Ajax - Dinamo Kiev 22-08-2018
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: Ajax - Dinamo Kiev 22-08-2018
Blind is een van de leiders. Het gaat er bij een verdediger ten eerste om dat hij geen fouten maakt. Hoe heette de maffe Ajax-aanvoerder ook alweer die iedere wedstrijd een fout maakte, zodat de fout naar hem vernoemd werd? Ik kan me zijn naam nu al niet herinneren. Hij maakt een ... eh ... eh .... moet ik dat nou gaan googlen ... hij maakt een ... het begint met een V ... nee het is natuurlijk niet Verstappen .... eh ...een Veltmannetje! (Ik heb het niet ge-googled, maar het hier onder de spelers opgezocht). In ieder geval is hij dus al vergeten, omdat hij altijd een fout maakte. Blind ga ik onthouden. Hij speelt sober, maar dat vind ik eigenlijk wel mooi voor iemand op die positie. Iemand die zichzelf grotendeels wegcijfert, maar zijn taken constant en goed uitvoert. Het heeft een Zen-achtige schoonheid.
Monkey Tonk schreef:Blind is een van de leiders. Het gaat er bij een verdediger ten eerste om dat hij geen fouten maakt. Hoe heette de maffe Ajax-aanvoerder ook alweer die iedere wedstrijd een fout maakte, zodat de fout naar hem vernoemd werd? Ik kan me zijn naam nu al niet herinneren. Hij maakt een ... eh ... eh .... moet ik dat nou gaan googlen ... hij maakt een ... het begint met een V ... nee het is natuurlijk niet Verstappen .... eh ...een Veltmannetje! (Ik heb het niet ge-googled, maar het hier onder de spelers opgezocht). In ieder geval is hij dus al vergeten, omdat hij altijd een fout maakte. Blind ga ik onthouden.

Nog een veel groter begrip dan het Veltmannetje was jarenlang "het Frank de Boertje".
Goede genade zeg! Was Frank de Boer een goede voetballer? Jazeker wel... maar die gozer heeft echt ladingen tegendoelpunten veroorzaakt of gigantische blunders gemaakt waarbij je door het oog van de naald ging.
Oog v/d naald? Ik herinner mij een EC1 finale......
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Ik beweer ook niet dat we altijd door 't oog van de naald gingen.elliquido schreef:Oog v/d naald? Ik herinner mij een EC1 finale......
Regelmatig waren de gevolgen van die Frank de Boertjes peperduur. In de CL finale lopen kloten en die Ravanelli met zijn grijze haardos laten scoren was één van zijn kingsize cadeautjes.

Moeten we het daar echt over hebben? De Boer en onze huidige directeur die Juventus in het zadel hielpen. Pfff...drama was dat.
Nil volentibus arduum
-
Was ik er verdorie na 22 jaar bijna overheen...
Ja, echt. Heel fijn. Ik schenk gelijk maar iets in als troost.
Wat Blind betreft ben ik er nog niet helemaal uit. Hij heeft geen grote entree gemaakt zoals Tadic maar zijn rol is ook anders. Ik denk ook dat we het koppel De Ligt/Blind even de tijd moeten geven om te groeien.
Wat Blind betreft ben ik er nog niet helemaal uit. Hij heeft geen grote entree gemaakt zoals Tadic maar zijn rol is ook anders. Ik denk ook dat we het koppel De Ligt/Blind even de tijd moeten geven om te groeien.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Delay kan nog niet eens leiding aan zichzelf geven, laat staan aan andere, was niks, is niks zal nooit wat worden.
YNWA
Eerlijk gezegd is er tussen de Delay en 4 jaar terug niks veranderd nog steeds slakken snelheid

- Monkey Tonk
Bij de superaanvallende stijl die Ajax speelt wordt heel veel van de defensieve organizatie geeist. Daar is Blind vooral mee bezig. Er ligt veel ruimte voor een counter van de tegenstander. Ga er maar eens aan staan, qua ruimtelijk inzicht. Het is wel even wat anders dan met z'n allen voor de goal hangen.
Hij heeft het zelf wel over twee stijlen die Ajax moet kunnen beheersen. Als Ajax de wedstrijd in Kiev compacter speelt is dat makkelijker voor de achterhoede.
Hij heeft het zelf wel over twee stijlen die Ajax moet kunnen beheersen. Als Ajax de wedstrijd in Kiev compacter speelt is dat makkelijker voor de achterhoede.
Ladingen nog wel...Nog een veel groter begrip dan het Veltmannetje was jarenlang "het Frank de Boertje".
Goede genade zeg! Was Frank de Boer een goede voetballer? Jazeker wel... maar die gozer heeft echt ladingen tegendoelpunten veroorzaakt of gigantische blunders gemaakt waarbij je door het oog van de naald ging.
Dit is aperte onzin. De Boer maakte in zijn beginjaren soms een fout, zoals je dat meestal ziet bij jonge verdedigers. Later was hij een steunpilaar van het Ajax van LVG. Uitstekende verdediger die op inzicht en slimheid grotere en sterkere tegenstanders uitschakelde, en ook nog eens bepalend was in de opbouw.
Hadden we nu maar zo'n speler.

