Roglic de grote verliezer van de dag. Dat zal tegenvallen bij Lotto Jumbo na de euforie van gisteren. Ik had 'm ook echt veel sterker ingeschat na zijn prestatie van gisteren maar hij moet die dan toch bekopen.
Moderator: mods
Ja, dat was er wel een beetje over.brigade zuid schreef:Nico Verhoeven en Frans Maassen hadden gisteren wel een erg grote mond, vind het niet zo heel erg dat ze even terug hun mandje in moeten.
Je spaart wat krachten als er andere renners zijn die gaten voor je dicht rijden of jouw tempo kunnen bepalen.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:(Waarom zou Dumoulin met wat sterkere helpers de Tour wel winnen....?)
Retorische vraag?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:(Waarom zou Dumoulin met wat sterkere helpers de Tour wel winnen....?)
In de vernieling rijden kun je wel vergeten, dat moet het doel dan ook niet zijn. Maar wat de heren voor mij ook al aangeven: een meesterknecht erbij maakt wel degelijk verschil. Iemand die tot de finale in de echt zware ritten ook nog meekan om te helpen als er iets gebeurt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het punt is dat ook met betere renners in je team, je die Skytrein toch niet de vernieling inrijdt tijdens bergetappes?
Het Nederlandse publiek heeft toch geen uitgesproken anti Sky houding?Marillion schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het Nederlandse publiek daarop zou reageren. Reken maar dat ze hem bij Sky graag willen hebben.
Thomas is meer dan 2,5 weken op rij ook gewoonweg de beste geweest. Zonder de lekke band en tijdstraf van Dumoulin had hij geen grote voorsprong op Dumoulin maar nog altijd wel een voorsprong gehad.brigade zuid schreef:Je moet zorgen dat je voor de bergen niet op achterstand staat, nu kan Sky steeds verdedigend rijden omdat Thomas voor de bergen er al het beste voorstond.
Klopt, Dumoulin koerst ook gewoon op de manier waarop hij denkt het optimale resultaat te behalen. Zoals iedereen. Als je geen demarrage hebt zoals Contador in zijn goede dagen kun je 'm ook niet plaatsen. Zo simpel is het uiteindelijk.Sandro schreef:Klopt, maar voor het meeste spektakel moet je toch ook niet bij Dumoulin wezen. Alhoewel hij het wel geprobeerd heeft af en toe.
Niemand valt zo mooi aan als Contador, maar dat terzijde.
Daarop inhakend, ik hoorde Ducrot net wat zeggen. Hij signaleert een trend dat goede tijdrijders het klimmen er vervolgens ook gaan bijleren (ik vul even in: Dumoulin, Thomas, Froome) en zo complete renners worden. Er zijn steeds minder echte klimmers onder de klassementrijders. Strak tempo omhoog rijden, tot de 1 na de ander afhaakt, waarmee het spektakel een beetje verdwijnt. Ik heb wel het idee dat hij daar een punt heeft. En dan heb ik het dus niet specifiek over Sky, maar in zijn algemeenheid.Marillion schreef:Klopt, Dumoulin koerst ook gewoon op de manier waarop hij denkt het optimale resultaat te behalen. Zoals iedereen. Als je geen demarrage hebt zoals Contador in zijn goede dagen kun je 'm ook niet plaatsen. Zo simpel is het uiteindelijk.Sandro schreef:Klopt, maar voor het meeste spektakel moet je toch ook niet bij Dumoulin wezen. Alhoewel hij het wel geprobeerd heeft af en toe.
Zou Dumoulin daar open voor staan? Inderdaad gezien het feit dat Sky niet onomstreden is.Marillion schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het Nederlandse publiek daarop zou reageren. Reken maar dat ze hem bij Sky graag willen hebben.
dit is toch al het geval sinds de dagen van Indurain?Sandro schreef:Daarop inhakend, ik hoorde Ducrot net wat zeggen. Hij signaleert een trend dat goede tijdrijders het klimmen er vervolgens ook gaan bijleren (ik vul even in: Dumoulin, Thomas, Froome) en zo complete renners worden. Er zijn steeds minder echte klimmers onder de klassementrijders. Strak tempo omhoog rijden, tot de 1 na de ander afhaakt, waarmee het spektakel een beetje verdwijnt. Ik heb wel het idee dat hij daar een punt heeft. En dan heb ik het dus niet specifiek over Sky, maar in zijn algemeenheid.Marillion schreef:Klopt, Dumoulin koerst ook gewoon op de manier waarop hij denkt het optimale resultaat te behalen. Zoals iedereen. Als je geen demarrage hebt zoals Contador in zijn goede dagen kun je 'm ook niet plaatsen. Zo simpel is het uiteindelijk.Sandro schreef:Klopt, maar voor het meeste spektakel moet je toch ook niet bij Dumoulin wezen. Alhoewel hij het wel geprobeerd heeft af en toe.