Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 28, 2018 4:15 pm

Mooi dat Dumoulin nog een dagzege pakt. Dat is een beloning naast die 2e plek in het klassement. :biggthumpup.gif:

Roglic de grote verliezer van de dag. Dat zal tegenvallen bij Lotto Jumbo na de euforie van gisteren. Ik had 'm ook echt veel sterker ingeschat na zijn prestatie van gisteren maar hij moet die dan toch bekopen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 28, 2018 4:19 pm

Nico Verhoeven en Frans Maassen hadden gisteren wel een erg grote mond, vind het niet zo heel erg dat ze even terug hun mandje in moeten.

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 28, 2018 4:20 pm

2 Nederlanders bij de eerste 5 in de Tour. Wat een luxe toch.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 28, 2018 4:26 pm

brigade zuid schreef:Nico Verhoeven en Frans Maassen hadden gisteren wel een erg grote mond, vind het niet zo heel erg dat ze even terug hun mandje in moeten.
Ja, dat was er wel een beetje over.

Nu is het sowieso beter als Nico Verhoeven niet te veel praat.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » za jul 28, 2018 6:05 pm

Geweldige overwinning van de beste renner van de wereld. Wordt wel tijd dat Sunweb de ploeg serieus gaat versterken. Met een fatsoenlijke ploeg wint Tom en de Giro en de Tour. Zo een Ten Dam is een sympathieke gast, maar natuurlijk bij lange na niet het niveau. Er vanuit gaan dat Kelderman of Oomen er volgend jaar sowieso bij zijn, moeten er nog 2 hele goede renners bij.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 28, 2018 8:42 pm

Sportman van het jaar. Rolmodel voor jonge sporters ook. Intelligent, een winnaar. Met een paar betere knechten wint ie volgend jaar de Tour.

Dit beulswerk is wel effe wat anders dan 2 keer in de week een balletje trappen he. Tom rijdt in z'n uppie de beste ploeg ter wereld weg, op een man na. Ik gun die Thomas het geel trouwens...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 28, 2018 8:44 pm

(Waarom zou Dumoulin met wat sterkere helpers de Tour wel winnen....?)

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 28, 2018 9:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:(Waarom zou Dumoulin met wat sterkere helpers de Tour wel winnen....?)
Je spaart wat krachten als er andere renners zijn die gaten voor je dicht rijden of jouw tempo kunnen bepalen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 28, 2018 9:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:(Waarom zou Dumoulin met wat sterkere helpers de Tour wel winnen....?)
Retorische vraag?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 29, 2018 12:19 am

Het punt is dat ook met betere renners in je team, je die Skytrein toch niet de vernieling inrijdt tijdens bergetappes?

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 29, 2018 8:01 am

Als je kijkt wat Gesink zn inspanning deed met de trein.
De Sky trein is sterk, maar ze rijden daar ook allemaal op de limiet.. met een sterke inspanning zorg je ervoor dat een groot deel net over die limiet gaat.

Hoeft uiteindelijk ook niet het doel te zijn.
Een sterke helper is Mn bedoelt om hem te ondersteunen op moeilijke momenten zodat Tom zn tijd op kop tot het minimum kan beperken. Op zich past de stijl van Sky prima bij Tom, het beperkt sterk het gevaar van de echte klimmers voor hem

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 29, 2018 8:10 am

Als je kijkt wat Gesink zn inspanning deed met de trein.
De Sky trein is sterk, maar ze rijden daar ook allemaal op de limiet.. met een sterke inspanning zorg je ervoor dat een groot deel net over die limiet gaat.

Hoeft uiteindelijk ook niet het doel te zijn.
Een sterke helper is Mn bedoelt om hem te ondersteunen op moeilijke momenten zodat Tom zn tijd op kop tot het minimum kan beperken. Op zich past de stijl van Sky prima bij Tom, het beperkt sterk het gevaar van de echte klimmers voor hem

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 29, 2018 8:31 am

Het is zeker niet evident dat hij wel had gewonnen met een sterke ploeg. Veel hangt af van het koersverloop. Dumoulin heeft zelf ook baat bij een gelijkmatig tempo bergop. In principe heeft hij regelmatig net zoveel voordeel van de Sky trein als Froome en Thomas ervan hadden. Met daarbij alleen de kanttekening dat je niet de luxe hebt om via de radio het tempo te bepalen.

