F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: F1

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2018 10:24 am

Zou het team dat niet moeten kunnen zien aan alle gegevens die ze binnen krijgen? Ik neem aan dat ze hem er wel op wijzen als hij zijn auto continu zou overbelasten.

Het is wel erg opvallend dat beide coureurs zo'n periode hebben gehad. Voor het team denk ik ook een duur geintje. Het kon wel eens het verschil betekenen tussen de 2e en 3e plek in het klassement voor teams. Het gaat hard met de achterstand als je in zoveel gp's maar één coureur hebt die punten scoort.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 29, 2018 10:48 am

Marillion schreef:Zou het team dat niet moeten kunnen zien aan alle gegevens die ze binnen krijgen? Ik neem aan dat ze hem er wel op wijzen als hij zijn auto continu zou overbelasten.

Het is wel erg opvallend dat beide coureurs zo'n periode hebben gehad. Voor het team denk ik ook een duur geintje. Het kon wel eens het verschil betekenen tussen de 2e en 3e plek in het klassement voor teams. Het gaat hard met de achterstand als je in zoveel gp's maar één coureur hebt die punten scoort.
Op zich zou het team het moeten zien maar misschien dat hij wel op/onder de grens reed maar dat die motor dat toch niet aan kan. Wat dat betreft lees ik dan dan Verstappen maar 2/3 uur geslapen heeft omdat hij heeft liggen nadenken hoe hij het beste met zijn (haperende) motor om kan gaan. Ik zeg niet dat anderen dat niet doen, maar Verstappen denkt daar in ieder geval heel erg over na, net zoals Verstappen altijd goed met z'n banden omgaat. Dat soort dingen maken toch het verschil.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2018 11:14 am

Maar diezelfde Verstappen had deze problemen in de eerste helft van het seizoen. Het is echt van de één op de ander overgeslagen. Dat is toch wel heel vreemd.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 29, 2018 11:24 am

Je moet het maar durven, met ruim 300 km/h rakelings langs elkaar heen razen. Die gasten spelen met hun leven en verdienen iedere eurocent die ze krijgen. :biggthumpup.gif:

Hartslag, vochtverlies, klappen die rug en nek te verduren krijgen. Absoluut topsport. Dat het mij als schouwspel niet boeit, zal (terecht) niemand interesseren. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2018 11:29 am

Dat laatste is toch wel het grote probleem van F1. Ze slagen er, wat mij betreft, totaal niet in om aan de tv kijker over te brengen hoe hard het gaat en hoe zwaar het is. Ik kijk er alleen af en toe naar omdat ik geïnteresseerd ben in wat Verstappen doet. Maar een samenvatting is echt meer dan genoeg. Wat dat betreft lijkt het wel Eredivisie voetbal.

Het ziet er toch vaak uit als een optocht waar hooguit nog iets gebeurd met een verkeerde pitstop strategie. Misschien dat andere camera standpunten het spannender kunnen maken.

Over spelen met je leven tijdens de sport gesproken. Ik zag er bij de Moto GP ook weer één met 300 km/u van z'n motor af stuiteren. De bescherming die ze hebben werkt echt geweldig want die gasten staan eigenlijk altijd zo weer op.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » ma okt 29, 2018 1:11 pm

Marillion schreef:
Over spelen met je leven tijdens de sport gesproken. Ik zag er bij de Moto GP ook weer één met 300 km/u van z'n motor af stuiteren. De bescherming die ze hebben werkt echt geweldig want die gasten staan eigenlijk altijd zo weer op.
die was moooi he !.. en die motor die in de spin bijna zijn voorganger eraf klapte.. spektakel

actie vanaf 1:45

https://youtu.be/jUgTSZiWHyA
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2018 6:43 pm

Ja, dat is 'm inderdaad. Crash van Zarco. En die gast staat dus gewoon op, loopt weg en heeft niets. Beetje spierpijn misschien.

Sowieso is Moto GP veel interessanter om te kijken want er gebeurd veel meer. Ik zou wel eens statistieken willen zien van het aantal inhaalacties bij zo'n wedstrijd in vergelijking met de F1. Daar zou de organisatie van F1 eens naar moeten kijken. Waarom lukt het bij zo'n sport zoveel beter om aantrekkelijke competitie te laten zien. Misschien valt er iets van te leren.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma okt 29, 2018 7:19 pm

Horner heeft aangegeven dat verstappen (en Vettel) door hun rijstijl veel eerder aanvoelen en dan aangeven als er iets mis is met hun motor.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 29, 2018 7:43 pm

Marillion schreef:Ja, dat is 'm inderdaad. Crash van Zarco. En die gast staat dus gewoon op, loopt weg en heeft niets. Beetje spierpijn misschien.

Sowieso is Moto GP veel interessanter om te kijken want er gebeurd veel meer. Ik zou wel eens statistieken willen zien van het aantal inhaalacties bij zo'n wedstrijd in vergelijking met de F1. Daar zou de organisatie van F1 eens naar moeten kijken. Waarom lukt het bij zo'n sport zoveel beter om aantrekkelijke competitie te laten zien. Misschien valt er iets van te leren.
Grappig dan dat Mexico in die zin heel interessant is want veel inhaalakties, slijtage aan banden en onvoorspelbaarheid.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2018 9:10 pm

En toch was het na het eerste rechte stuk eigenlijk wel duidelijk wie er ging winnen. Het is me echt allemaal wat te saai. Ik kijk zo af en toe wel de samenvatting.
Iniesta schreef:Horner heeft aangegeven dat verstappen (en Vettel) door hun rijstijl veel eerder aanvoelen en dan aangeven als er iets mis is met hun motor.
Ik geloof zeker dat de één daar meer gevoel voor heeft dan de ander. Maar hoe zit het dan met de eerste seizoenshelft waar het precies andersom was?
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma okt 29, 2018 9:53 pm

Verstappen had weinig pech dit jaar, dat was meer vorig jaar. Eerste deel dit jaar Mn veel betrokken bij race incidenten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zeux

Bericht door zeux » di okt 30, 2018 12:11 am

Monaco was het dieptepunt met die suffe actie in de ochtendtraining voor de race. Ik denk dat Hotner iets heeft gezegd in de trant van: get your f*cking act together.

