Erik ten Hag
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: Erik ten Hag
Alle hulde voor de RvC van Nac... nemen hun verantwoording wel .. Bij Ajax is alleen " Ik" " ik" en daarmee zijn meerdere lagen binnen " Ajax" ziek
Daardoor kunnen Sar/ Clown hun fouten blijven maken..
Daardoor kunnen Sar/ Clown hun fouten blijven maken..
Weer op zoek naar een Interim coach..
De rat schiet weer eens uit de put.

‘Zijn verstandhouding met Ten Hag lijkt op die tussen Mourinho en Pogba’
Donny van de Beek was vorig seizoen nog een onbetwiste basisspeler bij Ajax, maar de 21-jarige middenvelder moet in de huidige voetbaljaargang vaker dan hem lief is genoegen nemen met een plek op de bank. Trainer Erik ten Hag kiest doorgaans voor een middenrif met Lasse Schöne, Frenkie de Jong en David Neres, terwijl Carel Eiting als invaller ook een aantal keer de voorkeur heeft gekregen boven Van de Beek.
Henk Spaan denkt dat deze gang van zaken invloed heeft op de relatie tussen de oefenmeester en zijn pupil: “Waar ik op zit te wachten, of eigenlijk helemaal niet op zit te wachten, is het geschutter langs de lijn als Ten Hag aan Donny laat weten dat hij mag invallen”, blikt hij dinsdag vooruit op de Champions League-wedstrijd tussen Ajax en Bayern München in Het Parool.
De journalist ziet overeenkomsten met de situatie bij Manchester United, waar het de afgelopen weken rommelt en waar de relatie tussen José Mourinho en Paul Pogba na een aantal incidenten op knappen lijkt te staan: “Dat pijnlijke gebrek aan ook maar een spoor van communicatie tussen die twee. Het doet denken aan de verstandhouding tussen Mourinho en Pogba.”
“Ik hoorde Ten Hag bij Voetbal Inside zeggen dat Donny van de Beek best als vervanger van Frenkie de Jong zou kunnen spelen. Gaat Ten Hag zijn kinderachtige prestigegevecht met Van de Beek dan opgeven?”, sluit Spaan af. De Jong ontbreekt dinsdagavond in de Allianz Arena door een blessure en de verwachting is dat Van de Beek zijn plek in de basiself gaat overnemen.
Toch erg dat deze en die malloten aan die VI tafel AJAX steeds door het slijk kunnen en mogen halen.En dat sommige AJAX supporters het nog slikken ook ..
Blij met de punten ...
de heertjes van de Vi en telegraaf zitten niet meer in de inner circle.. dus , afbranden maar...
eigenlijk zouden alle ajax supporters een boycot moeten uitoefenen op deze riooljournalistiekratten
eigenlijk zouden alle ajax supporters een boycot moeten uitoefenen op deze riooljournalistiekratten
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Ik heb eigenlijk niet het idee dat Ajaxsupporters zich wat betreft Ten Hag erg laten leiden door de meningen van deze heren, of vergis ik me daarin?
-
Laat ten Hag maar schuiven, heeft het over het algemeen goed voor elkaar. En fijn dat hij een tactisch plan bedenkt per tegenstander, iets wat bijvoorbeeld Frank de Boer, nooit deed.
Alleen PSV uit ging mis, maar ik blijf van mening dat dat met de Ligt erbij heel anders was gelopen.
Alleen PSV uit ging mis, maar ik blijf van mening dat dat met de Ligt erbij heel anders was gelopen.
Gaizka1985 schreef:Laat ten Hag maar schuiven, heeft het over het algemeen goed voor elkaar. En fijn dat hij een tactisch plan bedenkt per tegenstander, iets wat bijvoorbeeld Frank de Boer, nooit deed.

+ 1. De Ligt is de enige speler die binnen deze selectie onmisbaar is. Hij is 19 en zijn eerste vervanger is 18 en speelde vorig seizoen nog een divisie lager. Dat Ajax die Argentijn niet wist binnen te hengelen kunnen we EtH niet aanwrijven, lijkt me.Alleen PSV uit ging mis, maar ik blijf van mening dat dat met de Ligt erbij heel anders was gelopen.
EtH heeft een probleem.
Wober deed het prima als CV tegen Bayern.