Je bedoelt dat hij op de paal schoot? Die kans maakte hij zelf.Ajax Rules schreef:Ik denk dat ik Ziyech ook de beste vond (met Tagliafico). Werkt echt keihard en is aan de bal gewoon goed en dreigend.
Zijn minpunt (niet zozeer gisteren) blijft het doseren tussen (verantwoorde) risico's nemen en de bal in de ploeg houden. Verder is het jammer dat hij er ook gisteren weer niet in slaagde om een belangrijke wedstrijd te killen met een goal. (Je had natuurlijk wel dat schot dat door de verdediger werd ingekopt, maar ik bedoelde die grote kans op het eind).
Jammer dat je van hem vooral het negatieve ziet. Als je zo gaat kijken naar de rest van de spelers, blijft er weinig over van Ajax.
@Weekend Cees: dat zou niet gezellig worden, want met Spaan ben ik zeer zelden eens.
Kaiser Frank was wel effe van een ander niveau dan Daley Blind he. En hij was ook vele malen beter dan Danny Blind.
Bizar dat de eerste referentie v.w.b. die geweldenaar slippertjes zijn. Hij kon extreem goed passen, koppen, was een geboren leider. Hij was veel sneller dan werd gesuggereerd. Beste LCV die ik ooit heb gezien in Ajax-shirt.
Bizar dat de eerste referentie v.w.b. die geweldenaar slippertjes zijn. Hij kon extreem goed passen, koppen, was een geboren leider. Hij was veel sneller dan werd gesuggereerd. Beste LCV die ik ooit heb gezien in Ajax-shirt.
-
Vanaf wanneer kijk jij naar Ajax?
Daley krijgt hier wel heel veel kritiek. Is geen leider, maar ook op CV natuurlijk wel een paar klasse beter dan Wober. Ik vond het woensdag ook z'n beste wedstrijd in Ajax shirt tot nu toe.
Bij jou is het glas wel heel erg voor 95% vol. Die kans creëerde hij zelf?Yopii schreef:Je bedoelt dat hij op de paal schoot? Die kans maakte hij zelf.Ajax Rules schreef:Ik denk dat ik Ziyech ook de beste vond (met Tagliafico). Werkt echt keihard en is aan de bal gewoon goed en dreigend.
Zijn minpunt (niet zozeer gisteren) blijft het doseren tussen (verantwoorde) risico's nemen en de bal in de ploeg houden. Verder is het jammer dat hij er ook gisteren weer niet in slaagde om een belangrijke wedstrijd te killen met een goal. (Je had natuurlijk wel dat schot dat door de verdediger werd ingekopt, maar ik bedoelde die grote kans op het eind).
Jammer dat je van hem vooral het negatieve ziet. Als je zo gaat kijken naar de rest van de spelers, blijft er weinig over van Ajax.

Maar hij controleerde die bal helaas al meteen weer verkeerd, liet hem bijna van zijn voet springen, maakte daarna een soort van pirouette en schoot helaas niet goed genoeg in.
Vanaf dat Cruijff trainer werd. Daarvoor kan ik me slechts flarden herinneren.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vanaf wanneer kijk jij naar Ajax?
De vergelijking is een belediging voor Frank de Boer.wimpey schreef:Kaiser Frank was wel effe van een ander niveau dan Daley Blind he. En hij was ook vele malen beter dan Danny Blind.

En een echte winnaar die nooit iets liet lopen.Bizar dat de eerste referentie v.w.b. die geweldenaar slippertjes zijn. Hij kon extreem goed passen, koppen, was een geboren leider. Hij was veel sneller dan werd gesuggereerd. Beste LCV die ik ooit heb gezien in Ajax-shirt.

