PSV
Moderator: mods
- Cluijffert
Re: PSV
Daarom, Ajacieden moeten het schijnbaar tegenwoordig nog vooral hebben over 'dat we nog steeds dé club van Nederland zijn op basis van het verleden en afleidend aan het feit dat er zoveel aversie is tegen Ajax'
Ajax wederom de beste
16 april 2018 10:05
Het kwam niet echt meer als een verrassing, maar gistermiddag was het dan toch weer zo ver: Ajax, de voetbalclub uit Amsterdam, was in Eindhoven voor het 63ste seizoen op rij de beste. In een directe confrontatie met PSV bewezen de Amsterdammers dat zij, en niemand anders, de beste zijn.
Ajax bewees zijn superioriteit dit jaar onder meer door de beste spelers te hebben, de beste trainers aan te stellen, het beste stadion te vullen en het rood-witste tenue te dragen. Bovendien werden er meerdere doelpunten gemaakt en verschillende wedstrijden winnend afgesloten.
‘Wij zijn Ajax, wij zijn de beste,’ aldus Justin Kluivert, na de 3-0 nederlaag in Eindhoven. ‘Ik zal je eerlijk zeggen dat we hier kwamen om te winnen, maar al gauw werd duidelijk dat we ook de beste zouden blijven als we volstrekt apathisch zouden verdedigen en kansloos van het veld zouden worden gepoetst. Toen hebben we dat maar gedaan.’ Zijn PSV-collega Luuk de Jong beaamde dat: ‘We winnen dan wel, en we worden dan misschien landskampioen, maar op alle andere fronten zijn we afgetroefd. Daar moet je eerlijk in zijn Zij zijn Ajax, zij zijn de besten, en wij zijn PSV, en wij zijn niet heel slecht.’
‘Natuurlijk is het bijzonder om deel uit te maken van een club die jaar in, jaar uit superieur is,’ aldus Ajax’ technisch directeur Marc Overmars. ‘Je weet natuurlijk dat, als je bij Ajax komt, dat je dan automatisch de beste bent. Je weet natuurlijk ook dat je jezelf wel de beste moet blijven vinden, anders ben je het niet meer, maar gelukkig zijn wij er ook dit jaar weer in geslaagd een spelersgroep samen te stellen die zich met kop en schouders boven de rest voelt uitsteken. Dat is een compliment aan de spelers, maar ook aan onszelf, want je kunt natuurlijk niet de beste spelers halen zonder de beste directie te hebben.’
Clubicoon Sjaak Swart was niet verrast met het feit dat zijn favoriete vereniging dit seizoen wederom de beste was: ‘Wij zijn Ajax, wij zijn de beste,’ aldus Swart. Volgens Swart was Ajax in zijn tijd óók al de beste. ‘Wij waren toen eigenlijk ieder jaar de beste, en dat is nooit veranderd. Daarom zijn we denk ik ook zo goed.’
Kampioen van Nederland werd Ajax gisteren nét niet. Die troostprijs ging naar de tegenstander. ‘Jammer,’ aldus trainer Ten Hag, ‘maar als je ziet hoe blij ze zijn met dat ze ons verslaan, dan kun je niet anders dan concluderen dat wij in wezen beter zijn. En dat is dan weer een enorm compliment aan onze organisatie.’
Verbetering
De ontwikkelingen in Eindhoven zorgden voor opwinding bij de fans. Die dankten de spelers en trainers door de spelers op te wachten bij de Arena. ‘Misschien weet niet iedereen dat, maar onze fans zijn de beste van Nederland. Ze wilden even laten weten hoe goed ze ons vonden,’ aldus directeur Edwin van der Sar, die met de supporters in gesprek ging. ‘Dat was niet per se nodig, maar het is altijd mooi om te horen. Ze stelden zelfs voor dat we voortaan zonder onze beste speler (Hakim Ziyech, FH) zouden spelen, zodat het verschil tussen de beste en de rest niet al te groot zou worden. Daar heb ik een streep getrokken: we zijn dan wel de beste, maar we voelen ons echt niet beter dan de rest.’