Kies je de volgende wedstrijd dan toch weer voor Blind of zet je Blind op 6.
Als je Blind op 6 zet, moet je een keuze maken in je middenvelders.
de Jong
Schone
Ziyech
vd Beek
er kunnen er maar 2 spelen.
die keuze is gewoon te moeilijk dus komt Blind als CV te spelen en gaat Wober naar de bank.
Die wissel kan je beter verkopen dan het banken van 2 middenvelders.
Wober deed het prima als CV tegen Bayern.
Kies je de volgende wedstrijd dan toch weer voor Blind of zet je Blind op 6.

Als je Blind op 6 zet, moet je een keuze maken in je middenvelders.
de Jong
Schone
Ziyech
vd Beek
er kunnen er maar 2 spelen.
die keuze is gewoon te moeilijk dus komt Blind als CV te spelen en gaat Wober naar de bank.
Die wissel kan je beter verkopen dan het banken van 2 middenvelders.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ehm, zag je hoe goed het centrale duo gisteren (samen)speelde? Wöber was als CV effe wat meer solide dan Blind tot dusver was he. Wöber heeft een lastige tijd achter de rug, leek weinig zelfvertrouwen te hebben. Maar dit optreden tegen Lewandowski en Müller zal hem een enorme boost geven.Mano schreef: die keuze is gewoon te moeilijk dus komt Blind als CV te spelen en gaat Wober naar de bank.
Blind was gisteren OK. Leidde die mega-kans van vd Beek bijv. sterk in. Pakte wel een oliedomme kaart en leed enkele keren makkelijk balverlies. Ik blijf het ook vreemd vinden dat iemand als Onana hem aan het einde van de pot tot rust moet manen. Je zou denken dat dat andersom gaat...
Dus laat Blind maar voor een plekje op het middenveld vechten met Schöne. FdJ is onomstreden, lijkt me. De 3 aanvallers van gisteren ook. Afhankelijk van de tegenstander speel je dan met middenveld Beek of aanvaller Dolberg / KJH. Waarbij de combi van dribbels van Neres, balvastheid / steekpass Tadic en de fantastische lange verplaatsingen van Ziyech gisteren diepe indruk op me maakten.

Ik zou ook voor Wober kiezen en Blind op 6.
voor mij zijn F de Jong en Ziyech ook onomstreden en daarmee heb je dan gelijk je middenveld compleet.
Tenzij je kiest voor geen spits, zoals gisteren.
Maar daarmee doe je vd Beek en Schone wel te kort.
voor mij zijn F de Jong en Ziyech ook onomstreden en daarmee heb je dan gelijk je middenveld compleet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Tadic kreeg gisteren 2 mega-kansen, maar hij is (ook gisteren weer) meer de man van de assist. Is (op edsv na) in iedere pot goed voor goal of assist.Mano schreef:Ik zou ook voor Wober kiezen en Blind op 6.

vd Beek zit in een lastige positie. 9 van de 10 keer zal Ajax met een spits (dus Dolberg of KJH) spelen. En vd Beek is simpelweg minder dan Neres, Tadic en Ziyech. En omdat hij meer loper dan controleur / passer is, wordt het ook lastig voor hem t.o.v. FdJ, Schöne e.c. Iemand als Henk Spaan laat daar allerlei complottheorieen op los, maar uiteindelijk kiest iedere trainer voor het beste elftal. Vrij simpel: vd Beek moet maar laten zien dat hij beter / belangrijker is dan Neres, Tadic of Ziyech (succes). Of dat hij een complementair controlerend duo kan vormen met FdJ.
Belangrijkste winst (wat mij betreft) was gisteren de rentree van Wöber. Begon goed vorig jaar bij Ajax, na een aantal mindere optredens (Vitesse m.n.) leek z'n vertrouwen volledig weg. Stond gisteren als een huis.

- Gezond verstand
Tegen Kiev stond Wober ook vanuit het niets geweldig te spelen. Die verdient vaker een plekje in de basis.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Beek heeft wel enorm veel loopwerk en goede loopacties gemaakt tegen Munchen. Speelt op die positie een stuk slimmer dan Neres. En Neres heeft dinsdag toch vooral laten zien dat hij een enorm handige en vlugge vleugelaanvaller is, in plaats van een 10.
Schone is 1 van de sympathiekste spelers bij het huidige Ajax, maar iedere keer als het wat sneller gaat komt hij echt te kort. Meest logische middenveld in zware wedstrijden is volgens mij dan ook Frenkie, Blind en Beek.
Schone is 1 van de sympathiekste spelers bij het huidige Ajax, maar iedere keer als het wat sneller gaat komt hij echt te kort. Meest logische middenveld in zware wedstrijden is volgens mij dan ook Frenkie, Blind en Beek.
Frenkie kan Schone nog niet vervangen hoor, dat is een leuke jongen voor erbij maar die kan je niet gaan vragen om moeilijke wedstrijden het voortouw laten nemen...
Posts over inlogproblemen verplaatst naar de juiste zone: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 1#p1465961
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Telegraaf pakt weer uit met een stuk van Tadic waaruit opgemaakt kan worden dat de spelers de dienst uitmaken bij Ajax.
Doel je hierop?
Ik zie dit positief. Kennelijk werkt Ten Hag samen met zijn spelers en blijft hij niet volharden in zijn eigen plan als daar geen steun voor is.Dusan Tadic sprak na Bayern lang met Erik ten Hag: 'De trainer staat steeds meer open voor onze feedback'
Dusan Tadic geeft in gesprek met De Telegraaf aan na de wedstrijd met Bayern München lang met Erik ten Hag gepraat te hebben. "We hebben drie uur lang over voetbal gesproken. Over de wedstrijd, over wat er in en buiten het veld beter kan. De trainer staat steeds meer open voor onze feedback, vraagt daar nu zelfs om", aldus de Serviër. "We hebben er niets aan om achter zijn rug om te klagen. Als we vinden dat iets beter kan, moeten we het rechtstreeks kunnen zeggen."
Gevraagd wordt aan de Serviër of hij een voorbeeld kan geven wat er is besproken. "Dat zijn meerdere dingen. Maar laat ik de kleine partijtjes noemen. Die was ik een dag voor de wedstrijd ook niet gewend en veel spelers vonden die vervelend", zo geeft hij aan. "Dus heb ik namens de groep aangegeven dat we het liever op een andere manier willen. Uiteindelijk beslist de trainer. In dit geval heeft hij wel naar ons geluisterd, ja."
Enkele weken geleden gaf Matthijs de Ligt aan dat bij grote clubs bepalende spelers de regie in het veld nemen. "We hebben met Blind, Huntelaar, Schöne, Ziyech, De Ligt en mij veel ervaren jongens. Als we problemen signaleren, moeten we die repareren", zegt Tadic daarover. In de wedstrijd tegen AEK Athene gebeurde dat bij Ajax ook. "David Neres en ik besloten van positie te wisselen, waardoor ik op tien en David op links kwam te spelen. We speelden ook gelijk beter. De trainer was het ermee eens, geeft ons de vrijheid om van positie te wisselen en laat ons naar ons gevoel luisteren."
Tadic baalt dat hij met de wetenschap van nu voorafgaand aan de wedstrijd tegen PSV niet aangaf dat een centrum met Frenkie de Jong en Daley Blind geen goed idee was. "Laat ik vooropstellen dat ik daar toen ook in geloofde, want de wedstrijden daarvoor had Frenkie het super gedaan", aldus Tadic. "Door de nederlaag en het goede spel van Max Wöber tegen Bayern München zal iedereen de vraag of we met hem hadden moeten starten met ’ja’ beantwoorden, ik ook. Al vind ik nog steeds dat we PSV easy goals gaven, waardoor ze extra energie kregen."
Bron: AN
Nil volentibus arduum
We kennen De T: Driessen heeft bepaald dat EtH niet bij Ajax past. En die mening zal in ieder artikel naar voren komen.
Stel Tadic een vraag en laat Driessen het antwoord interpreteren. Dan krijg je zo'n stukje.
Ik las net Het Parool, engnek Spaan. Die neemt z'n Donny niet op de korrel na z'n misser in München. Schone en EtH wel. Zou fijn zijn wanneer die vooringenomenheid thuis gelaten wordt. Ze hebben immers een flink publiek...
Stel Tadic een vraag en laat Driessen het antwoord interpreteren. Dan krijg je zo'n stukje.
Ik las net Het Parool, engnek Spaan. Die neemt z'n Donny niet op de korrel na z'n misser in München. Schone en EtH wel. Zou fijn zijn wanneer die vooringenomenheid thuis gelaten wordt. Ze hebben immers een flink publiek...
