Ajax - Sturm Graz 25-07-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2018 1:41 pm

Ajax heeft nog nooit eerder tegen Sturm Graz gespeeld en wie overlijdt er nog geen handvol dagen voor het treffen tussen Ajax en Sturm Graz??

Oud-Ajacied Heinz Schilcher (71) is overleden,meldt zijn oude club Sturm Graz.De Oostenrijker was ernstig ziek. De middenvelder kostte Ajax in 1971 één miljoen schilling (ruim 70.000 euro). Het was de eerste miljoenentransfer in de historie van Sturm Graz. Hij veroverde bij Ajax geen basisplaats maar won wel tweemaal de Europa Cup I en werd twee keer kampioen.In januari 1974 werd hij (na 35 wedstrijden in het eerste elftal) verkocht aan Paris FC.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 21, 2018 1:56 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Mazraoui linkshalf en Neres linksbuiten?
Neres, yep. Mazraoui omgedraaid met Donny.

Maar sowieso switchen onze middenvelders veel. Ziyech puur daar, omdat hij dat gewend is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2018 1:58 pm

Net als dat Gerrie Mühren vlak voor een bekerwedstrijd tussen Ajax en FC Volendam zijn laatste adem uitblies. De ploeg van Frank de Boer stond die avond erg karig te verdedigen, Gerrit zijn neef Robert Mühren scoorde daardoor twee keer.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jul 21, 2018 1:58 pm

Ajaciedjuh schreef:
Mr. Ajax schreef:In topvorm zijn we sowieso niet. De vraag is of we een elftal op de been kunnen brengen die goed genoeg is om een goed score neer te zetten tegen Sturm Graz. En wie in zo'n elftal dan moet staan. Ik verwacht dat er een aantal zekerheidjes zijn: Onana, De Ligt, Tagliafico, Donny, en Neres. Voor de rest moeten we nog afwachten of jongens als Blind, Ziyech en Frenkie wedstrijdfit zijn, en wat de keuzes worden vwb Mazraoui/Kristensen, Wober/Blind, Eiting/Ziyech/Frenkie, Dolberg/Huntelaar en Labyad/Lang.
Labyad in ieder geval niet, die is geschorst.

Achterin zal TH beginnen met Frenkie of Blind.
Het is te hopen voor Ajax dat Ziyech fit is, want die zou normaal gesproken 90 min moeten kunnen spelen (naast de creativiteit die je nodig hebt).

Verder verwacht ik dat TH voor Huntelaar gaat kiezen ipv Dolberg. Eiting lijkt me gezien de blessures ook een ‘zekerheid’ op het middenveld.

————— Onana
- Kristensen - De Ligt - Frenkie - Nico
—————— Eiting
- Donny ——————— Mazraoui
- Ziyech — Huntelaar —— Neres

Wissels: Frenkie <> Blind (of andersom)
Ziyech <> Tadic
3e afh van de wedstrijd

Ik vind het hartstikke leuke gasten met veel potentie, maar dit lijkt me nou net zo'n middenveld die in de Europese voorrondes op fysiek en naiviteit wordt afgetroefd door een stel a-technische maar hardwerkende houthakkers.

Ik zou het eerder zo doen:

---------------------------------Onana------------------------------------
--Mazraoui--------------De Ligt---Blind------------------Tagliafico--
-------------------------------Frenkie--------------------------------------
--------------------Donny----------------Ziyech---------------------------
--Neres----------------------Dolberg------------------------Lang--------

Heel misschien Blind en Frenkie nog omdraaien. Maar ik moet zeggen dat het dan nog nog verre van optimaal is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za jul 21, 2018 2:09 pm

Ik zou Schone doen in plaats van Frenkie, is toch iemand met ervaring en kan ook met een vrije trap nog iets goeds doen. Lang zou ik zeker nog niet doen, die gozer kan je bij zijn debuut niet Europees laten spelen, Tadic maar op die positie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 21, 2018 2:22 pm

Bedoel je überhaupt niet Europees laten debuteren of omdat hij geen goede indruk heeft gemaakt?

Tadic moet alleen spelen als hij er ook echt klaar voor is. Ik weet niet hoe hij terugkomt van vakantie. Ik wacht liever een potje dan dat je later in het seizoen problemen krijgt omdat zijn voorbereiding niet goed is geweest.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jul 21, 2018 2:34 pm

WP_Legend schreef:Ik zou Schone doen in plaats van Frenkie, is toch iemand met ervaring en kan ook met een vrije trap nog iets goeds doen. Lang zou ik zeker nog niet doen, die gozer kan je bij zijn debuut niet Europees laten spelen, Tadic maar op die positie.
Schone schijnt nog licht geblesseerd te zijn en heeft volgens mij 0 minuten gemaakt sinds zijn vakantie. Tadic is ook net een dag terug van vakantie, die zal ook nog niet speelklaar zijn. Anders had ik hem natuurlijk in 'mijn' opstelling gezet.

Lang heeft een prima indruk gemaakt de afgelopen weken, met nadruk op laatst tegen Wolverhampton. Ik zou het wel aandurven met hem op linksbuiten (naast het feit dat je op dit moment weinig andere opties hebt).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 21, 2018 2:38 pm

Als hij goed heeft gespeeld zou ik 'm zeker opstellen. Waarom niet?

Schöne is een slecht plan lijkt me. Hij is op z'n retour. Komt normaal al snelheid te kort. Als hij dan ook nog net terugkomt van vakantie weet je het wel.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 21, 2018 3:40 pm

Mr. Ajax schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Mr. Ajax schreef:In topvorm zijn we sowieso niet. De vraag is of we een elftal op de been kunnen brengen die goed genoeg is om een goed score neer te zetten tegen Sturm Graz. En wie in zo'n elftal dan moet staan. Ik verwacht dat er een aantal zekerheidjes zijn: Onana, De Ligt, Tagliafico, Donny, en Neres. Voor de rest moeten we nog afwachten of jongens als Blind, Ziyech en Frenkie wedstrijdfit zijn, en wat de keuzes worden vwb Mazraoui/Kristensen, Wober/Blind, Eiting/Ziyech/Frenkie, Dolberg/Huntelaar en Labyad/Lang.
Labyad in ieder geval niet, die is geschorst.

Achterin zal TH beginnen met Frenkie of Blind.
Het is te hopen voor Ajax dat Ziyech fit is, want die zou normaal gesproken 90 min moeten kunnen spelen (naast de creativiteit die je nodig hebt).

Verder verwacht ik dat TH voor Huntelaar gaat kiezen ipv Dolberg. Eiting lijkt me gezien de blessures ook een ‘zekerheid’ op het middenveld.

————— Onana
- Kristensen - De Ligt - Frenkie - Nico
—————— Eiting
- Donny ——————— Mazraoui
- Ziyech — Huntelaar —— Neres

Wissels: Frenkie <> Blind (of andersom)
Ziyech <> Tadic
3e afh van de wedstrijd

Ik vind het hartstikke leuke gasten met veel potentie, maar dit lijkt me nou net zo'n middenveld die in de Europese voorrondes op fysiek en naiviteit wordt afgetroefd door een stel a-technische maar hardwerkende houthakkers.

Ik zou het eerder zo doen:

---------------------------------Onana------------------------------------
--Mazraoui--------------De Ligt---Blind------------------Tagliafico--
-------------------------------Frenkie--------------------------------------
--------------------Donny----------------Ziyech---------------------------
--Neres----------------------Dolberg------------------------Lang--------

Heel misschien Blind en Frenkie nog omdraaien. Maar ik moet zeggen dat het dan nog nog verre van optimaal is.
Wel mee eens hoor, maar met Blind, Ziyech, Frenkie, Dolberg en Lang heb je 5 spelers die mogelijkerwijs de 90 min niet kunnen volmaken. En dan reken ik Donny nog als volledig wedstrijdfit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za jul 21, 2018 3:45 pm

Zowel Schone als Tadic hebben op het WK gespeeld, hoe onfit zullen ze zijn na 2,5 week vakantie?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2018 3:58 pm

WP_Legend schreef:Zowel Schone als Tadic hebben op het WK gespeeld, hoe onfit zullen ze zijn na 2,5 week vakantie?
Dat hangt er vanaf wie er wel (Schöne) of niet met een blessure uit het WK is gekomen.

Verder komt Tadic beduidend later terug van vakantie dan Tagliafico. Hoewel de wedstrijd waarin Servië werd uitgeschakeld 120 minuten heeft geduurd en op een latere dag in het speelprogramma ingepland stond, zijn Servië, Argentinië en Denemarken alle drie in dezelfde ronde van het WK uitgeschakeld.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jul 21, 2018 4:27 pm

Ajaciedjuh schreef: Wel mee eens hoor, maar met Blind, Ziyech, Frenkie, Dolberg en Lang heb je 5 spelers die mogelijkerwijs de 90 min niet kunnen volmaken. En dan reken ik Donny nog als volledig wedstrijdfit.

Mwah, Blind heeft gewoon een rustige zomer gehad en was toch al aan de voorbereiding begonnen bij United volgens mij. Moet wel kunnen. Dolberg heeft donderdag gewoon weer 90 minuten gespeeld, hij is fit. Net als Lang overigens. Van Frenkie en Ziyech weten we inderdaad niet hoe ze fysiek voorstaan.

Vwb die vergelijking tussen Tadic en Schone - Tadic heeft afgelopen seizoen een wedstrijd of 45 gespeeld volgens mij, zonder winterstop. En vervolgens praktisch alles met Servie op het WK. Schone een flink stuk minder en hij traint dus ook al wat langer mee.

Maar als hij geblesseerd is dan speelt ie niet...

