrijd. Als je in de voorbereiding met je hoofd ergens anders zit dan vertaalt zich dat in het veld.
Komop nou jongens ... 99,9% wordt door je zaakwaarnemer gedaan.De ligt weet heel goed waar ie naar toe kan en wil en wat er in het vat zit.Dat weet ie al van het begin van het seizoen.Niet nu pas .. En hij niet alleen.

Deze wedstrijden heb ik als ouwe lul en supporter van AJAX al zo veel keren gezien.Arrogant, superieur gevoel, zeker tegen Feyenoord. En gezien de kwaliteiten eigenlijk niet eens onlogisch. En dan vergeet je dat voetbal niet alleen bestaat uit een rondootje ... Je bent gewoon afgetroefd in slimheid, strijd ( na de 1 - 1 ) en in efficiëntie ...

Neem nu de omschakeling, die deed je tegen Heerenveen in de competitie de das om.Tegen Heerenveen voor de beker was die omschakeling weer terug.Tegen Feyenoord weer ver te zoeken.De achterhoede knapt dat wel op gedachten ...

Wat je ook veel zag dat spelers zich in het duel indribbelde, arrogantie , kijk mij even Feyenoorders proberen voor schut te zetten.

Daar waar Tadic en Ziyech anders ondersteuning verlenen aan de backs van ons, hadden ze daar vandaag niet al te veel zin in.Gemakzucht ..

Als dit team er iets van wil leren, zie het dan positief in.Verlies met 3 - 2 dan krijg je dat het maar nipt is enz. enz. Dit team is finaal te kijk gezet, hopelijk doet men daar hun voordeel mee en zijn ze wakker nu.Doen ze dat niet, so be it .
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 27, 2019 7:42 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 7:12 pm

Hoe was je ervaring op de tribune Marillion? Zat je beetje veilig?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 7:23 pm

Mwah...ik doe dit ieder jaar dus ik weet wel hoe ik zoiets tot een goed einde breng. Maar ik heb me nog nooit zo klote gevoeld in een stadion. Het contrast met de euforie om je heen gaat op enig moment toch wel opvallen dus heel lekker zit je dan ook niet meer. En dat is dan nog los van het gevoel dat je al hebt op basis van de stand.

Ik snap er echt nog steeds helemaal niets van. Net toch de samenvatting en de eerste reacties gezien maar dat helpt ook niet. Denk dat ik er maar gewoon de rest van de fles Lagavulin in giet. En de spelers kunnen even helemaal de tering krijgen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 7:34 pm

Marillion schreef:Mwah...ik doe dit ieder jaar dus ik weet wel hoe ik zoiets tot een goed einde breng. Maar ik heb me nog nooit zo klote gevoeld in een stadion. Het contrast met de euforie om je heen gaat op enig moment toch wel opvallen dus heel lekker zit je dan ook niet meer.
Ik ben toch wel benieuwd. Hoe uit zich dat? Vragen? Opmerkingen? Treiteren? Zit je daar dan alleen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 27, 2019 7:53 pm

Ze voetballen voor hun eigen BV. Ziyech en Mazraoui deden wat hun goeddunkt. De "ervaring" kreeg ze niet terug op aarde. Sterker nog de ervaren Blind liep een beetje halfslachtig te verdedigen. Frenkie de Jong liep als een postbode heen en weer waar de PTT trots op zou zijn geweest. Donny stagneert volledig. Magallan wordt een flop. En dan heb je wisselspelers als Sinkgraven...
We zijn vandaag hard terug op aarde gezet. We zijn een aantal keer (ook voor de winterstop) goed weggekomen, maar na de winterstop vallen de doelpunten niet in ons voordeel en we krijgen er teveel tegen.