Op de vraag aan Van der Sar of er veranderingen in het beleid zitten aan te komen om de Amsterdammers volgend jaar weer serieus te laten meestrijden om het landskampioenschap, antwoordde de oud-doelman lachend: ‘Hoe wil je iets veranderen als er niets te verbeteren valt? Ik zeg niet dat het dit jaar allemaal perfect was hoor – dat moeten anderen maar zeggen – maar beter doen lijkt me niet mogelijk.’
Maandagavond om 20:30 wordt Ajax gehuldigd. Plaats van handeling is het Raadhuisplein te Best.
Bron: HP de Tijd https://www.hpdetijd.nl/2018-04-16/ajax ... -de-beste/
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Nee hoor, er zijn meerdere redenen waarom Ajax de grootste club van het land is. En ach, nou is psv 3x in de laatste 4 jaar kampioen. Vorig jaar overigens niet dacht ik. Dus zo gewoon is het blijkbaar ook weer niet. 4x in de laatste 10 jaar?
I think I lost my fucking headache
- InnerHarbour
Kijk je kan natuurlijk blijven lachen om PSV, ze boertjes noemen, roepen dat Ajax toch de grootste is maar feit blijft dat PSV dit decennia 10 maal kampioen geworden is, ik zou mij als Ajax zijnde met al hun kapitaal toch maar een serieus gaan afvragen hoe dat komt en hoe dat te repareren is.Brands niet jaloers op Ajax: 'Prijzen winnen is het belangrijkst'
Marcel Brands is niet bang dat Ajax een monopolie op het kampioenschap krijgt. Afgelopen zondag kroonde PSV zich voor de derde keer in vier seizoenen tot kampioen, terwijl de Amsterdammers ondanks een enorm goed gevulde bankrekening in 2014 voor het laatst de landstitel grepen. Volgens de technisch directeur van de Eindhovenaren moet het kapitaal op het veld staan.
Op de bankrekening van Ajax staat 175 miljoen euro. 'Nou, ik ben niet jaloers. Maar ik ken de markt en ik ken de spelers en ik denk er weleens aan wat ik allemaal zou doen als ik wél genoeg geld had', aldus Brands tegen Voetbal International. 'Dus daar moeten we wel naartoe. Daarom blijf ik er ook zo op hameren dat er nog meer wordt gedaan aan de inkomstenkant. Het is natuurlijk makkelijk te denken dat we met het voetbal en de verkoop van spelers alles kunnen corrigeren. Dat is de laatste zes, zeven jaar gelukt, maar het is prettig als je andere inkomstenstromen hebt die stijgen, zodat we een oorlogskas kunnen opbouwen en de budgetten kunnen stijgen.'
Het is niet zo dat PSV uit financieel oogpunt kampioen moet worden. 'Nee, we moeten kampioen worden omdat we PSV zijn. En tegenwoordig heb je nog niks als je de titel pakt, want we stromen niet rechtstreeks meer in in de Champions League. Waar we vroeger direct twintig miljoen konden bijschrijven, is dat nu nog nul. Ik heb ook met de spelers moeten worstelen, de kampioenspremie zal anders zijn dan in voorgaande jaren. Natuurlijk is er financiële opluchting als we kampioen zijn, maar het blijft toch ook pas de tweede of derde gedachte. Ik ben sportman, ik wil winnen, prijzen winnen is het belangrijkst. Dat verveelt ook nooit.'
Daarom moet het kapitaal op het veld staan. 'Exact, dat standpunt heb ik altijd gehad, of ik nu bij RKC Waalwijk, AZ of PSV werk. Het kapitaal moet op het veld staan om te kunnen presteren en je doelstelling te kunnen halen. Het is fantastisch dat Ajax zoveel geld op de bank heeft, maar ik denk dat het belangrijker is kampioen te worden. Dat verwachten de supporters ook van ons.'
Financieel heeft Ajax een enorme voorsprong op PSV, maar Brands is niet bang dat Ajax in Nederland een club als Bayern München achternagaat, een financieel powerhouse wordt en een soort monopolie op het kampioenschap krijgt. 'Ik ben niet gauw bang. Ik denk dat wij met heel goed beleid en misschien wat minder middelen toch heel ver kunnen komen. Maar het moet echt een doel zijn dat we een potje opbouwen om goed en snel te kunnen blijven handelen.'
YNWA
- InnerHarbour
Dit decenium is psv 3x kampioen geweest. De laatste 10 jaar 4x. Er is genoeg aan de hand bij Ajax, maar om nu te doen alsof psv het lichtend voorbeeld is is wst overdreven. Kapitaal op het veld? Nog niet zo lang geleden was er zoveel kapitaal naar het veld gevloeid dat ze gered moesten worden van een faillissement. Dus laten we even wachten om Brands op basis van deze woorfen tot groot ziener en geweldige td uit te roepen
I think I lost my fucking headache
- InnerHarbour
Waar ik decennium zei bedoel ik natuurlijk millennium.
In de laatste 18 jaar 10 maal kampioen. Als Ajacied zou ik mij afvragen hoe ze dat voor elkaar krijgen en hoe het komt dat mijn eigen club met al die financiele middelen en een veel grotere achterban niet het Bayern Munchen van Nederland is. Er moet toch iets flink fout gaan daar in Amsterdam.
Hoe het bij voorbeeld komt dat Ajax Neres heeft die ik in de 5 of 6 wedstrijden (kwalificatie europees voetbal, Feyenoord uit en PSV uit) die ik dit seizoen gezien heb, wel de wedstrijden die ertoe deden, nauwelijks iets heb zien doen en Lozano in één wedstrijd al meer, een etter maar een plaag voor elke verdediging terwijl Neres met een slaapkop rustig aan doet.
In de laatste 18 jaar 10 maal kampioen. Als Ajacied zou ik mij afvragen hoe ze dat voor elkaar krijgen en hoe het komt dat mijn eigen club met al die financiele middelen en een veel grotere achterban niet het Bayern Munchen van Nederland is. Er moet toch iets flink fout gaan daar in Amsterdam.
Hoe het bij voorbeeld komt dat Ajax Neres heeft die ik in de 5 of 6 wedstrijden (kwalificatie europees voetbal, Feyenoord uit en PSV uit) die ik dit seizoen gezien heb, wel de wedstrijden die ertoe deden, nauwelijks iets heb zien doen en Lozano in één wedstrijd al meer, een etter maar een plaag voor elke verdediging terwijl Neres met een slaapkop rustig aan doet.
YNWA
Ging het over edsv toen Ajax 4 keer op rij kampioen werd?Wouter schreef:Dat komt doordat iedereen het tegenwoordig vanzelfsprekend vindt dat PSV kampioen wordt.
Voor mijn gevoel haten edsv-fans vooral Ajax. En daarna of daarom vinden ze edsv leuk. Ajax was, is en blijft nu eenmaal het richtpunt v.w.b. het Nederlands voetbal.
Kampioen van NL, daar koop je weinig voor. In Duitse en Engelse media heb ik dat feit niet eenmaal voorbij zien komen. In de echte voetballanden is het Nederlands voetbal een relikwie. Een tegenstander van het niveau Osijek, Rosenborg is al teveel gevraagd.
Voor veel PSV'ers is Ajax inderdaad een belangrijk focuspunt. Dat zie je overigens niet alleen bij de supporters. Ook mensen als Brands en Gerbrands hebben het regelmatig over Ajax. Ach, laat ze maar. Het zal toch betekenen dat ze op een bepaalde manier op kijken tegen onze club.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat Ajax zich moet afvragen hoe het kan dat wij er niet in zijn geslaagd om nationaal echt dominant te worden. In de jaren dat we onder De Boer vier keer kampioen werden hadden we een gat moeten kunnen slaan. Financieel heeft Ajax een flinke voorsprong en dat hebben we de afgelopen vier jaar niet teruggezien. Doet PSV het dan zo geweldig? Dat valt volgens mij wel mee. Al moet gezegd dat ze het afgelopen jaar in de competitie natuurlijk wel heel weinig hebben laten liggen. Na die slechte seizoenstart is dat wel een prestatie. Dat komt niet alleen omdat het een paar keer mee zit.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat Ajax zich moet afvragen hoe het kan dat wij er niet in zijn geslaagd om nationaal echt dominant te worden. In de jaren dat we onder De Boer vier keer kampioen werden hadden we een gat moeten kunnen slaan. Financieel heeft Ajax een flinke voorsprong en dat hebben we de afgelopen vier jaar niet teruggezien. Doet PSV het dan zo geweldig? Dat valt volgens mij wel mee. Al moet gezegd dat ze het afgelopen jaar in de competitie natuurlijk wel heel weinig hebben laten liggen. Na die slechte seizoenstart is dat wel een prestatie. Dat komt niet alleen omdat het een paar keer mee zit.