Zoiets als Wimpey en Yopi over Blind?wimpey schreef:We kennen De T: Driessen heeft bepaald dat EtH niet bij Ajax past. En die mening zal in ieder artikel naar voren komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Weet niet. De tekst ‘staat steeds meer open’ betekent dat er kennelijk toch wel onvrede over zijn starheid was. En tegen AEK maakt hij de verkeerde keuze met Neres op 10 waardoor het voor geen meter liep in de 1e helft en moeten de spelers zelf ingrijpen door op eigen initiatief van positie te wisselen waardoor het wel ging lopen. Op zich goed hoor dat hij open staat voor de mening van spelers. Maar de manier waarop dit nu weer naar buiten komt via de Telegraaf zet ik mijn vraagtekens bij. Het is niet dat Tadic zegt we hebben een fantastische trainer die openstaat voor feedback. Het komt over als dat hij eindelijk openstaat voor feedback en meer naar de spelers luistert.Marillion schreef:Doel je hierop?
Ik zie dit positief. Kennelijk werkt Ten Hag samen met zijn spelers en blijft hij niet volharden in zijn eigen plan als daar geen steun voor is.Dusan Tadic sprak na Bayern lang met Erik ten Hag: 'De trainer staat steeds meer open voor onze feedback'
Dusan Tadic geeft in gesprek met De Telegraaf aan na de wedstrijd met Bayern München lang met Erik ten Hag gepraat te hebben. "We hebben drie uur lang over voetbal gesproken. Over de wedstrijd, over wat er in en buiten het veld beter kan. De trainer staat steeds meer open voor onze feedback, vraagt daar nu zelfs om", aldus de Serviër. "We hebben er niets aan om achter zijn rug om te klagen. Als we vinden dat iets beter kan, moeten we het rechtstreeks kunnen zeggen."
Gevraagd wordt aan de Serviër of hij een voorbeeld kan geven wat er is besproken. "Dat zijn meerdere dingen. Maar laat ik de kleine partijtjes noemen. Die was ik een dag voor de wedstrijd ook niet gewend en veel spelers vonden die vervelend", zo geeft hij aan. "Dus heb ik namens de groep aangegeven dat we het liever op een andere manier willen. Uiteindelijk beslist de trainer. In dit geval heeft hij wel naar ons geluisterd, ja."
Enkele weken geleden gaf Matthijs de Ligt aan dat bij grote clubs bepalende spelers de regie in het veld nemen. "We hebben met Blind, Huntelaar, Schöne, Ziyech, De Ligt en mij veel ervaren jongens. Als we problemen signaleren, moeten we die repareren", zegt Tadic daarover. In de wedstrijd tegen AEK Athene gebeurde dat bij Ajax ook. "David Neres en ik besloten van positie te wisselen, waardoor ik op tien en David op links kwam te spelen. We speelden ook gelijk beter. De trainer was het ermee eens, geeft ons de vrijheid om van positie te wisselen en laat ons naar ons gevoel luisteren."
Tadic baalt dat hij met de wetenschap van nu voorafgaand aan de wedstrijd tegen PSV niet aangaf dat een centrum met Frenkie de Jong en Daley Blind geen goed idee was. "Laat ik vooropstellen dat ik daar toen ook in geloofde, want de wedstrijden daarvoor had Frenkie het super gedaan", aldus Tadic. "Door de nederlaag en het goede spel van Max Wöber tegen Bayern München zal iedereen de vraag of we met hem hadden moeten starten met ’ja’ beantwoorden, ik ook. Al vind ik nog steeds dat we PSV easy goals gaven, waardoor ze extra energie kregen."
Bron: AN
Het is maar hoe het gebracht wordt, de Telegraaf is niet van de Ten Hagfanclub, dat is inmiddels wel duidelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Goede prestaties van Ajax ondanks -, slechte prestaties van Ajax dankzij Ten Hag. Dat is de teneur.Duke schreef:Het is maar hoe het gebracht wordt, de Telegraaf is niet van de Ten Hagfanclub, dat is inmiddels wel duidelijk.
Artikel van Dressen was ook weer typerend: 'Ten Hag laat koppigheid los na edsv'. Driessen gaat die wedstrijd tot in den treuren uitmelken en stapt (uiteraard) snel over 'vergissingen' als München-uit heen.
