Edwin van der Sar

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Lionel » wo okt 04, 2017 3:06 pm

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:Dan had hij wellicht niet voor United gespeeld. En dus niks gewonnen.
:confused.gif:
Als hij naar Liverpool was gegaan had hij na die 4 (nutteloze) jaar niet meer voor United gespeeld. Liverpool zou hem niet laten gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Javiskamp » vr okt 06, 2017 11:20 pm

Van der Sar over Ajax-transfers: 'Daar zal niemand van weg mogen'
Zaterdag 7 oktober 2017 om 00:07
Ajax gaat binnenkort een meerjarenplan uitrollen, zei Edwin van der Sar vrijdagavondavond bij Ajax Inside. Dat plan moet ervoor zorgen dat de Amsterdammers de aansluiting gaan vinden met de Europese top.

"Commercieel gaat het goed, maar het gaat om de prestaties op het veld. Dat is het allerbelangrijkste. We hebben een meerjarenplan gemaakt. Binnenkort zal dat uitgerold worden. Dat gaat over de manier waarop wij denken dat we de komende jaren weer een kracht in Europa kunnen zijn", zegt Van der Sar.

"Dat moet je eerst in Nederland laten zien. We zijn financieel daadkrachtig, dus we kunnen aankopen doen die nodig zijn. Dat zullen we niet nalaten. We blijven jeugd de kans geven. In de hele wereld worden we daarom geprezen, maar we moeten wel kijken hoe we een versterking aan kunnen trekken om weer naar de Europese top te gaan."

Na het vertrek van Davinson Sánchez gaf Ajax in een statement aan dat er geen spelers meer weg mochten. Van der Sar verwacht niet dat Ajax spoedig weer met een dergelijk statement komt. "Dat denk ik niet. Van de belangrijkste jongens, die 80 of 90 procent spelen, zal niemand weg mogen."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 07, 2017 4:52 am

Maar daar zal Ajax zelf ook tegenaan lopen: de goede spelers in de winterstop (80% en meer spelen) zullen ook niet weg mogen bij de club waar ze spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door InnerHarbour » za okt 07, 2017 8:44 am

Lionel schreef:
InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:Dan had hij wellicht niet voor United gespeeld. En dus niks gewonnen.
:confused.gif:
Als hij naar Liverpool was gegaan had hij na die 4 (nutteloze) jaar niet meer voor United gespeeld. Liverpool zou hem niet laten gaan.
Van der Sar heeft sinds 1999 toen hij dus naar Liverpool kon tot het seizoen 2005/2006 twee jaar bij Juve gespeeld, waar hij volgens mij geen bal won en 4 jaar voor Fulham die 'nooit' wat winnen.

Die Rishi en Ray, zijn zo druk bezig met Liverpool naar beneden te halen dat ze niet naar feiten kijken. Van der Sar is in het seizoen 2005/2006 bij United begonnen. Goh wie won de CL in istanbul op 25 mei van het seizoen daarvoor? Verder won Liverpool een FA cup in 2001 de LC (ja ik weet het een troostprijs) in 2001 en 2003. Internationaal de UEFA Cup en de UEFA Super cup in 2001. Ja naar Juventus en Fulham gaan was een veel betere keuze. :biggrin.gif:

Prrettig weekend dames. :smallgrin.gif:
YNWA

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door De Dominee » zo okt 08, 2017 7:44 am

Ajaciedjuh schreef:Maar daar zal Ajax zelf ook tegenaan lopen: de goede spelers in de winterstop (80% en meer spelen) zullen ook niet weg mogen bij de club waar ze spelen.
Niet overal is het winterstop. In sommige landen is de competitie juist afgelopen in onze winterstop.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 08, 2017 9:19 am

Dan zullen ze het nog wel een keertje bij Arana proberen. Linksback en linksbuiten of een scorende dynamische middenvelder?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Yopii » zo okt 08, 2017 12:20 pm

InnerHarbour schreef: Van der Sar heeft sinds 1999 toen hij dus naar Liverpool kon tot het seizoen 2005/2006 twee jaar bij Juve gespeeld, waar hij volgens mij geen bal won en 4 jaar voor Fulham die 'nooit' wat winnen.
Maar daarna won hij wel wat. CL, Wereldbeker, vier keer de PL. Dat was hem bij Liverpool nooit gelukt. Bij Fulham speelde hij op een wat lager niveau, maar al met al heeft hij het grootste deel van zijn carrière doorgebracht bij clubs die grote prijzen pakten.

