Waarom dank je dat ik af en toe zeg: het is tijd voor je pillen?Wouter schreef:Ik heb je posting vijf keer gelezen, maar begrijp er geen hol van. Misschien ligt dat aan dat rare Amsterdamse taaltje?![]()
Erik ten Hag
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Erik ten Hag
YNWA
Dit kennen we nu ook wel. Kom op jongens!Cluijffert schreef:Oh, maar bij Ajax heerst dat walgelijke incestueuze cultuurtje van 'Mokumers' die elkaar lekker de spreekwoordelijke bal toeschuiven. Een old-boys vangnet, maar dan een van het meer obscure soort. Da's bij meer clubs wel, maar nergens zoals hier. Dat mag Wouter best benoemen hoor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ah, ik heb em denk ik (het duurde ff)! Op een gegeven moment begreep ik de hele post, behalve de uiterst mysterieuze woorden "wie moet wiebelen". Maar volgens mij bedoelt hij daar de wiebelende pinguin van Cluijffert mee.
Toch, Cruijff?
Toch, Cruijff?

Dat rolkoffertje lijkt me toch wel een bewuste actie, om een zekere ontastbaarheid uit te stralen. Kan me niet voorstellen dat hij geen seconde gedacht heeft of dat wel kan.
Natuurlijk deed hij dat met opzet. Die man is niet gek. Dat accent blijf ik wel een dingetje vinden.Iniesta schreef:Dat rolkoffertje lijkt me toch wel een bewuste actie, om een zekere ontastbaarheid uit te stralen. Kan me niet voorstellen dat hij geen seconde gedacht heeft of dat wel kan.
IK GELOOF!!!!!!
Lekker boeiend. Het is geen Rottuhdams of Brabants.Lionel schreef:Natuurlijk deed hij dat met opzet. Die man is niet gek. Dat accent blijf ik wel een dingetje vinden.Iniesta schreef:Dat rolkoffertje lijkt me toch wel een bewuste actie, om een zekere ontastbaarheid uit te stralen. Kan me niet voorstellen dat hij geen seconde gedacht heeft of dat wel kan.
Dat laatste klopt wel, als je Witschge verplaatst van de lunchtafel naar de staf dan is het opeens 'we' en gaat ie op een ander toontje praten. Beter gezegd: je hebt de man die op het EK van 1996 ontbeet en dineerde met "De Kabel" dan simpelweg naar een andere groep verplaatst.In zijn eerste interview in Amsterdam praatte Ten Hag vooral over ‘wij’ en over dingen die ‘wij willen toevoegen aan Ajax’. Hij was nog niet helemaal onderdeel van de club, zo leek het.
Het stomme rolkoffertje met een FC Utrecht-logo dat Ten Hag uit z’n auto haalde, werd natuurlijk enorm uitvergroot. Een heel social mediageniek itempje, waar iedereen weer prima over kon twitteren, discussiëren en duimpjes omhoog mee kon scoren.
Een pragmatische realist die voor een cultuuromslag gaat zorgen’, was zijn conclusie, als ik het kort samenvat. Hebben we dat rolkoffertje ook meteen verklaard: ik moet toch mijn spullen meenemen, zal Ten Hag ’s ochtends gewoon hebben gedacht.
Of Ten Hag op de lange termijn slaagt als Ajaxtrainer is niet eens zozeer afhankelijk van zijn eigen wil om top te presteren. Dat zit volgens mij wel goed. Fred Rutten noemde hem al een ‘24/7-trainer’, een man die met hart en ziel werkt aan een strak plan, dag en nacht.
Het grootste obstakel kan de club Ajax zelf zijn, gek genoeg. De fameuze en soms onzichtbare vijfde colonne die altijd heeft bestaan en die achter de schermen soms snoeihard en kritisch is als iemand niet in het pulletje valt. Zo bezien is het een eerste tactische meesterzet van Ten Hag Ajacied Richard Witschge mee te nemen op trainingskamp. Als iemand uit de colonne gaat lopen zeiken, kan Witschge op z’n Amsterdams toevoegen: “Hou effe lekker op ouwe, we zijn toch goed bezig?”
https://www.ajaxlife.nl/blog/ten-hag-de ... de-colonne
Haha dat rolkoffertje

[Wouter schreef: Misschien ligt aan dat rare Amsterdamse taaltje?![]()
Als ik had gewild dat jij het zou begrijpen, dan had ik het wel beter uitgelegd.Wouter schreef:begrijp er geen hol van.
Volgens mij had je gewoon te veel jajem of gele rakkers op.
Oh jij denkt 't helemaal te kunnen volgen?Sandro schreef:Ah, ik heb em denk ik (het duurde ff)! Op een gegeven moment begreep ik de hele post, behalve de uiterst mysterieuze woorden "wie moet wiebelen". Maar volgens mij bedoelt hij daar de wiebelende pinguin van Cluijffert mee.
Toch, Cruijff?

Taalkundig correct had 't moeten zijn 'degene die moet wiebelen'.. dwz degene die ze buiten wippen, op de schopstoel zat, eruit werd gesmeten die dus moest wiebelen (Bergkamp? Denk dat alleen Spijkerman vertrekt)
maar AT waar iedereen taalkundig correct en volstrekt foutloos Nederlandse zinnetjes naar mekaar ( elkaar, sorry

Er gaat opeens het gerucht dat FC Utrecht bij Vitesse heeft geïnformeerd naar Henk Fraser. Als Utrecht Henk overneemt, zal ik Ajax hier uitgebreid komen bedanken.
Ja then you owe me indeed een aantal pilsies en jenevertjes!Wouter schreef:Er gaat opeens het gerucht dat FC Utrecht bij Vitesse heeft geïnformeerd naar Henk Fraser. Als Utrecht Henk overneemt, zal ik Ajax hier uitgebreid komen bedanken.
Interview met Ten Hag.
Vind hem niet zozeer slecht te verstaan, hij lijkt vooral een beetje een schorre keel te hebben gekregen van al het schreeuwen.
https://www.youtube.com/watch?v=ijjdMtU28Ds
Vind hem niet zozeer slecht te verstaan, hij lijkt vooral een beetje een schorre keel te hebben gekregen van al het schreeuwen.

https://www.youtube.com/watch?v=ijjdMtU28Ds
Vrezer blijft...Cruijff schreef:Ja then you owe me indeed een aantal pilsies en jenevertjes!Wouter schreef:Er gaat opeens het gerucht dat FC Utrecht bij Vitesse heeft geïnformeerd naar Henk Fraser. Als Utrecht Henk overneemt, zal ik Ajax hier uitgebreid komen bedanken.
Hebben jullie eigenlijk vertrouwen in Ten Hag?
Ik wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is een keuze die je van mijlenver aan zag komen en ook eentje waarvan je meteen al wist "dit wil Ten Hag maar al te graag".
Ik heb dan liever dat er wat lijntjes uitgegooid worden naar bijvoorbeeld buitenlandse coaches. Die misschien niet altijd willen, maar je kunt ook een keer beet hebben. Het is me wat te voorspelbaar en wederom geen coach die heeft bewezen echt prijzen te kunnen pakken.
Maar we gaan het zien....
Ik heb dan liever dat er wat lijntjes uitgegooid worden naar bijvoorbeeld buitenlandse coaches. Die misschien niet altijd willen, maar je kunt ook een keer beet hebben. Het is me wat te voorspelbaar en wederom geen coach die heeft bewezen echt prijzen te kunnen pakken.
Maar we gaan het zien....
Ik niet.Sandro schreef:Het is een keuze die je van mijlenver aan zag komen en ook eentje waarvan je meteen al wist "dit wil Ten Hag maar al te graag".
Ik heb dan liever dat er wat lijntjes uitgegooid worden naar bijvoorbeeld buitenlandse coaches. Die misschien niet altijd willen, maar je kunt ook een keer beet hebben.
De kans is dan echt maar heeeel klein dat je een keer beet hebt. Een 'buitenboertje' met nul krediet zie ik juist wel zitten. De Ajax aanhang moet kritisch blijven en niet te lief richting matig presterende spelers of een punten morsend elftal.
Voetballers vinden het blijkbaar erg makkelijk als een trainer extreem hapklare brokken opdient aan een team, zo niet begrijpen ze het -blijkbaar- meestal niet.

Veltman: "Merkt dat Ten Hag heel duidelijk is"
https://www.youtube.com/watch?v=jnbhjd_MXxs
-
- AT Toto winner 15/16
Het schijnen hele lange trainingen te zijn en verplicht op de club blijven tot 16.30 uur. Spelers houden daar niet van, die geluiden zijn er nu al. Doet me een beetje denken aan Gertjan Verbeek bij Fnoord, die zou ook alles wel even naar zijn hand zetten. Erik neemt hier een groot risico, zolang de resultaten goed zijn zal het nog meevallen maar muiterij en ontevredenheid liggen op de loer.
Nou nou, tot 16:30 uur nog wel. Ze moeten bijna werken voor hun geld, zeg. Als ik om half vijf naar huis ga vragen mn collega's of ik de middag vrij heb genomen 

- Gezond verstand
Van enige tactische superieuriteit, wat toch zijn sterke punt zou moeten zijn, heb ik de laatste 2 wedstrijden nog niet veel gezien.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Net z'n interview bij Fox gezien. Dat wordt niks. Hele nare onsympathieke uitstraling. Tevreden met het resultaat. Deze man is in zijn visie volstrekt on Ajax.
-
- AT Toto winner 15/16
Tja ik wil die man gerust de kans geven maar als ik eerlijk ben heb ik ook helemaal geen lekker gevoel bij deze trainer.
-
- Gezond verstand
En Keizer kreeg maar commentaar op z'n onrustige ogen bij interviews, Ten Hag heeft precies hetzelfde.brigade zuid schreef:Tja ik wil die man gerust de kans geven maar als ik eerlijk ben heb ik ook helemaal geen lekker gevoel bij deze trainer.
Ik schrijf hem nog niet af op basis van twee wedstrijden, maar wat ik heb gezien stemt me ook nog niet hoopvol.
Fans van andere clubs
Hij verkoopt Ajax in ieder geval niet lekker in de media, die conclusie mag je wel trekken. Heb toevallig zijn persconferentie vrijdag bekeken, die was ook hemeltergend.
In dat opzicht verlang ik wel echt terug naar Frank de Boer.
In dat opzicht verlang ik wel echt terug naar Frank de Boer.