Miste wel de hand van de trainer om die slappe eerste helft om te kunnen draaien.3-2 achter is niet onoverkomelijk, maar na de rust had ik werkelijk geen moment het gevoel dat Ajax terug in de wedstrijd zou komen.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 7:53 pm

999 schreef:Dat je dit durft op te schrijven ... :aai.gif:
Kan ik ook niet volgen. Alsof CL-kwalificatie geen must was.
Alexander schreef:Wat vond je van je hero Tadic, Wimpey?
Mijn 'hero' deelde net als vorige week in de malaise. De zgn. sterkhouders (ben ik met je eens) zijn de eersten die verzaken.
Al veel vaker gezegd. Met deze trainer gaat Ajax geen platte prijs pakken. Het is een hele matige trainer, die iedere keer faalt op het moment dat het moet. Dit is geen incident. Ajax heeft het beste materiaal in 20 jaar, maar gaat ook dit jaar geen prijs pakken. Met dank aan Ten Hag.
En je zult het ongetwijfeld nog 20 keer herhalen, zoals je het ons al 20 keer eerder hebt laten weten... Vorige week scherp beginnen, voorsprong. Het daarna op z'n beloop laten. Vandaag hetzelfde. De eerste keer dat ze die drama-defensie van de kakkies niét onder druk zetten, lag ie er meteen in. Leg mij uit hoe je dat de trainer kan aanwrijven, nadat de ploeg uitstekend begon...

Voor de winterstop was er eenheid. Vorige week en vandaag had het merendeel een enorme chip on the shoulder, ik i.p.v. team.

Misschien nu maar eens doen (ze hebben nog een paar dagen) wat in de zomer al had moeten gebeuren: een échte verdediger en een échte VM halen. Dé reden voor deze blamage (en die van vorige week) is dat Ajax tussen de linies geen corrigerend vermogen heeft. Er staan spelers op verdedigende posities die voor geen meter kunnen verdedigen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 7:54 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:Mwah...ik doe dit ieder jaar dus ik weet wel hoe ik zoiets tot een goed einde breng. Maar ik heb me nog nooit zo klote gevoeld in een stadion. Het contrast met de euforie om je heen gaat op enig moment toch wel opvallen dus heel lekker zit je dan ook niet meer.
Ik ben toch wel benieuwd. Hoe uit zich dat? Vragen? Opmerkingen? Treiteren? Zit je daar dan alleen?
Ik doe dit alleen, of met een mede Ajacied die ik heel goed ken en waarvan ik dus weet hoe die er mee omgaat. Niet te Amsterdams praten, je kunnen inhouden als Ajax scoort, etcetera.

Eigenlijk zijn de meest gevaarlijke momenten die als Ajax scoort. Op de meeste tribunes daar kijken er direct mensen om zich heen om te zien of er iemand enthousiast is. Daarbij zijn ze kwaad als Ajax scoort dus dan escaleert zoiets heel snel. Als zij scoren kun je in principe volstaan met opstaan en terughoudend wat klappen. Alleen begon dat laatste nu wat ongemakkelijk te voelen omdat de rest van het stadion zo euforisch was. Dan zie je wel wat mensen kijken, je weet alleen niet wat ze denken. Meestal maak ik een praatje met mensen om me heen. En dan probeer ik ze een beetje te voeden dat het wel weer niks zal worden. Daar gaan ze meestal wel in mee.... :smile-ajax.gif:

Het hangt ook een beetje af van het vak waar je in zit. Als je achter de goal staat moet je iets meer oppassen in vergelijking met lange zijde. Aan de andere kant verwachten ze je niet achter het doel. Om die reden sta ik eigenlijk het liefst juist daar.

Vandaag was natuurlijk een absoluut horrorscenario. Meestal is het genieten. Vraag is nu, kan ik op de spelers vertrouwen dat ze het in de beker recht willen zetten?
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 27, 2019 8:02 pm

Toppie schreef:
wimpey schreef:Beker, who cares?

Gaat om vandaag. Win je deze, dan win je de titel.

Maar ik ben er niet gerust op. Ajax heeft het niveau van voor de winterstop niet.
Omdat een aantal spelers met seizoen 2020 bezig zijn :excited.gif:
Dit dus :blush.gif: $$$$$

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2019 8:03 pm

Marillion schreef:Denk dat ik er maar gewoon de rest van de fles Lagavulin in giet.
Lekker :biggthumpup.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 8:06 pm

Marillion schreef:
zeux schreef:
Ik doe dit alleen, of met een mede Ajacied die ik heel goed ken en waarvan ik dus weet hoe die er mee omgaat. Niet te Amsterdams praten, je kunnen inhouden als Ajax scoort, etcetera.