Nil volentibus arduum
2013 speelde Ajax nog een heel behoorlijke CL-campagne. 2014 kwam de klad erin en dat etterde door. Verklaring lijkt me niet lastig: Blind vervangen door Zimling, Duarte halen voor Eriksen, vd Hoorn i.p.v. Van Dijk halen. Etc.Marillion schreef: Ik ben het er overigens wel mee eens dat Ajax zich moet afvragen hoe het kan dat wij er niet in zijn geslaagd om nationaal echt dominant te worden. In de jaren dat we onder De Boer vier keer kampioen werden hadden we een gat moeten kunnen slaan.
Ajax brengt nog altijd kwalitatief goed talent voort en doet af en toe ook een goede aankoop. Maar jongens als De Ligt, Ziyech, Dolberg, Onana, vd Beek e.c. moet je wel 'faciliteren', omringen door spelers die hun ontwikkeling goed doen. Daar schortte het, m.n. dit seizoen, echter aan...
De eerlijkheid gebiedt te vermelden dat edsv met jongens als Zoet, van Ginkel, Jong en Hendrik een solide 'core' heeft. Nuchtere gasten, harde werkers, mensen die zich met die club identificeren. Daar kunnen mindere goden zich aan optrekken, terwijl talenten als Lozano en Bergwijn in zo'n Umfeld een seizoen (op nationaal niveau) kunnen draaien als Dolberg vorig seizoen.Doet PSV het dan zo geweldig? Dat valt volgens mij wel mee. Al moet gezegd dat ze het afgelopen jaar in de competitie natuurlijk wel heel weinig hebben laten liggen. Na die slechte seizoenstart is dat wel een prestatie. Dat komt niet alleen omdat het een paar keer mee zit.
Cocu kijkt enkel naar het scorebord, z'n goed recht. Hij is wat kleurloos, het voetbal van z'n ploeg ook. Goed vergelijkbaar met FdB, hem werd ook vaak 'verweten' dat z'n ploeg mazzel had.
Ajax moet niet naar de spelopvatting en het voetbal van edsv kijken, maar qua organisatie en opbouw van de selectie valt er voor Ajax wel wat te leren.
Zou jij Frank niet terug willen bij Ajax Wimpey? Ik denk dat hij met met betere materiaal wat er nu voor handen is, ook stukken beter spel zou spelen. Zou hem heel graag terug in Amsterdam zien. Op voorwaarde dat hij zich niet met de aankopen mag bemoeien.
-
Denk even aan de laatste twee seizoenen onder Frank terug. Blijf je dan bij je standpunt, Alex?
- Cluijffert
Ach ja, als sommigen na een paar maanden Keizer opeens weer een prima coach vonden en wellicht door een foute pillen keuze het voetbal van Ajax in die periode gemiddeld prima vonden, dan is het niet raar dat diezelfde mensen nu Frank de Boer als heiland zien hoor.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Och, aangezien jij eindeloos het uitgekauwde EDSV-grapje maakt betwijfel ik of jij minder haat/afgunst jegens PSV hebt dan de gemiddelde PSV'er jegens Ajax.wimpey schreef:Ging het over edsv toen Ajax 4 keer op rij kampioen werd?Wouter schreef:Dat komt doordat iedereen het tegenwoordig vanzelfsprekend vindt dat PSV kampioen wordt.
Voor mijn gevoel haten edsv-fans vooral Ajax. En daarna of daarom vinden ze edsv leuk. Ajax was, is en blijft nu eenmaal het richtpunt v.w.b. het Nederlands voetbal.
Kampioen van NL, daar koop je weinig voor. In Duitse en Engelse media heb ik dat feit niet eenmaal voorbij zien komen. In de echte voetballanden is het Nederlands voetbal een relikwie. Een tegenstander van het niveau Osijek, Rosenborg is al teveel gevraagd.
Ajax is voorlopig op weg naar het Feyenoord-gevoel. Nog veertien jaar aanmodderen en het is zo ver. Voor het Vitessegevoel hebben ze nog 121 jaar te gaan.
- InnerHarbour
Mino Raiola heeft opnieuw een grote vis aan de haak geslagen. Hirving Lozano heeft namelijk de overstap gemaakt naar de succesvolle zaakwaarnemer, meldt MARCA Claro. Raiola behartigt al de belangen van onder anderen Mario Balotelli, Gianluigi Donnarumma, Zlatan Ibrahimovic, Paul Pogba en Marco Verratti.
Lozano is bezig aan zijn eerste seizoen bij PSV, waarmee hij kampioen werd. Zelf strijdt de 22-jarige Mexicaan nog om de topscorerstitel. Tot dusver scoorde hij zestien keer in competitieverband, één keer minder dan Alireza Jahanbakhsh (AZ).
YNWA
- Jinne
- Site Admin
Bij PSV hebben ze wat minder moeite met Raiola. Moreno zat ook bij hem en eerder ook nog onder meer Van Bommel en Narsingh volgens mij. Zonder goed WK zie ik Lozano niet weg gaan. Zo goed was hij nou ook weer niet het afgelopen jaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Hij begon heel goed maar kon dat niveau niet het hele seizoen vasthouden. Maar hij is natuurlijk wel belangrijk geweest voor PSV.
Het zal niet zijn bedoeling zijn om lang in Eindhoven te spelen. Dat lijkt me duidelijk. Zo werkt dat met dit soort jongens. Overigens heeft PSV natuurlijk niet zoveel te willen als het om Raiola gaat. Wat gaan ze doen als Lozano zo'n overstap maakt? Niets. Ja, met Raiola praten als het over Lozano gaat. Zo werkt dat toch gewoon? Is bij ons niet anders.
Het zal niet zijn bedoeling zijn om lang in Eindhoven te spelen. Dat lijkt me duidelijk. Zo werkt dat met dit soort jongens. Overigens heeft PSV natuurlijk niet zoveel te willen als het om Raiola gaat. Wat gaan ze doen als Lozano zo'n overstap maakt? Niets. Ja, met Raiola praten als het over Lozano gaat. Zo werkt dat toch gewoon? Is bij ons niet anders.
Nil volentibus arduum
En hoe gaan ze dat doen dan als ze zo goed zijn?Jong Ajax op titelkoers: 'Bij PSV het beleid dat we geen kampioen wilden worden'
Maandag 23 april 2018 om 15:36
Jong Ajax heeft nog één overwinning om het kampioenschap te pakken in de Jupiler League. Art Langeler, bondscoach van Jong Oranje en toekomstig directeur voetbalontwikkeling bij de KNVB, bekijkt de situatie met argusogen. Bij Jong PSV was het beleid om juist géén kampioen te worden.
"Een paar jaar geleden zijn we ermee begonnen", vertelt Langeler bij De Oosttribune van RTV Oost over de deelname van beloftenteams aan de Jupiler League. Hij was tussen 2013 en 2017 hoofd opleiding in Eindhoven. "Wij waren als PSV een enorme voorstander van, en nog steeds. Maar we zagen na een jaar al aankomen dat we over een paar jaar wel eens kampioen konden worden, of Ajax. We hebben zelfs bij PSV beleid gemaakt dat we dat niet wilden."
Dat was niets voor niets, stelt Langeler. "Het gaat om de leerschool die de jonge jongens moeten krijgen. Die moeten af en toe een keer vreselijk op de kloten krijgen in een wedstrijd. De rest van de teams in de Jupiler League krijgt het niet voor elkaar om een team in de benen te helpen, met alle leeftijden die ze mogen gebruiken, dat goede weerstand kan bieden aan deze Jong-teams en ik vind dat daar ook wel iets verwijtbaars ligt."
Expres wedstrijden verliezen??
Bijzonder beleid