Juventus was op dat moment top, dus ik begreep zijn keuze wel. Al vond ik het destijds een onverstandige stap, want in Italië houden ze van showkeepers. De sterke punten van VDS (coachen, meevoetballen) waren daar minder belangrijk.
Het is trouwens geen schande om te moeten wijken voor Buffon. Wie weet wat er gebeurd was als Buffon níet beschikbaar was geweest. Juventus maakte op dat moment een keuze voor de toekomst. Die heeft goed uitgepakt, mogen we wel zeggen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door InnerHarbour » vr nov 10, 2017 9:25 pm

Onmogelijk om dat waar te maken.
YNWA

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Javiskamp » za nov 11, 2017 12:23 am

Interpretatieprobleempje met joutnalisten...?
Van der Sar onthult Ajax-plannen: 'Ze staan te popelen om hun plek in te nemen'
Vrijdag 10 november 2017 om 18:12
Ajax wil de selectie voortaan veel eerder rond hebben. Dat heeft algemeen directeur Edwin van der Sar bekendgemaakt tijdens de Algemene Aandeelhoudersvergadering.

"Als er grote spelers vertrekken staat onze jeugd te popelen om hun plek in te nemen", zegt Van der Sar. "Maar het duurt even voordat ze op datzelfde niveau zitten. Klaassen, Traoré, Sánchez vervang je niet zomaar. Als er iemand vertrekt moeten we eerder een directe versterking terughalen. Daar moeten we scherper op zijn. We willen onze selectie ook sneller op orde hebben, het liefst al twee weken na het einde van de competitie. Zo willen we ons wapenen voor het seizoen 2018-2019."

Van der Sar laat een video zien die op de ochtend van de Europa League-finale door Ajax gepubliceerd werd. "We are Ajax, we are Back", klinkt het door de speakers. Van der Sar: "Miljoenen mensen hebben dit gezien. Na 21 jaar stond Ajax weer in een Europese finale. Helaas verloren we, maar ik denk dat we met heel veel plezier en trots op die dag terug mogen kijken. We hebben ons visitekaartje eindelijk weer eens afgegeven in Europa. Speelden met het jongste team ooit in een Europese finale."

Na het behalen van de finale mag Ajax dit seizoen niet eens meedoen aan de Europa League. "Maar dat betekent niet dat we terug bij af zijn. We willen aanhaken in Europa. Onze doelstelling is Europees overwinteren en kampioen worden. Dit jaar lukt dat niet, maar we gaan er alles aan doen om de dubbel te winnen.”

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door InnerHarbour » za jan 13, 2018 5:22 pm

Van der Sar legt lot als algemeen directeur in handen van trainer Ten Hag

Edwin van der Sar heeft zaterdag zijn lot als algemeen directeur van Ajax in de handen van de kersverse trainer Erik ten Hag gelegd. Indien de gewenste prestaties uitblijven, zal hij wellicht zijn conclusies trekken.
"We hebben nu drie verschillende trainers in een jaar. Als de progressie de komende periode uitblijft, wordt het ook tijd om naar mezelf te kijken", aldus Van der Sar tegenover de aanwezige media op het trainingskamp van de Amsterdamse club in de Portugese Algarve.

Van der Sar besloot eind december na de bekeruitschakeling door FC Twente in samenspraak met directeur spelerszaken Marc Overmars de toenmalige coach Marcel Keizer te ontslaan en Ten Hag over te laten komen van FC Utrecht.

Door: NU.nl
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Marillion » zo jan 14, 2018 10:38 am

Het is voor zowel Van der Sar als Overmars een spannende tweede seizoenshelft. Een nieuwe trainer aanstellen en die er na een half jaar uitgooien. Als dat niet goed uitpakt kom je zelf ook een keer aan de beurt. We zijn inmmers al drie keer geen kampioen geworden terwijl we wel de hoogste begroting hebben. We onderpresteren dus.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door ferry » zo jan 14, 2018 12:13 pm

Eens. Tegelijkertijd is het nog altijd redelijk vaag wat ie zegt: "Als de progressie de komende periode uitblijft, wordt het ook tijd om naar mezelf te kijken".
Wat is "progressie", en definieer "de komende periode".

Het lijkt me dat Ten Hag in ieder geval een heel seizoen de kans moet krijgen om te laten zien wat hij kan, ongeacht wat er het komende halve seizoen nog gebeurt. (even aangenomen dat Ten Hag ons niet in degradatiezorgen brengt of zoiets extreems)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Marillion » zo jan 14, 2018 12:25 pm

Klopt, hij blijft nog heel erg vaag.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Sandro » zo jan 14, 2018 12:28 pm

Progressie zal slaan op het vertoonde spel. Maar dat is lastig te definiëren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 14, 2018 2:25 pm

Dat hij opstapt als we geen kampioen worden, is een vrije interpretatie vd media.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Marillion » zo jan 14, 2018 6:27 pm

Klopt, hij heeft zelfs gezegd het niet specifiek te koppelen aan het behalen van de titel:
Als het succes nu niet komt? Trek je dan ook je conclusies?
,,We hebben nu drie trainers in een jaar. Dan moet je ook naar jezelf kijken. De titel is natuurlijk het doel, maar voor mij persoonlijk niet de afrekening. Er moet wel genoeg progressie zijn. Dat is niet iets dat vanuit de raad van commissarissen komt, maar hoe ik er zelf naar kijk. Daarover heb ik niet met de rvc gesproken.’’
Hier het artikel uit het AD.

Ik reken 'm er overigens wel op af. Dan weet hij dat vast. :smile-ajax.gif:

We zijn drie jaar op rij geen kampioen. Het is dus echt de hoogste tijd dat we de titel dit seizoen wel pakken. Zeker omdat we al die seizoenen gewoon de hoogste begroting hadden. Dan mag je er zeker niet een vierde keer naast grijpen. Een trainerswissel is geen excuus. Hij heeft er samen met de rest van het TH eerst zelf voor gekozen om Keizer aan te stellen en later om hem te vervangen. We zullen zien wat dat aan het einde van het seizoen heeft gebracht.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2018 4:50 pm

Mwah, onze titelkansen hangen vooral af van wat PSV doet. Ajax heeft in de eerste seizoenshelft wedstrijden verloren die het gezien de kracht van zijn selectie nooit had mogen verliezen. Daar zit je nu mee. Van der Sar afrekenen op het missen van de titel is daarom (hoogstwaarschijnlijk) afrekenen op de aanstelling van Marcel Keizer. Dáár is het fout gegaan.

Arnold Bruggink (blijkbaar iemand wiens mening wij uiterst serieus moeten nemen) vindt blijkbaar dat Ajax het ontslag van Keizer beter had moeten toelichten. Hoe dan? Dat vraag ik me af. Hoe doe je dat zonder Marcel Keizer een schop na te geven? Wat zeg je dan? Dat die man zijn best heeft gedaan, maar dat hij helaas beter geschikt is voor Cambuur? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2018 5:07 pm

Het gaat niet alleen om dit seizoen he? We zijn al drie keer op rij geen kampioen geworden, dit zou het vierde seizoen zijn. Als je ondertussen ieder seizoen met afstand de meeste mogelijkheden tot je beschikking had zijn dat geen beste cijfers. Het moet nu maar weer eens gebeuren.

Het aanstellen van Keizer als trainer is een keuze die door de leiding is gemaakt. Net als de keuze om nu weer een ander aan te stellen. We zullen aan het einde van het seizoen zien waar we staan en dan kan de balans worden opgemaakt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2018 5:25 pm

Waar, maar Van der Sar is AD, toch? Geen TD.

Overmars is TD, dus eerstverantwoordelijke voor de samenstelling van de selectie en de prestaties. Het ligt dus voor de hand dat híj vertrekt, mocht je iemand willen wegsturen. (Weet hij zelf ook, denk ik. Vandaar dat hij zichzelf indekt door de supporters te paaien met aankopen.)

Van der Sar heeft de technische kant niet onder controle, maar welke AD bij Ajax ooit had dat wel? Tot op heden was de zakelijke kant in elk geval op orde. Hoelang nog, dat is natuurlijk de vraag. Ajax moet vooral op het geld blijven letten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Marillion » wo jan 17, 2018 7:23 pm

Van der Sar is als voorzitter van het Technisch hart lange tijd wel degelijk direct betrokken geweest bij de technische gang van zaken. Daarbij is hij als Algemeen Directeur sowieso eindverantwoordelijk voor de gang van zaken binnen Ajax. Als we nu weer geen kampioen worden constateer ik dat het met de voetbalclub Ajax al vier jaar lang niet goed gaat want volgens mij is de titel ieder jaar het belangrijkste doel.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Lionel » do jan 18, 2018 9:02 pm

Yopii schreef:Mwah, onze titelkansen hangen vooral af van wat PSV doet. Ajax heeft in de eerste seizoenshelft wedstrijden verloren die het gezien de kracht van zijn selectie nooit had mogen verliezen. Daar zit je nu mee. Van der Sar afrekenen op het missen van de titel is daarom (hoogstwaarschijnlijk) afrekenen op de aanstelling van Marcel Keizer. Dáár is het fout gegaan.

Arnold Bruggink (blijkbaar iemand wiens mening wij uiterst serieus moeten nemen) vindt blijkbaar dat Ajax het ontslag van Keizer beter had moeten toelichten. Hoe dan? Dat vraag ik me af. Hoe doe je dat zonder Marcel Keizer een schop na te geven? Wat zeg je dan? Dat die man zijn best heeft gedaan, maar dat hij helaas beter geschikt is voor Cambuur? :confused.gif:
PSV hoeft maar 1* gelijk te spelen en Ajax heeft alles in eigen hand hoor. Niks aan de hand.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Mano » vr jan 19, 2018 9:19 am

Lionel schreef:
Yopii schreef:Mwah, onze titelkansen hangen vooral af van wat PSV doet. Ajax heeft in de eerste seizoenshelft wedstrijden verloren die het gezien de kracht van zijn selectie nooit had mogen verliezen. Daar zit je nu mee. Van der Sar afrekenen op het missen van de titel is daarom (hoogstwaarschijnlijk) afrekenen op de aanstelling van Marcel Keizer. Dáár is het fout gegaan.

Arnold Bruggink (blijkbaar iemand wiens mening wij uiterst serieus moeten nemen) vindt blijkbaar dat Ajax het ontslag van Keizer beter had moeten toelichten. Hoe dan? Dat vraag ik me af. Hoe doe je dat zonder Marcel Keizer een schop na te geven? Wat zeg je dan? Dat die man zijn best heeft gedaan, maar dat hij helaas beter geschikt is voor Cambuur? :confused.gif:
PSV hoeft maar 1* gelijk te spelen en Ajax heeft alles in eigen hand hoor. Niks aan de hand.
maar Ajax gaat zelf niet alle wedstrijden winnen.
PSV zal dus wat meer moeten morsen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Sandro » vr jan 19, 2018 10:32 am

Nee hoor, want PSV gaat ook niet alles zomaar winnen :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Cruijff » ma jan 22, 2018 1:07 am

Keje Molenaar doet ook weer ff een duit in het zakje: 'Presentatie Van der Sar niet overtuigend'

https://www.youtube.com/watch?v=hNFa-cXO4VE

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door InnerHarbour » ma mar 05, 2018 7:30 am

Laten ze in de JC Arena, die betonbak, die promo "We are back" nog weleens voorbij komen? :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie