Ajax - sc Heerenveen 20-01-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: Ajax - sc Heerenveen 20-01-2019

Bericht door zeux » ma jan 21, 2019 6:23 pm

Monkey Tonk schreef: Zo'n vd Beek die niet wil vechten op een passje dat hij anders had gewild... Dat leidt de eerste goal in. Ik zou hem daar keihard op afrekenen. Neres terug in de basis, vd Beek naar de bank.
Voegt Beek überhaupt wel iets toe? Ik vind hem vaak onzichtbaar of niet scherp. Jongen die 'talent' aan zijn kont heeft hangen, maar het in Ajax-1 nog niet echt waarmaakt. Vind ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma jan 21, 2019 7:04 pm

Matthijs de Ligt: 'Iedereen moet in de spiegel kijken en beseffen wat er vandaag gebeurd is'
In gesprek met Fox Sports gaf Matthijs de Ligt aan dat er in de kleedkamer na afloop heel harde woorden waren gevallen. "Iedereen is er goed ziek van", aldus De Ligt. "Het was de slapheid waarmee je de tweede helft begint. Je staat 3-1 voor in de rust en dan begin je heel slap. In de eerste tien minuten krijg je twee goals om de oren en dat mag gewoon niet gebeuren."

Een hoop leek bij Ajax mis te gaan in de tweede helft. "We verloren de bal vaak slordig op plekke waar je hem niet mag verliezen. Het korter dekken had ook veel beter gekund. Zij hadden telkens voorin een mannetje die de bal voorin kon aannemen en draaien. Dat kunnen we onszelf zeker kwalijk nemen", zo gaf de aanvoerder aan. "De restverdediging was vandaag gewoon niet goed genoeg. Als er geen druk op de bal is, kan de verdediging ook moeilijk kort zitten. Dan heb je het risico in je rug geslacht te worden. Als er voorin de druk niet is, kun je achterin ook moeilijk kort zitten. Dan krijg je een opeenstapeling van dingen waarom zij er goed uit konden komen."

De Ligt ging verder: "Hoe slecht de tweede helft ook was, als je 4-3 maakt, moet je hem over de streep trekken. Als dat dan niet lukt, is dat gewoon heel slecht. Je kan het jezelf alleen maar kwalijk nemen. Iedereen moet in de spiegel kijken en beseffen wat er vandaag gebeurd is. Het moet veel beter."
Blij met de punten ...

Historicus

Bericht door Historicus » ma jan 21, 2019 7:04 pm

D_skilled schreef:
wimpey schreef:
Commentaar van D_skilled gaat wel erg ver (zelfs voor een edsv-er): ja, EtH maakte gisteren fouten. Maar om een patroon te herkennen bij de trainer van een ploeg die dit seizoen 1 (!!) wedstrijd heeft verloren, lijkt me er aan de haren bijgesleept te zijn.

Blind, Tadic, Schöne: daar mogen we het zoeken. In die volgorde ook m.i. Waren totaal niet geconcentreerd en ondanks al hun 'ervaring' deed iedereen maar wat.
Er is ook nog zoiets als tactisch wisselen. Ten Hag liet het zo staan en koerste af op rampspoed. Het ging gisteren maar om één ding en dat waren de drie punten. Dan moet je als trainer proberen om dat ten koste van alles uit het vuur te slepen. Verdediger erbij, Blind op het middenveld. Nee, Ajax ging juist nog meer aanvallen. Dat noem ik gewoon dom en naïef. Er is dus geen plan B als er een voorsprong verdedigd moet worden. Misschien geef je gisteren wel het kampioenschap weg. Dit zijn sleutelmomenten in een seizoen.

Dat Lamprou moest keepen, a la. Maar zorg dan voor een stevig team voor het doel van Lamprou. Wat lengte erbij, wat power erbij, dat de tegenstander ver van het doel gehouden kan worden. Zo help je Lamprou. Niet door Sinkgraven in de ploeg te zetten. Een semi-mislukt experiment uit het tijdperk Bosz.
Frank de Boer had hem in de Europa Cup toch al eens linksback gezet, die Sinkgraven?

999

Bericht door 999 » ma jan 21, 2019 7:07 pm

Monkey Tonk schreef:
Hermann schreef:Misschien zit niemand er op te wachten, maar ik vraag mij af of Monkey Tonk's Error Index ons hiervoor had kunnen waarschuwen.. een beetje voorbereiding voor dit debacle vooraf zou wel fijn zijn geweest.

Je kunt je ook afvragen of het niet te naïef was om te verwachten/hopen dat we PSV zouden evenaren; we kennen inmiddels het grote choken helaas maar al te goed.
Ik denk dat zo'n trainingskamp in januari meer schade doet dan voordeel brengt. Ajax zat toch al in een prima flow? Geef ze lekker een paar weken vrij. Dan komt iedereen fris terug. Nu heb je nog een geblesseerde keeper ook...

Ik weet niet wat ze allemaal verteld is op dit trainingskamp, over hoe het allemaal nog beter kan, maar in ieder geval speelde Ajax verward en als los zand. Zo'n vd Beek die niet wil vechten op een passje dat hij anders had gewild... Dat leidt de eerste goal in. Ik zou hem daar keihard op afrekenen. Neres terug in de basis, vd Beek naar de bank.
Ten Hag kreeg de opmerking dat het griepje van Onana heel duur was met Lamprou in de goal
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 21, 2019 7:07 pm

Ten Hag te spreken over Sinkgraven als vervanger Tagliafico

Erik ten Hag is tevreden over het spel van Daley Sinkgraven in de voor Ajax teleurstellende thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen (4-4). Volgens de coach heeft de linksback bij zijn eerste basisplaats in de competitie sinds 18 november 2017 'zeker naar behoren' gepresteerd.

Ajax moest het zondag zien te redden zonder vaste linksback Nicolás Tagliafico, die met een knieblessure kampt. Ten Hag koos ervoor om de van een zware knieblessure herstelde Sinkgraven op zijn positie neer te zetten. Sinkgraven mocht voor de winterstop al in drie competitiewedstrijden invallen en zondag begon hij dus voor het eerst in lange tijd in de basis.

Het duel met Heerenveen werd voor Sinkgraven geen gelukkige wedstrijd. Ajax kreeg liefst vier tegendoelpunten en verzuimde daardoor om de koppositie over te nemen van PSV. Daags na de wedstrijd blikt Ten Hag voor de camera van Ajax TV terug op de rol van Sinkgraven.

'Hij heeft zeker naar behoren gepresteerd', zei de coach. 'Daley is niet nieuw, maar in dit team is hij wel nieuw. De finetuning, die afstemming, is net even anders dan de periode waarin hij speelde. Hij moet er even inkomen, maar het is duidelijk te zien dat hij impulsen en prikkels aan deze ploeg geeft die wij heel goed kunnen gebruiken.'
Naast Tagliafico miste Ajax tegen Heerenveen ook Andre Onana, die ziek was. Kostas Lamprou stond daardoor op doel.

Onana meldde zich maandag weer op de club, maar werd door de medische staf direct weer naar huis gestuurd. Ten Hag weet nog niet of hij donderdag in de bekerwedstrijd tegen Heerenveen weer een beroep op Onana en Tagliafico kan doen.

VI.nl
YNWA

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 21, 2019 11:12 pm

Is Mitchel Bakker echt zo slecht, dat hij nooit een kans krijgt? Jammer, leek me wel een veelbelovend talent.
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 21, 2019 11:17 pm

Wie schrijft hem af dan? Bakker is nog wel erg speels; moet denk ik nog leren “simpel” te voetballen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 21, 2019 11:54 pm

Nouja, Sinkgraven is in de ogen van Ten Hag een betere linksback, dat is bepaald geen aanbeveling. Ook Blind en Wöber en Masraoui hebben al kansen als linkdback gekregen. Iedereen krijgt speeltijd behalve Bakker, die wel een linksback is...
Ajax!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 22, 2019 6:22 am

Giacomo Puccini schreef:Nouja, Sinkgraven is in de ogen van Ten Hag een betere linksback, dat is bepaald geen aanbeveling. Ook Blind en Wöber en Masraoui hebben al kansen als linkdback gekregen. Iedereen krijgt speeltijd behalve Bakker, die wel een linksback is...
Zit bij de verkeerde zaakwaarnemer. Momenteel vind ik hem ook een soort Dijks. Snel, fysiek sterk, maar vooral blind en druistig. De onnodige terughaalactie vd bal onder zijn voet moet hij ook snel afleren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

roelf

Bericht door roelf » di jan 22, 2019 6:54 am

Ajaciedjuh schreef:
Giacomo Puccini schreef:Nouja, Sinkgraven is in de ogen van Ten Hag een betere linksback, dat is bepaald geen aanbeveling. Ook Blind en Wöber en Masraoui hebben al kansen als linkdback gekregen. Iedereen krijgt speeltijd behalve Bakker, die wel een linksback is...
Zit bij de verkeerde zaakwaarnemer. Momenteel vind ik hem ook een soort Dijks. Snel, fysiek sterk, maar vooral blind en druistig. De onnodige terughaalactie vd bal onder zijn voet moet hij ook snel afleren.
Heeft ook nog niet bijgetekend.

Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di jan 22, 2019 8:55 am

Ik ben hier nog steeds zoooooooooooooo ziek van. :excited.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 22, 2019 8:56 am

Same here. Duurt langer dan gebruikelijk.

Mano

Bericht door Mano » di jan 22, 2019 8:58 am

je kan is een keer verliezen. Een totale off-day hebben. Er niet aan te pas komen.

Dat was dit keer niet zo, dat maakt em zo zuur. Hij zat 2x in de tas en toch...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

elliquido

Bericht door elliquido » di jan 22, 2019 10:02 am

rationeel is er niet veel aan de hand, niet op grotere achterstand gekomen, we lopen uit op feijenoord en we doen nog mee voor het kampioenschap, de beker en we mogen straks heerlijk ballen tegen madrid in de CL.

ECHTER,

het psychologische effect had zo groot kunnen zijn, meteen na de winterstop winnen in een spektakelstuk, koploper, en met veel vertrouwen naar de Kuip. PSV meteen in mineur, hun mooie1e helft seizoensrapport in duigen, in de achtervolging en alle druk op rookie Van Bommel die ineens de negativiteit moet managen.
Nu zijn wij de grote verliezer van dit weekend, terwijl eigenlijk PSV dat had moeten zijn. Die hebben niets meer om voor te spelen dan de landstitel en dat had na dit weekend ook een hele stap verder weg geweest.

:1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 23, 2019 8:46 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Same here. Duurt langer dan gebruikelijk.
Vraag me af of er een keeper in het betaalde voetbal is, die al deze 4 goals om de oren had gekregen. Erwin Mulder had er vast één tegenhouden...

Ja, Ajax was kut. Ja, EtH had z'n beste dag evenmin. Een trainer is ook niet 34 keer in topvorm (zie bijv. Lothar von B. @ Emmen). Maar dan nog: die 3-3 gaat er bij de meeste amateur keepers nog niet in. Overmars heeft een half jaar de tijd gehad om dit Griekse Drama te voorkomen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 23, 2019 9:11 am

Maar draai het eens om... De afstandschoten waren niet van 35 meter. Randje 16.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 23, 2019 12:59 pm

Lionel schreef:Maar draai het eens om... De afstandschoten waren niet van 35 meter. Randje 16.
Idd, de hoofdzaak was de instelling en slechte vorm van de sterkhouders. Maar het is uiteraard veel makkelijker om een makkelijk slachtoffer te kiezen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 23, 2019 1:11 pm

Ajaciedjuh schreef:
Lionel schreef:Maar draai het eens om... De afstandschoten waren niet van 35 meter. Randje 16.
Idd, de hoofdzaak was de instelling en slechte vorm van de sterkhouders. Maar het is uiteraard veel makkelijker om een makkelijk slachtoffer te kiezen.
Jij noemt het een makkelijk slachtoffer kiezen, ik noem het feitelijk constateren wat er is gebeurd. En Lamprou zat er bij geen van de goals goed bij. Het waren stuk voor stuk slappe rollertjes. Als je weet dat je niet lang genoeg bent, moet je je beter positioneren en niet de verre hoek totaal open laten. Of bij een bal die vanuit een corner houw 5m gebied in komt - hoe haal je het in je hoofd om op je lijn te blijven staan en de ruimte in te staren? Natuurlijk stonden er nog een paar niet goed te dekken, maar dit zijn ABC-tjes.

En Sinkgraven als linksback is bijna net zo slecht als Kristensen op rechtsback. Ik kan me niet voorstellen dat Orejuela nog slechter was dan die blinde Deense kip.

We hebben dit seizoen een aantal toekomstige wereldtoppers in de selectie, maar ook een paar die bij TOP Oss nog niet in de basis zouden staan. Bizar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 23, 2019 1:17 pm

Lamprou kan niet beter, de andere spelers wel en die laten het toe dat ze er zo doorheen lopen en vanaf de 16 kunnen uithalen. De oorzaak ligt dus niet bij Lamprou. Dat Lamprou geen ‘waardige’ vervanger is voor Onana klopt ook. Maar ook met Lamprou hadden we deze wedstrijd met 4 of 5-1 moeten winnen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 23, 2019 1:30 pm

Ajaciedjuh schreef:Lamprou kan niet beter, de andere spelers wel en die laten het toe dat ze er zo doorheen lopen en vanaf de 16 kunnen uithalen. De oorzaak ligt dus niet bij Lamprou. Dat Lamprou geen ‘waardige’ vervanger is voor Onana klopt ook. Maar ook met Lamprou hadden we deze wedstrijd met 4 of 5-1 moeten winnen.
Ik heb het dan ook niet over schuld, maar over de feiten zoals ze zijn. Van Sinkgraven kun je ook zeggen dat ie niet beter kan, maar doordat hij op linksback staat ben je achterin belachelijk kwetsbaar. Zonder Lamprou (met een ander in zijn plaats) had je nooit 4 geincasseerd. Dat ie niet beter kan heeft er niet veel mee te maken, ik heb niks persoonlijks tegen die jongen. Feit is dat ie nooit meer in het eerste onder de lat mag staan wat mij betreft.

Nogmaals, anderen deden het ook heel slecht. Sinkgraven, Blind en Dolberg speelden al met al een slechte pot, maar het was vooral het team die het slecht deed. Geen discipline, linies die uit elkaar vallen, achteruit lopen in plaats van het veld klein maken - dat zijn dingen waar alleen een team schuldig aan kan zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 23, 2019 3:30 pm

Waar is AC eigenlijk die ervan overtuigd is dat Ajax de CL finale gaat spelen, zou hij de klap al te boven zijn? :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 23, 2019 3:52 pm

InnerHarbour schreef:Waar is AC eigenlijk die ervan overtuigd is dat Ajax de CL finale gaat spelen, zou hij de klap al te boven zijn? :hypocrite.gif:
Niet alleen spelen, ook winnen natuurlijk! :headbang.gif: :headbang.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 23, 2019 4:01 pm

Ajaciedjuh schreef:
Juist :biggthumpup.gif:

Kijk die Griek was niks, is niks en zal ook nooit wat worden, die is gewoon veel te klein voor een keeper, kan die niks aan doen, daar moet je voor bij de afdeling inkoop zijn.

Maar wat kwalijker is en waar Ajax zich veel meer zorgen om moet maken in de race voor het kampioenschap en de wedstrijden tegen RM is het feit dat de Ligt en de Jong niet opstonden of dat ze de boel niet bij elkaar konden houden. Dat zijn de jongens die van achteruit de boel moeten regelen, dat niet iedereen maar naar voren blijft hollen. Ik hoop voor jullie dat Ten Hag het ook zag en daaraan werkt want Real is nog veel slimmer met nog veel meer kwaliteiten dan Heerenveen.

@ AC :drecul.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 23, 2019 4:41 pm

@ Mr. Ajax:

Natuurlijk zag Lamprou er niet best uit. Maar zijn medespelers weten toch ook dat hij klein is en dat ze geen tegenstanders van afstand moeten laten schieten? Nou vind ik 35 meter van afstand.. Randje 16 is een 100% kans. Dat de schoten misschien niet heel denderend waren doet daar niks aan af.

Lamprou is in de steek gelaten door zijn medespelers. Arrogantie of een gebrek aan voetbal intelligentie bij de spelers? We zullen het zien als hij nog een keer wordt opgesteld.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 23, 2019 4:46 pm

Ajaciedjuh schreef:
Hoe op zeg... :excited.gif: Een makkelijk slachtoffer is meestal het obvious slachtoffer.

Effe serieus: van die 4, hoeveel vliegen er bij Onana in? Bij een doorsnee eredivisiekeeper? Bij een KKD-keeper. Het eensluidende antwoord zal zijn: minder dan 4.

Was Overmars zo druk met Magallan, Traore en uitgaande transfers dat er de voorbije 6 maanden geen ruimte was voor een nieuwe 2e keeper? Lamprou was 3e keeper he. Zijn 'promotie' kan je de titel kosten.

Plaats reactie