En dat heeft hij gedaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » di okt 30, 2018 8:37 am

De nummer 1 rijdt weg en je ziet voornamelijk de rest want daar gebeurd iets. (weinig maar iets)
Dit was het hele seizoen met Lewis en nu een keer met Verstappen.

eigenlijk is het leuker als Verstappen 4de staat en het podium probeert te halen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 11, 2018 7:18 pm

Vieze kut Ocon, dit kost Max de overwinning.

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 11, 2018 7:42 pm

Als ik Ocon was zou ik uit de buurt van Verstappen blijven
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 11, 2018 7:58 pm

Holy fuck, de beelden van een Max die Ocon voor de eerste keer ziet na de race! https://t.co/yNe8OcBG2I #BrazilGP #Verstappen
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » zo nov 11, 2018 8:03 pm

Dom van hem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 11, 2018 8:04 pm

Jos had em plat geslagen.
Kut Fransoos met z;n Mercedes link.
Whitey on the moon.

ferry

Bericht door ferry » zo nov 11, 2018 9:40 pm

Nog vrij beheerst van Max. Slim is het waarschijnlijk niet, maar begrijpelijk wel. De link van Ocon met Mercedes maakt het allemaal nog wat moeilijker. Waarom deed Ocon dit? Hij had versere banden, maar hij kon de snelheid van Verstappen natuurlijk nooit matchen.

Red Bull was echt snel in de race vandaag, hij had de race echt gewonnen zonder dat incident. Zuur.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo nov 11, 2018 9:59 pm

zeux schreef:Dom van hem.
Inderdaad een domme move van Ocon. Geen wonder dat ie geen stoeltje heeft volgend jaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » zo nov 11, 2018 11:37 pm

Max Verstappen has been ordered to complete two days of "public service at the discretion of the FIA" as punishment for his post-race altercation with Esteban Ocon in Brazil.

The Red Bull driver confronted Ocon while the drivers were being weighed after the race, shoving the Frenchman in reaction to their collision during the race that cost Verstappen victory.

Both drivers were summoned to the stewards for the off-track incident, and it was decided that Verstappen was guilty of making "deliberate physical contact" with Ocon.

The verdict from the stewards said Verstappen "is required to perform two days of public service at the discretion of the FIA within six months of the incident".

In a statement explaining the verdict the stewards said they understood Verstappen's feelings on the situation, and they noted that during the hearing both drivers "acted appropriately and cooperated".

They added: "Max Verstappen entered the FIA Weigh Bridge Garage, proceeded directly to Esteban Ocon and following a few words, started an altercation, pushing or hitting Ocon forcefully several times in the chest.

"The stewards understood from Max Verstappen that he was extremely upset by the incident on track during the race and accepted his explanation that it was not his original intent to strike Ocon, but that he was "triggered" and caused him to lose his temper.

"While sympathetic to Verstappen's passion, the stewards determined that it is the obligation of sportsmen at this level to act appropriately and as role models to other drivers at all levels and found that Verstappen failed in this respect."

No further action was taken against Ocon – who was given a 10-second stop-go penalty during the race for the on-track collision. motorsport.com

zeux

Bericht door zeux » ma nov 12, 2018 12:49 am

Die actie van Ocon kost hem niet alleen de overwinning, maar ook de vierde plaats in het kampioenschap (zeven punten meer bij overwinning). En nog enig uitzicht op de derde.

Nu 3 punten achter Bottas voor de vierde plek en 17 achter Raikkonen voor de derde plek.

Mano

Bericht door Mano » ma nov 12, 2018 8:31 am

Die verklaring van Ocon was ook super slap. Zo'n domme kamikaze actie.
Hij lulde het gewoon recht voor zichzelf.

ik zou ook bloedlink zijn geweest na de wedstrijd

als je jezelf wilt un-lappen, dan doe je dat met een DRS op het rechte stuk niet in een links/rechts combinatie zij aan zij. ook al is je neus iets meer naar voren
Als je het daar wel doet, dan doe je het met fluwelen handschoenen.

het voelt wel alsof Ocon nog een appeltje te schillen had en/of Mercedes maar dat is natuurlijk niet te bewijzen.
Na de wedstrijd gaat Hamilton ook nog politiek correct reageren. Ze hadden het hem moeten flikken als hij nog geen kampioen was.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 12, 2018 9:32 am

Het maakt niet uit wat Ocon denkt, want hij doet niet ter zake. Hij had niets te verliezen en Verstappen reed voor de winst. Dan hoef je dus niet zo superscherp in te halen bij iemand die een ronde achterligt. Lewis Hamilton overkomt zoiets niet. Verstappen leert ervan. De woede is te begrijpen, maar dit is gewoon te voorkomen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma nov 12, 2018 10:35 am

Bij Hamilton gaat iedereen ook ruimschoots opzij. De andere top rijders hadden ook pissed gereageerd als een achterligger ze de overwinning door de neus had geboord. Toch nog een stukkie kwalijker dan 1-op-1 gevecht met een touché of botsing. Dan vecht je echt om een plekje en mocht er iemand in de fout gegaan zijn dan is een tijdstraf nog wel een straf waar de ander wat aan kan hebben. Nu maakt een tijdstraf voor Ocon voor niemand wat uit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie