Cruijff schreef:Marco van Basten erg vol van zijn eigen gelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=6pUQMuugbnU
In jouw universum misschien welIniesta schreef:Weer? Dit is 80 jaar geleden

Moderator: mods
Cruijff schreef:Marco van Basten erg vol van zijn eigen gelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=6pUQMuugbnU
In jouw universum misschien welIniesta schreef:Weer? Dit is 80 jaar geleden
Dat valt toch wel mee? Orejuela liet in die helft tegen AZ al meer zien dan Zeefuik in zijn twee basisplaatsen. Zeefuik was bij Jong al een drama, en ook in de Youth League blonk hij uit in idiote tackles zonder enige controle. Het lijkt mij logisch dat Zeefuik volgend seizoen (of nu nog) uitgeleend gaat worden en Veltman komende zomer zal vertrekken. Dan is het toch niet onredelijk om een tweede rechtsback te halen?Ik begrijp dat Orejuela ook niet denderend is?
Dat zei Yopii ook al.InnerHarbour schreef:Iemand plaatste hier een paar weken geleden een lijstje met de 19 spelers waarmee Ajax de tweede seizoenshelft zou gaan spelen, een lijstje zonder die gozer van Fortuna en zonder de laatste aankopen, er waren van de 19, 15 gekocht.
Ajax is PSV light.
Cruijff was van mening dat je geen breedteaankopen moet doen, omdat er ruimte moet zijn voor de jeugd. Het geld dat er is kun je dan gebruiken voor gerichte versterkingen. Die mogen dan best wat kosten.De visie van Cruijff heeft, volgens mij, de jeugd als basis, maar met aankopen die de gaten opvullen
Maar is dit niet de reden dat Ajax al jaren niet meer mee kan met de top? De onervarenheid van spelers die je in Europa de kop kost tegen pakweg Milan, Apoel, Salzburg?Toch is hij opgesteld, mede doordat er juist géén dure breedteaankoop voor zijn positie is gehaald. Je moet de trainer niet in de verleiding brengen om voor de zekerheid te kiezen van dure, meer ervaren middelmaat.
Laten we even analyseren waarom dat zou kunnen zijn. In mijn ogen vooral omdat de grootste talenten van de lichting nu bij chelsea, man u en PSV spelen... We houden die toppers niet meer vast in de jeugd. Daarnaast telt nog mee dat échte talenten niet meer te betalen zijn, dus die worden op een eerder moment aangetrokken om grote clubs voor te zijn.Nee je stelt geen jeugd op die niet goed genoeg is. Je moet investeren in de jeugd, want ik maak me zorgen over de potentie van veel van die jonge gasten. De u19 is ook al een vergaarbak van jonge aankopen.
Vergeet niet dat de afgelopen jaren veel jeugdspelers zijn doorgestroomd. De Ligt, Kluivert, Donny, Nouri ook eigenlijkPeter schreef:Je moet investeren in de jeugd, want ik maak me zorgen over de potentie van veel van die jonge gasten. De u19 is ook al een vergaarbak van jonge aankopen.
Dat gaat natuurlijk gebeuren.Je moet jeugd wel de kans gaan geven. We kopen ons nu echt de blubber. Cassierra, Bande, Johnsen, Kuhn, Neres en het terughalen van Huntelaar. Zes aanvallers in 1.5 jaar tijd gekocht. Dat is best veel bijvoorbeeld. Ajax moet dan ook niet vergeten om door te selecteren. Zometeen hebben we een selectie met 28 man.
Klopt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Omdat in landen als Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk veel meer mensen wonen en dus ook de vijver groter is...
Klopt ook. Ik kom vrij vaak in Spanje en in Duitsland. Je ziet daar gewoonweg vee meer jongeren voetballen op straat, op veldjes, op pleintjes. In Spanje ook veel op het strand.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bovendien wreekt zich inmiddels (een uitspraak op grond van onderbuik en vermoeden, dus ja, het is slechts een mening) het gebrek aan jongetjes die voetballen. Ik heb wel eens het idee dat ze meer op hun PlayStation en iPad zitten dan lekker op straat voetballen en zo techniek krijgen, waardoor de spoeling van Nederlandse talenten een stuk dunner wordt.
Klopt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als je dan de lat hoog wil leggen, ga je ze in het buitenland halen. Let’s face the facts: de laatste Nederlandse topspits die Ajax opleidde was Patrick Kluivert. Dat is bijna 25 jaar geleden.
Ik hoop niet dat je met "afgeleverd' bedoeld dat hij door Ajax opgeleid is want dat zou het zoveelste stukje geschiedvervalsing vanuit Amsterdam zijn.Cruijff schreef: Klopt.
En toen Kluivert doorbrak was men over het begrip 'Ajax spits' nog buitengewoon kritisch. "Sinds Marco van Basten is er geen complete spits meer afgeleverd in het 1e van Ajax" las ik in 1997 in een tijdschrift.
InnerHarbour schreef:Ik hoop niet dat je met "afgeleverd' bedoeld dat hij door Ajax opgeleid is want dat zou het zoveelste stukje geschiedvervalsing vanuit Amsterdam zijn.Cruijff schreef: Klopt.
En toen Kluivert doorbrak was men over het begrip 'Ajax spits' nog buitengewoon kritisch. "Sinds Marco van Basten is er geen complete spits meer afgeleverd in het 1e van Ajax" las ik in 1997 in een tijdschrift.
Nederlanders zijn een bijzonder volk, er is verbluffend veel bereikt door een raar en klein volkje in een drassig moeraslandje.InnerHarbour schreef:Nee prima, je pronkt niet met andermans veren.
Dat deed hij niet voor niets. Ajax had toen een uitstekende jeugdopleiding.Marco heeft toen geduld getoond door op zijn 17e niet al meteen betaald te willen spelen bij één van de (toen nog meerdere) betaald voetbal organisaties in Utrecht, maar door op zijn beurt te wachten in Amsterdam. En hij had bepaald geen slechte genen aangezien zijn vader Joop van Basten ook Oranje heeft gehaald.