Eigenlijk zijn de meest gevaarlijke momenten die als Ajax scoort. Op de meeste tribunes daar kijken er direct mensen om zich heen om te zien of er iemand enthousiast is. Daarbij zijn ze kwaad als Ajax scoort dus dan escaleert zoiets heel snel. Als zij scoren kun je in principe volstaan met opstaan en terughoudend wat klappen. Alleen begon dat laatste nu wat ongemakkelijk te voelen omdat de rest van het stadion zo euforisch was. Dan zie je wel wat mensen kijken, je weet alleen niet wat ze denken. Meestal maak ik een praatje met mensen om me heen. En dan probeer ik ze een beetje te voeden dat het wel weer niks zal worden. Daar gaan ze meestal wel in mee.... :smile-ajax.gif:

Het hangt ook een beetje af van het vak waar je in zit. Als je achter de goal staat moet je iets meer oppassen in vergelijking met lange zijde. Aan de andere kant verwachten ze je niet achter het doel. Om die reden sta ik eigenlijk het liefst juist daar.

Vandaag was natuurlijk een absoluut horrorscenario. Meestal is het genieten. Vraag is nu, kan ik op de spelers vertrouwen dat ze het in de beker recht willen zetten?
Thanks. Het lijkt me een aparte ervaring.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 8:07 pm

wimpey schreef:....
Misschien nu maar eens doen (ze hebben nog een paar dagen) wat in de zomer al had moeten gebeuren: een échte verdediger en een échte VM halen. Dé reden voor deze blamage (en die van vorige week) is dat Ajax tussen de linies geen corrigerend vermogen heeft. Er staan spelers op verdedigende posities die voor geen meter kunnen verdedigen.
Ik ben het er mee eens dat we op deze posities kunnen verbeteren. Maar is dit toch niet vooral een mentaal probleem?

De eerste 15 minuten is er niets aan de hand. Met een beetje geluk maakt Dolberg 0-2 en is het klaar. Het eerste tegendoelpunt komt echt uit de lucht vallen (wel met defensief prutswerk van onze kant). Daarna krijg je een knotsgekke fase met allerlei individuele fouten en dan laten ze het helemaal lopen.

Waarom gebeurd dat? Ik zag spelers boos zijn op de scheidsrechter, ik zag spelers op de grond liggen, boos naar de kant gaan na een wissel. Maar niemand die in het veld de leiding nam en het elftal weer op de juiste koers zette. Daar sta je dan met al je zogenaamde supertalenten en ingekochte ervaring.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 27, 2019 8:12 pm

Psv uit zakten we finaal door het ijs en nu Fnoord uit weer, daar is EtH toch verantwoordelijk voor.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 8:17 pm

Marillion schreef:
Ik ben het er mee eens dat we op deze posities kunnen verbeteren. Maar is dit toch niet vooral een mentaal probleem?

De eerste 15 minuten is er niets aan de hand. Met een beetje geluk maakt Dolberg 0-2 en is het klaar. Het eerste tegendoelpunt komt echt uit de lucht vallen (wel met defensief prutswerk van onze kant). Daarna krijg je een knotsgekke fase met allerlei individuele fouten en dan laten ze het helemaal lopen.

Waarom gebeurd dat? Ik zag spelers boos zijn op de scheidsrechter, ik zag spelers op de grond liggen, boos naar de kant gaan na een wissel. Maar niemand die in het veld de leiding nam en het elftal weer op de juiste koers zette. Daar sta je dan met al je zogenaamde supertalenten en ingekochte ervaring.
Kortom, het was geen team. Er was geen communicatie, er werd niet voor elkaar gewerkt, er werd niet meeverdedigd.

Hoe kan het dat zo vaak zoveel spelers van Feijenoord moederziel alleen midden in de zestien op een paar meter van de goal staan. Een keertje, nah, ok, vooruit, mag niet, maar kan gebeuren. Maar na de eerste keer moet dat toch afgelopen zijn? Dat is absurd.