Áls Frank de Boer een sprintduel verloor, wat trouwens zelden gebeurde, dan was dat omdat hij een ultieme poging deed om de situatie nog te redden. Hij zou zich nooit drukken om te voorkomen dát hij een sprintduel verloor.
Daley Blind doet dat dus wel. Die gaat het duel niet eens aan, hij kijkt wel uit. Hij heeft geluk dat Matthijs de LIgt anders in elkaar zit en die lange sprint wél trekt.
Frank de Boer was ook een persoonlijkheid, in tegenstelling tot Daley Blind.
Over het begin van zijn carrière zegt Frank de Boer zelf dat hij altijd verkeerd opgesteld stond. Zowel zonder de bal als aan de bal. Op een gegeven moment kreeg hij de bijnaam de poort omdat hij telkens tegenstanders door de benen speelde. Dat moest hij doen om zich uit situaties te redden waar hij positioneel absoluut niet stond, aldus Frank zelf.Yopii schreef: Áls Frank de Boer een sprintduel verloor, wat trouwens zelden gebeurde, dan was dat omdat hij een ultieme poging deed om de situatie nog te redden. Hij zou zich nooit drukken om te voorkomen dát hij een sprintduel verloor.
Hier uit 1987 meteen wat mooie beelden van Frank Rijkaard.wimpey schreef:Vanaf dat Cruijff trainer werd. Daarvoor kan ik me slechts flarden herinneren.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vanaf wanneer kijk jij naar Ajax?
Snelheid, kracht, souplesse, durf en inzicht. Die kenmerken zitten allemaal in de eerste actie die voorbijkomt. Ajax verloor die dag overigens wel thuis met 1-3 van Feyenoord.
https://www.youtube.com/watch?v=4Rg2ht-ZKY0
Over het begin van zijn carrière zegt Frank de Boer zelf dat hij altijd verkeerd opgesteld stond. Zowel zonder de bal als aan de bal. Op een gegeven moment kreeg hij de bijnaam de poort omdat hij telkens tegenstanders door de benen speelde. Dat moest hij doen om zich uit situaties te redden waar hij positioneel absoluut niet stond, aldus Frank zelf.
Tja, toen was hij dus onder de twintig. Zo'n opmerking geeft aan hoe zelfkritisch hij is. Kom daar maar eens om bij de meeste verdedigers van tegenwoordig.
Je kunt nu al een video voor Youtube maken de fouten en foutjes van Matthijs de Ligt sinds zijn debuut. Neemt niet weg dat hij een enorm talent is. Toptalenten leren van hun fouten, middelmatige voetballers blijven die fouten maken.
één van de mooiste Frank en Ronald de Boer dingen vind ik dat ze eindeloos potjes 1 tegen 1 voetbalden en het vervelendste bij zo'n potje tegen elkaar was als je op een gegeven moment heel nodig naar de wc moest.Yopii schreef:Over het begin van zijn carrière zegt Frank de Boer zelf dat hij altijd verkeerd opgesteld stond. Zowel zonder de bal als aan de bal. Op een gegeven moment kreeg hij de bijnaam de poort omdat hij telkens tegenstanders door de benen speelde. Dat moest hij doen om zich uit situaties te redden waar hij positioneel absoluut niet stond, aldus Frank zelf.
Tja, toen was hij dus onder de twintig. Zo'n opmerking geeft aan hoe zelfkritisch hij is. Kom daar maar eens om bij de meeste verdedigers van tegenwoordig.
want dan kon de ander een doelpunt maken.

Briljant zo'n fanatieke interpretatie van de spelregels. Ik zie tegenwoordig jeugd op speelveldjes doorrollen, om een overtreding schreeuwen als ze niet geraakt zijn of schwalbes maken bij straatvoetbal.

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Die durf en inzicht leidde wel mooi de 0-2 in ;)Cruijff schreef:Over het begin van zijn carrière zegt Frank de Boer zelf dat hij altijd verkeerd opgesteld stond. Zowel zonder de bal als aan de bal. Op een gegeven moment kreeg hij de bijnaam de poort omdat hij telkens tegenstanders door de benen speelde. Dat moest hij doen om zich uit situaties te redden waar hij positioneel absoluut niet stond, aldus Frank zelf.Yopii schreef: Áls Frank de Boer een sprintduel verloor, wat trouwens zelden gebeurde, dan was dat omdat hij een ultieme poging deed om de situatie nog te redden. Hij zou zich nooit drukken om te voorkomen dát hij een sprintduel verloor.
Hier uit 1987 meteen wat mooie beelden van Frank Rijkaard.wimpey schreef:Vanaf dat Cruijff trainer werd. Daarvoor kan ik me slechts flarden herinneren.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vanaf wanneer kijk jij naar Ajax?
Snelheid, kracht, souplesse, durf en inzicht. Die kenmerken zitten allemaal in de eerste actie die voorbijkomt. Ajax verloor die dag overigens wel thuis met 1-3 van Feyenoord.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Jep er ging nog genoeg fout.raymon schreef:Die durf en inzicht leidde wel mooi de 0-2 in ;)Cruijff schreef: Hier uit 1987 meteen wat mooie beelden van Frank Rijkaard.
Vlak na deze wedstrijd ontplofte het tussen Johan Cruijff en Frank Rijkaard.
Niet omdat Cruijff hem op deze fouten definitief afrekende, maar omdat Cruijff meer potentie in Rijkaard zag dan laatstgenoemde ooit bij zichzelf durfde te vermoeden.
Dat was vier dagen na Ajax-Lok. Voor de wedstrijd showde Ajax de EC 2 aan het publiek. De stemming zat er goed in, het was leuk feestvieren. De wedstrijd ging toch nergens meer om.Ajax verloor die dag overigens wel thuis met 1-3 van Feyenoord.
F. vond het irritant allemaal....