Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » di jan 09, 2018 7:06 pm

Wouter schreef:Ik heb je posting vijf keer gelezen, maar begrijp er geen hol van. Misschien ligt dat aan dat rare Amsterdamse taaltje? :confused.gif: :hypocrite.gif:
Waarom dank je dat ik af en toe zeg: het is tijd voor je pillen?
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » di jan 09, 2018 7:13 pm

Cluijffert schreef:Oh, maar bij Ajax heerst dat walgelijke incestueuze cultuurtje van 'Mokumers' die elkaar lekker de spreekwoordelijke bal toeschuiven. Een old-boys vangnet, maar dan een van het meer obscure soort. Da's bij meer clubs wel, maar nergens zoals hier. Dat mag Wouter best benoemen hoor.
Dit kennen we nu ook wel. Kom op jongens!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Sandro

Bericht door Sandro » di jan 09, 2018 7:48 pm

Ah, ik heb em denk ik (het duurde ff)! Op een gegeven moment begreep ik de hele post, behalve de uiterst mysterieuze woorden "wie moet wiebelen". Maar volgens mij bedoelt hij daar de wiebelende pinguin van Cluijffert mee.

Toch, Cruijff? :blush.gif:

Iniesta

Bericht door Iniesta » di jan 09, 2018 7:52 pm

Dat rolkoffertje lijkt me toch wel een bewuste actie, om een zekere ontastbaarheid uit te stralen. Kan me niet voorstellen dat hij geen seconde gedacht heeft of dat wel kan.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 09, 2018 8:30 pm

Iniesta schreef:Dat rolkoffertje lijkt me toch wel een bewuste actie, om een zekere ontastbaarheid uit te stralen. Kan me niet voorstellen dat hij geen seconde gedacht heeft of dat wel kan.
Natuurlijk deed hij dat met opzet. Die man is niet gek. Dat accent blijf ik wel een dingetje vinden.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » di jan 09, 2018 8:33 pm

Lionel schreef:
Iniesta schreef:Dat rolkoffertje lijkt me toch wel een bewuste actie, om een zekere ontastbaarheid uit te stralen. Kan me niet voorstellen dat hij geen seconde gedacht heeft of dat wel kan.
Natuurlijk deed hij dat met opzet. Die man is niet gek. Dat accent blijf ik wel een dingetje vinden.
Lekker boeiend. Het is geen Rottuhdams of Brabants.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 10, 2018 1:00 am

In zijn eerste interview in Amsterdam praatte Ten Hag vooral over ‘wij’ en over dingen die ‘wij willen toevoegen aan Ajax’. Hij was nog niet helemaal onderdeel van de club, zo leek het.

Het stomme rolkoffertje met een FC Utrecht-logo dat Ten Hag uit z’n auto haalde, werd natuurlijk enorm uitvergroot. Een heel social mediageniek itempje, waar iedereen weer prima over kon twitteren, discussiëren en duimpjes omhoog mee kon scoren.

Een pragmatische realist die voor een cultuuromslag gaat zorgen’, was zijn conclusie, als ik het kort samenvat. Hebben we dat rolkoffertje ook meteen verklaard: ik moet toch mijn spullen meenemen, zal Ten Hag ’s ochtends gewoon hebben gedacht.

Of Ten Hag op de lange termijn slaagt als Ajaxtrainer is niet eens zozeer afhankelijk van zijn eigen wil om top te presteren. Dat zit volgens mij wel goed. Fred Rutten noemde hem al een ‘24/7-trainer’, een man die met hart en ziel werkt aan een strak plan, dag en nacht.

Het grootste obstakel kan de club Ajax zelf zijn, gek genoeg. De fameuze en soms onzichtbare vijfde colonne die altijd heeft bestaan en die achter de schermen soms snoeihard en kritisch is als iemand niet in het pulletje valt. Zo bezien is het een eerste tactische meesterzet van Ten Hag Ajacied Richard Witschge mee te nemen op trainingskamp. Als iemand uit de colonne gaat lopen zeiken, kan Witschge op z’n Amsterdams toevoegen: “Hou effe lekker op ouwe, we zijn toch goed bezig?”

https://www.ajaxlife.nl/blog/ten-hag-de ... de-colonne
Dat laatste klopt wel, als je Witschge verplaatst van de lunchtafel naar de staf dan is het opeens 'we' en gaat ie op een ander toontje praten. Beter gezegd: je hebt de man die op het EK van 1996 ontbeet en dineerde met "De Kabel" dan simpelweg naar een andere groep verplaatst.

Haha dat rolkoffertje :smallgrin.gif: eerlijk gezegd :biggrin.gif: :biggthumpup.gif: vind ik 't wel stoer en pragmatisch om te denken dat die spullen toch ergens in moeten. Ten Hag lijkt me niet 't type dat voor een paar honderd piek kostend Gucci tasje even een omweg maakt langs Hudson's Bay, de Bijenkorf of een winkeltje op Schiphol.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 10, 2018 1:18 am

Wouter schreef: Misschien ligt aan dat rare Amsterdamse taaltje? :confused.gif: :hypocrite.gif:
[

Wouter schreef:begrijp er geen hol van.
Als ik had gewild dat jij het zou begrijpen, dan had ik het wel beter uitgelegd.

Wouter

Bericht door Wouter » wo jan 10, 2018 1:24 am

Volgens mij had je gewoon te veel jajem of gele rakkers op.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 10, 2018 3:44 am

Sandro schreef:Ah, ik heb em denk ik (het duurde ff)! Op een gegeven moment begreep ik de hele post, behalve de uiterst mysterieuze woorden "wie moet wiebelen". Maar volgens mij bedoelt hij daar de wiebelende pinguin van Cluijffert mee.

Toch, Cruijff? :blush.gif:
Oh jij denkt 't helemaal te kunnen volgen? :smile-ajax.gif:
Taalkundig correct had 't moeten zijn 'degene die moet wiebelen'.. dwz degene die ze buiten wippen, op de schopstoel zat, eruit werd gesmeten die dus moest wiebelen (Bergkamp? Denk dat alleen Spijkerman vertrekt)

maar AT waar iedereen taalkundig correct en volstrekt foutloos Nederlandse zinnetjes naar mekaar ( elkaar, sorry :blush.gif: ) rond passt, dat lijkt me een utopie wie wel nooit zal gebeuren.

Wouter

Bericht door Wouter » wo jan 10, 2018 9:26 am

Er gaat opeens het gerucht dat FC Utrecht bij Vitesse heeft geïnformeerd naar Henk Fraser. Als Utrecht Henk overneemt, zal ik Ajax hier uitgebreid komen bedanken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 10, 2018 9:33 am

Wouter schreef:Er gaat opeens het gerucht dat FC Utrecht bij Vitesse heeft geïnformeerd naar Henk Fraser. Als Utrecht Henk overneemt, zal ik Ajax hier uitgebreid komen bedanken.
Ja then you owe me indeed een aantal pilsies en jenevertjes!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 14, 2018 8:37 pm

Interview met Ten Hag.

Vind hem niet zozeer slecht te verstaan, hij lijkt vooral een beetje een schorre keel te hebben gekregen van al het schreeuwen. :smile-ajax.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=ijjdMtU28Ds

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 14, 2018 8:52 pm

Cruijff schreef:
Wouter schreef:Er gaat opeens het gerucht dat FC Utrecht bij Vitesse heeft geïnformeerd naar Henk Fraser. Als Utrecht Henk overneemt, zal ik Ajax hier uitgebreid komen bedanken.
Ja then you owe me indeed een aantal pilsies en jenevertjes!
Vrezer blijft...

Hebben jullie eigenlijk vertrouwen in Ten Hag?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 14, 2018 8:59 pm

Ik wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 14, 2018 8:59 pm

Het is een keuze die je van mijlenver aan zag komen en ook eentje waarvan je meteen al wist "dit wil Ten Hag maar al te graag".

Ik heb dan liever dat er wat lijntjes uitgegooid worden naar bijvoorbeeld buitenlandse coaches. Die misschien niet altijd willen, maar je kunt ook een keer beet hebben. Het is me wat te voorspelbaar en wederom geen coach die heeft bewezen echt prijzen te kunnen pakken.

Maar we gaan het zien....

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 14, 2018 9:19 pm

Sandro schreef:Het is een keuze die je van mijlenver aan zag komen en ook eentje waarvan je meteen al wist "dit wil Ten Hag maar al te graag".

Ik heb dan liever dat er wat lijntjes uitgegooid worden naar bijvoorbeeld buitenlandse coaches. Die misschien niet altijd willen, maar je kunt ook een keer beet hebben.
Ik niet.
De kans is dan echt maar heeeel klein dat je een keer beet hebt. Een 'buitenboertje' met nul krediet zie ik juist wel zitten. De Ajax aanhang moet kritisch blijven en niet te lief richting matig presterende spelers of een punten morsend elftal.

Voetballers vinden het blijkbaar erg makkelijk als een trainer extreem hapklare brokken opdient aan een team, zo niet begrijpen ze het -blijkbaar- meestal niet. :confused.gif: Zie hier het commentaar van Veltman:

Veltman: "Merkt dat Ten Hag heel duidelijk is"
https://www.youtube.com/watch?v=jnbhjd_MXxs

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 28, 2018 1:24 pm

Het schijnen hele lange trainingen te zijn en verplicht op de club blijven tot 16.30 uur. Spelers houden daar niet van, die geluiden zijn er nu al. Doet me een beetje denken aan Gertjan Verbeek bij Fnoord, die zou ook alles wel even naar zijn hand zetten. Erik neemt hier een groot risico, zolang de resultaten goed zijn zal het nog meevallen maar muiterij en ontevredenheid liggen op de loer.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 28, 2018 1:36 pm

Nou nou, tot 16:30 uur nog wel. Ze moeten bijna werken voor hun geld, zeg. Als ik om half vijf naar huis ga vragen mn collega's of ik de middag vrij heb genomen :hypocrite.gif:

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo jan 28, 2018 2:47 pm

Van enige tactische superieuriteit, wat toch zijn sterke punt zou moeten zijn, heb ik de laatste 2 wedstrijden nog niet veel gezien.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Alexander

Bericht door Alexander » zo jan 28, 2018 2:50 pm

Net z'n interview bij Fox gezien. Dat wordt niks. Hele nare onsympathieke uitstraling. Tevreden met het resultaat. Deze man is in zijn visie volstrekt on Ajax.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 28, 2018 3:00 pm

Tja ik wil die man gerust de kans geven maar als ik eerlijk ben heb ik ook helemaal geen lekker gevoel bij deze trainer.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 28, 2018 6:52 pm

Nou.. eventjes deze vent uitzitten en op naar de volgende. :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo jan 28, 2018 9:30 pm

brigade zuid schreef:Tja ik wil die man gerust de kans geven maar als ik eerlijk ben heb ik ook helemaal geen lekker gevoel bij deze trainer.
En Keizer kreeg maar commentaar op z'n onrustige ogen bij interviews, Ten Hag heeft precies hetzelfde.

Ik schrijf hem nog niet af op basis van twee wedstrijden, maar wat ik heb gezien stemt me ook nog niet hoopvol.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Alexander

Bericht door Alexander » zo jan 28, 2018 10:08 pm

Hij verkoopt Ajax in ieder geval niet lekker in de media, die conclusie mag je wel trekken. Heb toevallig zijn persconferentie vrijdag bekeken, die was ook hemeltergend.

In dat opzicht verlang ik wel echt terug naar Frank de Boer.

Plaats reactie