Het is wel vervelend op het moment dat er iets mis gaat. Als je pech hebt of als je gewoon moet lossen. In beide gevallen zou je de steun van ploegmaten kunnen gebruiken om je terug te brengen of om de schade te beperken.

Wil je aanvallen is de huidige situatie in die zin lastig dat je bijna gedwongen bent om te wachten tot die Sky trein is opgerookt. Anders pak je wat tijd maar brengt Sky het verschil langzaam terug waarbij hun kopmannen net wat minder inspanning moeten leveren in het wiel. Sterke ploegmaats kun je natuurlijk ook gebruiken om samen mee aan te vallen door ze vooruit te sturen. Nu kan Sunweb aanvallend niet veel anders doen dan een renner in de vroege vlucht meesturen maar die kan in de finale vaak niet meer dan nog een keer een bidon geven.

Ik verwacht niet dat Sunweb ook zo'n trein gaat bouwen. Dat kost teveel geld en het werkt eigenlijk alleen als je ook echt de beste renners kunt halen. In plaats daarvan zullen ze wel proberen om nog één of twee sterke renners te halen zodat er meer helpers beschikbaar zijn. Doen ze volgend jaar alleen de Tour of alleen de Giro dan heb je met Oomen, Kelderman en een derde renner heel behoorlijke ondersteuning. Een renner als Bob Jungels zou mooi zijn. Heel sterk maar zelf net niet goed genoeg om een grote ronde te winnen. Ze kunnen hem daarnaast dan wel een mooi volwaardig programma aanbieden.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 29, 2018 8:40 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het punt is dat ook met betere renners in je team, je die Skytrein toch niet de vernieling inrijdt tijdens bergetappes?
In de vernieling rijden kun je wel vergeten, dat moet het doel dan ook niet zijn. Maar wat de heren voor mij ook al aangeven: een meesterknecht erbij maakt wel degelijk verschil. Iemand die tot de finale in de echt zware ritten ook nog meekan om te helpen als er iets gebeurt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 29, 2018 12:23 pm

Je moet zorgen dat je voor de bergen niet op achterstand staat, nu kan Sky steeds verdedigend rijden omdat Thomas voor de bergen er al het beste voorstond.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jul 29, 2018 1:00 pm

Dumoulin moet gewoon bij Sky gaan rijden. Probleem opgelost. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 29, 2018 5:40 pm

Ik ben wel benieuwd hoe het Nederlandse publiek daarop zou reageren. Reken maar dat ze hem bij Sky graag willen hebben.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 29, 2018 5:46 pm

Marillion schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het Nederlandse publiek daarop zou reageren. Reken maar dat ze hem bij Sky graag willen hebben.
Het Nederlandse publiek heeft toch geen uitgesproken anti Sky houding? :confused.gif:
Verschillende criteriums hebben jaren achtereen Tourwinnaars Wiggins en Froome voor aardig wat startgeld naar Nederland gehaald en daar werden ze in hun gele trui flink toegejuicht.
brigade zuid schreef:Je moet zorgen dat je voor de bergen niet op achterstand staat, nu kan Sky steeds verdedigend rijden omdat Thomas voor de bergen er al het beste voorstond.
Thomas is meer dan 2,5 weken op rij ook gewoonweg de beste geweest. Zonder de lekke band en tijdstraf van Dumoulin had hij geen grote voorsprong op Dumoulin maar nog altijd wel een voorsprong gehad.
In de Giro lag het anders: daar moest de best geklasseerde pion van Sky al vanaf week één duidelijk tijd goedmaken en pas in de absolute slotfase lukte dat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 29, 2018 5:55 pm

Nou ja, Sky is hier niet populair. En het negatieve commentaar op Froome is natuurlijk ook niet van de lucht. Veel mensen vertrouwen Sky gewoon niet. Maar Dumoulin natuurlijk wel. Ik ben dan benieuwd welke mening de overhand zou krijgen als Dumoulin uitgerekend bij Sky zou gaan rijden.

Thomas was inderdaad de sterkste maar ook de slimste en meest gelukkige. Geen enkele tegenslag en daardoor op voorsprong gekomen. Die voorsprong heeft hij slim groter gemaakt door optimaal te profiteren van de omstandigheden met zo min mogelijke inspanning. Niet spectaculair om te zien maar het gaat er niet om wie het meeste spektakel brengt maar wie de beste eindtijd heeft.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 29, 2018 5:59 pm

Klopt, maar voor het meeste spektakel moet je toch ook niet bij Dumoulin wezen. Alhoewel hij het wel geprobeerd heeft af en toe.

Niemand valt zo mooi aan als Contador, maar dat terzijde.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 29, 2018 6:01 pm

Ik had het nog moeten zien als Dumoulin die pech en straf niet had en als Kelderman wel mee was, dan hadden ze de ploegentijdrit ook gewonnen en had Dumoulin een meesterknecht in de bergen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 29, 2018 6:16 pm

Sandro schreef:Klopt, maar voor het meeste spektakel moet je toch ook niet bij Dumoulin wezen. Alhoewel hij het wel geprobeerd heeft af en toe.

Klopt, Dumoulin koerst ook gewoon op de manier waarop hij denkt het optimale resultaat te behalen. Zoals iedereen. Als je geen demarrage hebt zoals Contador in zijn goede dagen kun je 'm ook niet plaatsen. Zo simpel is het uiteindelijk.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 29, 2018 6:28 pm

Marillion schreef:
Sandro schreef:Klopt, maar voor het meeste spektakel moet je toch ook niet bij Dumoulin wezen. Alhoewel hij het wel geprobeerd heeft af en toe.

Klopt, Dumoulin koerst ook gewoon op de manier waarop hij denkt het optimale resultaat te behalen. Zoals iedereen. Als je geen demarrage hebt zoals Contador in zijn goede dagen kun je 'm ook niet plaatsen. Zo simpel is het uiteindelijk.
Daarop inhakend, ik hoorde Ducrot net wat zeggen. Hij signaleert een trend dat goede tijdrijders het klimmen er vervolgens ook gaan bijleren (ik vul even in: Dumoulin, Thomas, Froome) en zo complete renners worden. Er zijn steeds minder echte klimmers onder de klassementrijders. Strak tempo omhoog rijden, tot de 1 na de ander afhaakt, waarmee het spektakel een beetje verdwijnt. Ik heb wel het idee dat hij daar een punt heeft. En dan heb ik het dus niet specifiek over Sky, maar in zijn algemeenheid.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jul 29, 2018 6:35 pm

Marillion schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het Nederlandse publiek daarop zou reageren. Reken maar dat ze hem bij Sky graag willen hebben.
Zou Dumoulin daar open voor staan? Inderdaad gezien het feit dat Sky niet onomstreden is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 29, 2018 6:45 pm

Sandro schreef:
Marillion schreef:

Daarop inhakend, ik hoorde Ducrot net wat zeggen. Hij signaleert een trend dat goede tijdrijders het klimmen er vervolgens ook gaan bijleren (ik vul even in: Dumoulin, Thomas, Froome) en zo complete renners worden. Er zijn steeds minder echte klimmers onder de klassementrijders. Strak tempo omhoog rijden, tot de 1 na de ander afhaakt, waarmee het spektakel een beetje verdwijnt. Ik heb wel het idee dat hij daar een punt heeft. En dan heb ik het dus niet specifiek over Sky, maar in zijn algemeenheid.
dit is toch al het geval sinds de dagen van Indurain?

Plaats reactie