Tadic lijkt me een slimme jongen, die in de UK het e.e.a. heeft meegemaakt qua media. Het lijkt me zéér stug dat hij De T. een kijkje in de keuken gunt.
Anyway, De T. heeft de messen gescherpt. Aan staf en team de taak om dat gezaag de kop in te drukken.
Het niveau van De T. wordt in het onderstaande stukje trouwens wel duidelijk. Weinig woorden, meerdere taalkundige fouten.
Duitsers onder de indruk van sterk spelende Amsterdammers
Ajax roept megareeks Bayern een halt toe
Door ONZE TELESPORTREDACTIE
03 okt. 2018 in VOETBAL
Met het gelijkspel in de Allianz Arena (1-1) maakte Ajax een einde aan een even knappe als lange reeks van Bayern München in de groepsfase van de Champions League.
De Duitse grootmacht had de afgelopen vier seizoen in de groepsfase in eigen huis namelijk alle groepsduels gewonnen. Twaalf keer achter elkaar was het raak. Bild Zeitung spreekt over een historisch gelijkspel in de Allianz Arena.
Dinsdagavond moesten doelman Manuel Neuer en de lat er in de laatste minuut aan te pas komen om een nederlaag te voorkomen: 1-1. „Het was geen makkelijke wedstrijd”, moest Neuer erkennen. „We deden het goed in het eerste kwartier, maar die goal af ons geen enkele zekerheid.”
De wereldkampioen van 2014 zag Ajax sterk terugkomen. Noussair Mazraoui maakte halverwege de eerste helft de openingstreffer van Mats Hummels (vierde minuut) ongedaan. „We lieten ze voetballen. Ze zijn sterk aan de bal, dat wisten we. We hebben nu vier punten, maar we zullen sterker terugkomen”, verklaarde Neuer.
Ook trainer Niko Kovac was onder de indruk van Ajax. „Ajax werd steeds sterker en speelde heel goed. Op een gegeven moment kom het op de basisdingen aan: rennen, sprinten en tackelen. Ajax deed dat goed vandaag. Daarom moesten we genoegen nemen met een punt”, zei Kovac.
Het is inderdaad hoe het gebracht wordt. Een kwestie van 'framing', zoals bij alles. Alleen is het bij die nepjournalist van een Driessen veel te doorzichtig en goedkoop.Duke schreef:Het is maar hoe het gebracht wordt, de Telegraaf is niet van de Ten Hagfanclub, dat is inmiddels wel duidelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dat geloof ik ook wel. Wat mij betreft heeft hij ook zeker geen goede start gehad bij Ajax. Het spel ging niet vooruit en het zat er geen moment in dat we PSV nog gingen bedreigen.Trab schreef: Weet niet. De tekst ‘staat steeds meer open’ betekent dat er kennelijk toch wel onvrede over zijn starheid was. En tegen AEK maakt hij de verkeerde keuze met Neres op 10 waardoor het voor geen meter liep in de 1e helft en moeten de spelers zelf ingrijpen door op eigen initiatief van positie te wisselen waardoor het wel ging lopen. Op zich goed hoor dat hij open staat voor de mening van spelers. Maar de manier waarop dit nu weer naar buiten komt via de Telegraaf zet ik mijn vraagtekens bij. Het is niet dat Tadic zegt we hebben een fantastische trainer die openstaat voor feedback. Het komt over als dat hij eindelijk openstaat voor feedback en meer naar de spelers luistert.
Dit seizoen gaat het beter. Ajax speelde een aantal goede wedstrijden en we hebben dat gedaan met verschillende tactische varianten. Ik zie spelers ook met plezier op het veld staan. Dat laatste is een heel goed teken. Tenslotte komt Ten Hag ook meer ontspannen over.
Tegen die positieve ontwikkeling in staan we al wel weer vijf punten achter in de Eredivisie. Daar maak ik me wel zorgen over ook al is het seizoen nog lang. We zitten nu al in een positie dat we ons vrijwel geen missstap meer kunnen veroorloven. Want de landstitel is dit jaar toch echt wel een must gezien het aantal jaren dat we droog staan én de investeringen die zijn gedaan. Die misser tegen PSV was een hele dure.
Nil volentibus arduum