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » za jul 21, 2018 6:45 pm

Bij de bookmakers is Ajax trouwens dit favoriet, voor wat het waard is: Ajax = 1.38, gelijk = 4.15, Sturm Graz = 7

En bij Unibet, 1.16 als Ajax NIET de groepsfase van de CL haalt en 4.50 als Ajax WEL de groepsfase haalt.

ferry

Bericht door ferry » zo jul 22, 2018 9:49 am

Ik heb er helemaal geen goed gevoel over. Het ziet er weer uit als voorgaande seizoenen, met en moeizame voorbereiding en een trainer die waarschijnlijk het beste team nog moet zien samen te stellen. (En onze duurste/beste spelers hebben een trainingsachterstand, dus zijn nog niet vol inzetbaar)

Hoop dat we niet weer dik achterstaan op psv en al uit Europa liggen voordat Ten Hag het team op de rit krijgt.
Laatst gewijzigd door ferry op zo jul 22, 2018 11:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 22, 2018 10:36 am

Gelukkig hebben we in de competitie een relatief makkelijke start. De eerste lastige wedstrijd zou normaal gesproken Vitesse uit moeten zijn op 2 september.

Maar een uitschakeling tegen Sturm Graz zou wel direct het begin zijn van een hoop onrust. Zowel Ten Hag als Overmars komen dan stevig onder druk te staan.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » zo jul 22, 2018 4:53 pm

Kunnen we bij directe uitschakeling overstappen naar een andere trainer en niet wachten tot sept of de kerst :blush.gif:

999

Bericht door 999 » zo jul 22, 2018 5:59 pm

Maare, wat wordt het jongens ? ... Ik ga voor 3 - 0 ...
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 22, 2018 6:15 pm

Marillion schreef:Gelukkig hebben we in de competitie een relatief makkelijke start. De eerste lastige wedstrijd zou normaal gesproken Vitesse uit moeten zijn op 2 september.

Maar een uitschakeling tegen Sturm Graz zou wel direct het begin zijn van een hoop onrust. Zowel Ten Hag als Overmars komen dan stevig onder druk te staan.
Vorig jaar was Heracles uit ook geen moeilijke start. Dachten we.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2018 6:28 pm

Net in het café aan De Middenweg geweest, daar hadden ze er ook weinig vertrouwen in. Ajax mag blij zijn als 't woensdag één goal scoort, zo sceptisch.

Ik ga met 999 mee: 3-0.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 22, 2018 6:29 pm

Mmmmmm, 1-1.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 22, 2018 7:04 pm

Ik vind de voorspelling van IH realistischer dan die van Voetske en Cruijff. Wat de vraag met zich mee brengt: waarom zijn jullie zo optimistisch?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 22, 2018 7:45 pm

Hoop op 2-0.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2018 8:58 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind de voorspelling van IH realistischer dan die van Voetske en Cruijff. Wat de vraag met zich mee brengt: waarom zijn jullie zo optimistisch?
2-0, 3-0 zoiets is mijn voorgevoel.
Blijf zelf ook wel enigszins sceptisch, waar Johan ooit een Duits woord dat wordt gebruikt in de Nederlandse taal verbasterde tot Spingerfitzengefühl :smallgrin.gif: vrees ik voor de onkunde van Ten Hag.

Hij kan uit een heel interessante poel van spelers kan kiezen en regelmatig heeft Ten Hag dan het fingerspitzengefühl om er minimaal 3 of 4 te kiezen die opzichtig falen. Die van je verdediging een geitenkaas maken.

Desondanks: zo makkelijk als Ajax kan kloten tegen Rapid Wien, Rosenborg, Nice en Molde: zo makkelijk wordt af en toe ook Schalke opgerold in een uitverkochte, kolkende Arena. Ik neem een kleine welp van 9 jaar mee, dat brengt altijd geluk. Mijn eerste bezoek aan het Olympisch Stadion leverde meteen een klinkende 3-0 overwinning op Feyenoord op, toen één van jouw welpen voor het eerst meeging, liepen zelfs hachelijke momenten voor het doel van Cillessen (of Vermeer?) goed af.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 24, 2018 3:31 pm

Ten Hag: 'Tadic en Delay kunnen spelen tegen Sturm Graz'

Erik ten Hag verwacht dat hij woensdagavond tegen Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League een beroep kan doen op Dusan Tadic en Delay Blind. Dat zei de trainer van Ajax dinsdag op de persconferentie daags voor het duel in de Johan Cruijff Arena.
'Delay is later ingestroomd, op een moment dat wij er al een paar weken op hadden zitten. Hij zit nog in opbouw. Hij kan morgen zeker deel uitmaken van de wedstrijdselectie, maar jullie zien morgen wel of hij gaat starten', aldus Ten Hag. 'Tadic is nog later ingestroomd, maar heeft ook langer doorgespeeld. Hij heeft nu een aantal trainingen in de benen, gisteren voor het eerst met bal. Hij kan morgen spelen.'
Tadic heeft in korte tijd al veel indruk gemaakt op Ten Hag. 'Hij is heel gretig en gaf direct zijn visitekaartje af op de training. Daarom hebben we hem ook gehaald. Ik heb met Tadic gesproken over zijn eerste ervaringen met de ploeg, over de speelwijze en over wat we van hem verwachten.'
VI
YNWA

999

Bericht door 999 » di jul 24, 2018 6:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind de voorspelling van IH realistischer dan die van Voetske en Cruijff. Wat de vraag met zich mee brengt: waarom zijn jullie zo optimistisch?
Of waarom IH zo pessimistisch is, o wacht das geen AJACIED :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Plaats reactie