Je hebt de wedstrijddag, maar ook de trainingen, de kleedkamer. Wat wordt daar gezegd, wie is met wat bezig. Eén speler is al klaar bij Ajax en maakt een megaklapper. Is De Jong er met zijn kop bij als ze staan te trainen en in de kleedkamer zitten? De Ligt? Hoe voelt Neres zich na de tegengehouden transfer naar China, terwijl hij ondertussen blijft banken? Hoe jaloers is Ziyech op de transfer van De Jong?

Juist de collectieve prestatie van de zomer bracht ze in de CL. Daar stond een team. En dat team is weg.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 27, 2019 8:18 pm

brigade zuid schreef:Psv uit zakten we finaal door het ijs en nu Fnoord uit weer, daar is EtH toch verantwoordelijk voor.
Nee, zodra we een tegendoelpunt krijgen laten die gasten het finaal lopen. Ze lopen elkaar voorbij om orde op zaken te stellen, maar verliezen de bal en balletje ligt achter Onana. Precies waar ik vooraf bang voor was. Ajax speelt zonder verstand als het hectisch wordt. Na die 1-1 even rustig alles op een rijtje en verder gaan waarmee was begonnen. Maar nee, iedereen gaat vooruit lopen en iedere bal diep op Berghuis of RvP werd direct gevaarlijk omdat die niet aangepakt werden door de zwakke Blind en Magallan.

Pfff.... ik voel me hetzelfde na PSV-uit. Ook zo kansloos naar de slachtbank.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 8:27 pm

Marillion schreef: De eerste 15 minuten is er niets aan de hand. Met een beetje geluk maakt Dolberg 0-2 en is het klaar. Het eerste tegendoelpunt komt echt uit de lucht vallen (wel met defensief prutswerk van onze kant).
Ineens (1-1) vonden de heren het onnodig druk op hun opbouw te zetten.

Anyway, dit is een slag. Nog 15 en 45 punten te gaan. Of ze gaan door op dit pad van disintegratie, of ze rechten de rug.

Miljoen plenty, ik zou een linksbenige CV (is die Wöber van Sevilla niet wat voor Ajax?) en een VM halen. En die V staat dan ook echt voor verdediger. Niet van die pseudo-verdedigers die nu het merendeel van het verdedigende werk moeten opknappen en iedere aanvaller ruim baan geven.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 8:35 pm

GangstaRiB schreef:
Nee, zodra we een tegendoelpunt krijgen laten die gasten het finaal lopen. Ze lopen elkaar voorbij om orde op zaken te stellen, maar verliezen de bal en balletje ligt achter Onana. Precies waar ik vooraf bang voor was. Ajax speelt zonder verstand als het hectisch wordt. Na die 1-1 even rustig alles op een rijtje en verder gaan waarmee was begonnen. Maar nee, iedereen gaat vooruit lopen en iedere bal diep op Berghuis of RvP werd direct gevaarlijk omdat die niet aangepakt werden door de zwakke Blind en Magallan.

Pfff.... ik voel me hetzelfde na PSV-uit. Ook zo kansloos naar de slachtbank.
Volledig mee eens. Kippen zonder kop. Voorbeeldje: de linies stonden al ver uit elkaar, ging Ziyech doodleuk een wedstrijdje 'hoe vaak kan ik de bal verspelen aan Rita Verdonk' houden. Geen enkele discipline...

Te makkelijk om Magallan neer te sabelen. Die gozer is onwennig en staat tegenover een grootse speler. De Ligt en Blind lieten die gast compleet verzuipen met hun apathische houding. Ze staan er om te organiseren, maken er een zootje van en worden voor lul gezet door figuren als Lammers, Larsson en Berghuis. Ras-Ajacieden. Zogenaamd. Gewoon mercenaries.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 8:38 pm

Er is duidelijk iets veranderd in de groep. Voor de winterstop was dit geen probleem. Nu liggen er 10 doelpunten binnen na 2 competitiewedstrijden. Spelers laten het lopen en zetten geen druk meer. Dan ben je ineens heel kwetsbaar en kunnen matige ploegen dus 4 of 6 doelpunten maken.

Dezelfde ploeg kon het voor de winterstop wel. Ook zonder extra aankopen. Wie gaat ze wakker schudden? Al is het de vraag of dat nog op tijd is.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie